Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #Z-1 Leesclub 05: Verleden tijd Verslag leesclub Verleden tijd – Melissa Skaye

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 918
    #1554 |

Leesclub 05, Verleden tijd  – Melissa Skaye 

Inleiding

Het verhaal: Verleden tijd

In het derde deel van de VT-reeks krijgen Sanne Philips en Luca Borra, rechercheurs bij de politie Hoorn, te maken met twee moordzaken. Hun onderzoek leidt tot zaken uit het verleden die nooit eerder zijn opgelost.

Sanne en Luca denken dat ze alles al eens hebben meegemaakt, maar niets is minder waar. Ondertussen kan Sanne haar verleden niet meer verdringen. Een jonge vrouw heeft te maken met getreiter en dreiging, waardoor ze zich genoodzaakt ziet contact met de recherche op te nemen. Met alle gevolgen van dien.

De schrijver: Melissa Skaye

Melissa Skaye (1972) is auteur van de thrillers Virtuele tango, Verboden tranen en van de fantasyreeks Jeremy Jago. Ze heeft in diverse bundels korte thrillerverhalen gepubliceerd. Verleden tijd is het derde deel in de VT-reeks. Melissa woont samen met haar man en twee kinderen in Hoorn.

De lezers:

Lezer 1: hetty, 52 jaar
    Ik heb de vorige boeken van de VT-reeks met veel plezier gelezen en kijk erg uit naar dit derde deel. Ben heel benieuwd hoe het met de rechercheurs Sanne Philips en Luca Borra, verder gaat. Het eerste deel Virtuele tango destijds ook via de leesclub bij CZ gelezen en het lijkt me dan ook superleuk om weer een boek van Melissa Skaye te mogen lezen via een leesclub.

Lezer 2: nini_ingrid, 48 jaar
    Ik lees graag verhalen die een serie vormen met dezelfde hoofdpersonages en deze is zo eentje. Ik heb de twee eerste delen nog niet gelezen maar het lijkt volgens de beschrijving echt een spannend verhaal te zijn. Getreiter is echt iets wat we nu meemaken en ik zou heel graag weten hoe dit verhaal verder gaat en of ze de treiteraar kunnen vinden en stoppen.

Lezer 3: MissyP, 44 jaar
    Verleden tijd lijkt mij super spannend! Melissa Skaye is van hetzelfde bouwjaar als ik. Ik houd heel erg van thrillers en vind het ook wel weer erg grappig als het in eigen land afspeelt! Zou heel graag mee lezen.

Lezer 4: Marjon, 54 jaar
    Tot mijn grote schande heb ik nog niets van deze auteur gelezen, dus meedoen met deze leesclub zou een prachtige manier zijn om kennis te maken met haar boeken. Het intrigeert me dat haar thrillers zich afspelen in Hoorn, de stad waar ik naar school ben gegaan en menig uurtje heb rondgescharreld. Ik verwacht leuke momenten te beleven tijdens het lezen, doordat ik plaatsen zal herkennen.

Lezer 5: Rob, 66 jaar
    Ik wil graag meedoen omdat ik veel en graag thrillers lees en erg benieuwd ben naar het werk van een, voor mij onbekende, Nederlandse auteur.

Lezer 6: Monique en Chris, 53 jaar
    Vorige delen ook gelezen en zeer benieuwd naar het vervolg. En erg leuk om aan een leesclub mee te doen.

Lezer 7: BibiBoom, 33 jaar
    Ik heb genoten van Virtuele tango en lees komende week Verboden tranen. Graag doe ik mee met de leesclub voor Verleden Tijd.

Lezer 8: Thrillreader, 44 jaar
    Met de boeken van deze auteur heb ik nog geen kennis gemaakt. Het lijkt me leuk om deze gelegenheid te grijpen om deze thriller te mogen lezen. Ik merk dat er steeds meer nieuwe Nederlandse schrijvers zijn bij gekomen. Ook Meilissa Skaye is van onze bodem. Met plezier lees ik thrillers en het is leuk om middels een leesclub dit te delen met andere lezers.

