Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #1 Leesclub 15: De stad van spiegels Stad van spiegels, Voor het lezen

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 580
    #3777 |

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen.

Cover: Alle aan- en opmerking betreffende de buitenzijde van het boek.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek?

Batserelli
    Bijdrager
    Post count: 9

De cover sluit aan bij de eerdere delen van de Oversteek trilogie. Ik vind hem niet veelzeggend net als de andere covers. Het maakt mij duidelijk dat Amy, ik ging er steeds vanuit dat het meisje op de cover Amy is, nog steeds de belangrijkste persoon is, al was dat in boek 2 een stuk minder.
    Mijn verwachtingen van Justin Cronin en De Stad van Spiegels zijn hoog. Ik vond De Oversteek echt geweldig en De Twaalf iets minder omdat er naar mijn mening iets te veel vage stukken tussen zaten.

Alice1812
    Bijdrager
    Post count: 43

Oké, het boek is binnen. Ik wist alleen niet dat het deel drie was, ga dus eerst nog snel deel een en twee lezen 😊 Al lijkt het erop dat ik dit deel ook los kan lezen.
    De buitenkant van dit deel ziet er best aangrijpend uit, ik vraag me meteen af wie dit meisje is en word daar erg nieuwsgierig naar!
    De samenvatting op de achterkant van het boek spreekt me erg aan, ik ben erg benieuwd naar De Eerste en natuurlijk ook naar Amy.
    De schrijver ken ik nog niet, dus ik stap er blind in!

Those who don't believe in magic will never find it.

penningf
    Bijdrager
    Post count: 14

Ik moet zeggen dat 1 van de dingen die mij aantrok aan het eerste deel van enkele jaren geleden de cover was. De cover van dit derde deel vind ik dus ook een erg mooie cover. Vraag me niet waarom, want het is gewoon een foto van een meisjesgezicht, maar om de een of andere reden pakt hij mij.
    Ik hoop dat dit derde deel het niveau van deel 1 haalt, want dan is het steengoed. Deel 2 vond ik veel meer onsamenhangend.
    Ik verwacht een verhaal van goed tegen slecht met vele personen/karakters die ieder op hun manier gaan boeien. En ik verwacht een knallend eind en daarop volgend een bloeiend begin.

Marjo Jacobs
    Bijdrager
    Post count: 104

Cover:
    De voorkant spreekt me echt aan. Het is net alsof de ogen van het meisje je echt aankijken. De voorkant vind ik mooi, een veelzeggende foto, strakke vormgeving. De achterkant trekt me ook. De samenvatting nodigt echt uit om gelezen te worden.

Mijn verwachting van Justin Cronin is hoog. Ik heb al veel over deze auteur gehoord. Ik vind het fijn dat ik in deze leesclub kennis met hem mag maken.

Verwachting van het boek: ik denk dat als ik start met het lezen van “De stad van Spiegels”, ik de wereld om me heen vergeet en helemaal in zijn boek op zal gaan. Ik verwacht een fantasierijke spanning die je niet meer loslaat tot het boek uit is.

Hetty
    Bijdrager
    Post count: 74

Cover
    Mooie welsprekende cover. Het zelfde gezicht als van de cover van de oversteek, maar nu met een volwassen uiterlijk. Op de onderste helft de titel van het boek “De stad van Spiegels”met daar onder “De oversteek-trilogie” en de naam van de auteur, Justin Cronin.

Auteur
    Ik verwacht dat Justin Cronin de lezer weer meesleept in dit geweldige epos, wat begon als een verhaal voor zijn eigen dochter waarin een meisje dat vampieren kon verslaan de hoofdrol speelde.

Verwachting
    Ik verwacht en hoop dat ik weer helemaal meegezogen word in dit laatste deel van de trilogie van de oversteek. De vorige twee delen heb ik echt van genoten.

