Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #2 Leesclub 57: Vind mij Vind mij, Na het lezen #2

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 882
    #11072 |

Na het lezen #2 

De plot

1. Wat vind je van het plot?
    2. Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    3. Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?

Algemeen

1. Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    2. Vind je de schrijfstijl van J.S. Monroe prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    3. Vind je Vind me een typisch Engelse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten?
    4. Stel….J.S. Monroe vraagt aan jou om zijn boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan J.S. Monroe zijn?

Dit boek

1. Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    2. Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan J.S. Monroe mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?

Nu kun je ook je waardering aan het boek geven in het topic Beoordeling

helderinge
    Bijdrager
    Post count: 145

Na het lezen #2 
    De plot
    Wat vind je van het plot?
    Geniaal verassend en onverwacht spannend.

Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    Langzaam opbouwend word het enorm spannend . De laatste 100 pagina’s kon ik het boek niet meer wegleggen.

Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    Nou wel had ik halverwege het boek zoiets van er klopt iets niet met die oom. Maar omdat de dader eigenlijk veelal anoniem aan het woord bleef was het toch nog verassend.

Algemeen
    Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht? In het begin deel kon ik het af en toe nog eenvoudig wegleggen maar naarmate het einde naderde echt niet meer.

Vind je de schrijfstijl van J.S. Monroe prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen? De schrijfstijl was prettig en het las behoorlijk lekker door.

Vind je Vind me een typisch Engelse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten? Typisch engels omdat het zich daar afspeelt maar verder ook eigenlijk niet.

Stel….J.S. Monroe vraagt aan jou om zijn boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan J.S. Monroe zijn?
    Zeer spannend geniaal ontwikkelt psychologisch doordacht boek.

Dit boek
    Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek? De gruwelijkheden met betrekking op de dierproeven zijn uniek en zeer gedetailleerd beschreven.

Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan J.S. Monroe mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?

heerlijk boek en ik hoop op meer.
    Nu kun je ook je waardering aan het boek geven in het topic Beoordeling

Alice1812
    Bijdrager
    Post count: 69

De plot

Ik zag het niet aankomen dat Rosa gevangen was door haar eigen oom, vond het wel vanaf het begin een engerd. Deel twee van het boek vond ik soms ingewikkeld maar je bent wel benieuwd wat er nu precies aan de hand is. Het echte plot had ik wel een beetje verwacht, het opsporen en de redding van Rosa. Dat er aan het einde van het boek nog geopperd wordt dat Martin meer met de CIA te maken zou kunnen hebben vond ik niet zo nodig.

Algemeen

Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Het verhaal is zeker boeiend, ik was wel benieuwd wat er met Rosa was gebeurt. Ik vond het jammer dat het eigenlijk vrij vanaf het begin duidelijk was dat Rosa misschien niet dood was.
    Vind je de schrijfstijl van J.S. Monroe prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    De schrijfstijl vond ik soms erg verwarrend en onduidelijk, omdat ik niet vaak spionage lees geef ik dit maar de schuld.
    Vind je Vind me een typisch Engelse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten?
    Door de plaatsnamen kun je het een Engelse thriller noemen maar verder vond ik dat niet perse.
    Stel….J.S. Monroe vraagt aan jou om zijn boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan J.S. Monroe zijn? Spionage thriller.

Dit boek

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Ik heb nogniet veel spionage boeken gelezen dus weer niet of dit boek uniek is, ik vond het verhaal wel uniek en erg interessant.
    Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan J.S. Monroe mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Geen goede raad, vooral doorgaan met schrijven!

Those who don't believe in magic will never find it.

Annette Overvoorde
    Bijdrager
    Post count: 62

Na het lezen #2

De plot

De plot (verhaalstructuur) is werkelijk fenomenaal. Als je als lezer denkt, dat je het wel begrijpt, komt deel 2. Niets is meer wat het lijkt. Monroe geeft mondjesmaat info weg. Prachtig gedaan.

