Home Forums Leesclub 51: Dwaalspoor Vragen aan Pjotr Vreeswijk

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 42)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 697
    #10068 |

Heb je een vraag voor Pjotr Vreeswijk naar aanleiding van Dwaalspoor?

Stel hem hier, Pjotr gaat hem zeker voor je beantwoorden

Vraag en antwoord worden in het verslag van deze leesclub opgenomen

Jara Lee
    Bijdrager
    Post count: 43

Hallo Pjotr,

Ik heb erg veel zin om je boek te gaan lezen! Ik heb alleen een vraag. Horen de twee boeken Masterplan en Dwaalspoor bij elkaar en is het handiger om toch eerst Masterplan te lezen?
    Ik weet van sommige boeken dat je meegroeit met de personages… want dan ga ik die eerst lezen! Ik kan hem zo halen uit de bibliotheek.

Groetjes van Rachel

Pjotr Vreeswijk
    Bijdrager
    Post count: 79

Hoi Rachel,

Gaaf dat je meedoet aan de leesclub. Ik denk dat je Dwaasloor gemakkelijk los kan lezen. Maar ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik het niet extra leuk zou vinden als je eerst Masterplan las. Veel plezier in de leesclub en ik kijk uit naar je verdere reacties.
    Groetjes,
    Pjotr

yv87
    Bijdrager

Ha Pjotr,

Ik heb ‘m net dichtgeslagen en heb werkelijk genoten! Wat een vaart, leek wel alsof ik in een sneltrein zat! Heerlijk, was echt even toe aan zoiets. Juist door de aandacht die je aan je personages besteed in het nawoord heb ik het idee dat ik wel wat heb gemist, dus ik ga zeker kijken of ik Masterplan ergens kan vinden! Tijdens het lezen overigens totaal geen last van gehad, kan inderdaad prima als standalone. Maar door het nawoord ben ik wel getriggerd.

Wat ik me nu afvraag.. Ik hoeverre zijn de personages gebaseerd op jezelf of collega’s uit het politieleven? De dingen die ze denken, de acties die ze doen…

Groetjes,
    Yvonne

Pjotr Vreeswijk
    Bijdrager

Ha Pjotr,

Ik heb ‘m net dichtgeslagen en heb werkelijk genoten! Wat een vaart, leek wel alsof ik in een sneltrein zat! Heerlijk, was echt even toe aan zoiets. Juist door de aandacht die je aan je personages besteed in het nawoord heb ik het idee dat ik wel wat heb gemist, dus ik ga zeker kijken of ik Masterplan ergens kan vinden! Tijdens het lezen overigens totaal geen last van gehad, kan inderdaad prima als standalone. Maar door het nawoord ben ik wel getriggerd.

Wat ik me nu afvraag.. Ik hoeverre zijn de personages gebaseerd op jezelf of collega’s uit het politieleven? De dingen die ze denken, de acties die ze doen…

Groetjes,
    Yvonne

Hoi Yvonne,

Fijn dat je zo van het boek hebt genoten. Hier doe ik het natuurlijk voor. Masterplan is overal nog te bestellen of te leen in de bieb.

Over de personages. Alex heeft best veel van mij weg. Vooral de steun die hij zoekt bij zijn collega’s maar ik denk ook zijn naïviteit. (Soms)
    Susanne is deels gebaseerd op mijn vrouw. Dat is ook een taaie en heel sterk.
    In de personage van Gideon Joubert zie ik mijn oude luitenant uit de tijd dat ik beroepsmilitair was.

Ik denk dat het normaal is dat je personages ongewild allemaal iets van jezelf of van personen uit je eigen omgeving krijgen. Ik kan natuurlijk maar uit een vaatje tappen, en dat ben ikzelf.

De actie uit mijn boek zijn uitvergrotingen van dingen die ikzelf op straat heb meegemaakt. Misschien kom ik wel geen radioactief besmette goederentreinen tegen, ik ben vaak geconfronteerd met geweld en achtervolgingen. Ook heb ik natuurlijk zelf veel aanhoudingen verricht en train ik veel procedures.
    Ik hoop dat ik je vraag zo voldoende heb beantwoord.