Lezer 9: Francina, 51 jaar
    Het lijkt me heel leuk om mee te doen met de leesclub van Verleden tijd. Ik heb haar andere 2 boeken gelezen en die waren geweldig dus verwacht dat deze ook goed is.

Lezer 10: Maria Burger, 55 jaar
    Ik ken de schrijver niet en ben gek op thrillers en gaat in casu over pesten, treiteren wat nog steeds aan de orde is en veel ellende en zelfs tot de dood kan leiden.

Lezer 11: Kruidentuin, 55 jaar
    Ik ben helemaal verzot dit genre boeken. Deze boeken lees ik in een ruk uit. Alles moet ervoor wijken ik warm snel even een blik soep op en hup lezen maar weer. Ik zou daarom dolgraag het boek Verleden tijd aan mijn verzameling gelezen boeken willen toevoegen.

Lezer 12:Just a book, 50 jaar
    Als je deze thriller ook al standalone kan lezen en niet de vorige 2 delen hoeft te lezen doe ik graag mee. Voor mij een onbekende schrijfster en ik ben wel heel benieuwd naar haar verhalen en schrijfstijl! Ook dat er goede recensies zijn gegeven en ook door jou Cees van Rhienen en daar kijk ik altijd wel naar, wat anderen er over hebben geschreven!

Lezers die met een eigen exemplaar actief hebben deelgenomen:

………..

De Leesclub:

Deze leesclub bondig en met een knipoog

Het vijfde boek dat door de leesclub is gelezen is Verleden tijd, geschreven door Melissa Skaye, uitgegeven en beschikbaar gesteld door Ellessy Uitgeverij. VT1, VT2, VT3, het lijkt eentonig te worden maar niets is minder waar. Daar zorgen Sanne Philips en Luca Borre wel voor. Maar degene die aan de touwtjes trekt is natuurlijk Melissa Skaye, het gebeurde allemaal in Hoorn…

hetty heeft de vorige boeken van de VT-reeks met veel plezier gelezen en ‘kijk erg uit naar dit derde deel’, laat ze weten. MissyP komt erachter dat ze van hetzelfde bouwjaar is als de auteur maar of dat nu ook succes garandeert… Je hoort weleens van een goed wijnjaar maar van een goed auteursjaar heb ik nog nooit gehoord, zal waarschijnlijk nog uitgevonden moeten worden. Marjon schaamt zich dat ze nog nooit iets gelezen heeft van Melissa Skaye maar dat is nu ook weer niet nodig lieve Marjon.

‘Het begin is al goed en spannend, ik hoop dat de rest ook zo zal zijn en dat we pas op het einde weten wie de moordenaar is’, laat nini_ingrid ons weten. En Monique en Chris meldt ‘Mooie cover, net zoals bij de andere boeken. Niets op aan te merken. Melissa Skaye kende ik al, van het vorige boek’.

Thrillreader lispelt ‘Voordat ik het boek uit had, had ik in het dank en nawoord al gelezen dat dit boek een open einde zou hebben. Gelukkig was het betreft de twee moordzaken wel een afgesloten einde.’ Francina bericht ons het volgende, het voldeed zeker aan mijn verwachtingen. Een goed en prettig geschreven verhaal dat je in een paar uur uitleest. Je denkt te weten hoe het in elkaar steekt maar pakt het toch weer anders uit.’

Als lezer wil je niet anders dus maar eens snel alle andere resultaten en meningen voorbij laten komen…

Voor het lezen:

In deze rubriek wordt aan de lezers gevraagd een verwachting te geven op basis van de cover, achterflap en hun verwachting. Hiermee wordt een beeld gevormd in hoeverre de buitenkant van een boek, lezers kan interesseren.

Citaat nini_ingrid:
    Het begin is al goed en spannend, ik hoop dat de rest ook zo zal zijn en dat we pas op het einde weten wie de moordenaar is.

