15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 917
    #10173 |

Heb je een vraag voor Melissa Skaye naar aanleiding van Verminkte toekomst?

Stel hem hier, Melissa gaat hem zeker voor je beantwoorden

Vraag en antwoord worden in het verslag van deze leesclub opgenomen

Elsa Bakker
    Bijdrager
    Post count: 82

Hey Melissa,

Allereerst dank voor dit toffe boek! Wat een verhaal!!! 😮
    Hoe vindt jij inspiratie voor dit soort gruwelijk heden en wat is jou manier van schrijven? Als in ga je zitten en schrijf je achter elkaar door of zit er lange tijd tussen? Doe je research, sluit je jezelf af van social media en andere afleiding etc.?

Ben benieuwd naar je antwoorden!

Liefs,

Elsa.

Melissa Skaye
    Bijdrager
    Post count: 77

Hey Melissa,

Allereerst dank voor dit toffe boek! Wat een verhaal!!! 😮
    Hoe vindt jij inspiratie voor dit soort gruwelijk heden en wat is jou manier van schrijven? Als in ga je zitten en schrijf je achter elkaar door of zit er lange tijd tussen? Doe je research, sluit je jezelf af van social media en andere afleiding etc.?

Ben benieuwd naar je antwoorden!

Liefs,

Elsa.

Hi Elsa,
    Jij bedankt voor het deelnemen aan deze leesclub!
    Omdat dit alweer deel 4 is, laat ik me leiden door de personages zelf. Er is inmiddels al veel gebeurd en veel klaargelegd om mee verder te gaan. Vooraf wist ik waar het over moest gaan, maar kwam ik op een idee om erbij te gebruiken door het kijken naar een crimeprogramma. Uit zulke programma’s haal ik vaker inspiratie. Voor Verminkte toekomst heb ik voor een bepaald ziektebeeld wel enige research moeten doen. Ik wilde hierin zo accuraat mogelijk zijn. Wat trouwens erg naar was om te doen. Ik las dingen waar ik beroerd van werd, maar ik moest wel en dat was dus kiezen op elkaar.

Vroeger schreef ik uren, dagen achter elkaar, maar dat red ik lichamelijk helaas niet meer. Ik sluit me af als ik in een goede flow zit en soms juist niet. Dan is sociale media bezoeken of een telefoongesprek juist lekker om er daarna weer tegenaan te gaan.

wiets
    Bijdrager
    Post count: 89

Genoten! Bedankt. En natuurlijk komt hierna deel 5. Heb je al titels bedacht?

Melissa Skaye
    Bijdrager

Genoten! Bedankt. En natuurlijk komt hierna deel 5. Heb je al titels bedacht?

Wat fijn dat je genoten hebt. Heerlijk!
    En titels, laat ik het zo zeggen: ook al heb je nog geen flauw idee waar VT5 over gaat, suggesties voor een titel met een V en een T zijn altijd heel erg welkom😉

EliJos
    Bijdrager
    Post count: 27

Hoi Melissa, waarom heb je er voor gekozen om niet bij alle hoofdstukken een datum neer te zetten, ipv de één wel de ander niet?
    Groetjes Sandy

Melissa Skaye
    Bijdrager

Hoi Melissa, waarom heb je er voor gekozen om niet bij alle hoofdstukken een datum neer te zetten, ipv de één wel de ander niet?
    Groetjes Sandy

Hoi Sandy,
    Goede vraag! Hopelijk wekte dat geen verwarring tijdens lezen? Want de reden is dat ik dat wel deed bij tijdsprongen en waar het al duidelijk het heden (of personage) was, daar niet. Ook gebruik ik namen dus: Will de Jager en Emma bovenaan het hoofdstuk. Aan proeflezers (10 mensen) is gevraagd of het op deze manier duidelijk was, waar, wie en hoe, en het antwoord was: ja. Vandaar dat ik het zo heb gelaten.

EliJos
    Bijdrager

Groetjes Sandy

Hoi Sandy,
    Goede vraag! Hopelijk wekte dat geen verwarring tijdens lezen? Want de reden is dat ik dat wel deed bij tijdsprongen en waar het al duidelijk het heden (of personage) was, daar niet. Ook gebruik ik namen dus: Will de Jager en Emma bovenaan het hoofdstuk. Aan proeflezers (10 mensen) is gevraagd of het op deze manier duidelijk was, waar, wie en hoe, en het antwoord was: ja. Vandaar dat ik het zo heb gelaten.

Hoi Melissa, op zich heb ik (tot nu toe, ben nog niet zo ver) geen last met waar/wie en hoe maar het haalt voor mij wat snelheid weg ivm wanneer omdat er specifieke data staan. Als er bij Sanne ook alleen 2012 had gestaan vroeg ik me niet af hoeveel dagen er voorbij waren gegaan en zocht ik niet terug naar het vorige hoofdstuk om te zien hoeveel dagen we verder waren omdat het lijkt of dat belangrijk is. (misschien dat dat nog gaat gebeuren.. zoals gezegd, ik ben nog niet zo ver 😉 )
    Groetjes Sandy.

