Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #2 Leesclub 52: Verminkte toekomst Verminkte toekomst, Na het lezen #1

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 848
    #10176 |

Vragen ThrillZone leesclub Verminkte toekomst 

Na het lezen #1

Het onderdeel Na het lezen is in 2 delen gesplitst die met een tussenpoos van ongeveer 1 week geopend zullen worden. Hier worden de deelnemers over geïnformeerd. Bij de opening van # 2 wordt ook het onderdeel Beoordeling geopend.

De karakters

1. Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    2. Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    3. Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?

De auteurs

1. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    2. Verminkte toekomst is het vierde boek uit de VT-serie van Melissa Skaye. Ga je de vorige en volgende boeken van haar ook lezen?
    3. Verminkte toekomst is het vierde avontuur met Sanne Philips en Luca Borra in de hoofdrol. Vind je dat Melissa de serie moet voortzetten?
    Karin
    Bijdrager
    Post count: 21

Wat vind ik over de karakters en hun evolutie ? Het meest evoluerende karakter in dit boek is volgens mij Emma; die eerst probeert om uit haar situatie te ontsnappen, dan lijkt te berusten en niet meer verder wil, tot ze de krant gelezen heeft, en opnieuw probeert om aan haar situatie en die van haar lotgenoten te kunnen ontsnappen. Mijn favoriete personage is waarschijnlijk toch wel Sanne, maar ze is dan ook het hoofdpersonage. Zou ik iets willen veranderen aan Sanne ? Wel, ik zou zeggen, kind doe iets met die gevoelens die je hebt in plaats van passief toe te kijken !!, maar ja dan valt natuurlijk die onderhuidse spanning tussen beide weg !
    Over de auteur en haar schrijfstijl wil ik graag volgende kwijt : de snelle schrijfstijl past best goed bij dit soort van boek, is prima voor een thriller. Wat betreft de voorgaande delen uit de reeks, die heb ik – in aanloop naar deze leesclub – gelezen; en een vervolg, ja dat wil ik uiteraard ook lezen ! Moet Melissa deze reeks voortzetten ? Uiteraard, toch minstens tot er duidelijkheid komt in de relatie met Luca, hun verhaal is nog niet af volgens mij (kleine cliffhanger ???), langs de andere kant is de verhaallijn rond Emma afgerond, waardoor je de reeks als afgesloten zou kunnen beschouwen, maar dan blijft ik zitten met het Luca-deel.

ingrid
    Bijdrager
    Post count: 6

Emma is voor mij de persoon die het meest evoluerende persoon in het verhaal. in eerste instantie wil ze weg en probeert te vluchten, maar uiteindelijk lijkt zij hierin te berusten en bouwt ze een band op met Fien.
    Mijn favoriet is Emma. Hoe zij vecht voor een goed bestaan en probeert te overleven in een omgeving die je niemand toe wenst. Dit alles in het belang van haar dochter Sanne die zij uit handen wilt houden van Pim en Joris en later haar zoon.
    Laat ieder persoon bij een volgend boek zo blijven. Het zijn sprekende karakters en je kunt je je een beeld vormen van deze personen.

Als je begint te lezen in het boek van ?Melissa kun je het niet meer weg leggen. Het is meeslepend en je wilt weten wat er gebeuren gaat en hoe het afloopt. Echt heerlijk en fijn om te lezen hoe zij schrijft. Echt een aanrader voor iedereen die van spannende boeken houdt.
    De schrijfstijl is prettig om te lezen. Dit maakt dat het vlot leest.
    Ook haar vorige boeken zijn een aanrader. Ik heb deze met heel veel plezier gelezen. Ik hoop zo op een vervolg!! Dat zou echt super zijn.

Elsa Bakker
    Bijdrager
    Post count: 78

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?

Ik heb zeker wel het gevoel dat de karakters evolueren. Zowel Emma als Sanne. Beide leren omgaan met de situatie waarin zij zich bevinden maar geven ook niet op. Dat vond ik heel mooi aan dit verhaal, de veerkracht van de hoofdpersonages.

Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?

Sanne is degene die mij het meest aanspreekt. Vooral vanwege haar aanhouders mentaliteit en haar koppigheid herken ik ook wel als een eigenschap van mijzelf.

Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?

Ik zou de personages ansich niet willen veranderen omdat dan het verhaal niet meer klopt. Maar toch vond ik het lastig dat Fien zo laat soort van “los” kwam. En ook Emma had ik soms wat meer power gegund.