Citaat Just a book:
    Ik vind de cover prachtig. Anders dan de meeste boeken en de vorige 2 covers zijn ook heel mooi! Juist die gezichten geven de boeken meer expressie! Ik heb ook nog geen boek van deze schrijfster Melissa Skaye gelezen. Ben wel heel benieuwd en nieuwsgierig naar het verhaal.

Citaat Thrillreader:
    Ik ken deze auteur niet, waardoor ik geen verwachtingen heb of later vergelijkingen kan maken met haar eerdere uit gebrachte boeken. Verwachting van het verhaal: het is een thriller. Dan verwacht ik een spannend, met vaart geschreven verhaal met een verrassend plot.

Citaat karanina:
    Een mooie cover. Expressief gezicht en het bos op de achtergrond. Tijdens het lezen van het boek wordt de keuze voor deze cover meer duidelijk. Ik merk dat het onmogelijk is om mijn verwachting van deze auteur te omschrijven. Daarvoor ken ik Melissa te goed. Ik wilde vooral meedoen met deze leesclub om het onderdeel na het lezen, waarin de inhoud van het boek wordt besproken en waaruit de beoordeling volgt.

Citaat maria burger:
    Het eerste boek dat ik van Melissa Skaye ga lezen, dus ik weet nog niet wat ik kan verwachten. Gezien het feit dat dit een derde deel is hoop ik niet achter te lopen nu ik deel 1 en 2 niet gelezen heb. Ben benieuwd hoe het pestgedrag, dat helaas teveel voorkomt in onze samenleving in het boek tot uiting komt.

Citaat Marjon:
    Mooi die twee beelden door elkaar, mysterieus ook. Wat zou het bos voor rol gaan spelen?
    Op de achterflap de foto van de auteur. Leuk om meteen een beeld te hebben. De korte omschrijving van de inhoud van het boek doet me zeker hopen op een paar spannende leesuren.

Citaat MissyP:
    Schitterend. Is de vrouw op de voorkant Sanne, of de jonge vrouw die te maken krijgt met getreiter? Ken de schrijfster nog niet, maar ben nu al nieuwsgierig naar de eerdere delen over Senne en Luca. Houd er wel van om boeken over dezelfde hoofdperso(o)n(en) te lezen.
    Grappig hoe de verschillende delen titels hebben van twee woorden die elke keer met dezelfde VT beginnen!

Citaat Monique en Chris:
    Mooie cover, net zoals bij de andere boeken. Niets op aan te merken. Melissa Skaye kende ik al, van het vorige boek. Mijn verwachting is dat het weer net zo spannend is.

Tijdens het lezen:

In deze rubriek is aan de lezers gevraagd om hun aandacht te vestigen op opmerkelijke citaten en de zinsopbouw, woordkeuze of andere in het oog springende tekst. Dit zorgt altijd voor leuke discussies.
    We zetten de opmerkelijkste uitspraken voor u op een rijtje:

Citaat hetty:
    Begonnen in Verleden tijd en de eerste 60 bladzijden (digitale versie) gelezen. Zoals gehoopt en verwacht verschillende verhaallijnen en al vele puzzelstukjes. Prettig om te lezen en heel benieuwd hoe het allemaal bij elkaar gaat komen.

Citaat Francina:
    Ik ben over de helft nu en net als voorgaande delen leest ook dit boek heerlijk weg. Verschillende verhaallijnen maken het weer erg spannend!  

Citaat BibiBoom:
    Net als Virtuele Tango en Verboden Tranen leest het als een trein. Erg fijne vertelstijl en het is spannend. Ik ben nu op bladzijde 154 en heb een vermoeden hoe het zit en wie de moordenaar is. Bij VT1 had ik jammer genoeg veel te snel door hoe de vork in de steel zat (het lot als je een ervaren thrillerlezer bent), bij VT2 ook, maar pas veel later dan in het geval van VT1. Ik hoop stiekem dat ik het mis heb en dat Melissa Skaye me op het verkeerde been heeft gezet en dadelijk verrast met een andere uitkomst dan ik op dit moment voorspel.