Marjon van Oostenrijk
    Bijdrager
    Post count: 64

Hallo Melissa,

Ben zo benieuwd of Will de Jager gebaseerd is op een bestaand persoon. In de vorige delen liet je wel eens mensen voorkomen die in Hoorn wonen, zoals Steef Stumpel en Jan Haring

Groetjes Marjon

Melissa Skaye
    Bijdrager

Hallo Melissa,

Ben zo benieuwd of Will de Jager gebaseerd is op een bestaand persoon. In de vorige delen liet je wel eens mensen voorkomen die in Hoorn wonen, zoals Steef Stumpel en Jan Haring

Groetjes Marjon

Mooie vraag! Will vertegenwoordigd eigenlijk elke mij bekende paragnost, vooral mijn biologische vader (die in 1987 overleed) en paragnost was. En zelfs hij kreeg een rol als spiritueel begeleider van Will. (Harry)
    Het komt ook door mijn vader dat er een paragnost in de VT-reeks verscheen.

Brigitta Dielman-Bleeker
    Bijdrager
    Post count: 52

Hey Melissa, je boekt leest weer heerlijk weg. Ik ken je als een hele lieve vrouw! Hoe kom je aan die vreselijke verhalen? Waar doe jij je inspiratie op? X

Melissa Skaye
    Bijdrager

Hey Melissa, je boekt leest weer heerlijk weg. Ik ken je als een hele lieve vrouw! Hoe kom je aan die vreselijke verhalen? Waar doe jij je inspiratie op? X

Hi Brigitta,
    Ik haal inspiratie uit true crimeprogramma’s, maar ik merk ook dat de personages mij leiden. Ik kruip in een huid – die in het geval van de ellendelingen vér van mij vandaan staat – en zo ontstaan er dus soms bijzonder ranzige, gemene en enge handelingen. Dat is best bizar moet ik zeggen, heel diep en duister gaan denken over situaties waar je ver vandaan wilt blijven. Ik bedoel, ik hou van knus, van gezelligheid, van de liefde. Ik kan me al weken voor het december is verheugen op kerst. Op de dag dat we de kerstboom gaan optuigen en alles in die sfeer brengen. Elke avond branden hier thuis kaarsjes omdat ik dat zo heerlijk kneuterig vind. Door de huiselijkheid en mijn fijne gezin, schud ik alle zieke gedachtengangen weer van me af.

Tina
    Bijdrager
    Post count: 19

Hallo Melissa,

Wat ik mijzelf afvraag is of je als je in de dorpen of steden komt al kijkt of je een bepaald gebouw of park of iets dergelijks in je boeken kan verwerken. ik kom zelf uit Hoogkarspel, dus ik ken de omgeving erg goed, en lees je boeken dan ook met extra veel plezier, omdat ik de plekken, straten en dorpen herken! En sommige huizen of plaatsen die schreeuwen het gewoon uit om in een spannend boek gebruikt te worden, dus vandaar!

EliJos
    Bijdrager

Hallo Melissa,

Wat ik mijzelf afvraag is of je als je in de dorpen of steden komt al kijkt of je een bepaald gebouw of park of iets dergelijks in je boeken kan verwerken. ik kom zelf uit Hoogkarspel, dus ik ken de omgeving erg goed, en lees je boeken dan ook met extra veel plezier, omdat ik de plekken, straten en dorpen herken! En sommige huizen of plaatsen die schreeuwen het gewoon uit om in een spannend boek gebruikt te worden, dus vandaar!

Toen ik het boek aan het lezen was moest ik daar ondertussen ook aan denken, dat het me zo leuk lijkt als je uit de buurt komt en de namen herkent, maakt zo’n boek natuurlijk nog leuker om te lezen! 🙂

Melissa Skaye
    Bijdrager

Hallo Melissa,

Hi Tina,
    Ik hou zelf van herkenbaarheid dus als het even kan, gebruik ik bestaande straten, restaurants, winkels, en zelfs mensen:-)
    Inderdaad borrelen er ideetjes op zodra ik een straat of huis zie dat zo mooi als decor kan werken. Ik heb 7 jaar in Oostwoud gewoond en de wegen die Will neemt, bestaan echt. De vrachtwagen met opdruk van een Lasbedrijf idem dito (zijn mijn oude buurtjes!) Des te verder je rijdt, des te afgelegener het wordt. Perfect dus voor de boerderij van de familie Kracht. Al is dat huis volledig verzonnen, bij mijn weten vind je daar wel boerderijen, maar niet zoals beschreven met veel honden en stroomdraden. En zover ik weet zijn de mensen die in die buurt wonen vredelievend haha.
    Maar ik hou mijn ogen dus altijd open en laat inspiratie stromen bij het zien van bepaalde huizen en plaatsen.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.