Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #Z-1 Leesclub 36: De dood van een mooie vrouw Vragen aan Lies van der Wal-Oosterhoff

10 berichten aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 107

Dag Lies, heb je al reacties van eilanders gekregen?

Hoi Wemmie, jazeker! De mensen van Ameland die hem hebben gelezen vonden dat ik de natuur en bepaalde plaatsen mooi heb beschreven. Ze vonden dat ik hun aan de hand over het eiland meenam.

Wemmie
    Bijdrager
    Post count: 70

Dag Lies, heb je al reacties van eilanders gekregen?

Hoi Wemmie, jazeker! De mensen van Ameland die hem hebben gelezen vonden dat ik de natuur en bepaalde plaatsen mooi heb beschreven. Ze vonden dat ik hun aan de hand over het eiland meenam.

Dank voor je antwoord Lies.

maria burger
    Bijdrager
    Post count: 156

Ik heb het gevoel dat je mooie zinnen en teksten genoteerd had en die gebruikt hebt in je boek. Heb ik dat juist?
    Het eilandgevoel heb je wel overgebracht.
    Ik vond het persoonlijk dat er een briefje (voorkeur heb ik voor geschreven in het boek) bij gevoegd was en daarna het voorwoord met ook een handtekening. Dat geeft een gevoel van betrokkenheid.
    Is het juist dat er geen magnetron bij je thuis staat?
    Verder heb ik al mijn opmerkingen in het kopje tijdens het lezen gevoegd voor een mogelijk herdruk en wellicht krijg ik nog een toelichting op aspecten die volgens mij niet kloppen.

Lies Oosterhoff
    Bijdrager

Ik heb het gevoel dat je mooie zinnen en teksten genoteerd had en die gebruikt hebt in je boek. Heb ik dat juist?
    Het eilandgevoel heb je wel overgebracht.
    Ik vond het persoonlijk dat er een briefje (voorkeur heb ik voor geschreven in het boek) bij gevoegd was en daarna het voorwoord met ook een handtekening. Dat geeft een gevoel van betrokkenheid.
    Is het juist dat er geen magnetron bij je thuis staat?
    Verder heb ik al mijn opmerkingen in het kopje tijdens het lezen gevoegd voor een mogelijk herdruk en wellicht krijg ik nog een toelichting op aspecten die volgens mij niet kloppen.

Ik heb het gevoel dat je mooie zinnen en teksten genoteerd had en die gebruikt hebt in je boek. Heb ik dat juist?Nee, soms kreeg ik een ingeving en die verwerkte ik in het verhaal. Wel eens dat ik ‘s nachts wakker werd en dan iets noteerde en dat verweefde.
    Het eilandgevoel heb je wel overgebracht. Dank je! Dat vind ik een compliment. Als je een boek schrijft over een eiland is dat ook precies wat je wilt overbrengen. Ik heb al diverse reacties gehad van mensen die dat ook mooi vonden.
    Ik vond het persoonlijk dat er een briefje (voorkeur heb ik voor geschreven in het boek) bij gevoegd was en daarna het voorwoord met ook een handtekening. Dat geeft een gevoel van betrokkenheid. Ik heb eigenlijk lang zitten dubben of ik dit wel zou moeten doen. Zoals je hebt gemerkt is mijn taalgebruik/zinsbouw anders dan in de rest van Nederland. Ik ben een echte Groninger. Verder zijn het de kosten die ik moest maken die me wel even aan het denken hebben gezet. Ik moest dus 15 boeken weggeven, en natuurlijk portokosten. Ik ben ww-er(werkloosheidswet) en werk af en toe eens als er werk is…
    Ik vind opbouwende kritiek prima want ik ben van mening dat ik er iets van kan leren. Ik ben bang voor negatieve kritiek. Ik ben redelijk gevoelig. Waarom ik het dan toch heb gedaan? Omdat ik een betrokken lid ben bij Thrillzone! Ik vind het leuk om “samen” iets te lezen. Helaas zie ik ook mensen die het volgens mij niet helemaal hebben begrepen. Maar goed, die heb je overal. Ik had het idee om mijn boek maar te delen met mijn mede Thrillzone lezers. Een gevoel van ik als mede leesgenoot deel mijn werk met jullie. Beter kan ik het even niet verwoorden.
    Is het juist dat er geen magnetron bij je thuis staat? Klopt!
    Verder heb ik al mijn opmerkingen in het kopje tijdens het lezen gevoegd voor een mogelijk herdruk en wellicht krijg ik nog een toelichting op aspecten die volgens mij niet kloppen.Ik heb het gelezen en ik ben het met sommige dingen eens en andere niet. Het is een hele lijst en ik wil je in ieder geval een compliment van mijn kant geven voor de nauwkeurigheid in je lezen. Ik ga er nog eens rustig voor zitten om te kijken wat ik zou moeten aanpassen in een herdruk.
    Eigenlijk heb ik ook aan jou een vraag. En die moet je niet verkeerd opvatten. Ik heb echt bewondering voor de moeite die je hebt genomen om mijn werk te beoordelen. Zelf ben ik een makkelijke lezer. Ik maak zeldzaam aantekeningen bij het lezen van een boek. Dus mijn vraag: Lees jij alle boeken zo?

maria burger
    Bijdrager

Beste Lies,
    Ik lees alleen de leesboeken die “ter beoordeling” best wel nauwkeurig met papier en pen in de hand. Daarnaast heeft nauwkeurigheid en detaillistisch zijn een beetje met mijn beroep te maken.

Lies Oosterhoff
    Bijdrager

Beste Lies,
    Ik lees alleen de leesboeken die “ter beoordeling” best wel nauwkeurig met papier en pen in de hand. Daarnaast heeft nauwkeurigheid en detaillistisch zijn een beetje met mijn beroep te maken.

Hallo Maria, Ik heb bewondering voor je nauwkeurigheid in je lezen en ik dacht al dat het inderdaad iets met je beroep te maken zou moeten hebben. Ik stelde de vraag omdat de meesten niet zo lezen en ik zelf ook niet. Ik vroeg me af of je ieder boek zo deed omdat je dan wel heel lang aan het lezen bent. Maar gelukkig lees je net als ik ook wel gewoon boeken. Bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag. Groetjes Lies

alegna
    Bijdrager
    Post count: 62

Bedankt voor je brief na. Wat een persoonlijke twist. Lees hierboven enkele dingen over je karakter, dat merk je inderdaad nu ook terug in dit kleine gebaartje. Heel veel succes met de verdere carrière! Bedankt voor de kans om mee te doen met deze leesclub.

Hearts are wild creatures, that's why our ribs are cages..

tesdro
    Bijdrager
    Post count: 77

Hallo Lies,

Wat ontzettend leuk dat er vandaag een brief van je op de deurmat lag. Erg origineel om de mensen van de leesclub zo te bedanken. Ik vond het erg leuk om mee te doen aan deze leesclub en ik ben nieuwsgierig naar je nieuwe boek. Succes met je nieuwe boek.

Groeten, Tessa Droge

nini_ingrid
    Bijdrager
    Post count: 173

Ik kreeg vandaag ook een mooie brief van jou Lies, dank je wel en ik denk wel dat ik je volgende boek zal lezen
    Groetjes Ingrid

maria burger
    Bijdrager

Leuk en heel persoonlijk dat je nog een kaartje stuurde!! Wordt zeer gewaardeerd.

10 berichten aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.