Home Forums Leesclub 57: Vind mij Vind mij, Beoordeling

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 732
    #11065 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning: .. punten, omdat ….

Plot: .. punten, omdat ….

Leesplezier: .. punten, omdat ….

Schrijfstijl: .. punten, omdat ….

Originaliteit: .. punten, omdat ….

Psychologie: .. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling: .. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

helderinge
    Bijdrager
    Post count: 129

Spanning: .8. punten, omdat Aan het einde zat ik op het puntje van de bank te lezen….
    Plot: .9. punten, omdat ….Zeer geniaal voorbereid en ontwikkeld en verassend toch nog.
    Leesplezier: .8. punten, omdat ….heerlijk gelezen.
    Schrijfstijl: .8. punten, omdat ….nogmaals heerlijk te lezen.
    Originaliteit: .8. punten, omdat ….bepaalde factoren zijn origineel. De dierproeven de universiteit etc.
    Psychologie: .9. punten, omdat ….zeer goed doordacht

Gemiddelde beoordeling: 8.3.. punten

Bedankt dat ik mocht deelnemen ik heb genoten van wederom een zeer spannend goed boek!

Alice1812
    Bijdrager
    Post count: 61

Spanning: 8 punten, omdat ik het ergspannend vond om er achter te komen wat er met Rosa was gebeurt

Plot: 8 punten, omdat ik het wel aan zag komen maar evengoed een goed eind vond

Leesplezier: 8 punten, omdat ik het boek graag weer oppakte

Schrijfstijl: 6 punten, omdat ik het soms erg ingewikkeld vond

Originaliteit: 8 punten, omdat ik dit nog niet eerder heb gelezen

Psychologie: 8 punten, omdat ik het erg knap bedacht vond

Gemiddelde beoordeling: 7,6 punten

Those who don't believe in magic will never find it.

Annette Overvoorde
    Bijdrager
    Post count: 61

Beoordeling:

Spanning: 8 punten, omdat de spanning goed wordt opgebouwd. Met name in deel 2 lijkt het alsof je in een andere dimensie stapt, het verhaal gaat naar een hoger level, qua spanning. En dat is heel mooi.

Plot: 8 punten, omdat de structuur van het verhaal erg mooi is, goede opbouw, naar steeds een beetje meer spanning. Dan weer wat mist op de lijn, en dan het einde ..prachtig!

Leesplezier: 9 punten, omdat ik erg genoten heb van dit boek. Het is precies zoals ik het graag heb.. spanning, misleidingen, snelheid

Schrijfstijl: 9 punten, omdat het boek een mooie schrijfstijl heeft. Zo lees ik het graag.

Originaliteit: 10 punten, omdat ik omver geblazen ben, van dit boek. Er zijn zoveel boeken in boekenland, maar dit boek, daar lees ik ze graag van.

Psychologie: 9 punten, omdat alles goed in elkaar gedraaid zit. Personages zijn duidelijk, mooie dialogen. Alles is goed beschreven. Het boek klopt aan alle kanten.

Gemiddeld: 8,8 punten

Weert
    Bijdrager
    Post count: 89

Spanning: .8. punten, omdat …. er vooral in het tweede deel veel spanning is. En die wordt goed opgebouwd.

Plot: .8. punten, omdat ….een bijzonder goed gevonden plot.

Leesplezier: .8. punten, omdat ….ik het boek met veel plezier gelezen heb.

Schrijfstijl: .9. punten, omdat …de schrijfstijl vind ik vloeiend en goed..

Originaliteit: ..8 punten, omdat ….origineel en goed vorm gegeven.

Psychologie: .8. punten, omdat ….de psychologie in het boek geloofwaardig overkomt en goed weergegeven is.

Gemiddelde beoordeling: .8.1. punten

Niets aan te merken op dit boek, een volgend boek van deze schrijver komt op mijn lijst!

Alex Van Damme
    Bijdrager
    Post count: 22

Beoordeling

Spanning: 7 punten omdat de spanning goed opbouwt tot halverwege het verhaal, en dan gaat het wat trager om opnieuw spannend te worden
    Plot: 8 punten omwille van de ‘mindfuck’
    Leesplezier: 8 punten omdat ik het boek heel graag gelezen heb
    Schrijfstijl: 7,5 omdat het verhaal vlot geschreven is maar er zijn toch hier en daar wat haperingen in de vertaling. Sommige woorden zoals ‘nissenhut’ zijn niet gekend in België
    Originaliteit: 8 punten omdat ‘mindfuck’, zieke geest,… Waar haalt de auteur het uit?
    Psychologie: 8 punten omdat het om een zeer intens verhaal gaat, zeer intense gebeurtenissen, omdat je bvb niet het gevoel krijgt dat iemand die rouwt een loser is,…

Gemiddelde beoordeling: 7,75 punten

Wendy
    Bijdrager
    Post count: 74

Spanning: 6 punten, omdat het boek me geen moment echt in de greep kreeg en ik duidelijk spanning mistte in het verhaal.
    Plot: 7 punten, omdat het op zich goed bedacht is maar je natuurlijk al lang zag aankomen dat ze nog zou leven dus niet echt een verrassing.
    Leesplezier: 7 punten, omdat ik me op zich wel vermaakt heb met het verhaal.
    Schrijfstijl: 6 punten, omdat er iets in de schrijfstijl zat wat me niet helemaal aansprak.
    Originaliteit: 7 punten, omdat ik het verhaal op zich wel goed bedacht vond.
    Psychologie: 7 punten, vooral in deel 2 de verhaallijn en personages wel goed neergezet zijn.

