Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #Z-1 Leesclub 05: Verleden tijd ‘Verleden tijd’, Tijdens het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 37)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 918
    #1569 |

Tijdens het lezen komen andere punten onder de aandacht, hieronder staan een paar aandachtspunten, die je kunnen helpen.

1. Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeldt erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    2. Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats ze dan in dit onderdeel.
    Voorkom het plaatsen van spoilers. Spoilers zijn stukken tekst over een boek waarin teveel van de verhaallijn wordt weggegeven. Niet doen! Wordt door je collega lezers niet op prijs gesteld!

nini_ingrid
    Bijdrager
    Post count: 174

Ik heb het boek eigenlijk al uit en ik ging zo op in het verhaal dat ik vergeten ben om citaten te noteren

Melissa Skaye
    Bijdrager
    Post count: 77

Ik heb het boek eigenlijk al uit en ik ging zo op in het verhaal dat ik vergeten ben om citaten te noteren

🙂 🙂 🙂

Thrillreader
    Bijdrager
    Post count: 68

Inmiddels ben ik bij pagina 170 beland. Tot nu toe leest het lekker vlot en is het voor mij nog een raadsel wat er nog gaat komen.
    Strakjes ga ik verder met het boek.

Hetty
    Bijdrager
    Post count: 75

Begonnen in “Verleden tijd” en de eerste 60 blz. (digitale versie) gelezen. Zoals gehoopt en verwacht verschillende verhaallijnen en al vele puzzelstukjes. Prettig om te lezen en heel benieuwd hoe het allemaal bij elkaar gaat komen.

Francina
    Bijdrager
    Post count: 13

Ik ben over de helft nu en net als voorgaande delen leest ook dit boek heerlijk weg. Verschillende verhaallijnen maken het weer erg spannend!

Thrillreader
    Bijdrager

Nu wordt het heel spannend… nog 45 pagina’s lezen. Naar verwachting zal ik het vanavond uit hebben. Ik ben benieuwd naar de plot.

Thrillreader
    Bijdrager

Finish. Gisteren het boek uit gelezen! Meer hierover als de topic na het lezen wordt geopend, waarbij de vragen m.b.t. het boek kunnen worden beantwoord. Een dezer dagen zal ik een recensie plaatsen. Er was me wel iets op gevallen. Niet echt een spellingfout, maar er stond in een zin ‘een’ waarbij ik denk dat het gebruik van ‘de’ logischer is. Ik heb het boek nu even niet bij de hand. Het paginanummer moet ik even opzoeken. Word vervolgd…

Melissa Skaye
    Bijdrager

Finish. Gisteren het boek uit gelezen! Meer hierover als de topic na het lezen wordt geopend, waarbij de vragen m.b.t. het boek kunnen worden beantwoord. Een dezer dagen zal ik een recensie plaatsen. Er was me wel iets op gevallen. Niet echt een spellingfout, maar er stond in een zin ‘een’ waarbij ik denk dat het gebruik van ‘de’ logischer is. Ik heb het boek nu even niet bij de hand. Het paginanummer moet ik even opzoeken. Word vervolgd…

Nu ben ik héél benieuwd! Hoop dat je het nog terug kunt vinden…

BibiBoom
    Bijdrager
    Post count: 15

Ik ben gisteren begonnen en nu al halverwege. Net als Virtuele Tango en Verboden Tranen leest het als een trein. Erg fijne vertelstijl en het is spannend. Ik ben nu op bladzijde 154 en heb een vermoeden hoe het zit en wie de moordenaar is. Bij VT1 had ik jammer genoeg veel te snel door hoe de vork in de steel zat (het lot als je een ervaren thrillerlezer bent), bij VT2 ook, maar pas veel later dan in het geval van VT1. Ik hoop stiekem dat ik het mis heb en dat Melissa Skaye me op het verkeerde been heeft gezet en dadelijk verrast met een andere uitkomst dan ik op dit moment voorspel.

BibiBoom
    Bijdrager

N.a.v. het verzoek om spelfoutje e.d. te melden, heb i ker tot nu toe twee ontdekt.

Op bladzijde 27: “Over de pot verwijdt de ketel gesproken…” Dat moet “verwijt” zijn. Nu maakt de pot de ketel breder.
    Op bladzijde 40: “vijf sterren manege” moet als 1 woord zonder spaties, dus “vijfsterrenmanege”.

Groeten, Bibi.

Marjon
    Bijdrager
    Post count: 166

Wauw, er zijn er al een aantal die het boek uit hebben.😀

Ik was even een poosje op heerlijk vakantie en heb gisteren pas het boek in handen gehad. Na het weekend ga ik me heerlijk in dit boek verdiepen en zal ik me hier vaker melden.
    Ach, deze leesclub telt nog zo’n vier weken en dat gaat me in ieder geval zéker lukken, wanneer ik het boek heb open geslagen.

@Melissa,
    Wat ontzettend leuk dat je ook in deze topic actief bent. Ik ben erg benieuwd naar je boek, omdat ik in Hoorn op school ben geweest er er menig uur heb doorgebracht. Heel leuk om misschien plaatsen tegen te komen die ik kan dromen. 😄

BibiBoom
    Bijdrager

Tja, het leest nu eenmaal zo lekker vlot en het is zo spannend, dat het erg moeilijk weg te leggen is.

BibiBoom
    Bijdrager

Zojuist de laatste bladzijden gelezen. Wat een heerlijk boek. MElissa, je hebt me niet teleurgesteld. 🙂 Eerder gaf ik aan dat ik halverwege het idee had dat ik wist hoe het zat en hoopte dat je me zou verrassen. Dat heb je gedaan! Hoewel ik op het juiste spoor zat, bleek de waarheid toch een stuk ingewikkelder te liggen dan ik dacht. Helemaal goed. Ik voeg mij bij Cees’ opmerking dat je alsmaar beter wordt. Chapeau!

Melissa Skaye
    Bijdrager

Wauw, er zijn er al een aantal die het boek uit hebben.

@Melissa,
    Wat ontzettend leuk dat je ook in deze topic actief bent. Ik ben erg benieuwd naar je boek, omdat ik in Hoorn op school ben geweest er er menig uur heb doorgebracht. Heel leuk om misschien plaatsen tegen te komen die ik kan dromen.

Nu ben ik héél benieuwd welke school! 🙂

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 37)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.