Home Forums Leesclub 46: Terug naar Hasselt Terug naar Hasselt, Beoordeling

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 580
    #9133 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Let wel, het is een biografische roman…..de onderwerpen zijn hierop afgesteld

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Betrokkenheid: .. punten, omdat ….

Opbouw: .. punten, omdat ….

Emotionele waarde: .. punten, omdat ….

Schrijfstijl: .. punten, omdat ….

Preventieve (educatieve) waarde: .. punten, omdat ….

Psychologie: .. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling: .. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

Axelle
    Bijdrager
    Post count: 136

Betrokkenheid: 7 punten, omdat bepaalde situaties herkende omdat ik in dezelfde periode ben opgegroeid, maar had gehoopt op iets meer nog.

Opbouw: 6 punten, omdat ik het in het begin nogal verwarrend en moeilijk te volgen vond. Het wordt naar het einde toe wel een pak beter

Emotionele waarde: 9 punten, omdat ik het toch wel aangrijpend vond en ik de auteur bewonder dat ze dit neerschrijft

Schrijfstijl: 6 punten, omdat er soms rare zinsconstructies in stonden en het ontbreken van komma’s bevordert het lezen niet.

Preventieve (educatieve) waarde: 7 punten, omdat ik niet erg vertrouwd ben met de stoornis en hoe de mensen hierdoor reageren. Er is mij veel duidelijk geworden

Psychologie: 7 punten, omdat ik graag wat dieper in de hoofden van Tom en Serge had kunnen kijken. Natuurlijk is het moeilijk als ze er zelf niets over loslaten. Dit is tenslotte geen fictie, maar ik kan nu bepaalde situaties beter plaatsen

Gemiddelde beoordeling: 7 punten

Stefanie_R1985
    Bijdrager
    Post count: 252

Betrokkenheid: 8 punten, omdat de situaties wel goed zijn omschreven en herkenbaar zijn, maar er ergens een afstand is ook.
    Opbouw: 6 punten, omdat het van de hak op de tak springt waardoor het verwarrend overkomt.
    Emotionele waarde: 8 punten, omdat het een aangrijpend verhaal is en chapeau aan de auteur om dit te delen!
    Schrijfstijl: 6 punten, omdat er rare zinsconstructies zijn en ontbrekende woorden.
    Preventieve (educatieve) waarde: 7 punten, omdat je toch iets bijleert over manisch-depressieve mensen, zonder dat het doctoraal wordt.
    Psychologie: 7 punten, omdat ik wat diepgang mis, al begrijp ik dat dit moeilijk is voor jou en ook omdat Tom en Serge er niet meer zijn en geen open boeken waren.

Gemiddelde beoordeling: 42 punten / 6 = 7 ptn

Weert
    Bijdrager
    Post count: 81

Betrokkenheid: .7. punten, omdat ….er voldoende betrokkenheid was, maar had van mij wel wat meer gemogen.

Opbouw: .6. punten, omdat …. het verhaal zo nu en dan op mij wat verwarrend over kwam.

Emotionele waarde: ..8 punten, omdat ….ik het een emotioneel verhaal vond, ik denk zeker voor Gudrun zelf.

Schrijfstijl: 6.. punten, omdat ….

Preventieve (educatieve) waarde: .7. punten, omdat ….

Psychologie: 7.. punten, omdat … ik graag wat meer had gelezen over wat er omging in de hoofden van Tom en Serge, hoewel ik begrijp dat dat niet mogelijk is.

Gemiddelde beoordeling: 41 is voor mij afgerond een 7

ingebrunn
    Bijdrager
    Post count: 52

Betrokkenheid: .7. punten, omdat …ik graag nog iets meer betrokkenheid had gehad. Af en toe vond ik het wat afstandelijk.

Opbouw: .6. punten, omdat ik het vanaf het begin ietwat verwarrend vind lezen. Al lezende werd dit wel beter

Emotionele waarde: .8. punten, omdat …ik het maar wat knap vind om zoiets als auteur over je zelf neer te zetten. .

Schrijfstijl: .6. punten, omdat …er voor mij woorden in voor kwamen die ik niet ken. Ook vind ik het vloeken niet nodig.

Preventieve (educatieve) waarde: .7. punten, omdat …het voor mij toch wel leerzaam was. Ik weet weinig of niets van deze stoornis.

Psychologie: .7. punten,

41 punten is een afgerond een 7 dus voor mij 3 sterren.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.