Totaal: 40/6 = 6,7 van mij voor het boek en 3 sterren

Marieke
    Bijdrager
    Post count: 6

Helaas kan ik nog geen punten geven ik moet nog aan het boek beginnen

Dini57
    Bijdrager
    Post count: 148

Spanning: 6punten, omdat ik het grootste gedeelte van het boek niet echt spannend vond

Plot: 8 punten, omdat de opbouw en de twist erg goed was….

Leesplezier: .6. punten, omdat ik er wel lang overdeed dus het niet echt lekker vlot las

Schrijfstijl: 7 punten, omdat het verhaal wel goed geschreven is, denk ook door zijn beroep als journalist.

Originaliteit: .8 punten, omdat door de opbouw en het verhaal het wel uniek is.

Psychologie: ..8 punten, omdat er veel psychologie in dit boek zit, er gebeurt genoeg met de personages.

Gemiddelde beoordeling:7,2 punten 3,5 ster.

Jolanda
    Bijdrager
    Post count: 12

Spanning 4 Bijna geen spanning
    Plot 4 Plot nee kan deze niet echt vinden.
    Leesplezier 4 Was vlotte stijl maar dat ik nou dacht wat een goed boek. Ik moet deze uithebben nee echt niet.
    Schrijfstijl 4 Vlot en te makkelijk
    Originaliteit 4 Was grappig
    Psychologie.. 4 Zat er iets in.

24/6 4

Jolanda
    Bijdrager
    Post count: 12

Eind conclusie. Helaas zal dit niet mij favoriete schrijver worden.
    Een zeer hoge verwachting had ik van dit boek maar helaas.

Zohra
    Bijdrager
    Post count: 77

Spanning : 6 omdat ik meer van dit boek verwacht had, ik vond het niet spannend genoeg.
    Plot : 7 omdat de opbouw goed was.
    Leesplezier : 6 omdat ik het boek vaak terzijde gelegd heb,mede door de voor mij té veel details op bepaalde ogenblikken.
    Schrijfstijl: 6 omdat ik als ik bepaalde hoofdstukken aan het lezen was het gevoel had dat ik een medisch tijdschrift aan het lezen was.
    Originaliteit:7 omdat ik nog nooit iets in die trend gelezen heb. Dus een vrij uniek gegeven.
    Psychologie:7 omdat de personages goed neergezet en uitgediept zijn.
    Totaal : 39/6 = 6,5

Tilak
    Bijdrager
    Post count: 71

Spanning: 7 punten, de spanning ontbreekt wat in het begin van het boek maar wordt in het 2e gedeelte behoorlijk aangescherpt met soms zelfs gruwelijke stukken.
    Plot: 8 punten, mooie opbouw van het verhaal en ik zag het einde niet direct aankomen.
    Leesplezier: 8 punten, omdat ik heel lang het gevoel had dat het verhaal nog alle kanten op kon, dit zorgde ervoor dat je het boek toch maar moeilijk weg kon leggen.
    Schrijfstijl: 7 punten, het leest makkelijk en vlot.
    Originaliteit: 8 punten, leuk bedacht verhaal en bijzondere wijze van schrijven.
    Psychologie: 8 punten, omdat het verhaal een beetje onder je huid gaat zitten.

Totaal 46 punten = 7,7 gemiddeld

Lies Oosterhoff
    Bijdrager
    Post count: 100

Spanning: 9 punten, omdat het boek vol staat met spannende dingen.

Plot: 10 punten, omdat ik in het begin dacht dat er een overheidsorgaan achter de dood/verdwijning van Rosa zat. Ik dacht ook lang dat Jar een geest had gezien. Kort door de bocht, ik werd compleet op het verkeerde been gezet. Knap verhaal!

Leesplezier: 8 punten, omdat ondanks dat ik heel veel heb gewerkt en dus bijna geen energie meer had, toch voldoende werd gepushed om verder te lezen. Dat gebeurt alleen bij mij als het verhaal maar spannend genoeg is.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het lekker vlot wegleest. Geen overdreven moeilijke teksten of woorden. Korte zinnen en geen gedoe. precies hoe een boek hoort te zijn.

Originaliteit: 10 punten, omdat ik denk dat het een briljant boek is. Eentje die je niet snel ergens ziet. Een eigen style.

Psychologie: 8 punten, omdat er zat genoeg psychologie in zowel verhaal als personages.

Gemiddelde beoordeling: 8.8 punten

Ik vind het echt een cool verhaal!

M_Vermeulen89
    Bijdrager
    Post count: 31

Spanning: 7 punten, omdat het eerste deel niet spannend genoeg was, ik had het er zwaar mee en kwam er heel moeilijk doorheen. Gelukkig maakte het tweede deel dit meer dan goed. Hierbij wilde ik continu verder lezen en raasde ik er doorheen.

Plot: 8 punten, omdat deze verassend en goed opgebouwd was. Naar het einde toe kwam je erachter wat er gebeurd was en wilde ik graag weten waarom.

Leesplezier: 6,5 punten, omdat ik in het begin het toch zwaar vond om er doorheen te komen. Ik had soms na een paar blz. al weer genoeg gelezen voor die dag en dit is toch niet iets wat mij overkomt. Omdat het laatste deel een stuk beter was nog steeds wel een ruime voldoende.

Schrijfstijl: 7,5 punten, omdat het een fijne, volle schrijfstijl was. Echter mistte ik iets waar ik niet precies mijn vinger op kan leggen.

Originaliteit: 8 punten, omdat het een verrassend verhaal was. Ik vond het anders dan andere thrillers en het deed me een beetje denken aan een boek van Harlan Coben.

Psychologie: 7 punten, omdat je een goed inzicht kreeg in de personages. Het was duidelijk waarom ze op een bepaalde manier handelden en vooral Jar zijn ontwikkeling was goed aanwezig.

Gemiddelde beoordeling: 7,33 punten en dus 3,5*

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.