Citaat kruidentuin:
    Het boek boeit meteen al de eerste bladzijden. De verhaallijn leest lekker vlot.
    Ik vind het jammer dat ik voorgaande boeken niet gelezen heb.

Citaat Just a book:
    Had graag ook de eerste 2 delen gelezen. Maar daarom is het niet minder spannend. Maar ben gewoon benieuwd naar wat er in die 2 delen is gebeurd.

Na het lezen:

In de laatste rubriek wordt openlijk over de inhoud van het verhaal gediscussieerd. Doelstelling is om hier gezamenlijk vast te stellen of de meningen overeenkomen, iedereen het verhaal op een zelfde wijze leest, beleeft en waardeert. Verleden tijd is uiteindelijk door 9 lezers beoordeeld en gewaardeerd. Het krijgt als 5e leesclubboek een gemiddelde puntenwaardering van 8,43. en een plek in de leesclub HALL of FAME

Noot redactie over de bepaling gemiddelde puntenwaardering:
    Door de deelnemers wordt een puntenwaardering over de zes belangrijkste facetten toegekend, over een schaal van 0 t/m 10. Dit geeft een realistischer, vollediger en nauwkeuriger beeld van de totstandkoming van de eindwaardering. Voor Verleden tijd van Melissa Skaye geldt de gemiddelde beoordeling per facet, zoals hieronder is weergegeven.

1. Spanning: 7,89
    2. Plot: 8,78
    3. Leesplezier: 8,67
    4. Schrijfstijl: 8,67
    5. Originaliteit: 8,56
    6. Psychologie: 8,00
    Gemiddelde puntenwaardering: 8,43

Wat vindt Melissa Skaye van deze leesclub?

Je boek in handen geven van een leesclub is eigenlijk spannender dan welk verhaal ik kan bedenken. Helemaal omdat Verleden tijd het derde deel uit de VT-reeks is en niet iedereen de voorgaande delen Virtuele tango en Verboden tranen heeft gelezen. Tot mijn grote opluchting hadden de lezers daar niet veel moeite mee en leerden de personages vlot kennen. Dat lezers alsnog VT1 en VT2 zijn gaan lezen, vind ik een geweldig mooi compliment!

Een enkeling had meer van een bepaald karakter willen weten of een moord als lezer willen meemaken. Natuurlijk was het spannend geweest om oogpunten te lezen van bijvoorbeeld Bram of Seline, maar dan zouden het te veel oogpunten zijn geweest. Daar moest ik een keuze in maken. Ik heb er meestal drie: Sanne, de dader (in dit geval dagboekfragmenten van Bina) en een ander belangrijk persoon in het verhaal. Hier is dat Fenna.

Omdat VT4 volgend jaar onder de vlag van een andere uitgeverij, LetterRijn, verschijnt, zal dat een flinke verandering geven. Qua formaat boek, maar ook zeker wat het omslag betreft. Aangezien het omslag van de losstaande thriller In onschuld (mei 2017) een geweldig mooi omslag krijgt, (mag ik helaas nog niet laten zien) heb ik er alle vertrouwen in dat het jasje van VT4 ook prachtig wordt.

Veel mensen lezen recensies voor ze een boek aanschaffen. Ik wil jullie dan ook heel erg bedanken voor alle moeite die is genomen. Jullie zijn toppers, want het kost echt wel even tijd allemaal. Het boek lezen misschien niet, maar alles invullen natuurlijk wel. Wat een uitgebreide verslagen, fantastisch! Ik voel me echt vereerd met Verleden tijd in de Leesclub. Met de cijfers ben ik uiteraard ontzettend blij en dat er met zoveel plezier is gelezen, is onbetaalbaar!

Bedankt!

Getekend: Melissa Skaye.

