Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #2 Leesclub 52: Verminkte toekomst Verminkte toekomst, Na het lezen #2

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 732
    #10178 |

Na het lezen #2 

De plot

1. Wat vind je van het plot?
    2. Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    3. Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?

Algemeen

1. Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    2. Vind je de schrijfstijl van Melissa Skaye prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    3. Vind jeVerminkte toekomst een typisch Nederlandse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten?
    4. Stel….Melissa Skaye vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan Melissa zijn?

Dit boek

1. Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    2. Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Melissa Skaye mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?

Nu kun je ook je waardering aan het boek geven in het topic Beoordeling

Karin
    Bijdrager
    Post count: 21

Het plot wordt rustig opgebouwd, zelfs gedeeltelijk doorheen de verschillende boeken, het leestempo verhoogt aanzienlijk in het laatste deel van ‘verminkte toekomst’ en in de climax komen de verschillende verhaallijnen mooi bij elkaar. Wat de ontknoping zelf betreft, die had 2 kanten kunnen uitgaan, en even voor het eind wordt dan richting gekozen en het einde mooi uitgewerkt.
    Ik vond ‘verminkte toekomst’ op zich een boeiend verhaal, dat steeds mijn volle aandacht had (op 1 klein stukje na dat ik bewust niet gelezen heb, omdat ik dat echt niet wilde weten – teer zieltje ???).
    De schrijfstijl van Melissa ligt me wel, het boek leest vlot en bouwt mooi op vanuit verschillende perspectieven, zowel wat persoon als tijd betreft, je moet wel opletten dat je net omwille van die wisselende perspectieven geconcentreerd blijft lezen, zodat je alles juist kan plaatsen, maar deze verhoogde concentratie is alleszins niet vervelend.
    Of ‘verminkte toekomst’ een typische Nederlandse thriller is ? Geen idee, wat is een typische Nederlandse of zelfs Vlaamse thriller ? Ik vind dit boek alleszins iets minder romantisch en soft dan een aantal andere Nederlandse thrillers, het is sowieso een stuk rauwer, maar wie ben ik om een boek als typisch te klasseren ??
    En om de boeken van Melissa te typeren zou je kunnen zeggen dat ze spannende, vlotte, soms iets rauwere boeken leest, waarbij ik in de VT reeks de rode draad rond het verdwijnen van Melissa’s moeder toch bijzonder heb kunnen waarderen.
    En of ik nog een goede raad heb voor Melissa ?? Wel Melissa, wat mij betreft mag je gerust nog heel veel boeken schrijven, ik zal ze met plezier lezen. Wat de VT reeks betreft, en vooral eventuele vervolgen, naar mijn gevoel is het verhaal van Sanne, en vooral wat betreft Luca, nog niet rond, maar wel bijna, dus schrijf aub nog minstens een vervolg om dit uit te werken, maar laat je niet verleiden tot het schrijven van een eindeloze serie, die soms durft te lopen in een nutteloze serie, jammer genoeg zijn er andere schrijvers die je daarin zijn voorgegaan. Enne, voor alle duidelijkheid, ik heb ‘in onschuld’ mogen lezen voor een andere leesclub, en met dat boek heb je naar mijn gevoel meer dan bewezen dat een stand alone ook zeker kan ! Maar voor alle duidelijkheid, ik heb genoten van de VT reeks tot nu, en hoop dat minstens nog een keer te kunnen doen !!

Elsa Bakker
    Bijdrager
    Post count: 66

Het plot vind ik goed uitgewerkt. Er zijn details vergeten en er zit een goede opbouw in. Ook heeft het een verrassend element. Al met al goede eigenschappen voor een plot van een thriller als je het mij vraagt.

Ik had het einde niet geheel zien aankomen, althans niet op deze manier. Het zorgt er tevens voor dat er wel ruimte is voor een nieuw vervolg/nieuw boek in deze reeks of voor een spin-off met Emma in de hoofdrol.

