Home Forums Leesclub 64: Voltooid Voltooid, Tijdens het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 848
    #12480 |

Tijdens het lezen komen andere punten onder de aandacht, hieronder staan een paar aandachtspunten, die je kunnen helpen.

1. Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeldt erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    2. Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    3. Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    4. Voorkom het plaatsen van spoilers. Spoilers zijn stukken tekst over een boek waarin teveel van de verhaallijn wordt weggegeven. Niet doen! Dit wordt door je collega lezers niet op prijs gesteld!

MarianneIL
    Bijdrager
    Post count: 112

Ik lees het boek met erg veel plezier. De opbouw van de spanning is erg goed en de ontspannende delen wisselen dit goed af.
    En ja, grammaticale fouten… Ik ben nog zelden een boek tegengekomen waar ze niet in staan. Ook hier weer regelmatig komma-fouten. Zo langzamerhand leer ik steeds beter om ze te negeren, ook al is dat soms lastig 😉

Rebecca
    Bijdrager
    Post count: 12

Wat een heerlijk boek. Spannend en soms een beetje griezelig. Wat juist het leuke is aan dit boek, is dat het niet loopt zoals ik zelf had bedacht. Dat maakt het alleen maar leuker en spannender!
    Ik heb hier en daar wat ‘foutjes’ gezien maar ik het is voor mij niet vervelend.

justine
    Bijdrager
    Post count: 19

Laat ik om te beginnen vertellen dat ik het een goed verhaal vind. Ik zit echt te genieten. Mooie opbouw van de spanning en met al die mooie alinea’s leest het vlot weg. Punten en komma,s die te weinig of niet tegen komt stoor ik mij niet zo aan. Wat ik mij wel afvraag is, speelt dit in Nederland af of België. Dat kan ik er niet duidelijk uithalen. Maar mss heb ik er overheen gelezen.
    Heb nu wel 2/3 de gelezen en 1 woord springt er voor mij uit, wat ik echt niet kan thuis brengen. ‘Persistender’ dat is toch wel een hele slechte vertaling van ‘nadrukkelijk’

Een dag niet gelezen is een dag niet geleefd.

Jet spanjersberg
    Bijdrager
    Post count: 71

Ik had niets verwacht omdat dit het eerste boek is wat ik lees van Mariska, dus eigenlijk weet ik niet of de verhaallijn zich zo ontwikkeld.
    Ik ben niets noemenswaardigs tegen gekomen qua teksten, misschien ook omdat ik het boek in 1 ruk heb uitgelezen, het was een erg fijn boek! Ernorm spannend!

Jet spanjersberg
    Bijdrager
    Post count: 71

Ik had niets verwacht omdat dit het eerste boek is wat ik lees van Mariska, dus eigenlijk weet ik niet of de verhaallijn zich zo ontwikkeld.
    Ik ben niets noemenswaardigs tegen gekomen qua teksten, misschien ook omdat ik het boek in 1 ruk heb uitgelezen, het was een erg fijn boek! Enorm spannend!

krisje peeters
    Bijdrager
    Post count: 63

Op te merken: ik zit nu op pagina 153 van het ebook
    Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeldt erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    Opmerkelijke citaten heb ik niet opgemerkt, alvast tot nu niet.

Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    Ik heb nog geen enkel boek gelezen van Mariska.
    Er wordt wel zeer vaak verwezen naar David, het personage in het eerste boek dat een moord pleegt.
    Naarmate ik het boek verder lees, kom ik wel veel te weten doch in het begin had ik zoiets van: ‘verdorie, ik moet precies het eerste boek eerst lezen. Het stoorde me wel een beetje.
    De verhaallijn ontwikkelt zich naar mijn mening tot nu toe wel volgens wat ik verwachtte.
    Ik hoop dan ook dat er verder in het boek iets komt wat me totaal verbaasd.

Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    Enkele woorden kwamen me wat vreemd voor: shawl = Engelse spelling
    Pagina 75: dankzij haar voelde hij zich weer een beetje spuger: ik heb absoluut geen idee wat dit is. Is dit een typisch Nederlands woord?
    Buiten enkele leestekens die vergeten zijn, zijn er geen grote ergernissen.

sanhan
    Bijdrager
    Post count: 89

Geveld door het griepvirus lukt lezen amper. Ik doe mijn best om bij te blijven.

Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeldt erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    – Alsof de wind de bomen wou omhelzen (die is blijven hangen, vond het zo een mooie uitdrukking. Of ze er letterlijk zo stond weet ik niet, boek niet bij de hand nu)
    Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    Tijdens het lezen kwam ik te weten dat ik Hoofdzaak toch ook gelezen had, gelukkig, want er zijn veel verwijzingen naar wat er daar gebeurde en het is dan toch een pluspunt dat je het boek eerst las.
    Voor de rest verloopt alles zoals verwacht.

Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    Nog niets raars of verkeerd tegen gekomen

Weert
    Bijdrager
    Post count: 98

Tot nu toe een fijn boek om te lezen, goede schrijfstijl ook.
    Fouten ben ik nog niet tegengekomen of ik lees eroverheen.
    Echt bijzondere citaten ben ik nog niet tegen gekomen, maar ik ga er op letten.
    De verhaallijn ontwikkelt zich goed. Zoals eerder vermeld, wordt er verwezen naar het eerste boek, wat ik niet gelezen heb.
    Maar echt storend vind ik dit niet.

Severine
    Bijdrager
    Post count: 85

Het boek bevalt me tot nu toe heel erg.
    Het voldoet tot nu toe zeker aan mijn verwachting, zijnde een spannend boek met een goed plot.
    Zoal hierboven reeds gezegd is het zeker wel een pluspunt als je het eerste boek al hebt lezen, nu mis je wel wat zaken, vooral in het begin. Maar voor dit verhaal op zich maakt het minder uit.
    Spelfouten kwam ik nog niet tegen, maar ik vind het moeilijker om die te zien op een e-boek, omdat ik sneller lees zo.

Marjo Jacobs
    Bijdrager
    Post count: 147

“Het einde kroont het werk”, een mooie uitdrukking. Zou het iets te maken hebben met de titel Voltooid en de tekst op de vlag?

Wilma
    Bijdrager
    Post count: 91

Net als Krisje vond ik het in het begin heel storend dat er zo veel verwezen naar eerdere delen (of eerder deel) daar baalde ik van, merk dat ik later er toch meer in kwam.

Het boek leest prettig en leuk vind ik dat behalve het spannend ook mooie zinnen heeft zoals: het behang op de muren was bruin. Niet van nicotine maar van de verstreken tijd. en de regendruppels leken onophoudelijk kleine gaatjes te slaan in de vlakte van het zwarte water

Het verhaal verloopt logisch, op datum gerangschikt. Het maakt dat je door wil lezen…

Weert
    Bijdrager
    Post count: 98

G
    Inderdaad mooie zin over het behang op de muren was bruin…
    Goede schrijfstijl, heel belangrijk voor mij.

Marjo Jacobs
    Bijdrager
    Post count: 147

Mooi omschreven: “en huilde tot geen traan meer de weg naar buiten vond”.

vangrol
    Bijdrager
    Post count: 57

De zinnen die al eerder genoemd zijn door anderen, vielen mij ook op. Bv die over het bruine behang en de tranen.

De verhaallijn is chronologisch en ontwikkelt zich zoals ik verwacht. Wat ik wel jammer vind, is dat mocht je het eerdere boek Hoofdzaak niet hebben gelezen, je in dit boek wel weet wie de dader is in Hoofdzaak.

Ik ben in het boek verscheidene spelfouten tegengekomen. Twee voorbeelden:
    Op blz 47: ….had Peter hem verordonneerT …
    Op blz 57: … was er niemand die hem mistTe….

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.