Een impressie van de antwoorden die Melissa Skaye  gaf op lezersvragen:

nini_ingrid vraagt:
    Melissa dit is een heel ander boek dan ik ooit las en heel erg verrassend. Hoe kom je op die ideeën? Ik wil echt weten wat er voordien met Sanne gebeurd is dus ik ga de vorige delen zeker lezen en ik hoop dat deel 4 ook snel uit is want ik wil nu echt wel weten hoe het verder gaat. Echt slim van jou om zo te eindigen.

Melissa Skaye antwoordt:
    Hoe kom ik op de ideeën. Nou, ik heb van tevoren wel een verhaal in mijn hoofd en al schrijvende komen daar spontaan invallen bij. De dader staat voor mij altijd vast, de vaste karakters ook, alleen komen er nog weleens personages bij. Het is misschien vreemd om te zeggen, maar voor mij worden de karakters echt mensen, ik denk en leef met hen mee en zit vanachter mijn computer doodleuk hun verleden en leven te bepalen. Doe ze de meest ellendige dingen aan.

Zo nu en dan haal ik inspiratie uit crimeprogramma’s die je op ID tv ziet. Ik loop niet snel vast, maar ik heb weleens gehad dat ik stevig nadacht over de wijze waarop bepaalde personages samenkwamen. Dat een behoorlijk zwaar delict echt nodig was voor het verhaal, en dat ik er dan even niet uitkwam. Ik probeer origineel te zijn, dus ik wil niet iets dat al honderd keer is voorgekomen. En op een avond, terwijl ik in bed naar zo’n programma kijk, komt er iets waarvan ik meteen wist: dit is wat ik zoek! Het betreft hier deel 4, dus ik kan helaas niet zeggen waar het om gaat, maar ik ben er nog steeds ontzettend blij mee, ook al is het afschuwelijk en moest ik er flink research naar doen. (En ik gruwelde door bepaalde artikelen die ik tegen kwam.)

Uiteraard vind ik het helemaal leuk als je Virtuele tango en Verboden tranen ook wilt lezen  En dat einde van Verleden tijd, ja, wat volgt vult een heel boek (deel 4 dus) en had dus echt niet meer in deel 3 gepast haha. Het was een gokje hoor, eindigen met zo’n cliffhanger (kreeg iets boze reacties van proeflezers, wat ik ze wel niet aandeed en zo). Helaas verschijnt deel 4 in het najaar van 2017, dus dat duurt nog eventjes. Graag had ik dit deel veel liever eerder laten verschijnen. Dat bepaal ik niet, maar de uitgever, die zich ook aan een strakke planning heeft te houden. Dus nog even geduld.

hetty vraagt:
    Hoi Melissa, leuk om weer mee te mogen doen aan een leesclub met jouw boek. Destijds ook mee mogen doen met de leesclub bij CZ van Virtuele Tango. Waar ik heel benieuwd naar ben is, of er voor jou veel veranderd is sinds je bent toe getreden tot de club van Nederlandse thriller schrijfsters? Groetjes Hetty.

Melissa Skaye antwoordt:
    Hai Hetty, ik vind het ook ontzettend leuk dat jij weer meedoet!
    Ik moet even goed nadenken over een antwoord op jouw vraag, maar ik denk het wel te weten. Uiteraard doe ik altijd heel erg mijn best op mijn schrijven en blijf ik leren. Je bent nooit uitgeleerd. Nu de reeks bekender is geworden, heb ik gemerkt dat de lat steeds hoger komt te liggen. Dat vind ik trouwens niet erg, dat houdt mij juist scherp. Het geeft wel een zekere (soms nagelbijtende) spanning met zich mee. Wat vinden de lezers, de recensenten?

Dat is het enige dat anders is, verder ben ik niet veranderd en mijn schrijfstijl ook niet. Al mogen de lezers dat bepalen natuurlijk haha.

