Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #1 Leesclub 15: De stad van spiegels Stad van spiegels, Tijdens het lezen

10 berichten aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 28

Naar mijn idee heb je een punt Charlotte. Ook ik begreep bepaalde hoofdstukken niet helemaal. Het resulteert in een ellenlang verhaal waarbij deze hoofdstukken er dan niet zo toe doen. Zelf vond ik del 3 dan ook niet de mooiste van de drie maar het maakt je zo nieuwsgierig naar het eind dat je dus wel doorleest. Ik heb af en toe ook wat anders tussendoor gelezen, anders was het nooit uitgekomen bij mij denk ik. Ook ik vind het een fantasy boek. Mijn dochter is er gek op, die gaat het lezen en inmiddels is mijn man ook nieuwsgierig dus die gaat ze ook proberen. Ik ben heel benieuwd wat zij er van gaan vinden!

Charlotte
    Bijdrager
    Post count: 172

Daar ben ik ook benieuwd naar, ik was zo blij met de De oversteek. Maar goed 2500 pagina’s schrijven is een klus zoals Cees al schreef. Degenen die de trilogie van mij gekregen hebben (en dat had ik niet gedacht dat ik ze weg zou geven, lenen mocht voordat ik De twaalf las) zijn er erg blij mee, een hele familie vol fantasy liefhebbers.

Marjo Jacobs
    Bijdrager
    Post count: 104

Ik heb genoten van het boek. Echt de moeite waard om gelezen te worden!

Nick Evrard
    Bijdrager
    Post count: 8

Heb de drie delen bijna aansluitend gelezen. Kwestie van alles nog vers in het geheugen te hebben. De lijst van personages en gebeurtenissen is een meerwaarde. Het boek vereist wel mijn volledige aandacht. Een lijvig boek en net zoals bij de vorige twee delen zijn er weer veel details en uit wijdingen die het mij toch minder vlot doen lezen dan de twee vorige delen. Soms vond ik het te langdradig en dat zorgde ervoor dat ik sommige passages echt gewoon ging overslaan. Het verhaal boeit maar kan zeker directer en veel korter verteld worden. Niettegenstaande dat kan het me bekoren en ga ik terug mee in het verhaal.

coenraad
    Bijdrager
    Post count: 169

Zo eindelijk van mij ook wat reacties op dit boek.

Ik heb vandaag al een behoorlijk stuk gelezen en wat me in het begin is op viel was de proloog. Rerwijl ik die aan het lezen was ,goede samenvatting van het tweede deel, dacht ik als ik dit gelezen heb waarom heb ik eigenlijk het tweede deel “de twaalf”zitten lezen.

– Amy beschrijft de terugblik van de dierentuin scene en met haar uitleg krijgt deze scene een duidelijk beeld van hoe dit is gebeurd.

– Wat ik een heel mooi emotioneel geschreven vond is hoe Sara met het meisje Pim omgaat en hoe ze informatie uit haar los krijgt.

coenraad
    Bijdrager

Ik heb net deel 2 uit, een beetje een verwarrend boek hier en daar door de vele wisselingen in personages en tijden. Gisteren begonnen te lezen in dit derde deel. En meteen pakt het me, het leest vlotter dan deel 2, heerlijk om te lezen hoe het verder gaat met Sara, Peter, Michael enz. Ik ben nog wel even zoet met dit dikke boek. Ik ga gauw verder!

Ik heb deel 2 ervaren als een langzaam te uitgebreid boek. IDD veel te veel personages . Ik heb me soms echt moeten aansporen om door te lezen.
    Richting het einde van het boek kwam er opeens een verandering in het verhaal. Het werd wat actiever en kreeg meer vaart.

inmiddels ben ik ook al aardig op weg in het derde deel

coenraad
    Bijdrager

Het verhaal gaat verder zoals ik ook verwacht had. Er wordt op een rustige manier weer een verhaal opgebouwd waarin Peter, Alicia, Sara, Michael en Lucius ieder weer een rol spelen. Wat wel enigszins verrassend is, is dat op een gegeven moment Fanning, De Nul, zijn verhaal doet. Hier wordt ruimschoots de tijd voor genomen en verschillende relevante en minder relevante zaken passeren hierbij de revue.

Dit is een saai en langdradig stuk wat denk ik voor mij niets toevoegd aan het verhaal.

coenraad
    Bijdrager

Het boek begint inderdaad zoals ik verwachtte. Ook in dezelfde stijl als de twee voorgaande boeken. Dan komt er opeens een deel, over de Nul, wat ik niet goed kan plaatsen. Zelfs nu ik het boek bijna uit heb heb ik het gevoel dat dat deel weg gelaten kon worden of in ieder geval samengevat kon worden in een paar pagina’s. De rest van het verhaal hierna is weer als vanouds.

Soms krijg ik het gevoel alsof het boek door verschillende mensen geschreven is omdat er hoofdstukken tussen zitten in totaal andere schrijfstijl.

Raar he, dat gevoel heb ik ook. En waarom denk ik toch steeds dat De oversteek voor mij meer dan genoeg was. Ik merk ppk dat het lijkt of Cronin in herhaling valt. De prachtige sfeeromschrijvingen van natuur ken ik wel van hem en beginnen en dat is wel kwalijk mij te irriteren. Ze zijn al gezegd en geschreven.

Na De stad van spiegels is mijn honger naar fantasy wel weer even gestild….

Denk ook dat het gedeelte over De Nul best achterwege had kunnen blijven. Voegt niet echt wat toe aan het verhaal

coenraad
    Bijdrager

Ik lees gestaag door en ben bijna bij het eind. Hoewel ik dit boek beter vind dan tweede deel, vind ik het toch een hele kluif. Hij kan goed schrijven, maar die uitweidingen, ik ben er niet zo blij mee, en helpt het voor de verhaallijnen. In mijn ogen niet echt. Maar dat is mijn mening he, en daarbij is recensie ook bijna geschreven. Het lezen ging mij niet zo goed af, als ik boek oppak en ik lees weer ben ik er wel in verdiept, maar ik leg het te gemakkelijk weg maar ik weet dat ik dit boek als eerste nu echt moet uitlezen al zijn er boeken die ik zo graag wil lezen, zoals Max van Olden waar ik aan mag meedoen en Ragdoll van Cole, ook niet vergelijkbaar met elkaar. Daar bedoel ik mee boeken met verschillende verhaallijnen, schrijfwijzes e.d. en ik vind Stad van de spiegels toch meer on fantasy vallen… Als je al over genres spreekt.

Tot nu toe wat ik heb gelezen is het wel beter dan De twaalf maar sommige stukken zijn echt te uitgebreid geschreven. Less is more zou hier goed van toepassing zijn geweest

coenraad
    Bijdrager

Naar mijn idee heb je een punt Charlotte. Ook ik begreep bepaalde hoofdstukken niet helemaal. Het resulteert in een ellenlang verhaal waarbij deze hoofdstukken er dan niet zo toe doen. Zelf vond ik del 3 dan ook niet de mooiste van de drie maar het maakt je zo nieuwsgierig naar het eind dat je dus wel doorleest. Ik heb af en toe ook wat anders tussendoor gelezen, anders was het nooit uitgekomen bij mij denk ik. Ook ik vind het een fantasy boek. Mijn dochter is er gek op, die gaat het lezen en inmiddels is mijn man ook nieuwsgierig dus die gaat ze ook proberen. Ik ben heel benieuwd wat zij er van gaan vinden!

Mee eens dat bepaalde hst er best uit hadden gekund . Maar je blijft lezen en lezen en nog meer lezen om te weten hoe het einde is.

10 berichten aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.