Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #1 Leesclub 10: Schokgolf Vragen aan Frank van Zwol

13 berichten aan het bekijken - 16 tot 28 (van in totaal 28)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 23

Bedankt, nu heb ik de naam :-). Ofeigskirkja.

Ragnarok was ook een leuke naam geweest maar dan waarschijnlijk geen dancemuziek, maar muziek zoals Sólstafir :-).

Ha Hans,
    Ik had je reactie wel gezien, maar de vraag niet. Die staat abusievelijk in het vakje met tags zie ik net, vandaar mijn late antwoord.
    De berg Elvekyrke -Elvenkerk – bestaat echt en ligt op de beschreven plaats in Thorsmork. Ik ben er onderlangs gelopen, maar heb er geen goede foto van. Je hebt een goede topografische kaart nodig om hem te lokaliseren. Op Google earth zijn wel een paar foto’s te vinden meen ik. Ik kan kijken of ik de coordinaten kan opsnorren.
    Lava Rock als festival bestaat (gelukkig) niet. Er is wel iets soortgelijks (maar niet op Landmannalaugar) maar weet niet of ik de naam daarvan nog terug kan halen. Ragnarok heb ik trouwens ook nog overwogen als naam voor het festival, maar er is al een Duitse heavy metaal band die zo heet.

kareltje
    Bijdrager
    Post count: 118

Hoi Frank,
    Hoe is het voor jou om deel te nemen aan een leesclub. Ik vind het zelf verslavend. Blijf kijken of er nieuwe reactie zijn, of ik ergens op wil reageren. Ik vind het extra leuk als een schrijver meedoet en stel je aanvulling en uitleg enorm op prijs. Geeft mij bij het lezen extra verdieping.

Ik lees al dat je correcties meeneemt voor een herdruk. Maar heb je bv ook tips gehad of vragen waar je in een volgend boek iets mee gaat of wilt doen? Je antwoord gaat ons natuurlijk ook weer inspireren om je volgende boeken te lezen………..

Met groet,
    kareltje

FrankvZ
    Bijdrager
    Post count: 36

Ha Kareltje,

Als auteur deelnemen in een leesclub is ontzettend leuk en ook spannend. Als na vele maanden zwoegen eindelijk mijn creatie bij het lezerspubliek terecht komt is dat geweldig, een ontlading. Met veel plezier beantwoord ik alle vragen, maar eerlijk gezegd had ik nog wel wat meer interactie verwacht met de lezersgroep. Misschien komen er nog veel vragen, er zijn nog meerdere mensen aan het lezen, ik beantwoord ze graag!
    Er zijn inderdaad vrij veel correcties gemeld (meer dan drie vind ik veel) meer dan ik bij eerdere boeken had. Waarschijnlijk waren ikzelf, mijn proeflezers, redacteuren en correctoren bij de uitgeverij zo in beslag genomen door het verhaal dat er wat details doorheen geschoten zijn. Jammer, maar het is niet anders.
    De beoordelingen in de leesclub zijn natuurlijk een beetje het moment van de waarheid. Wat vinden de lezers van mijn boek? Met je billen bloot op internet, niets blijft je gespaard als auteur. Tot nu toe kan ik alleen maar dankbaar zijn voor de mooie beoordelingen. Dat geeft weer motivatie voor een volgend avontuur met Tom Brandt. Ik heb al aardig wat tips gekregen voor interessante missies, af en toe een avondje googelen en als de drukte rond de publicatie van Schokgolf wat geluwd is eens goed brainstormen. De opvolger zal wederom een poosje op zich laten wachten. Mijn boeken vragen veel research en tijd en ik kan er niet fulltime aan werken.

Hoi Frank,
    Hoe is het voor jou om deel te nemen aan een leesclub. Ik vind het zelf verslavend. Blijf kijken of er nieuwe reactie zijn, of ik ergens op wil reageren. Ik vind het extra leuk als een schrijver meedoet en stel je aanvulling en uitleg enorm op prijs. Geeft mij bij het lezen extra verdieping.

Ik lees al dat je correcties meeneemt voor een herdruk. Maar heb je bv ook tips gehad of vragen waar je in een volgend boek iets mee gaat of wilt doen? Je antwoord gaat ons natuurlijk ook weer inspireren om je volgende boeken te lezen………..