Het wordt langzaam opgebouwd, dan krijgt het verhaal een andere verhaalperspectief, met alle gevolgen van dien. Prachtig.

Bij het lezen hoopte ik op een mooi afgerond einde, wat natuurlijk niet altijd kan. Zo is het ook bij deze. Net op het einde, gooit er nog iemand wat mist op de lijn..

Algemeen

Ja, eenmaal in begonnen is er geen stoppen meer aan, schreef ik in mijn recensie. En zo voelt het ook.. ik vind het een superspannende thriller in 3D: eenmaal in begonnen kan je niet meer terug.. de “effecten”zijn prachtig gedaan.

Vind je de schrijfstijl van J.S. Monroe prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?

Het is een prettige schrijfstijl, de opmaak deed mij denken aan Het meisje uit de trein, maar deze gaat veel verder dan dat. Het bizarre, misleidende…prachtig gedaan.

Vind je Vind me een typisch Engelse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten?

Ja, het neigen naar MI5, ed. dat vind ik wel typisch Engels.

Stel….J.S. Monroe vraagt aan jou om zijn boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan J.S. Monroe zijn?

Dit boek is net een superspannende thriller in 3D, het overschrijd grenzen, maar geeft een goede combi weer tussen liefde en verdriet en wreedheden die zomaar kunnen ontstaan als je even niet oplet. Soms wel wat hard.. maar de combi met het “zachte” maakt het verhaal helemaal af.

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?

Dit boek heeft zeker iets unieks, het heeft de leesflow waar ik erg van houd. Een snelheid, de misleidingen, niets is wat het lijkt. En een beetje liefde, dat is prachtig. En voor mij de perfecte ingrediënten van een potentieel goed boek. En dat is zeker ook waargemaakt.

Stop vooral niet met schrijven, onder pseudoniem “Monroe” nu ik er weer een topboek bij heb gevonden. Het vertelperspectief is super. Blijf ook je spionageboeken schrijven, zodat er mogelijk getriggerd wordt, naar een ander Monroe-verhaal. Een nader boek, maar graag in de stijl van “Vind Mij”. Een mooie combi tussen spionage en 007 en een liefdesverhaal. Met plottwisten.
    Ik kijk er al naar uit!

Weert
    Bijdrager
    Post count: 98

De plot

Prima plot. Het boek begint als een heel menselijk beschreven liefdes verhaal, maar eindigt best onverwacht nog erg spannend.
    Dat heeft de auteur erg knap gedaan, je verwacht het als lezer niet.

Zoals ik hierboven al opmerkte, eerst een heel menselijk verhaal: Jar die Rosa niet kan loslaten, ook al is ze verdwenen, maar dan een heel spannend geschreven tweede deel.

Het einde had ik niet zien aankomen, ik werd erdoor verrast.

Algemeen

Het verhaal vind ik boeiend, het had steeds mijn volle aandacht.

Goede, toegankelijke schrijfstijl, passend bij het verhaal.

Ja, vanwege de omgeving vind ik het een Engelse thriller. De personages zijn ook minder onpersoonlijk dan in bijvoorbeeld veel Amerikaanse thrillers.

Stel….J.S. Monroe vraagt aan
    jou om zijn boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan J.S. Monroe zijn?
    Dit boek vind ik een typische psychologische thriller en daar houd ik van.

Dit boek

De liefde, de menselijkheid, de psychologie vind ik goed weergegeven, maar of dat nou uniek is?

Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan J.S. Monroe mee willen geven?
    Ja, ga vooral zo door met schrijven, een eventueel volgend boek zet ik zeker op mijn lijst!

