Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #1 Leesclub 17: Pan Vragen aan Ria Maes

5 berichten aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 10

Nog even aan Kareltje. Ja de eerste slachtoffers lijken anoniem, maar ze zijn het uiteindelijk niet, dat lees je verderop in het verhaal

groetjes
    ria

Ingridje
    Bijdrager
    Post count: 51

Hey Ria, leuke boekpresentatie in Antwerpen, maar dat had ik je al persoonlijk gezegd. En je had me goed liggen met het einde van Pan. Dit was een momentje van WTF?!? omdat ik er heilig van overtuigd was te weten wie Pan was.
    Mijn vraag naar het tweede boek toe, is Tom Beckx terug van de partij?
    Groetjes, Ingrid

Ria
    Bijdrager

Dag Ingrid, bedankt! Blij dat we je konden verrassen. En ja hoor 😉

maria burger
    Bijdrager
    Post count: 112

Hoe kwamen jullie op het idee om zo prominent op de achterzijde van het boek te staan en die enge blauwe ogen te nemen.
    Leest de ander telkens als je wat geschreven hebt of pas aan het einde. Had je iets anders willen schrijven dan je partner had aangegeven?
    Was je je bewust van de zinsnede op blz 229 “hoe kom je hier zo snel”wat een bepaalde suggestie wekt.
    overige opmerkingen heb ik in Na het lezen aangegeven.

Ria
    Bijdrager

Dag Maria,

waarom wij zo promintent op de cover staan? Wij vonden dat gewoon mooi. De cover vonden we via internet op de site van een Spaanse kunstenaar Simon Prades. Hij is 31, woont in Duitsland en maakt, naar ons gevoel prachtige dingen. In zijn serie over het bos vonden we de ogen met de handen ervoor. De cover bestond dus al, wij vonden hem mooi bij het verhaal passen en de uitgeverij heeft hem voor ons gekocht.
    Of de ander past leest als ik geschreven heb? Dat varieert. Ik schrijf stukken, stuur die aan Aron door en dan bespreken we dat samen of we maken stukjes terwijl we samen zitten… Het is moeilijk uit te leggen, maar het verhaal ontstaat gewoon. Helemaal aan het eind hebben we het boek wel samen helemaal doorgelezen, meer dan eens zelfs en dan de drukproeven ook nog een keer natuurlijk.
    Ja, hoe kom je hier zo snel, dat was met opzet. Raoul verbaast er zich over dat Suzanne zo laat is en zij vraagt zich af hoe hij daar zo snel komt. Ik zal nu je andere opmerkingen even lezen en je erop antwoorden. Bedankt voor het zo aandachtig lezen, ik hoop dat je ervan genoten hebt.

groetjes,
    Ria

5 berichten aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.