BibiBoom vraagt:
    Hoi Melissa, je VT-boeken spelen zich af in Hoorn en omgeving en geregeld gebruik je bestaande locaties in je boeken. Niet alleen straatnamen e.d., maar ook een cafe of in dit boek een tearoom. Doe je daar weleens iets (commercieels) mee? Dat zo’n zaak die gratis reclame krijgt in jouw boek je boeken bijvoorbeeld ook te koop aanbiedt in de winkel? Of een signeersessie/boekpresentatie/interview met jou organiseert om zo elkaar te helpen met de promotie? Groeten, Bibi.

Melissa Skaye antwoordt:
    Hai Bibi, nou, eigenlijk niet, op boekhandel Stumpel na dan. Ik vind het gewoon leuk om bestaande locaties, cafés en restaurants te gebruiken. In Verleden tijd leer je Carin van tearoom Gumbleton’s kennen. Wat zij uitlegt aan Sanne en Franka over de taartmoorden, heeft Carin daadwerkelijk eens aan mij verteld. Ik zag daarin meteen iets voor in een van de thrillers. Het was oorspronkelijk de bedoeling om, voorafgaand aan de boekpresentatie, daar een high tea te regelen, maar gezien de opkomst die ik zo’n beetje kon verwachten, paste dat niet en was het een staande high tea geworden. Dan hadden we erna met de hele handel naar Stumpel moeten lopen. Het zou te doen zijn geweest, maar besloten was dit niet te doen. Mede omdat ik mensen op kosten jaag. Ik had met liefde voor iedereen een high tea willen betalen, maar dat werd dan echt even te gek haha.

Voor alle vragen aan en antwoorden van Melissa Skaye, klik hier

Citaat BibiBoom:
    Ik ben erg positief verrast. Waar ik bij VT1 en VT2 merkte dat het me te snel duidelijk werd hoe de vork in de steel zat, was ik een beetje bang dat ik dat weer zou ervaren. Halverwege VT3 dacht ik te weten hoe het zat, maar ik bleek het mis te hebben. Ik lees veel thrillers en ben een geoefende lezer, waardoor het dus vaker voorkomt dat ik het te vroeg doorheb, en dan i het een zeer welkome verrassing als de auteur mij op het verkeerde been weet te zetten en het tot het eind spannend houdt, zonder dat het onnodig geforceerd is.
    Beoordeling: 8,5

Citaat nini_ingrid:
    Ik had echt niet gedacht dat het zo een topverhaal zou zijn met wendingen die ik niet verwacht had. De verwikkelingen zitten goed verstopt want het was pas op het einde dat het duidelijk werd. Ja het boek is helemaal hoe het moet zijn. Moest ik het in de standaard boekhandel b.v. gezien hebben zou ik het zeker vast genomen hebben en naar de inhoud gekeken hebben en waarschijnlijk meegenomen hebben
    Beoordeling: 9,50

Citaat Thrillreader:
    Voordat ik het boek uit had had en in het dank en nawoord al gelezen dat dit boek een open einde zou hebben. Gelukkig was het betreft de twee moordzaken wel een afgesloten einde. Het open einde heeft alleen betrekking op een nieuw hoofdstuk, dat in het vierde deel zal komen. Het voldoet wel aan de verwachting in de zin dat het een thriller is met een verrassend plot.
    Beoordeling: 7,50

Citaat Francina:
    Het voldeed zeker aan mijn verwachtingen. Een goed en prettig geschreven verhaal dat je in een paar uur uitleest. Je denkt te weten hoe het in elkaar steekt maar pakt het toch weer anders uit. Ik had pas op het einde door hoe het in elkaar stak, dus zat goed verstopt. Ik vond het zeker een boeiend verhaal. Wilde maar doorlezen. Had het boek dus ook veel te vlug uit. De schrijfstijl is zeker prettig. Geen moeilijke woorden, gewoon in lekker Nederlands. ik kon het boek niet weg leggen.
    Beoordeling: 7,50