Tilak
    Bijdrager
    Post count: 71

De plot
    1. Ik vond het een geweldig plot, tijdens het lezen had ik constant het idee “hier zit veel meer achter” dit werd benadrukt doordat het verhaal steeds spannender werd. Toch gaf de schrijver niets te vroeg prijs en had ik daardoor ook niet kunnen bedenken dat Rosa’s oom zo een zieke geest had (ondanks dat ik hem al wel een enge personage vond).
    2. De schrijver werkt langzaam toe naar een zeer spannende ontknoping. Als het ware heeft het boek in het begin wat weg van een roman maar verder in het boek wordt het al gauw een thriller vol actie.
    3. Ik had dit einde niet verwacht omdat het voor mij gewoon onbegrijpelijk is dat je (en dan nog wel een familielid) iemand zo lang kan opsluiten en kan folteren. Lange tijd had ik het idee dat Rosa toch door een bepaalde organisatie gerekruteerd was.

Algemeen
    4. Het verhaal boeide mij zeer vooral omdat ik toch ook even aan de belevingswereld van Jar twijfelde. Leefde Rosa nog wel? Dit zorgde ervoor dat je als het ware in het verhaal gezogen werd.
    5. De schrijfstijl bracht soms -doelbewust- wat verwarring en daardoor kon je je aandacht niet laten verslappen. Door de misleidingen kon het verhaal lange tijd nog alle kanten op gaan, geweldig!
    6. Voor mij was het geen typische Engelse thriller, het verhaal kon zich ook in Scandinavië, Amerika etc afspelen.
    7. Mijn typering zou zijn “gruwelijk misleidend”.

Dit boek
    8. Het unieke aan dit boek vond ik dat het van een roman overging in een spionagethriller om te eindigen als actie thriller.
    9. Mijn advies zou zijn: hou vooral vast aan je schrijfstijl, deze bevalt mij zeker!

Alex Van Damme
    Bijdrager
    Post count: 32

Na het lezen #2
    De plot
    1. Wat vind je van het plot?

De plot is zeer ingenieus, halverwege het verhaal is er een plotwending die me deed denken aan een ‘mindfuck’.

De plot is goed opgebouwd, de protagonisten in de hoofdstukken wisselen voldoende af.

Het einde is mooi en de personages en verhaallijnen worden zorgvuldig afgewerkt. De spanning, enkele hoofdstukken voor het einde, zorgt voor een sterke climax.

Algemeen
    4. Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?

Ik vond het een heel boeiend verhaal. Halverwege het boek kreeg ik de indruk dat het verhaal afgleed naar een spionageverhaal maar dan is er een belangrijke plotwending die mij nog sneller deed verder lezen. Het boek was uit op enkele dagen.

5. Vind je de schrijfstijl van J.S. Monroe prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?

Ik ervaar de schrijfstijl als aangenaam maar ik zou zijn boeken toch liever in het Engels lezen.

6. Vind je Vind me een typisch Engelse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten?

Ik heb jaren in het UK gewoond en herken heel veel van de beschrijvingen, ik kan me heel goed een geografisch beeld vormen, een garage huren om er een kantoor te houden is ook iets dat typisch Brits is. Een typisch Engelse thriller zou ik het niet noemen, want dan denk ik aan Agatha Christie.

7. Stel….J.S. Monroe vraagt aan jou om zijn boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan J.S. Monroe zijn?

Beste Jon, jouw boek kan ik omschrijven als een psychologische thriller waarbij ik mij afvraag wat er in jouw gedachten omgaat.

Dit boek
    8. Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?

Ik heb het boek in enkele dagen uitgelezen, de schrijfstijl ligt me wel en ik heb niet de indruk dat het een boek van 13 in een dozijn is.

9. Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan J.S. Monroe mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?

Beste Jon, zorg voor een betere Nederlandse vertaling. Two stone vertalen naar 13 kilo is correct, voor de vlotheid van het verhaal gebruik je misschien toch beter vijftien kilo.