Het hele verhaal had mij gelijk vanaf het begin in zijn greep. Het bleef boeien en ik bleef nieuwsgierig naar hoe het verder zou gaan. Ik heb me geen tel verveeld tijdens het lezen.

De schrijfstijl in dit boek vind ik erg prettig. Het hele verhaal leest in makkelijke maar niet te simplistische bewoording waardoor het leestempo vlot verloopt. Ook ontstond er geen verwarring voor mij over de verschillende karakters, gebeurtenissen in het heden en verleden.

Hm, ik vind dit altijd een lastige vraag, ja wellicht is dit een typische Nederlandse thriller maar misschien ook niet. Het komt dan meer door de locaties die gekozen zijn (Nederlandse landschappen 😉 Verder kan dit verhaal natuurlijk ook in het buitenland plaatsvinden als de setting veranderd zou worden.

De typering voor dit boek vind ik gruwelijk, nachtmerrie waardig.

Ik vind dat dit boek zeker wel iets eigens en specifieks heeft. Uiteraard zijn er meer van dit soort verhalen te vinden in boeken, films en series. Maar de uitwerking en plaatsing in Nederlandse setting geeft het iets unieks. Ik heb met veel plezier dit boek gelezen en af en toe flink gegruweld.

Stop vooral niet met schrijven Melissa, dat is mijn “goede raad” en ik denk dat er net als ik meerdere lezers blij zullen worden van een VT5 😉

Alex Van Damme
    Bijdrager
    Post count: 22

De plot
    De plot, niet het plot, naar mijn gevoel, beide kunnen volgens Van Dale.
    De plot ontwikkelt zich goed, het tempo gaat goed vooruit. Het verhaal doet me een beetje denken aan de Noordzeemoorden.
    De structuur van de plot met de titels en jaartallen in de hoofdstukken zijn heel belangrijk en geven een mooie leidraad aan het verhaal. Het is goed opgebouwd, gestructureerd. Eigenlijk zijn er maar drie belangrijke personages in het boek als je het aan de titels van de hoofdstukken afleidt.
    Ik had dit einde gehoopt, en ik denk dat een ander einde, vb de dood van een van hen een teleurstelling zou zijn.
    4.
    Algemeen
    4. Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Ik vond het een heel boeiend verhaal en ik heb boek heel snel uitgelezen.
    5. Vind je de schrijfstijl van Melissa Skaye prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Ik vond het boek juist heel toegankelijk geschreven, ik heb de eerste delen niet gelezen en toch kon ik goed volgen.
    6. Vind jeVerminkte toekomst een typisch Nederlandse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten?
    Ik vind het als Belgische, toch eerder een typisch Nederlands boek. Wij Belgen schrijven nogal donker en duister onder invloed van verschillende trauma’s. Hier, in VT, ondervind ik dat niet. Ondanks de ernst van het thema, ervaar ik een vlot ‘vrolijk’ geschreven boek.
    7. Stel….Melissa Skaye vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan Melissa zijn?
    Een eerder psychologische thriller.
    Dit boek
    8. Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Elk boek heeft iets speciaals, in elk boek steekt iets speciaals van de schrijver. Wat dit boek uniek maakt is de beschrijving van het escaleren van het misbruik door een aantal mannelijke figuren.
    9. Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Melissa Skaye mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Doe zo voort. Je boeken zijn zeer toegankelijk, ook voor lezers die nog niets van jou gelezen hebben.

jennifervogels
    Bijdrager
    Post count: 11

De plot
    Het plot is goed, ontwikkelt zich snel.

De jaartallen en de namen bij de hoofdstukken geeft heel duidelijk aan over wie het gaat, het is goed opgebouwd.

ergens had ik het wel verwacht, gehoopt in ieder geval.

Algemeen

Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Ja, ik heb hem bijna in een keer uitgelezen. Het boek had me helemaal.

Vind je de schrijfstijl van Melissa Skaye prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Ze heeft een hele fijne schrijfstijl. Geen moeilijkheden.

