Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #2 Leesclub 52: Verminkte toekomst Verminkte toekomst, Beoordeling

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 732
    #10171 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning: .. punten, omdat ….

Plot: .. punten, omdat ….

Leesplezier: .. punten, omdat ….

Schrijfstijl: .. punten, omdat ….

Originaliteit: .. punten, omdat ….

Psychologie: .. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling: .. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

Karin
    Bijdrager
    Post count: 21

mijn beoordeling :
    – spanning 9/10 : het boek houdt je de hele tijd geboeid en wordt naar de ontknoping toe echt spannend
    – plot 9/10 : ik hou van de manier waarop het plot werd uitgewerkt, waarbij de verschillende verhaallijnen mooi naar elkaar toe komen (zelfs naar mijn gevoel over de verschillende boeken van de reeks)
    – leesplezier : 9/10 : gewoon heel graag gelezen
    – schrijfstijl : 9/10 : prettige en boeiende schrijfstijl, absoluut geen straf om dit boek te mogen / moeten lezen
    – originaliteit : 8/10 : ik heb al best wat thrillers gelezen en films gezien, dus wat is nog origineel, maar opnieuw : gewoon goed
    – psychologie : 8/10 : eigenlijk heb ik geen verstand van psychologie, maar ik vind dat de karakters mooi worden uitgewerkt, en geloofwaardig zijn, met hun voor- en nadelen, dus prima ok voor mij

gemiddeld = 8.7

Alex Van Damme
    Bijdrager
    Post count: 22

Spanning: ..8 punten, omdat ik toch even twijfelde of de hoofdpersonages het zouden halen ….
    Plot: .7. punten, omdat de plot is goed gevonden .
    Leesplezier: .8. punten, omdat met vele plezier gelezen….
    Schrijfstijl: .7. punten, omdat zeer toegankelijk en geen zuivere ‘Nederlandse’ stijl….
    Originaliteit: .7. punten, omdat tja, er toch veel ontvoerd en misbruikt wordt in thrillers, maar niettemin in deze kreeg ik toch wel rillingen….
    Psychologie: .7. punten, omdat enkele personages jarenlang opgesloten zitten en de beschrijving, ontwikkeling van hun karakter heel echt en doordacht overkomt
    Gemiddelde beoordeling: .7,3. punten

jennifervogels
    Bijdrager
    Post count: 11

Spanning: 9 punten, omdat het boek je de hele tijd in spanning heeft.

Plot: 8 punten, omdat het heel mooi is uitgewerkt

Leesplezier: 9 punten, omdat ik het heel graag heb gelezen.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het een prettige schrijfstijl is.

Originaliteit: 7 punten, omdat er veel ontvoeringen inkwamen, die iedereen kan gebeuren. ik kan het me allemaal goed voorstellen hoor.

Psychologie: 8 punten, omdat de personages zijn goed uitgewerkt, net ofdat het bestaande mensen zijn

Gemiddelde beoordeling: 8,2 punten

sanhan
    Bijdrager
    Post count: 76

Spanning: 8 punten, omdat het soms niet, maar meestal wel spannend was

Plot: 8 punten, omdat het hoewel niet erg origineel, toch goed uitgewerkt is

Leesplezier: 7 punten, omdat ik er eerst niet in kon komen, maar daarna las het als een trein

Schrijfstijl: 9 punten, omdat Melissa een aangename schrijfstijl heeft

Originaliteit: 7 punten, omdat Het verhaal origineel is, maar het plot vond ik dan weer niet origineel

Psychologie: 9 punten, omdat: je zal maar in Emma’s schoenen staan

totaal: 48 = 8/10

EliJos
    Bijdrager
    Post count: 21

Spanning: 9 punten, omdat het verhaal en vooral het leven van Emma zo onvoorspelbaar is dat je continu iets kunt verwachten en het continu spannend blijft.

Plot: 8 punten, omdat het goed in elkaar steekt

Leesplezier: 7,5 punten, omdat het voor mij in het begin erg wennen was omdat ik de eerdere delen niet heb gelezen

Schrijfstijl: 7,5 punten, omdat op een paar momenten na dat voor mij de snelheid uit het verhaal werd gehaald het heerlijk weg leest.

Originaliteit: 8 punten, omdat het een pittige thriller is waarvan ik er niet zo vaak één heb gelezen

Psychologie: 8 punten, omdat het vol staat met psychologische spelletjes die vooral met Emma worden gespeeld

Gemiddeld ; 48 : 6 = 8

Marjon van Oostenrijk
    Bijdrager
    Post count: 52

Spanning: 8 punten, omdat je tot het einde toe in spanning wordt gehouden. Gaat Sanne haar moeder nu wel of niet vinden

Plot: 9 punten, omdat er tot op het laatst nog onverwachte wendingen zijn

Leesplezier: 9 punten, omdat ik genoten heb van het begin tot het eind

Schrijfstijl: 9 punten, omdat Melissa een fijne schrijfstijl heeft die lekker weg leest

Originaliteit: 8 punten, omdat de combinatie van de ontvoeringen en wat er met de vrouwen/meisje gebeurd en de samenkomst van de verhalen uniek is

Psychologie: 9 punten, omdat de psychologische gestoordheid van diverse personen een grote rol spelen in het verhaal.

Gemiddelde beoordeling: 8,6 punten

Bookloversaphira
    Bijdrager
    Post count: 31

Spanning: 8 punten, omdat de tweede verhaallijn, die van Sanne minder spannend was.

Plot: 7 punten, omdat het verhaal is erg goed, maar het plot was al vroeg bekent.