M_Vermeulen89
    Bijdrager
    Post count: 37

De plot

1.Wat vind je van het plot?
    Op een gegeven moment werd duidelijke wie de dader was van de verdwijning van Rosa. Nadat het boek wat moeizaam op gang komt was het daarna erg spannend om te lezen hoe het afliep en zat er een geweldige ingenieuze twist in die mij versteld deed staan.

2.Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    Opbouwende spanning naar het einde toe. Op een gegeven moment weet je wie de dader is en wil je echt doorlezen naar het einde toe.

3.Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    In het begin had ik dit niet verwacht, ik dacht dat Rosa inderdaad bij een of ander geheim overheidsproject zat. Echter bleek dit niet zo te zijn. Dat het ging om dier/mensproeven vond ik een erg verassende wending.

Algemeen

4.Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Het duurde eventjes voordat het boek op gang kwam, maar daarna had het mijn volle aandacht.

5.Vind je de schrijfstijl van J.S. Monroe prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Ik vond het boek prettig en gemakkelijk lezen.

6.Vind je Vind me een typisch Engelse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten?
    Nee, het onderwerp van het boek ben ik nog niet eerder tegengekomen in Engelse thrillers. Ook had het wat mij betreft overal af kunnen spelen en dus niet noodzakelijk in Groot-Brittannië.

7.Stel….J.S. Monroe vraagt aan jou om zijn boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan J.S. Monroe zijn?
    Verassend, anders, vernieuwend.

Dit boek
    8.Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Ik vond dit geen boek waar er veel van zijn. Het is mysterieus en een onderwerp als dit kom je niet vaak tegen.

9.Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan J.S. Monroe mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Ga door met schrijven 😉

Zohra
    Bijdrager
    Post count: 105

Het plot.
    Het plot is heel goed opgebouwd.
    Beetje bij beetje kom je meer te weten.
    Maar dan word je toch weer op het verkeerde been gezet.
    Spijtig dat er op het einde weer een vreemdeling opduikt en ons in het ongewisse laat.
    Misschien het begin van een volgend verhaal ????
    Algemeen.
    Spannend genoeg voor mij afgezien van de hoofdstukken met Martin die voor mij té veel details bevatten wat betreft medicijnen.De hoofdstukken moeten er natuurlijk zijn maar misschien minder medische details.Dit maakte dat ik af en toe de neiging kreeg om het boek terzijde te leggen.
    Er komen typisch engelse dorpsnamen en namen van snelwegen/routes in voor maar aangepast zou het zich ook elders kunnen afspelen.
    Als Martin bezig is met zijn experimenten is het een beetje “rauw”geschreven maar daartegenover staat er dan weer de liefde tss Rosa en haar vader en Jar en Rosa.
    Dit boek.
    Het is een boek waarin ook spionage een rol speelt…echt of niet…
    En dat is dan niet echt mijn ding.
    Dus de 1ste keer dat ik dit lees en kan dan ook niet vergelijken.
    Aan J.S. Monroe kan ik alleen maar zeggen : Schrijven ….en misschien op bepaalde momenten minder details 😉

Dini57
    Bijdrager
    Post count: 184

De plot

Veel ontwikkelingen en ook een verrassende twist maar het verhaal werd er niet duidelijker door vond ik.

Het werd wel in deel 2 snel duidelijk door de hoofdstukken van uit zijn perspectief verteld dat Martin er mee te maken had.
    De ontknoping van de redding van Rosa had ik wel zo verwacht. De brief en de wel of niet connectie met de CIA niet,

Algemeen

Ik had geen moeite om het boek weg te leggen, hoewel ik wel wilde weten wat er nu met Rosa was gebeurd en of ze inderdaad nog leefde.
    Maar echt spannend vond ik het zeker in het begin niet.
    De schrijfstijl is wel goed en de gebeurtenissen kon ik goed volgen alleen door die hallucinaties vond ik het verwarrend lezen.
    Voor mij teveel van het goede af en toe.
    En die uitgebreide experimenten van Martin had ook wel minder gemogen.
    Typisch Engels misschien door de plaatsnamen.
    Ik zou het een psychologische thriller noemen.