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?

Ja zeker past de schrijfstijl goed bij het verhaal! De bewoording klopt bij de personages, ook bij hun beleving van de wereld waarin zij leven. Ook de opdeling in hoofdstukken vanuit de verschillende personages draagt bij aan de spanning in het verhaal.

Verminkte toekomst is het vierde boek uit de VT-serie van Melissa Skaye. Ga je de vorige en volgende boeken van haar ook lezen?

Ja! Ik wil dolgraag de vorige drie delen lezen!!! Alleen nog budget zien te vinden.

Verminkte toekomst is het vierde avontuur met Sanne Philips en Luca Borra in de hoofdrol. Vind je dat Melissa de serie moet voortzetten?

Er is zeker ruimte om de serie verder uit te bouwen. Gezien de onderlinge relaties maar ook gewoon in wat zij meemaken. Ook een spinoff met Emma in de hoofdrol lijkt mij tof!

Melissa Skaye
    Bijdrager
    Post count: 77

Ik hoop zo op een vervolg!! Dat zou echt super zijn.

Ik werk op het moment aan VT5, Ingrid:-)

jennifervogels
    Bijdrager
    Post count: 11

De karakters
    Ik vind Emma en Sanne goed evolueren. Ze leren allebei met een rotte, onzekere situatie omgaan.

Ik heb niet echt een favoriete personage, ik vind ze allebei wel wat hebben. Emma ,en Sanne die na jaren weer hoop vinden, terwijl ze die allang hebben opgegeven.

Ik zou niks willen veranderen, als ik een boek lees, is die personage die erin zit ‘echt’ in mijn hoofd. Ik neem ze zoals ze zijn, dus ik hoef er niks aan te veranderen, ik vind het goed.

De auteurs
    Ja, het is een boek dat makkelijk is te lezen. Als je er eenmaal in begint, kan je het niet meer wegleggen. Het is zo meeslepend. Ik heb de vorige delen niet gelezen, ik had er niet echt last van. Ik had verwacht dat ik dat wel zou hebben, maar ik vond het echt fijn dat je er niet zo veel van merkte.

Verminkte toekomst is het vierde boek uit de VT-serie van Melissa Skaye. Ga je de vorige en volgende boeken van haar ook lezen?
    ik ga de volgende boeken lezen. Absoluut.

Verminkte toekomst is het vierde avontuur met Sanne Philips en Luca Borra in de hoofdrol. Vind je dat Melissa de serie moet voortzetten?
    Jazeker

Alex Van Damme
    Bijdrager
    Post count: 32

De karakters
    1. Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    Zeker. Ik dacht dat Sanne een beginnende twintiger was, ze is wel ouder en de evolutie die ze doormaakt is wel heel sterk.
    2. Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Emma of Fien. Beiden zijn sterke vrouwen, die hun lot dragen maar toch blijven vechten.
    3. Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Nee, niet echt.
    De auteurs
    4. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    Ik hou eigenlijk wel van deze schrijfstijl, zeer vlot. Maar soms vond ik de dialogen iets te eenvoudig.
    5. Verminkte toekomst is het vierde boek uit de VT-serie van Melissa Skaye. Ga je de vorige en volgende boeken van haar ook lezen?
    So many books, so little time. Maar toch, ik beschouw het een beetje als een gemis dat ik die eerste delen niet gelezen heb.
    6. Verminkte toekomst is het vierde avontuur met Sanne Philips en Luca Borra in de hoofdrol. Vind je dat Melissa de serie moet voortzetten?
    Van mij mag ze..