Vind je Verminkte toekomst een typisch Nederlandse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten?
    Nou, het heeft wel wat Nederlandse kenmerken, maar ik denk als er een andere naam had gestaan, dat ook wel had gekunnen dat het zich daar had afgespeeld.

Stel….Melissa Skaye vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan Melissa zijn?
    Dit boek was een spannend, mooi boek, met wel wat verassingen erin, die je niet echt had verwacht.

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Elk boek is wel uniek, heeft toch weer net iets anders dan alle andere boeken.

Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Melissa Skaye mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Ga door met schrijven!

sanhan
    Bijdrager
    Post count: 76

Wat vind je van het plot?
    – Het plot is eentje zoals er zovele zijn. Ik vond het niet erg origineel.

Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    – Hoewel ik het niet origineel vind is het wel goed opgebouwd en goed uitgewerkt.

Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    – Halverwege het boek had ik iets anders verwacht, maar toen de climax begon kon ik me het einde al inbeelden.

Algemeen

– In het begin vond ik het moeilijk om te volgen, maar dat kwam misschien deels doordat ik de vorige delen niet las (behalve Virtuele Tango heel lang geleden) Maar gaandeweg zoog het verhaal me helemaal op. Zeker de stukken van uit Emma haar perspectief, die heb ik heel graag gelezen. Die waren dan ook behoorlijk pittig.

Vind je de schrijfstijl van Melissa Skaye prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    – Melissa heeft een vlotte, aangename schrijfstijl. Geen lastige stukken tegen gekomen.

Vind jeVerminkte toekomst een typisch Nederlandse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten?
    – Dit is alweer een verhaal met internationale allures.

Stel….Melissa Skaye vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan Melissa zijn?
    – Pittig, gruwelijk (I love it) spannend, vlot leesbaar.

Dit boek

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Melissa Skaye mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    – Er kwamen best wel gruwelijke stukken in, lang geleden dat ik nog eens gruwelde van de terreur die erin voorkomt. Mijn sympathie gaat vooral uit naar Emma die toch maar steeds haar hoofd boven water kan houden, ondanks wat ze allemaal moet doorstaan.
    Raad aan Melissa, knap gedaan! Ik ga de andere boeken ook nog lezen trouwens.

EliJos
    Bijdrager
    Post count: 21

De plot
    Het wordt op zich goed opgebouwd maar was voor mij eigenlijk niet heel verrassend, hoewel ik niet had zien aankomen dat Sanne zelf ontvoerd zou worden. Echt zo’n momentje dat ik aan had moeten zien komen maar niet deed. Alle verhalen komen mooi samen.
    2. Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot? Ik ergerde me een beetje aan het afwisselende gebruik van jaartallen/ namen. Normaal gesproken als er voor één gelijke benaming wordt gekozen dan werkt dat voor mij veel prettiger, verder heb ik eigenlijk niets aan te merken.
    3. Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? Ja en nee dus.
    Algemeen
    4. Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht? Het had niet continu mijn volle aandacht omdat bepaalde dingen voor mij de snelheid eruit haalden. Zoals onder het hoofdstuk worden verschillende manier gebruikt om aan te tonen bij wie en wanneer je bent. Dan alleen een naam, dan een volledige datum, dan alleen datum zonder jaartal of een jaartal alleen. Dat stoorde mij op één of ander manier. Zo ook bepaalde stukjes van Sanne, wat overdreven of rare uitspraken. Het verhaal van Emma daartegenover had wel steeds mijn volle aandacht.
    5. Vind je de schrijfstijl van Melissa Skaye prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen? Ik vond het niet moeilijk, wel prettig geschreven, vooral het verhaal van Emma
    6. Vind jeVerminkte toekomst een typisch Nederlandse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten? Wat ik zo leuk vind is het idee dat als mensen uit Hoorn dit boek lezen dat ze waarschijnlijk straat/wijk-namen zullen herkennen wat het hele verhaal nog meer geloofwaardigheid geeft, dichterbij brengt.
    7. Stel….Melissa Skaye vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan Melissa zijn? Dan kan ik alleen op dit boek afgaan en denk ik vooral aan ‘heftig’
    Dit boek
    8. Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek? Dit verhaal is wel erg heftig, wat dat betreft is het een thriller plus, ligt het misschien wel tussen thriller en horror in.
    9. Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Melissa Skaye mee willen geven? Hoe zou je advies luiden? Ik zou het fijn vinden als er in een boek consequent gebruik wordt gemaakt van 1 of 2 verschillende manieren om een hoofdstuk in te luiden. Sommige stukjes werkte voor mij ook wat remmend.. verwarrend wat makkelijk op te lossen was met een beetje uitleg. Bijvoorbeeld het stukje dat Sanne met Will naar zijn tuin gaan.. in gedachten zag ik ze nog staan maar vervolgens las ik dat ze zat, dit was bv niet beschreven, of waarom ‘godsgruwelijk blij’. Dat is nogal heel erg blij, dan wil ik daar een reden bij lezen want anders snap ik het gebruik van ‘godsgruwelijk’niet helemaal, buiten dat het een leuk/origineel woord is om te gebruiken. En wat ik bij tijdens het lezen al meldde… het verhaal liep over van grootouders van slachtoffer naar opa en oma die haar alle ruimte gaven en dat bleek dan ineens weer opa/oma van Sanne te zijn.