Citaat MissyP:
    Aangezien ik nog niet eerder iets had gelezen van Melissa Skaye, had ik geen speciale verwachtingen. Na het lezen van het interview verwachte ik een vlot geschreven spannend verhaal en dat is het ook. De vlotte schrijfstijl past goed bij het verhaal. Grappig dat de drenkeling waar Sanne tussendoor nog even bij geroepen is, later ook weer in het hoofdverhaal blijkt te passen. Dit boek is zeker aanleiding om de vorige boeken over Sanne en Luca te gaan lezen.
    Beoordeling: 8,33

Citaat hetty:
    Ik had de vorige 2 boeken van de VT serie al gelezen en ook verschillende korte verhalen die Melissa geschreven heeft, dus als trouwe fan had ik hoge verwachtingen. Deze verwachtingen heeft Melissa meer dan waar gemaakt. Met het schrijven van Verleden Tijd is Melissa boven zichzelf uitgestegen en heeft een thriller geschreven die staat als een huis. Ze legt de lat steeds hoger maar kan deze uitdaging prima aan. Het verhaal grijpt je vanaf de eerste bladzijde bij de keel en houd je vast tot aan de laatste pagina. Het boek was moeilijk weg te leggen.
    Beoordeling: 9,50

Citaat Marjon:
    De auteur is er heel goed in geslaagd om de hoofdpersonages een duidelijke rol te geven. Het zou wel interessant geweest zijn wanneer het personage Nina meer uitgediept zou zijn, maar dat is omdat ik erg nieuwsgierig ben naar de psychische weg die zij is gegaan. Het is heel mooi om te zien dat de aparte lijnen in het boek uiteindelijk sluitend bij elkaar komen. Geen zijlijn blijkt overbodig te zijn. Een passend geheel. Het boek leest als een trein, geeft voldoende info en trok me mee vanaf het begin en het lekker duidelijk, ongecompliceerd en vlot is.
    Beoordeling: 8,83

Citaat maria burger:
    Ik vond het een verrassend verhaal. Ik vind het verhaal deels geloofwaardig. Er zitten altijd bijzondere toevalligheden in, maar dat kan in een boek, maar daarnaast is het niet geloofwaardig dat je een kind aan een ander geeft die niet “nepzwanger” is geweest dan wel een procedure voor adoptie heeft gedaan. Gemeentelijke instantie etc. Toevallig een plek in het bos etc. Het is een prettig lezend boek.
    Beoordeling: 8,00

Citaat Monique en Chris:
    De auteur kende ik al, hoge verwachtingen en die zijn uitgekomen. Weer een geweldig boek, wat bijna niet weg te leggen is. Een heerlijk boek, vol met spanning en actueel. Boeiend tot de laatste letter. Melissa bedankt weer voor een mooi boek!! Heerlijk boek. Lastig weg te leggen.
    Beoordeling: 8,17

Lees de onverkorte discussie en de reacties in alle onderdelen van deze leesclub

Voor het lezen
    Tijdens het lezen
    Na het lezen
    Beoordeling

++++++++++++++++++++++++++

Helaas zijn de onderstaande personen voorlopig uitgesloten voor het winnen van een gratis leesexemplaar omdat ze niet of niet volledig hebben voldaan aan de richtlijnen van de leesclub.

Rob, geen deelname in Voor het lezen, Tijdens het lezen, Na het lezen, Beoordeling + motivatie, geen lezersrecensie
    Kruidentuin, geen deelname in Voor het lezen, Na het lezen, Beoordeling + motivatie, geen lezersrecensie
    Just a book, geen deelname in Na het lezen, Beoordeling + motivatie, geen lezersrecensie

Hetty
    Bijdrager
    Post count: 75

Een mooi verslag van een goed boek en een leuke leesclub!

Marjon
    Bijdrager
    Post count: 166

Ik vind het een heel leuke ervaring dat ik zó heb genoten van een boek die ik anders nooit gelezen zou hebben. En….het was gewoon een erg goed boek!

Cees, je hebt er weer een mooi verslag van gemaakt.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.