Bedankt dat je mijn boek hebt gelezen en fijn dat je ervan genoten hebt. Ik kijk uit naar je recensie straks op het eind van de leesclub.

Groetjes

Pjotr

Jara Lee
    Bijdrager

Hoi Pjotr

Ik denk dat je Dwaalspoor gemakkelijk los kan lezen. Maar ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik het niet extra leuk zou vinden als je eerst Masterplan las. Veel plezier in de leesclub en ik kijk uit naar je verdere reacties.

Dan ga ik morgen Dwaalspoor snel halen uit de bieb en die lekker toch eerst lezen! Ik laat je weten wat ik ervan vond!

Hartelijke groeten van Rachel

Jara Lee
    Bijdrager

Ik bedoel natuurlijk Masterplan ha

Groetjes van Rachel

Pjotr Vreeswijk
    Bijdrager

Ah joh. Wat maakt het uit. Ik haal ze zelf ook door de war. Veel leesplezier alvast.

roodkapje
    Bijdrager
    Post count: 58

Hallo Pjotr,

Hoelang het je erover gedaan om Dwaalspoor te schrijven? En wat vinden jouw collega’s ervan?
    Is het schrijversschap goed te combineren met het werk als politieman?

groetjes joke

Pjotr Vreeswijk
    Bijdrager

Hoi Joke,

Ik denk dat ik er een klein jaar over geschreven heb. Hierna natuurlijk de redactie. Rond augustus van dit jaar waren we klaar.
    Ik schrijf vooral als ik vrij ben. Juist door mijn werk als politieman heb ik veel vrije tijd. Ik werk onregelmatig en om het weekend dus heb vaak een paar uurtjes voor mezelf.

Ik skip vooral televisie kijken. Daar is veel tijd te halen. Bedankt voor je leuke vraag.

Groetjes,

Pjotr

Alice1812
    Bijdrager
    Post count: 57

Hoe ben je op het idee gekomen om te gaan schrijven? Is dat door iets wat je beleeft had gekomen of wilde je altijd al schrijven? Politieman lijkt mij toch een behoorlijk drukke baan, hoe lukt het om er naast ook nog te schrijven?

Those who don't believe in magic will never find it.

Pjotr Vreeswijk
    Bijdrager

Hoi Alice,

Op zich heb ik wel een drukke baan maar werk gemiddeld 36 uur per week. Zeeën van tijd over dus. Ik schrijf vaak in mijn vrije uurtjes. Omdat ik onregelmatige tijden werk ben ik relatief heel vaak vrij.

Ik hoop dat dit je vraag voldoende beantwoord.
    Veel plezier met lezen (hopelijk)

Pjotr

Pjotr Vreeswijk
    Bijdrager

Ik zie dat ik de helft van je vraag onbeantwoord heb gelaten. Ik kwam op het idee om te gaan schrijven toen ik een paar jaar geleden een multomapje met handgeschreven verhaaltjes tegen kwam. Ik was vergeten dat ik ooit al eens plezier had in schrijven. Hierna ben ik meteen aan de slag gegaan.

Doeg

Fgoestoh
    Bijdrager
    Post count: 134

Hoi Pjort, Wat gaaf om ook aan deze leesclub te kunnen deelnemen. En tof dat je weer bereid bent onze vragen te beantwoorden.

Wat moeten we als lezer echt weten voor dat we aan het boek gaan beginnen?

Heb je al idee of dit Baantjer serie qua omvang gaat worden of speel je voorzichtig ook al met andere karakters en verhaallijnen of genres nu je dit boek klaar hebt?

Frank

Pjotr Vreeswijk
    Bijdrager

Hey Frank. Top dat jij er ook weer bij bent. Wat jullie echt moeten weten? Ik denk dat het leuk is te weten dat ik Dwaalspoor helemaal in dezelfde flow als Masterplan heb geschreven. Masterplan zat zelfs nog in de redactiefase.
    Baantjer he??? Tja dat is echt een hele lange serie. Ik ben voorlopig niet van plan te stoppen. Als er vraag naar blijft schrijf ik door. En eigenlijk ben ik nog niet klaar met Alex en Suzanne.
    Veel leesplezier.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 42)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.