Home Forums Leesclub 52: Verminkte toekomst Verminkte toekomst, Tijdens het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 697
    #10169 |

Tijdens het lezen komen andere punten onder de aandacht, hieronder staan een paar aandachtspunten, die je kunnen helpen.

1. Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeldt erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    2. Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    3. Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    4. Voorkom het plaatsen van spoilers. Spoilers zijn stukken tekst over een boek waarin teveel van de verhaallijn wordt weggegeven. Niet doen! Dit wordt door je collega lezers niet op prijs gesteld!

Elsa Bakker
    Bijdrager
    Post count: 59

Er zijn mij niet echt bijzondere citaten opgevallen om hier te benoemen. Wel vind ik het heel tof dat er zowel katten als een konijn in het verhaal voorkomen en dat dat ook echt eigen karakters zijn! Het geeft voor mij een extra toevoeging aan het heftige verhaal en ergens een soort van troost. Alhoewel de herders dan weer een heel ander verhaal zijn 😉

Ik had niet hele uitsprekende verwachtingen bij het verhaal behalve dan een spannend boek. Het is eerder nog vele malen heftiger en spannender dan ik vooraf had gedacht dus in die zin ontwikkeld het verhaal zich nog complexer dan ik had kunnen vermoeden.

Wellicht heb ik er over heen gekeken maar mij zijn geen foutjes opgevallen wat betreft spelling en dergelijke. Heerlijk!

wiets
    Bijdrager
    Post count: 83

Ook ik vond het behoorlijk heftig en loeispannend, vandaar dat t nu al uit is😯

ingrid
    Bijdrager
    Post count: 6

Ik heb geen opvallende bijzonderheden gelezen. Wel staan de blz 273 t/ 276 er twee keer in.
    Het is wederom een fantastisch boek wat je wilt uitlezen.
    Ingrid

Melissa Skaye
    Bijdrager
    Post count: 64

Ik heb geen opvallende bijzonderheden gelezen. Wel staan de blz 273 t/ 276 er twee keer in.
    Het is wederom een fantastisch boek wat je wilt uitlezen.
    Ingrid

Hoei, dan heb je een zogenoemde misdruk. Je mist geen pagina’s?

Bookloversaphira
    Bijdrager
    Post count: 31

Hoi hoi ik ben nu op de helft van het boek. Opmerkelijke citaten ben ik niet tegen gekomen.

Het verhaal ontwikkeld zich zo als ik hoopte tot nu toe. Lekker spannend, goede verhaallijn en netjes uitgewerkt.
    De karkaters zojn ook goed beschreven waardoor ik mijn eigen goed kan plaatsen in hun.

EliJos
    Bijdrager
    Post count: 17

Het is mij opgevallen dat er niet bij elk hoofdstuk een consequente aanduiding staat om duidelijk te maken waar/bij wie/wanneer het zich afspeelt. Ik heb ook al aan Melissa gevraagd waarom dit was. Het stoort mij wel een beetje, dan staat er een hele datum, dan alleen een jaar of een naam of een jaar en een naam… Misschien ben ik een beetje een zeikerd maar het stoort me een beetje. Het is wel telkens snel duidelijk bij wie je op dat moment bent.

‘Benno Smit bleek er al te zijn, iets waar Sanne godsgruwelijk dankbaar voor was’ is zo’n zin dat voor mij niet duidelijk wordt, waarom ze ‘godsgruwelijk’ dankbaar was.

Op een gegeven moment heeft ze het over de grootouders van een meisje dat doorloopt in ‘opa en oma gaven haar de ruimte’ maar dan gaat het ineens over Sanne’s opa en oma. Klein momentje van verwarring.

Dit waren wat kleine dingen die mij toevallig opvielen.
    Ik merk ook wel dat ik het toch een gemis vind dat ik de eerdere delen niet heb gelezen, hierdoor komen sommige dingen wat raar op mij over. In het begin Sanne’s relatie met Will en nog wat dingetjes wat ik waarschijnlijk beter zou begrijpen als ik haar vanaf boek 1 had leren kennen. Verder vind ik het een spannend verhaal, lees ik graag verder want ik ben benieuwd naar de afloop.

jennifervogels
    Bijdrager
    Post count: 11

Er is mij geen fouten opgevallen, ook niet echt citaten ofzo. Het is een zeer spannend boek en ga hem snel uitlezen!

sanhan
    Bijdrager
    Post count: 74

Ik heb de epub, wat me daar opvalt is het gebrek aan alinea-spaties (leg ik dit zo goed uit?) sommige pagina’s zijn 1 lap tekst – (het ligt niet aan mijn instellingen op mijn ereader) dit maakt de tekst onaangenaam om te lezen.
    Soms ook halverwege een hoofdstuk zonder poespas wordt er van perspectief of verhaalonderdeel gewisseld, wat het ook niet altijd duidelijk maakt.