Met groet,
    kareltje

kareltje
    Bijdrager
    Post count: 118

@Frank,
    Dank je voor je reactie. Dat van die “billen bloot” kan ik me heel goed voorstellen. Je gaat daar goed mee om! Het is de kunst om niet in de verdediging te schieten maar dat hoef je ook niet. Ik mis zelf ook wat interactie. Je boek roept genoeg op om het over te hebben, daar ligt het niet aan. Misschien komt er nog wat. In ieder geval volgen de eindbeoordelingen en recensies nog wel. Iets om naar uit te kijken.
    Groet,
    kareltje

hans
    Bijdrager
    Post count: 23

Ik ben nu het boek Het Thule-incident aan het lezen. Zit op ongeveer de helft. Wat me opvalt is dat de Deense gids Lars Olsen wat trekken heeft van Tom Brandt. Is Tom Brandt gedeeltelijk gebaseerd op Lars Olsen?

FrankvZ
    Bijdrager

Hi Hans, leuk dat je bezig bent in Het Thule-incident. Als meer mensen dat doen moet @Cees misschien een extra topic gaan openen :-).
    Tom en Olsen vertonen inderdaad gelijkenissen en ook weer niet. Het zijn beide mannen met een achtergrond bij de special forces, Olsen bij de Sirius Patrol op Groenland, die bij het verlaten van de dienst benaderd worden om actief te blijven voor hun inlichtingendienst. Waar Tom echt actief is als agent, is de taak van Olsen vooral bedoelt als informant. Een paar extra ogen en oren voor de Deense overheid. Voor Olson loopt dat allemaal wat anders dan de bedoeling was…

Over het Thule-incident heb ik een lijstje met bronverwijzingen op mijn website staan:
    bronverwijzingen Thule-incident
    Er is sinds die tijd overigens nog veel meer in de publiciteit gekomen wat niet (of nauwelijks) beschikbaar was toen ik het boek schreef. Onder andere Camp Century is recent uitgebreid in het nieuws geweest ivm afsmelten van de ijskap. Ik heb dat deel geschreven op basis van twee uiterst summiere verwijzingen naar dit project die toen beschikbaar waren.

Ik ben nu het boek Het Thule-incident aan het lezen. Zit op ongeveer de helft. Wat me opvalt is dat de Deense gids Lars Olsen wat trekken heeft van Tom Brandt. Is Tom Brandt gedeeltelijk gebaseerd op Lars Olsen?

FrankvZ
    Bijdrager

Als je een boek de wereld in schopt moet je tegen een stootje kunnen. Af en toe een tik op je neus is gezond, het voorkomt dat je zelfgenoegzaam achterover gaat leunen. Lekker wat berichten in de leesclub vandaag!

@Frank,
    Dank je voor je reactie. Dat van die “billen bloot” kan ik me heel goed voorstellen. Je gaat daar goed mee om! Het is de kunst om niet in de verdediging te schieten maar dat hoef je ook niet. Ik mis zelf ook wat interactie. Je boek roept genoeg op om het over te hebben, daar ligt het niet aan. Misschien komt er nog wat. In ieder geval volgen de eindbeoordelingen en recensies nog wel. Iets om naar uit te kijken.
    Groet,
    kareltje

Marjon
    Bijdrager
    Post count: 166

@Frank,
    Je lijkt me écht geen man die achterover zou kunnen leunen. Ik heb me een beetje ingelezen over je gemaakte reizen en las dat je ook een zeer energieke, reislustige partner hebt. Wat een tomeloze energie stealen jullie uit!

Dat het hier wat rustig is geweest, komt misschien ook door de feestdagen. Toch zie ik in deze leesclub best veel actie. Ook áchter de schermen, want mij heb je wel actief gemaakt. Ik herontdek het geweldige IJsland en ben op zoek naar je/jullie andere avonturen.

Yvonne
    Bijdrager
    Post count: 47

Hee Frank!
    Wat ik me afvraag is, lijkt Tom Brandt op jou?
    Ben jij ook zo’n durfal of ben je voorzichtiger.
    Heb je wel eens zo’n spannende dingen meegemaakt tijdens een van je reizen, dat je ergens vast kwam te zitten of verdwaald bent?
    Ben je al bezig met een nieuw boek?

