Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #2 Leesclub 51: Dwaalspoor Vragen aan Pjotr Vreeswijk

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 42)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 79

Ik zag het laatste gedeelte van je vraag nu pas Frank. Verhaallijnen heb Ik zat. Maar van genre wisselen wil ik op dit moment niets weten. De actie/spionage thriller past me ecbt het beste.

Fgoestoh
    Bijdrager
    Post count: 134

Mooi Pjort. Ik denk dat ik in ieder geval voorlopig met je eens ben. Maar wie weet komt er ooit nog wel eens een mooie roman uit die pen van je 😉

Jara Lee
    Bijdrager
    Post count: 44

Hallo!
    Even laten weten dat ik nu op dit moment “Masterplan” aan het lezen ben. Ik nader de helft.. 🙂
    Omdat ik heel graag de personages wil leren kennen 🙂

Groetjes van Rachel

Pjotr Vreeswijk
    Bijdrager

Leuk dat je dit even doorgeeft. Gaaf dat je de moeite neemt het boek te lezen. Hopelijk vermaak je je ermee.
    🙂

Annemie S
    Bijdrager
    Post count: 55

Hoi Pjotr,

Na het lezen van deze vragen en jouw antwoorden, begon bij mij ook een vraag te borrelen ☺. Je zegt namelijk op een gegeven moment dat veel van de acties uit je boek gebaseerd zijn op je dagelijkse werksituaties als politieman. Maar heeft een politieman dan eigenlijk ook niet zoiets deontologisch als ‘beroepsgeheim’? En een vraag die al heeeel lang speelt bij me, zelfs na enig googlewerk, vanwaar jouw naam als rasechte Nederlander ?

Pjotr Vreeswijk
    Bijdrager

Hoi Annemie, goeie vraag. Het antwoord is nee. Ik heb geen beroepsgeheim, wel een ambtsgeheim. Sommige zaken MOET ik zelfs doorvertellen als ik er weet van heb. Dit gaat dan uiteraard om strafbare feiten. Dan zijn er natuurlijk wel vertrouwelijke gesprekken die ik voer, maar als ik ze bijvoorbeeld met een collega wil bespreken, omdat ik me er even geen raad mee weet, dan kan ik dat straffeloos, in tegenstelling tot de strafbaarheid bij het beroepsgeheim, doen.
    Over lopende onderzoeken en informatie uit politie systemen mag ik juist weer niks zeggen.
    In mijn boek kom je zulke informatie dan ook niet tegen. Ik gebruik geen voorbeelden what so ever. Ik put wel uit mijn ervaring als het gaat om geweld, procedures enz enz.

Ik ben oer-Hollands en mijn vader heet Peter. Daar komt van Russische voornaam ook vandaan.

Groetjes pjotr

Helma
    Bijdrager
    Post count: 17

Hallo Pjotr,

Ik heb weer genoten van je boek. Ik had verwacht dat in dit boek Peter Staufman ook weer terug zou komen. Staat hij nog op de planning voor een van je volgende boeken of is het toch een afgesloten hoofdstuk?

Groet,
    Helma

Pjotr Vreeswijk
    Bijdrager

Fijn dat je genoten hebt. Wat ik zo gaaf aan schrijven vind is dat ik geen flauw idee heb waar het allemaal heen gaat. Het is voor mij net zo spannend als voor jou. Ik ben Staufman zeker nog niet vergeten. Ik denk dat hij leeft en ergens ondergedoken zit. Alleen dat idee inspireert me en prikkelt mijn fantasie.

Fijne dag

Jara Lee
    Bijdrager
    Post count: 44

Ik heb genoten van het boek! Er komt toch wel een volgende? 🙂

Groetjes van Rachel

Pjotr Vreeswijk
    Bijdrager

Hai Rachel,

Fijn dat je zo genoten hebt. Daar geniet ik dan weer van. Ik hoop en ga er eigenlijk een beetje vanuit dat mijn volgende boek in oktober volgend jaar uitkomt.

Bedankt voor je fijne reacties.

Pjotr

Severine
    Bijdrager
    Post count: 92

Hallo,

Vooraleerst, wat een geweldig boek! Super spannend! Ik kon mij volledig in het verhaal inleven. Ik zie de beelden zo voor mij. Misschien een ideetje om het te laten verfilmen? 🙂

Ik vroeg mij af, hoe kwam je op het idee en ontwerp van de cover? Die vind ik echt prachtig! Het past perfect bij het boek en creëert onmiddellijk de juiste sfeer. Zo lees je het boek met nóg meer plezier.

Groeten Severine

Pjotr Vreeswijk
    Bijdrager

Hai Severine,

Toffe naam heb je. Ik had hem nog niet eerder gehoord.
    Ik had het in die andere rubriek al gezegd maar superfijn dat je zo van het boek genoten hebt. Dat doet me natuurlijk goed.
    De credits van de cover gaan helemaal naar de ontwerper. Ik mocht hooguit mijn voorkeur aangeven. Dat was deze keer best lastig. Alle plaatjes die ik voor ogen kreeg waren stuk voor stuk prachtig. De foto die het uiteindelijk is geworden vonden wij unaniem de beste. Ik ben er ook heel blij mee. Het geeft zoals jij zegt de sfeer van het verhaal perfect weer.

Als iedereen zo enthousiast is als jij en de andere deelnemers van de leesclub (en dan natuurlijk alleen nog de rest van de wereld) wordt het misschien ooit nog een film 🙂

Bedankt voor je vraag.

Greetz

Pjotr

Severine
    Bijdrager
    Post count: 92

Bedankt voor je antwoord!

Ik ga ervan uit dat de rest van de wereld het boek ook goed vind 😉.

Ik woon in België, het zou best wel kunnen dat mijn naam in Nederland niet zo vaak voorkomt.

Groeten,
    Severine

Ans Stier
    Bijdrager
    Post count: 68

Hoi Pjotr. Je werkt zelf bij de politie. Zitten er in jouw boeken ook dingen die je echt hebt meegemaakt? Uiteraard niet herkenbaar gemaakt omdat je bij de politie vast ook een zwijgplicht hebt. Je zult vast genoeg meemaken en meegemaakt hebben om een heleboel inspiratie uit te putten 😉

Pjotr Vreeswijk
    Bijdrager

Hoi Ans,

Ik haal vooral kennis uit mijn werk. Kennis over wapens, procedures, geweld, betreden panden. Dat soort dingen. De avonturen in mijn boek zijn natuurlijk veel spannender dan de meeste dingen die ik in het echt meemaak.

Veel plezier met lezen Ans

Groeten

Pjotr

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 42)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.