Marjon van Oostenrijk
    Bijdrager
    Post count: 52

De plot
    Het verhaal bouwt zich goed op. Ik had wel verwacht dat uiteindelijk Emma bevrijdt zou worden, maar niet dat Sanne zelf ook ontvoerd zou worden. Er waren meer onverwachte wendingen, zoals dat Klaver de zoon van Emma was. heel mooi hoe alle verhaallijnen samen komen, al blijven er ook wat open eindjes..

Algemeen
    Het verhaal was boeiend en had steeds mijn volle aandacht. Af en toe was het moeilijk om het boek weg te leggen.De schrijfstijl van Melissa is erg prettig. Nergens gehad dat ik terug moest bladeren of moest nadenken wat er ook al weer gebeurd was.
    In principe zou het verhaal zich overal ter wereld kunnen afspelen, maar voor mij maakt het toch iets meer speciaal omdat het in mijn eigen omgeving afspeelt.
    Je zou bijna willen dat je het boek niet zou kunnen typeren als geloofwaardig, maar we kennen allemaal de verhalen dat het (gelukkig) heel soms gebeurd dat mensen gedurende langere tijd tegen hun zin worden vastgehouden. Ook het München by proxy komt helaas voor. Schokkend.

Dit boek
    Het verhaal is in zoverre uniek dat ik nog niet zo’n verhaal gelezen heb en dat de verschillende verhaallijnen in het boek zo goed beschreven worden en bij elkaar komen. Het unieke is voor mij ook dat het in Hoorn speelt.
    Ik zou graag aan Melissa willen meegeven: Ga zo door!Je hebt een trouwe lezer erbij.

Bookloversaphira
    Bijdrager
    Post count: 31

Wat vind je van het plot? Ik denk niet dat er echt een plot was in het boek. Ik had vanaf het begin al dat ik wist dat ze Emma ging zoeken.

Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot? Voor mij moet een plot opbouwend en onvoorspelbaar zijn. Je laten verrassen.

Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? Ja vanaf begin wist je eigenlijk als dat ze elkaar zouden vinden. Alleen het gedeelte van de zoon van Emma, had ik niet verwacht. Leuke twist in het verhaal.

Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht? Het gedeelte van Emma vond ik erg goed en las haar ervaringen ook het liefst.

Vind je de schrijfstijl van Melissa Skaye prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen? Melissa heeft een heerlijke vlotte schrijfwijze , waardoor je je eigen erg goed in het verhaal kan plaatsen.