EliJos
    Bijdrager
    Post count: 24

De karakters
    1. Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe? Vooral bij Emma krijg je mee hoe ze zich toch een beetje in haar lot berust naarmate de jaren voorbij gaan.
    2. Heb je een favoriete personage? Niet echt, niemand spreekt me in het bijzonder aan. (misschien Mister Malibu het konijn, die wil ik ook 😉 )
    3. Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? Sanne spreekt mij eigenlijk niet zo aan, heb een beetje moeite met hoe zij soms(overdreven in mijn ogen) reageert en vooral haar relatie met Will is wat wazig. Maar dit heeft er misschien ook mee te maken dat ik er pas vanaf dit deel, deel 4 in het verhaal kom.
    De auteurs
    4. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom? Ja, zeker wel. Het is een rauw verhaal met wat lompe personages en het over en weer gaan van hoofdstukken over Sanne naar Emma lees heel prettig.
    5. Verminkte toekomst is het vierde boek uit de VT-serie van Melissa Skaye. Ga je de vorige en volgende boeken van haar ook lezen? Ik twijfel… denk van niet. Ik had wat moeite om er in te komen en dan heb ik het over het verhaal van Sanne. Van Emma las als een trein, daar zat ik meteen middenin maar met Sanne had ik wat moeite. Wederom denk ik dat het had gescheeld als ik de eerdere boeken in deze serie had gelezen, dan weet je hoe een karakter gevormd is, snap je sommige relaties beter omdat je weet wat er eerder allemaal gebeurt is. Ik denk wel dat ik graag een ander boek van haar wil lezen, op zichzelf staand of een (deel 1 van een) andere serie maar naar deze serie keer ik niet meer terug.
    6. Verminkte toekomst is het vierde avontuur met Sanne Philips en Luca Borra in de hoofdrol. Vind je dat Melissa de serie moet voortzetten? Wat mij betreft niet. Ik vind dit een heel mooi einde van een serie, dat ze haar moeder levend heeft teruggevonden.

sanhan
    Bijdrager
    Post count: 89

– Emma vind ik het best evolueren, in haar uitzichtloze situatie probeert ze zich toch zoveel mogelijk recht te houden.
    Sanne vind ik vooral ter plaatse staan trappelen.
    – Ik heb vooral veel sympathie voor Emma, wat een sterke vrouw.
    – Sanne mag als hoofdpersonage wat meer pit hebben, ik vind ze nogal passief

De auteurs

– Melissa heeft een duidelijke, vlotte schrijfstijl, daar hou ik van.
    – Virtuele Tango heb ik in een ver verleden gelezen, ik weet niet meer precies waarover het ging, maar ik weet nog wel dat ik hem heel goed vond. Ik ben zeker van plan de rest ook te lezen en virtuele Tango misschien ook herlezen (herlezen is iets wat ik eigenlijk nooit doe)
    – Ja, graag zelfs. Het Sanne verhaal is nog niet op.

Bookloversaphira
    Bijdrager
    Post count: 31

Hoi hoi

Ik heb het boek uitgelezen en deze was lekker spannend.
    De karakters groeien goed mee in het verhaal je merkt dit doordat ze sterker worden en meer hoop hebben.
    Mijn favoriete personage is Emma zij is een sterk karakter en ik kon mijn eigen heel erg goed in haar plaatsen.
    Het karakter Sanne mag van mij wat sterker en stoerder neergezet worden, gewoon wat meer pit.

Het boek zelf heeft een vlotte en fijne schrijfwijze waardoor ik mijn eigen goed in het verhaal kan plaatsen.
    Dit boek kan makkelijk los gelezen worden van de vt- serie, maar door deze fijne ervaring wil ik zeker de vorige en de nieuwe delen lezen.

Ja zeker mag ze de serie voortzetten als ze Sanne maar veranderd naar sterker en stoerder .

bookloversaphira

vangrol
    Bijdrager
    Post count: 57

De karakters

Vooral het karakter van Emma evolueert, door alles wat ze meemaakt, wordt ze steeds volgzamer. Maar diep van binnen blijft de hoop op verlossing bestaan.

Ik heb geen favoriet personage, ik vind alle personages boeiend en ik zou er zeker niets aan willen veranderen. Het zijn creaties van de auteur.

De auteurs

De schrijfstijl past prima bij het boek, het is prettig leesbaar.

Ik had de eerste drie delen niet gelezen. Nu ik Verminkte toekomst gelezen heb, word ik nieuwsgierig naar de eerdere drie delen. En een vervolg op dit boek zou ik zeer op prijs stellen.

Marjon van Oostenrijk
    Bijdrager
    Post count: 60

De karakters

Zowel Sanne als Emma evolueren in het verhaal. Sanne lijkt steeds meer aan haar gevoelens/emoties toe te geven. Emma gaat steeds meer haar situatie accepteren, terwijl ze de hoop niet verliest dat er ooit een uitweg is.

Sanne blijft mijn favoriete personage, zij is toch degene waar het meeste om draait. Sanne bijt zich ook ergens in vast als ze het niet vertrouwt. Maar ook Emma en Fien vind ik in het verhaal erg sterk.
    Ik zou niets aan de personages willen veranderen.