Dit is nu de tweede keer dat een van jouw boeken bij Cees in de leesclub is, doe je dat bewust als promotie of heeft Cees je benaderd?
    Qua promotie ben je van plan om ook te gaan signeren in het land of dat niet? En hoe pak je het aan om je boek meer bekendheid te geven?

FrankvZ
    Bijdrager

Die vraag is vaker gesteld :-). Ik hoop dat ik wat voorzichtiger ben dan Tom en ik ambieer zijn werk niet. Ik sta liever gewoon onder de douche en om de haverklap de loop van een pistool onder je neus, in je nek, tegen je slaap etc, lijkt me ook niet prettig.
    Maar tijdens mijn avontuurlijke reizen maak ik wel van alles en nog wat mee natuurlijk, ik denk dat ik doorgaans aan de safeside blijf hoewel… met een tent op de Groenlandse ijskap in windkracht 10 is wel een ervaring!
    Groendland expeditie – research voor Het Thule-incident

Ik ben op dit moment nog niet echt met een nieuw boek bezig, als de publiciteit rond Schokgolf een beetje geluwd is ga ik weer brainstormen.
    Voor de promotie van mijn boeken heb ik een presentatie gemaakt over mijn avonturen en de thrillers die daaruit voortkomen. Daarmee wil ik komend jaar ‘het land in’. Promotie is altijd lastig. De leesclub geeft hoop ik een duwtje de goede kant op. Ik weet niet meer hoek het bij Niemandsland gelopen is, maar die leesclub is me goed bevallen met leuke interactie met lezers. Ik was van plan om voor Schokgolf Cees weer te benaderen – die doet dit werk echt fenomenaal! – maar volgens mij was hij nu sneller met mij benaderen dan andersom.

Hee Frank!
    Wat ik me afvraag is, lijkt Tom Brandt op jou?
    Ben jij ook zo’n durfal of ben je voorzichtiger.
    Heb je wel eens zo’n spannende dingen meegemaakt tijdens een van je reizen, dat je ergens vast kwam te zitten of verdwaald bent?
    Ben je al bezig met een nieuw boek?

Dit is nu de tweede keer dat een van jouw boeken bij Cees in de leesclub is, doe je dat bewust als promotie of heeft Cees je benaderd?
    Qua promotie ben je van plan om ook te gaan signeren in het land of dat niet? En hoe pak je het aan om je boek meer bekendheid te geven?

Anitadegroot
    Bijdrager
    Post count: 49

Hoi Frank, Ik heb genoten van je boek, daarvoor Dank en wat ik zeer opmerkelijk vond was dat Tom (gescheiden) maar moeizame relatie met Nancy en Ragna ook gescheiden en goede relatie met Ex en haar opmerking voor de helft ben je zelf verantwoordelijk voor de communicatie met je Ex en dat later in het boek ook uitwerkt. Ga je daar in het volgende deel ook wat meedoen en komt er nog een boek met Tom?

Anitadegroot
    Bijdrager
    Post count: 49

Excuses het is Raga in plaats van Ragna

FrankvZ
    Bijdrager

Hoi Anita,

Schrijffoutje geeft niet, heb ik ook wel eens last van! Fijn te horen dat je genoten hebt van Schokgolf!

Dat er nog een avontuur met Tom komt staat eigenlijk wel vast. Je kunt natuurlijk niet met een seriepersonage op de proppen komen en er dan na twee delen mee stoppen.
    Hoe het verder gaat met Tom weet ik nog niet. Ik loop wel te brainstormen over een volgend avontuur, dat kan nog alle kanten op. Wat er gaat gebeuren in de relatie met zijn ex, geen idee. Misschien komt het weer goed, wie weet. Of misschien ook wel niet. Dat is het mooie, ik kan mag het allemaal zelf bedenken en vervolgens laten gebeuren.

Hoi Frank, Ik heb genoten van je boek, daarvoor Dank en wat ik zeer opmerkelijk vond was dat Tom (gescheiden) maar moeizame relatie met Nancy en Ragna ook gescheiden en goede relatie met Ex en haar opmerking voor de helft ben je zelf verantwoordelijk voor de communicatie met je Ex en dat later in het boek ook uitwerkt. Ga je daar in het volgende deel ook wat meedoen en komt er nog een boek met Tom?

13 berichten aan het bekijken - 16 tot 28 (van in totaal 28)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.