Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #1 Leesclub 46: Terug naar Hasselt Terug naar Hasselt, Voor het lezen

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 662
    #9129 |

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen. 

Cover: Alle aan- en opmerking betreffende de buitenzijde van het boek.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek?

Axelle
    Bijdrager
    Post count: 161

De cover doet mij een beetje aan Christiane F. denken. Ik vind hem persoonlijk niet zo aantrekkelijk, maar dat neemt niet weg dat ik wel denk dat hij heel goed bij het zwaardere deel van de inhoud van het boek past. Hij heeft zeker een duister kantje. Het boek gaat ook over passie en seks, maar die uitstraling mis ik dan weer. Ik had gedacht dat de kleuren op de achterkant die misschien zouden symboliseren, maar dat was niet het geval.

Ik ken de auteur niet, maar heb bewondering dat ze haar verhaal wil/durft neer te schrijven.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek?

Ik verwacht een vrij heftig verhaal op emotioneel gebied.

Stefanie_R1985
    Bijdrager
    Post count: 260

Cover: Een redelijk donkere cover voor een niet thriller, maar dat past wel bij het boek denk ik. Persoonlijk vind ik het meisje niet echt passie of seks uitstralen, meer een gelaten houding. Zo van, wat maakt mij het uit … . Misschien sluit dat wel mooi aan op de inhoud.

Auteur: Ik ken haar niet, dus ben benieuwd naar haar verhaal. Ik vind alvast dat ze lef heeft omdat ze een boek schreef naar een waargebeurd verhaal.

Verwachting: Ik ben zeer benieuwd naar wat er gebeurd is daar in Hasselt en verwacht dat het emotioneel zwaar wordt. Een lach, een traan, wat spanning, … .

lezer
    Bijdrager
    Post count: 29

Mijn eerste indruk: een heroïnehoertje dat op een klant staat te wachten. Maar dat klopt niet met mijn idee van Hasselt in de jaren 80. En ook niet als ik er wat beter naar kijk en over nadenk. Helemaal geen verlopen figuur, meer iemand die extravagant wil overkomen met een houding van lak-aan-de-wereld. Maar wel een frisse verschijning, proper gewassen en duur gekleed. En ik twijfel of grafitti al zo alomtegenwoordig was in die tijd. Bij nader inzien doet het me meer denken aan een (studio)platenhoes van Ziggy Stardust (cfr. BOWIE graffiti).

De auteur Gudrun Bongaerts Ken ik nog niet dus dat kan enkel meevallen.

Ik verwacht het contrast en/of de gelijkenissen met dezelfde periode in Antwerpen te kunnen zien. Herken ik mezelf of voegt dit een onbekend brokje geschiedenis toe?
    Op basis van het stukje biografie in de uitnodiging en de tekst op de achterflap verwacht ik een boek dat in een hoog tempo van event naar event springt. En tegelijkertijd emotioneel erg diep graaft waarbij de schrijfster veel van zichzelf blootgeeft om haar verleden te verwerken.

Boeklovers
    Bijdrager
    Post count: 21

Cover: Hippe cover, het blauwige trekt aan.
    Auteur: Voor mij onbekend dus het proberen waard.
    Verwachting: Ik had in het verleden ook al eens de gelegenheid om dit boek te lezen en dan twijfelde ik enorm. Naar aanleiding van lovende recensies, heb ik deze keer niet getwijfeld en hoop dat het even goed is als men zegt.

ingebrunn
    Bijdrager
    Post count: 64

Cover: Alle aan- en opmerking betreffende de buitenzijde van het boek. De cover vind ik modern en echt van deze tijd. Ik denk zelf dat veel jongeren dit boek zouden oppakken in de boekwinkel. Het meisje wat je zit heeft volgens mij lak aan alles en iedereen

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur. Voor mij nog onbekend en dat maakt het mee lezen van dit boek juist zo leuk. Ik mag graag nieuwe auteurs ontdekken

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek? een roallercoaster wat emoties betreft denk ik. Ben wel heel benieuwd want lees normaal altijd een thriller

Weert
    Bijdrager
    Post count: 81

Cover: Mooie, aansprekende cover met die foto van het meisje uit de jaren 80 met sigaret en de naam van Bowie op de muur achter haar. De achterkant ziet er ook goed uit. Verhaal van een lijdensweg, een passie, ik ben benieuwd, zou het een “zwaar” boek zijn?

Eigenlijk heb ik geen verwachting, behalve dan de diverse gelezen recensies, die positief zijn.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek
    Ik verwacht een menselijk verhaal te gaan lezen over het leven en de gebeurtenissen van een tiener in een omgeving van de jaren 80 in Hasselt.

maria burger
    Bijdrager
    Post count: 112

Cover: een beetje een hoerig , hippie uiterlijk ,drank, drugs, achterstandsbuurt met de graffity. Bowie (van David Bowie?)De achterkant is erg wit ten opzichte van de voorkant. Tegenstrijdigheid met hoe de schrijfster er nu uitziet.

Auteur:ken haar niet, wel gedurfd als je de achterkant leest.

Verwachting: Op de achterzijde staat een rollercoaster , dus het leest ook snel denk ik dan.

XKellllllyyyyyy
    Bijdrager
    Post count: 91

Opvallende cover. Wel leuk gedaan met de vrouw in achterbuurt

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur. Toffe schrijfstijl. Mijn eerste keer dat ik van haar iets lees

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek? Een verhaal met een grappige kantje

Wilma
    Bijdrager
    Post count: 70

Tot op heden nog geen boek gezien, zodra deze binnen is zal ik de vragen beantwoorden

coenraad
    Bijdrager
    Post count: 179

De cover heeft een uitstraling voor een Young Adult verhaal. Het verhaal speelt zich door terug te gaan in de tijd in de jaren tachtig en daar past dit heel goed in thuis.

Op de achterflap in het kort waar het verhaal over gaat en dat het voor de auteur tijd was om een het verhaal naar buiten te brengen zodat ze er een punt achter kan zetten en het goed kan afsluiten.

Een zeer korte bio over de auteur en de lezingen die ze op professionele basis geeft daar hoop ik iets van terug te vinden in het verhaal.

Altijd moeilijk om voor mij onbekende auteur een verwachting te maken. Wat ik hoop aan te treffen is dat er een stuk emotie in het boek zit verwerkt met een tikje van psychologie. Zoals er in de tekst op de achterflap staat dat het vlotjes is en dat hoop ik ook terug te vinden in het verhaal waardoor het mijn leesplezier zal vergroten.Voor de rest stap ik er blanco in en laat het over me heen komen.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.