In het begin geraakte ik niet goed in het verhaal, misschien omdat ik alleen maar Virtuele Tango gelezen heb. maar na een tijdje kwamen er enkele verwijzingen naar eerdere boeken waardoor ik wel beter kon volgen en schoot het verhaal uit de startblokken.

Het verhaal zelf vind ik tot hiertoe (ik ben halverwege) super. Eindelijk eens een boek waar ik van gruwel, zo zijn er weinig.

Melissa Skaye
    Bijdrager

Ik heb de epub, wat me daar opvalt is het gebrek aan alinea-spaties (leg ik dit zo goed uit?) sommige pagina’s zijn 1 lap tekst – (het ligt niet aan mijn instellingen op mijn ereader) dit maakt de tekst onaangenaam om te lezen.
    Soms ook halverwege een hoofdstuk zonder poespas wordt er van perspectief of verhaalonderdeel gewisseld, wat het ook niet altijd duidelijk maakt.

Het verhaal zelf vind ik tot hiertoe (ik ben halverwege) super. Eindelijk eens een boek waar ik van gruwel, zo zijn er weinig.

Hè wat rot van de spaties en lap tekst. Ik bekeek mijn e-versie maar kwam dit niet tegen. Desalniettemin begrijp ik dat het storend leest.
    Het lijkt nu net (door nieuw perspectief) alsof er een nieuw hoofdstuk mist? Dus: Hoofdstuk 3 / Hoofdstuk 4. Bizar!

Karin
    Bijdrager
    Post count: 11

ik moet nog zo’n 50 pagina’s gaan, en moet toegeven dat ik echt wel snak naar de ontknoping. In mijn stukje ‘voor het lezen’ gaf ik elementen aan die me intrigeerden, ik ben blij dat deze ondertussen ook al werden uitgeklaard, dat vernauwt toch nog een beetje de band tussen cover en inhoud van het boek, en dat vind ik wel prettig. Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik één stukje in het verhaal bewust heb overgeslagen, richting ontknoping, iets met de honden en eten, moet zeggen, dat was mij iets van ‘dit hoef ik niet te weten, griezel, gruwel’, maar dat is op zich niet erg hoor, da’s persoonlijk :-). Naar mijn gevoel ontwikkelen de verschillende verhaallijnen zich mooi, en blenden ze mooi naar de ontknoping toe; ben echt benieuwd hoe het gaat aflopen. Fouten of opmerkelijke citaten ben ik nog niet echt tegengekomen, fouten gelukkig maar, citaten vind ik niet zo belangrijk in een thriller.

Alex Van Damme
    Bijdrager
    Post count: 19

Tiens, ik dacht dat ik hier gisteren al gepost had. Nu, ik weet wel nog wat ik gezegd heb, indien de post er toch nog doorkomt, mijn verontschuldigingen voor het dubbel posten.

Ik heb geen noemenswaardige spelfouten gezien, alhoewel volgens Kris Van Steenberge elk boek wel meerdere fouten heeft. Wat het Nederlands/Vlaams betreft kon ik alles goed volgen, ‘eens’ wordt wel meer gebruikt in Nederland vermoed ik. Ik heb wel nog een vraag (en die had ik gisteren ook), wat moet ik me voorstellen bij maisonette?

Melissa Skaye
    Bijdrager

Ik heb wel nog een vraag (en die had ik gisteren ook), wat moet ik me voorstellen bij maisonette?

Alex, even kopie via Google: Een maisonnette (uit het Frans: maison = huis, -ette = uitgang van verkleining) is een woning in een groter gebouw, zoals een flat, waarbij meerdere verdiepingen aanwezig zijn per woning, bijvoorbeeld een slaapverdieping boven de woonverdieping. Dit in tegenstelling tot een appartement, dat maar één verdieping heeft.

vangrol
    Bijdrager
    Post count: 32

Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeldt erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.

Ik heb geen opmerkelijke citaten gevonden, het boek boeide me van begin tot eind.

Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?

Het verhaal was spannend, ik had niet het gevoel dat het voor mij erg voorspelbaar was.

Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal.

Er stonden enkele spellingsfouten in, echter niet heel erg storend. Een voorbeeld: verbrandde eieren.

Marjon van Oostenrijk
    Bijdrager
    Post count: 49

Tot nu is mij niets bijzonders opgevallen.
    Heerlijk boek om te lezen, nu ongeveer op de helft.
    Ik vind het zo leuk om te lezen over je eigen omgeving, zie gewoon voor mij waar ze zijn.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.