Vind je Verminkte toekomst een typisch Nederlandse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten? Kan niet zeggen dat het een typisch Nederlands boek is, het had makkelijk ook ergens anders kunnen afspelen.

Stel….Melissa Skaye vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan Melissa zijn? fantastische thriller

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek? Het was een heerlijk boek met een uniek verhaal. Persoonlijk ben ik nog nooit zo een soort verhaal tegengekomen.

Heerlijk verder blijven schrijven en geniet er van.

jajansen
    Bijdrager
    Post count: 68

Het verhaal wordt mooi opgebouwd, vanuit de verschillende verhaaallijnen, die uiteindelijk bij elkaar komen.

De indeling in de hoofdstukken met een duidelijke tijdsaanduiding klopten en werden uiteimdelijk mooi in elkaar gevoegd
    Ik had wel verwacht dat Emma uiteimdelijk door Sanne gevonden werd. De manier hoe had ik niet voorzien.
    Algemeen

Aanvankelijk niet, omdat ik het gevoel had iets te missen, omdat het het eerste deel wasxwat ik las uit dezecserie. Vanaf blz 50 wilde ik doorgaan.
    De schrijfstijl vond ik erg prettig . Het is een vlot lezend verhaal met een enkele keer wat te veel totaal niet relevante details.
    Vind jeVerminkte toekomst een typisch Nederlandse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten? Het speelt zich af in Nederland en daardoor doet het misschien wat vertrouwder aan, maar had zich ook ergens andersxaf kunnen spelen.
    Spannnend, Psychologische thriller met gruwelijke details.
    Dit boek

Mooi zoals de verschillende verhaallijnen bij elkaar komen en zo uiteindelijk een verhaal worden.
    Vooral doorgaan met schrijven.

nakita
    Bijdrager
    Post count: 19

Het is een echte rollercoster. Ik zag sommige dingen echt niet aankomen.

opbouwend en als een klap van de vuurpijl.

Nee, een groot deel niet.

Algemeen

Ja, heb absoluut wakker gelegen!

Vind je de schrijfstijl van Melissa Skaye prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?

Uitermate heerlijk, leest soepel weg en ze schrijft beeldend.

Vind jeVerminkte toekomst een typisch Nederlandse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten?

Ehhh ja, want je merkt het aan de manier van doen en laten.

Stel….Melissa Skaye vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan Melissa zijn?

Ijzersterk en vloeiend leesbaar.

Dit boek

Uniek, want alleen zij kan zo boeiend en vloeiend schrijven op haar manier.

Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Melissa Skaye mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?

Ga vooral zo door! Je bouwt de spanning op, alleen kan er wat meer liefde in zitten🙈

Tina
    Bijdrager
    Post count: 8

De plot
    Wat vind ik van het plot? Ik vind het een supergoed plot! Alle verhaallijnen komen uiteindelijk erg mooi samen! Alles werd geleidelijk opgebouwd, je leeft echt mee met de personages, en aan sommige personages heb je echt een grote hekel! Het einde was wel een beetje zoals ik had verwacht en gehoopt. En nu kan mama gewoon ook meedoen in VT5!!

Algemeen
    Het boek was voor mij heel erg moeilijk weg te leggen, ik wilde steeds weer verder lezen, weten hoe het verder ging. hier zat echter ook een nadeel aan, het boek was zo snel uit!! Ik vind Melissa haar schrijfstijl heel erg fijn, en herkenbaar. geen rare woorden, doe maar gewoon, dan doe je gek genoeg! Verminkte toekomst speelt zich af in de streek waar ik woon, maar toch vind ik het niet een typisch Nederlandse thriller. Ik vind zowiezo dat de Nederlandse en de Vlaamse thrillers steeds beter worden, en niet meer die “polderboeken” van vroeger zijn. Ik zou Melissa haar boeken typeren als hard met een menselijk sausje. de personages zijn erg goed uitgewerkt, ik houd van Sanne en Lucca, en stort mijzelf altijd vol overgave in hun avonturen!!