Dit boek

Denk dat door de opbouw van het plot het wel een uniek boek is.
    Ik had er alleen meer nog van verwacht.
    Sommige zaken zijn nog erg vaag zoals het CIA gebeuren, ook wat betreft de werkzaamheden van de vader van Rosa.
    Een advies zou ik niet kunnen geven.

Jolanda
    Bijdrager
    Post count: 12

Het plot sprak mij niet aan. Een plot moet goed opgebouwd zijn dat miste ik.
    Alles werd al snel duidelijk in het boek. Alleen verhaal CIA had ik er niet uitgehaald.

De schrijstijl is vrij makkelijk om te lezen.
    Zoals ik al eerder aan gaf deze schrijver spreekt mij niet aan.

Had er heel veel van verwacht.
    Een advies geven kan ik niet omdat iedereen zijn eigen stijl heeft. Wat de een een goed boek vindt is voor de ander niet zo.
    Elke schijver heeft zijn charme

Lies Oosterhoff
    Bijdrager
    Post count: 107

De plot

Wat vind je van het plot? Ik had eerst wat moeite met het verhaal ook al bleef het wel boeien. Maar tegen het eind werd het plot duidelijk.
    Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot? Halverwege het boek wordt het plot goed opgebouwd en begin je als lezer nattigheid te voelen.
    Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? Nou, deze had ik niet aan zien komen. Ik had verwacht dat zoiets als de CIA of FBI of wat dan ook voor overheid erachter zou zitten. Dat het in familiekring bleef was briljant.

Algemeen

Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht? Zeer zeker boeiend! Ik was af en toe wel even de draad kwijt maar het was zo’n enorm goed boek dat ik met liefde dingen terug las om het te begrijpen.

Vind je de schrijfstijl van J.S. Monroe prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen? De schrijfstijl is erg prettig en het boeit van begin tot eind. Soms moest ik wel even goed nadenken of kleine stukjes terug lezen. Maar dat was helemaal niet erg.

Vind je Vind me een typisch Engelse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten? Qua plaats wel natuurlijk. Verder zou ik het niet weten wat precies met een typische Engelse thriller wordt bedoelt.

Stel….J.S. Monroe vraagt aan jou om zijn boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan J.S. Monroe zijn? Myerieus, spannend, nagelbijtend, hedendaags.

Dit boek

Het boek heeft iets bijzonders waardoor je als lezer wordt getriggerd. Meerdere verhaallijnen, leuke hoofdpersonage en je denkt dat je het verhaal snapt en dan heb je het toch weer lekker mis!

Ga door met het schrijven van dit soort leuke boeken!!!!!!!

Wendy
    Bijdrager
    Post count: 81

De plot
    Ik vond de opbouw van het verhaal niet zo goed. Het duurde mij veel te lang voor er wat spanning in het verhaal kwam. Dit gebeurde eigenlijk pas in deel 2. Ik vond het einde ook niet echt verrassend, ik zag het eigenlijk allemaal wel aankomen en vond dit echt jammer. Ik had er veel meer van verwacht. Het verhaal opzich was wel interessant, maar de uitwerking had veel beter gekund.

Algemeen
    Ik vond het moeilijk om in het verhaal te komen, er stoorde mij iets aan de schrijfstijl maar ik weet niet precies wat. Kan ook komen door de vele afwisselingen tussen Jar en Rosa haar dagboek. Toch vond ik het verhaal opzich wel interessant, dat wil zeggen ik had er wel hoge verwachtingen van, daardoor pakte ik het boek wel steeds weer.
    Ik vond de schrijfstijl niet helemaal mijn ding. Ik kwam er gewoon niet goed in en vond het af en toe wat verwarrend.
    Ik vind het geen typisch Engelse thriller, het had zich overal af kunnen spelen. Het valt voor mij onder de noemer psychologische thriller.