De auteurs

Melissa heeft een fijne schrijfstijl. Het boek leest hierdoor lekker vlot en is nergens langdradig.Past prima bij het verhaal.
    Ik heb alleen deel 3, Verleden tijd, niet gelezen. Maar dat ga ik zeker nog doen. Vond het eigenlijk best jammer dat ik die nog niet gelezen had.
    Natuurlijk moet Melissa de serie voortzetten! Heerlijke boeken om te lezen en dat het speelt in mijn woonplaats maakt het allemaal nog leuker. Zie zo de straten en plekken voor me. Het verhaal van Sanne is naar mijn gevoel nog niet teneinde. Ben erg benieuwd hoe de relatie tussen Sanne en Luca en Will de Jager zich ontwikkeld.

jajansen
    Bijdrager
    Post count: 93

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe!
    Emma evolueert het meest. Aanvankelijk vechtend, daarna berustend, maar afwachtend maar blijft toch strijdbaar. Bij Sanne had ik het minder, misschien dat zij in de vorige boeken meer is gegroeid, nu vond ik het een stoere meid, bereidt om risico’s te nemen als dat in haar gevoel noodzakelijk is. Zij is hiermee tevens mijn favoriete personage.

De personages passen in het verhaal
    De auteurs

De schrijfstijl past bij het boek, wilde oook door blijven lezen . Ik heb de vorige delen niet gelezen, liep daar soms tegenaan , maar het meeste werd verklaard in de loop van het verhaal.
    Of ik de vorige delen nog ga lezen twijfel ik over. Meestal vind ik dan vervelend dat je al weet waaar het naar toe gaat. Het volgende deel wil ik zeker gaan lezen.
    Verminkte toekomst is het vierde avontuur met Sanne Philips en Luca Borra in de hoofdrol. Vind je dat Melissa de serie moet voortzetten? Ja, ik wil nog wel zo’n boek.

Tina
    Bijdrager
    Post count: 19

De karakters

Ik ken alle delen van de VT reeks, dus ik vind zeer zeker dat de vaste karakters evolueren, en dat zie je ook zeker in dit boek. Emma zie je veranderen van opstandige puber naar een volwassen getraumatiseerde vrouw, die toch de moed niet op geeft, en blijft strijden voor haar dochter.

Dat is in dit deel voor mij dan toch Emma. Ondanks dat ze gevangen zit, en de meest vreselijke dingen moet ondergaan, vind ik haar een heel erg sterke vrouw.

Ik vind Sanne af en toe wat te eigengereid, maar eigenlijk komt dat het verhaal wel weer iedere keer ten goede. Maar toch erger ik mijzelf daaraan………

De auteurs

Ik vind dat de schrijfstijl absoluut bij het verhaal past. gewone mensen, die niet zo heel erg gewone dingen meemaken, maar wel gewoon mensen blijven. Met hun plus en min punten!

Ik heb alle thrillers van Melissa Skaye al gelezen!!!

Melissa gaat de serie voortzetten, want ze is al druk met VT5, en er komt ook een geweldige nieuwe thriller in april van haar uit, die ze samen met J. Sharpe heeft geschreven. Dus voorlopig ben ik nog niet uit gelezen!!

wiets
    Bijdrager
    Post count: 86

De karakters
    Hoofdpersoon Sanne verandert wel, helemaal van boek 1 naar nu. Wat ouder, wat verstandiger. Van Luca krijgen we toch iets minder mee, misschien in een volgend boek. Ook Fien en vooral Emma groeien in dit boek. Voor Fien helaas eindigend met de dood, maar voor Emma een nieuw begin. Echt favorieten heb ik niet en aan iemand iets veranderen wil ik al helemaal niet.
    De auteurs
    De schrijfstijl van Melissa past prima, vlot geschreven, niet te lange ingewikkelde zinnen, waardoor je door het verhaal heen vliegt. Als het zo spannend is wil je ook alleen maar zo snel mogelijk verder om te weten hoe het gaat. Voor het begin van deze leesclub heb ik deel 1 gelezen. Nu deel 4 gelezen en besproken. Deel 2 ligt klaar om gelezen te worden. Daarna door naar deel 3. En als deel 5 volgt (dat moet haast wel;) ga ik die ook zeker lezen.

(ik meende dat ik deze beoordeling al eerder had geplaatst, maar nergens te vinden dus…bij deze)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.