Dit boek
    Ik vind dit boek anders dan andere Nederlandse thrillers, rauwer, en daar houd ik dus wel van. Ik was al een erg lange tijd op zoek naar zo een boek, ook in het 2e deel van de VT reeks werd het al wat rauwer, dus dit zijn echt mijn soort boeken. En een goede raad aan Melissa? Ga vooral zo door!! Ik lees al je thrillers met heel erg veel plezier!!

wiets
    Bijdrager
    Post count: 84

De plot
    Mooie plot, waarbij de verhaallijnen bij elkaar komen. De spanning loopt op tot een climax, waarbij het gelukkig goed afloopt voor de hoofdpersonen. Dit einde was wel een beetje verwacht, maar hoe precies weet je natuurlijk niet.
    Algemeen
    Ik vond het een geweldig spannend verhaal, waarbij je alleen maar door wilt lezen om te zien hoe het met iedereen gaat. Een prettige schrijfstijl, waardoor je heerlijk door kunt lezen. Door sommige omschrijvingen kun je je goed voorstellen dat het verhaal zich in nederland afspeelt. Bijv Sanne die op de fiets naar huis gaat, een stukje beschrijving van de omgeving van Oostwoud, de geur van het voorjaar of van versgebakken appeltaart; bekende alledaagse dingen. De omschrijving van dit boek lijkt mij gruwelijk spannend
    Dit boek
    Uniek zal ik het niet noemen, maar gruwelijk spannend zijn er niet heel veel en dan is het feit dat het een boek uit een serie is ook nog een pluspunt. Dat je de hoofdpersonen echt leert kennen omdat je ze jarenlang kunt volgen is leuker dan dat je ze maar één boek lang kent. Mijn goede raad aan Melissa: Ga zo door!

Tips voor titels: Verborgen t…, Verzengend(e) t…, Verlaten t…, Vroegere t…, Vrouwen t…, Vervallen t…, Verrassend t…, V… treffen, V… tempo, V… tegen, V… treffen, V… tempo, V… trouw(en), Vertrouwen t…, etc. Afhankelijk van het onderwerp in het volgende boek. Als ik helpen moet……, zeg je het maar

Alex Van Damme
    Bijdrager
    Post count: 22

De plot

Algemeen
    Het boek was voor mij heel erg moeilijk weg te leggen, ik wilde steeds weer verder lezen, weten hoe het verder ging. hier zat echter ook een nadeel aan, het boek was zo snel uit!!

D

Ik vond ook dat het zo snel uit was

vangrol
    Bijdrager
    Post count: 36

Plot

Het plot is goed opgebouwd en voor mij uiteindelijk verrassend geweest. Goede verhaallijnen die goed bij elkaar kwamen. Bepaalde gebeurtenissen en ontwikkelingen had ik verwacht, maar op het eind werd ik toch nog even op het verkeerde been gezet.

Algemeen

Het verhaal had steeds mijn volle aandacht, ik wilde het ook achter elkaar uitlezen. De schrijfstijl van Melissa Skaye vond ik prettig en goed te volgen. Bij een nieuw hoofdstuk werd duidelijk vanuit welk perspectief het geschreven werd, zodat het steeds duidelijk was over wie het ging.
    Ik vind Verminkte toekomst geen typisch Nederlandse thriller, het verhaal speelt zich wel in Nederland af, maar door locaties te veranderen zou het zich zo maar ergens anders af kunnen spelen. De problematiek die erin besproken wordt, is internationaal.
    Ik vind Verminkte toekomst een harde, rauwe, psychologische thriller.

Dit boek

Verminkte toekomst is een uniek boek, omdat de onderwerpen op een speciale manier aan elkaar gelinkt worden. Dit heb ik op deze manier nog niet eerder gezien.
    En… ga vooral door met schrijven. Ook rond de hoofdpersoon Sanne zijn er nog onbeantwoorde vragen, waar ik heel nieuwsgierig naar ben.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.