Leesplezier: 8.5 punten, omdat het was een spannend verhaal en vond het verhaal van Emma echt goed.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat een heerlijke vlotte schrijfstijl. het boek leest daarom ook erg lekker weg.

Originaliteit: 7 punten, omdat Het gedeelte van Sanne had ik wel vaker gelezen maar van Emma niet.

Psychologie: 8.5 punten, omdat Emma echt in een zieke situatie leeft.

Gemiddelde beoordeling: 7.8 punten

jajansen
    Bijdrager
    Post count: 68

Spanning: 7,5 het gehele verhaal op zich was spannend, maar op onderdelen soms wat minder.

Plot: 8 punten, mooi zoals de verhaallijnen bij elkaar komen

Leesplezier: 7 punten, soms wat lastig om in te komen omdat ik de vorige delen niet heb gelezen.

Schrijfstijl: 7 punten vlotte schrijfstijl, soms wat eenvoudig

Originaliteit: 8 punten Knap gevonden en niet helemaap verwacht

Psychologie: 8 punten door de psychologische spelletjes van de verschillende personen

Ik kom op een 7,5

nakita
    Bijdrager
    Post count: 19

Spanning:  10 punten, omdat ze het langzaam opbouwt en vast houd

Plot: 10 punten, omdat het je steeds bezig houd ookal sloeg je het boek dicht.

Leesplezier: 10 punten, omdat ik er door heen vloog alsof ik film keek

Schrijfstijl: 10 punten, omdat het heerlijk vloeiend leest

Originaliteit: 9 punten, omdat weinig boeken je zo blijven trekken.

Psychologie: 9. punten, omdat je er over blijft nadenken

Absoluut een 9+!

Elsa Bakker
    Bijdrager
    Post count: 66

Spanning: 8 punten, omdat de afwisseling tussen de verschillende hoofdpersonages, locaties en gebeurtenissen zorgt voor een goede afwisseling in spanning en het leestempo vaart blijft houden.

Plot: 7,5 punten, omdat het een goed afgerond verhaal is en er verrassende elementen tijdens het plot naar voren komen. Wat fijn is voor een zeer ervaren lezer.

Leesplezier: 8,5 punten, omdat ik mij geen moment verveelde tijdens het verhaal en het in 1 ruk uitgelezen heb.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het de ruimte geeft om mega snel door het verhaal heen te vliegen. En de gekozen bewoording is passend bij het verhaal en de personages.

Originaliteit: 7 punten, omdat er elementen in voor komen die ik niet in eerder gelezen verhalen ben tegengekomen en mij geen moment verveelde tijdens het lezen.

Psychologie: 7 punten, omdat de karakters goed zijn uitgewerkt ik als lezer zijnde de keuzes die zij maken begreep en met hen mee kon leven plus in kon voelen.

Gemiddelde beoordeling: 7,7 punten

Tina
    Bijdrager
    Post count: 8

Spanning: 9 punten. Ik kon het boek maar erg moeilijk wegleggen, moest weten hoe het verder ging.

Plot: 9 punten. Ook als ik niet aan het lezen was hield het boek mij toch bezig, hoe zou het aflopen?

Leesplezier: 10 punten. Ik houd gewoon van de boeken van Melissa Skaye!!

Schrijfstijl: 9 punten. Geen rare poespas, doe maar lekker gewoon!

Originaliteit: 9 punten. Puntje van mijn stoel, of bed 😉

Psychologie: 10 punten. Er werden erg zieke en gemene spelletjes gepeeld!

Dat is dus een heel erg dik verdiende 9.3!!!

wiets
    Bijdrager
    Post count: 84

Spanning: 10 punten, omdat je constant door wilde lezen
    Plot: 9 punten, omdat de lijntjes mooi bij elkaar komen, het klopt (alleen ’n beetje verwacht)
    Leesplezier: 10 punten, omdat ik alleen met plezier (ondanks gruwelijkheden) heb gelezen
    Schrijfstijl: 9 punten, omdat het lekker leest, met vaart
    Originaliteit: 10 punten, omdat ik zoiets gruwelijks nog niet eerder tegen ben gekomen
    Psychologie: 10 punten, omdat de diverse karakters goed zijn uitgewerkt

Gemiddelde beoordeling: 9.7 punten

ingrid
    Bijdrager
    Post count: 6

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning: 9 punten, omdat het zo goed geschreven is dat je wilt weten hoe het afloopt.

Plot: 9 punten, omdat ik geen idee had waar het verhaal heen ging en welke rol Fien had.

Leesplezier: 10 punten, omdat het boek niet weg te leggen is.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat lekker vlot geschreven en heel helder en duidelijk

Originaliteit: 9 punten, omdat je moet het maar kunnen verzinnen. Zo ver gaan de gedachten van Melissa wanneer zij een boek schrijft.

Psychologie: 10 punten, omdat het verhaal is gewoon gruwelijk zo goed en spannend geschreven. Echt heel goed.

Gemiddelde beoordeling: 9 punten

vangrol
    Bijdrager
    Post count: 36

Spanning: 9 punten, omdat ik van begin tot eind geboeid bleef en ik benieuwd bleef hoe het af zou lopen.

Plot: 9 punten, omdat het verhaal goed opgebouwd werd en goed in elkaar zat.

Leesplezier: 9 punten, omdat ik moeite had het boek weg te leggen. Ik kon er helemaal in meegaan.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat ik geboeid bleef en geen moeite moest doen mijn aandacht erbij te houden.

Originaliteit: 9 punten, omdat ik de combinatie van de verschillende verhaallijnen erg goed gedaan vond.

Psychologie: 9 punten, omdat ik de karakters zeer duidelijk beschreven vond.

Gemiddelde beoordeling: 9 punten

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.