Dit boek
    Ik vond het onderwerp wel uniek, dat sprak mij ook erg aan in het boek. Dat je vriendin zelfmoord heeft gepleegd maar dat je ervan overtuigd bent dat dit niet zo is.
    Ik vind het lastig om advies te geven, ik kan tenslotte helemaal geen boek schrijven, dus wie ben ik. Maar ik vind dat er gedurende het hele verhaal een spanning in zou moeten zitten en niet alleen in deel 2 dus ik zou dit graag als advies dan willen geven. Betere spanningsopbouw in het verhaal.

denboets
    Bijdrager
    Post count: 12

De plot

Een goed bedacht plot. Wel komt het verhaal langzaam op gang en gebeurt er in deel 2 pas iets.
    De personage blijven ook erg aan de oppervlakte. Je voelt wel dat er iets niet klopt, maar nergens wordt op ingegaan.

Ik had wel zoiets verwacht, zeker omdat halverwege het boek al wordt gesproken over onderzoek naar de oom.

Ik vond het niet echt een boeiend verhaal. Zoals ik al eerder aangaf omdat de personages allemaal erg oppervlakkig blijven.

J.S. Monroe heeft wel een prettige schrijfstijl waardoor het boek vlot leest, maar omdat het verhaal traag op gang komt vind ik het geen pageturner.

Nee niet een typisch Engelse thriller. Maar wat is typisch Engels.

Stel….J.S. Monroe vraagt aan jou om zijn boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan J.S. Monroe zijn?
    Dit boek komt op mij niet erg geloofwaardig over. Ook mis ik spanning, vooral in deel 1.

Advies vind ik moeilijk, maar de personage wat beter leren kennen vind ik zelf wel prettig.

Thrillreader
    Bijdrager
    Post count: 65

De plot

1. Wat vind je van het plot? Halverwege het verhaal was het al duidelijk waar het om ging. Voor mijn gevoel had het verhaal geen begin/midden/eindstuk. Meestal zijn thrillers in drie stukken opgedeeld. Het is niet een vereiste, maar daardoor kan het verhaal wel spannend maken. De plot vaag houden tot het einde.

Niet verrassend. Voor mij geldt dat het mooi als het verhaal ontwikkeld tot een spannend climax waarin de lezer wordt verrast.

Het was niet verrassend daar het al snel duidelijk was dat Martin de dader is en wat zijn doel was.

Algemeen

4. Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht? Het was wel leuk om te lezen, maar niet spannend voor een thriller. Op de kaft staat ‘De meest ingenieuze thriller die je dit jaar zult lezen’. Helaas moet ik bekennen dat het toch wat teleurstellend was. Ik verwachte er meer van.

5. Vind je de schrijfstijl van J.S. Monroe prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen? Het is begrijpelijk geschreven en makkelijk te volgen als je het boek weer oppakt.

6. Vind je Vind me een typisch Engelse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten? Typisch Engels weet ik niet, maar wel dat het in mijn opinie niet echt een thriller was. Meer een drama.

7. Stel….J.S. Monroe vraagt aan jou om zijn boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan J.S. Monroe zijn?
    Het is geloofwaardig geschreven. In realiteit zijn er gevallen bekend waarin meisjes jarenlang worden gevangen gehouden.

Dit boek

8. Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek? Voor is dit een boek zoals er zoveel van zijn. Het bevat niets eigens wat uniek maakt.

9. Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan J.S. Monroe mee willen geven? Hoe zou je advies luiden? Ik kan als niet schrijver geen advies geven, maar als lezer wel. Voor de jonge generatie is dit boek prima. Voor de wat oudere zou er meer spanning, mysterie in mogen. De plot niet te snel prijsgeven om het voor de lezer boeiend te houden, zodat hij/of zij nieuwsgierig is naar het afloop.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.