Home Forums Leesclub 56: Kortsluiting Vragen aan Christine Bols

3 berichten aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 130

Ik had wat vragen waar ik tgen aanliep tijdens het lezen:

blz 25 als hij in zijn studio een krat moest pakken omdat hij haar niet kon verslepen hoe krijgt hij haar dan nu wel in huis?
    blz 25 een figuurzaag is echt niet logisch voor botten (is voor dun triplex). Volgens mij lukt dat niet.
    blz 25 hij had peulerwten en frietjes in de gft bak gedaan terwijl hij niet van verspilling houdt dus logisch als hij sowieso de peulerwten had bewaard (dan wel koken en wecken of koken en in koelkast leggen) zie blz 64 waar staat dat hij geen verspiller is.
    blz 43 de handtas, de kleding etc . Er moeten toch bij zijn handelen ergens vingerafdrukken zitten,daarop of in het huis.
    blz 46 Overgeefsel krijg je bijna niet door een doucheputje heen alleen als het gal is.
    blz 72 waarom nu een balk met takel en voldoende kracht zou hebben terwijl hij haar toen ook in de vreiskist kreeg en ze is niet zwaarder geworden. Waarom toen de balk niet gebruikt? Hoezo alles in een zak dan is het weer zwaar!.
    blz 84 is wel erg snel, rustig langs het water (blz 83 er was weinig verkeer) , wie ziet wat en hij was net langs geweest en nu al groepje mensen , waar vandaan en zo snel een politieauto
    blz 158 het lichaam in plastic zak. Daar moet aarde aan gezeten hebben en op de grond in het mortuarium zijn gekomen.
    blz 164 het is onwerkelijk om nu al een afscheidsdienst te houden ,dan wil je toch zeker weten dat iemand dood is en niet zo snel al
    blz 175 sinds wanneer zit er geen code op je telefoon? Kan je niet zomaar uitlezen
    blz 175 niet logisch dat omdat zij die dag naar dochter ging haar mobiel niet geheel geladen was.
    blz 180 als iemand voorover buigt zie je sowieso geen navel toch?.
    blz 196 zoektocht naar verhuisbedrijven maar er werd een dranken automaat gelverd op blz 15. Dat is toch geen werk voor een verhuisbedrijf??
    blz 204 Het is toch niet logisch dat de hond in de keuken die net als de vrieskist(van buiten) geheel gereinigd is gaat kwispelen??
    blz 274 hetzelfde profiel. Stond zijn auto niet binnen en hoeveel autos hebben niet hetzelfde profiel en slijtsporen in de blubber? dat zakt in etc.Ver gezocht lijkt mij

ChristineB
    Bijdrager
    Post count: 61

Hoi Maria,
    Het doet me plezier dat je het boek zo aandachtig hebt gelezen dat al die vragen in je opkwamen. Het is moeilijk om op elk van je punten een antwoord te geven, vooral omdat hij af en toe gewoon dingen doet die niet alledaags of normaal zijn. En ik neem aan dat je ook niet op alles een antwoord wil, maar dat het eerder dingen zijn die je opvielen. Maar omdat je al de moeite hebt genomen om alles te noteren, ga ik toch proberen antwoorden te geven.

blz 25 als hij in zijn studio een krat moest pakken omdat hij haar niet kon verslepen hoe krijgt hij haar dan nu wel in huis? Iemand die pas overleden is, is letterlijk bijna onhandelbaar omdat het een ‘dood gewicht’ is. Als hij haar in huis sleept, is de rigor mortis al ingezet, en is het makkelijker en minder zwaar.
    blz 25 een figuurzaag is echt niet logisch voor botten (is voor dun triplex). Volgens mij lukt dat niet. Tja, als je er maar genoeg tijd en doorzetting in steekt, lukt dat uiteindelijk wel. Ik heb het zelf nooit geprobeerd, dus misschien heb je wel gelijk.
    blz 25 hij had peulerwten en frietjes in de gft bak gedaan terwijl hij niet van verspilling houdt dus logisch als hij sowieso de peulerwten had bewaard (dan wel koken en wecken of koken en in koelkast leggen) zie blz 64 waar staat dat hij geen verspiller is. Hij koos voor de soep omdat hij op dat ogenblik andere dingen te doen had dan peulerwten koken en wecken vrees ik.
    blz 43 de handtas, de kleding etc . Er moeten toch bij zijn handelen ergens vingerafdrukken zitten,daarop of in het huis. Die heeft hij toch mooi proper gemaakt met een doek.
    blz 46 Overgeefsel krijg je bijna niet door een doucheputje heen alleen als het gal is. Klopt. Hij had ook nog niet gegeten die dag (ontbijt ook al laten staan!).
    blz 72 waarom nu een balk met takel en voldoende kracht zou hebben terwijl hij haar toen ook in de vreiskist kreeg en ze is niet zwaarder geworden. Waarom toen de balk niet gebruikt? Hoezo alles in een zak dan is het weer zwaar! Een lichaam in een vrieskist laten vallen is makkelijker dan het eruit halen.
    blz 84 is wel erg snel, rustig langs het water (blz 83 er was weinig verkeer) , wie ziet wat en hij was net langs geweest en nu al groepje mensen , waar vandaan en zo snel een politieauto. Tja, er was weinig verkeer maar één iemand die het ziet is voldoende om er onmiddellijk politie bij te halen.
    blz 158 het lichaam in plastic zak. Daar moet aarde aan gezeten hebben en op de grond in het mortuarium zijn gekomen. Dat had gekund en daar heb ik inderdaad geen rekening mee gehouden.
    blz 164 het is onwerkelijk om nu al een afscheidsdienst te houden ,dan wil je toch zeker weten dat iemand dood is en niet zo snel al. Dat heb ik toch al vaker weten gebeuren.
    blz 175 sinds wanneer zit er geen code op je telefoon? Kan je niet zomaar uitlezen. Ik heb geen code op die van mij.
    blz 175 niet logisch dat omdat zij die dag naar dochter ging haar mobiel niet geheel geladen was. Hier kan ik echt geen zinnig antwoord op geven.
    blz 180 als iemand voorover buigt zie je sowieso geen navel toch?.
    blz 196 zoektocht naar verhuisbedrijven maar er werd een dranken automaat gelverd op blz 15. Dat is toch geen werk voor een verhuisbedrijf?? Het was een transportbedrijf en die transporteren alles als je maar betaalt. Ze moesten ook geen drankenautomaat vervoeren maar een krat.
    blz 204 Het is toch niet logisch dat de hond in de keuken die net als de vrieskist(van buiten) geheel gereinigd is gaat kwispelen?? Toch wel. De geur blijft zelfs tot jaren later.
    blz 274 hetzelfde profiel. Stond zijn auto niet binnen en hoeveel autos hebben niet hetzelfde profiel en slijtsporen in de blubber? dat zakt in etc.Ver gezocht lijkt mij. Als de politie al een verdachte in het vizier heeft en dan nog eens hetzelfde profiel en slijtsporen vindt, lijkt het mij niet zo onlogisch.

maria burger
    Bijdrager
    Post count: 130

Beste Christine ,
    dank voor je snelle beantwoording!
    blz 72 deed hij alles weer in één zak, wat niet logisch is want dan wordt het toch weer veel zwaarder ??

3 berichten aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.