Nick Evrard
    Bijdrager
    Post count: 8

Mooie cover, sprekend gezicht net zoals de andere twee. Herkenbaar. Glanzend en dat blauwe randje geeft het iets extra’s. Achterflap, korte inhoud is belangrijk. Nodigt zeker uit om te lezen. Ander formaat dan de vorige 2. Verandert niets aan de leeservaring, alleen spijtig voor het zicht in mijn kast. 😉
    Verwacht van Cronin weer een pageturner. Met zijn kenmerkende schrijfstijl en kracht van het verhaal.
    Ben benieuwd hoe het nu allemaal gaat aflopen. Recent de vorige twee delen gelezen, dus verhaal nog vers in het geheugen. Kon ze niet wegleggen, hopelijk meer van hetzelfde!!

Charlotte
    Bijdrager
    Post count: 172

Op de cover een half gezicht van een vrouw, in grijstinten. De stad van spiegels vind ik een mooie naam en past bij deze trilogie. Het zou het afsluitende deel zijn, dus ik ben benieuwd of het boek ook echt het einde is of dat er nog losse draadjes overblijven. Ik verwacht weer een mooi boek met prachtige omschrijvingen. Dit boek is dikker dan het tweede deel De twaalf, ik hoop wel dat ik minder afgeleid wordt, minder uitwijdingen. Maar met nieuwe dimensies.

Cees van Rhienen
    Sleutelbeheerder
    Post count: 580

De cover is helemaal in overeenstemming met de twee vorige delen die heruitgegeven zijn en dat maakt het nu een mooi geheel.
    De vorige twee delen heb ik met tussenpozen gelezen omdat ik het niet voor elkaar kreeg om ze ongestoord te lezen.
    Maar het is gelukt en ik ben erg benieuwd hoe alles weer wordt opgebouwd en hoe de tegenkrachten zullen gaan ageren.

Charlotte
    Bijdrager
    Post count: 172

De cover is prima, nu een half gezicht in als een foto, blauwgrijze kleur. Hij lijkt veel op de cover van De oversteek, alleen andere kleuren en nu de andere kant van het gezicht. Het lettertype ziet er prettiger uit dan in De twaalf. Ik hoop dat Stad van spiegels net zo goed is als De oversteek, dat vond ik een literair goed boek met fantasy. Waar ik De twaalf wel erg vond verzanden in veel uitweidingen, hoop ik dat er een redelijk afgerond verhaal is met een goed einde van deze trilogie die eigenlijk zou smeken om een vierde deel.

Ik heb hoge verwachtingen van De stad van spiegels.

Ik had al gereageerd, maar kort nadat ik boek had ontvangen, ik begin nu met lezen.

Amarins
    Bijdrager
    Post count: 28

Cover: het is een prima cover. Deze past precies in de reeks met deel 1 en 2. Hij maakt ook nieuwsgierig naar het vervolg op de eerste delen!

Auteur: eigenlijk heb ik niet specifieke verwachtingen. Na deel 1 en 2 weet ik hoe de schrijfstijl van deze auteur is. Ik ga er vanuit dat dit in deel 3 precies zo doorgaat!

Verwachtingen: ik verwacht dat het een goed vervolg is op de voorgaande delen en dat er antwoorden komen op vragen die bleven hangen na het lesen van deel 1 en 2!

coenraad
    Bijdrager
    Post count: 169

Cover: De cover sluit mooi aan bij het tweede deel “De twaalf”. Denk wel dat het om dezelfde vrouwengezicht gaat als die op de cover van het tweede deel staat. Goed dat het in dezelfde stijl is gebleven. Eenvoudig qua kleur gehouden ik hou daar wel van.
    Jammer dat dit vrouwengezicht ook niet op de cover van het eerste deel staat.

Auteur: Na overdonderd te zijn geweest door het eerste deel “De oversteek” ben ik begonnen aan het tweede deel “De twaalf”. Dit viel me eerlijk gezegd wat tegen. Te langdraderig waardoor het me soms moeite kostte om door te blijven lezen. De stad van spiegels ,het sluitstuk, van deze trilogie verwacht ik wel meer van dan het tweede deel. Verwachting is dus hoog.

Verwachting: De ontknoping, dat alle puzzelstukjes in elkaar vallen.Tevens hoop ik dat er nog veel niet voorziene gebeurtenissen erin verwerkt zitten . Dat scenes niet te langdradig geschreven zijn.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.