Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #1 Leesclub 15: De stad van spiegels Stad van spiegels, Tijdens het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 657
    #3779 |

Tijdens het lezen komen andere punten onder de aandacht, hieronder staan een paar aandachtspunten, die je kunnen helpen.

1. Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeldt erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    2. Ontwikkelt het verhaal zich zoals je ook verwacht?
    3. Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.

Voorkom het plaatsen van spoilers. Spoilers zijn stukken tekst over een boek waarin teveel van de verhaallijn wordt weggegeven. Niet doen! Dit wordt door je collega lezers niet op prijs gesteld!

penningf
    Bijdrager
    Post count: 14

Het verhaal gaat verder zoals ik ook verwacht had. Er wordt op een rustige manier weer een verhaal opgebouwd waarin Peter, Alicia, Sara, Michael en Lucius ieder weer een rol spelen. Wat wel enigszins verrassend is, is dat op een gegeven moment Fanning, De Nul, zijn verhaal doet. Hier wordt ruimschoots de tijd voor genomen en verschillende relevante en minder relevante zaken passeren hierbij de revue.

Batserelli
    Bijdrager
    Post count: 9

Het boek begint inderdaad zoals ik verwachtte. Ook in dezelfde stijl als de twee voorgaande boeken. Dan komt er opeens een deel, over de Nul, wat ik niet goed kan plaatsen. Zelfs nu ik het boek bijna uit heb heb ik het gevoel dat dat deel weg gelaten kon worden of in ieder geval samengevat kon worden in een paar pagina’s. De rest van het verhaal hierna is weer als vanouds.

Soms krijg ik het gevoel alsof het boek door verschillende mensen geschreven is omdat er hoofdstukken tussen zitten in totaal andere schrijfstijl.

Hetty
    Bijdrager
    Post count: 75

Ik was blij dat het boek begon met een chronologische opsomming van de belangrijke gebeurtenissen in het voorgaande boek “De Twaalf”. Het is voor mij al even geleden dat ik de voorgaande 2 delen gelezen had en had even een opfrissing nodig. Een maal begonnen in “Stad van spiegels” word ik al snel weer meegesleept in het verhaal en is het heerlijk lezen. Verschillende verhaallijnen vanuit verschillende personages worden gepresenteerd wat maakt dat ik snel verder wil lezen. Heerlijk!!!!

Hetty
    Bijdrager

Inmiddels bij hoofdstuk 40 aangekomen. Het verhaal heeft me goed te pakken. Het leest heerlijk en ik ben dan ook heel benieuwd hoe het verder gaat. Met het uitgebreide stuk waarin Tim Fanning zijn verhaal doet, krijg de NUL, het kwaad, van een abstract iets ineens een menselijk karakter. Knap gedaan van Justin Cronin. De komende dagen lekker op vakantie, maar het boek gaat zeker mee de koffer in.

Amarins
    Bijdrager
    Post count: 28

Ik heb net deel 2 uit, een beetje een verwarrend boek hier en daar door de vele wisselingen in personages en tijden. Gisteren begonnen te lezen in dit derde deel. En meteen pakt het me, het leest vlotter dan deel 2, heerlijk om te lezen hoe het verder gaat met Sara, Peter, Michael enz. Ik ben nog wel even zoet met dit dikke boek. Ik ga gauw verder!

Alice1812
    Bijdrager
    Post count: 52

Heb het boek ondertussen al uit! Wat een prachtig boek! Ik moest het gewoon af en toe wegleggen om het niet te snel uit te hebben! Ga nu gauw ook deel een en twee kopen zodat de verschillende personages me nog meer van hun zelf kunnen vertellen!

Those who don't believe in magic will never find it.

Hetty
    Bijdrager

Het boek is inmiddels uit. Super genoten van dit laatste deel. Dubbel gevoel bij het dicht slaan van het boek. Meer over het boek bij “Na het lezen”.

Amarins
    Bijdrager
    Post count: 28

Na deel 2 ben ik ook heel gauw beginnen in deel 3. Wat een boek weer! Heb het nog niet helemaal uit, wat een dikkerd. Het schiet mooi op dus binnenkort meer bij ‘na het lezen’.

Cees van Rhienen
    Sleutelbeheerder
    Post count: 657

De eerste honderd pagina’s zitten er op en ook ik ben, net als Hetty, blij met de chronologische inleiding voor in het boek.
    Tot nu toe is het genieten dus duik weer snel in de wereld van Peter, Sara Lucius etc….

Charlotte
    Bijdrager
    Post count: 185

Ik heb net deel 2 uit, een beetje een verwarrend boek hier en daar door de vele wisselingen in personages en tijden. Gisteren begonnen te lezen in dit derde deel. En meteen pakt het me, het leest vlotter dan deel 2, heerlijk om te lezen hoe het verder gaat met Sara, Peter, Michael enz. Ik ben nog wel even zoet met dit dikke boek. Ik ga gauw verder!

Ik ben blij dat je dit schrijft amarins, ik zier er een beetje tegen op om in dit boek te beginnen en te verzanden in eindeloze uitweidingen, niet verkeerd, maar voor verhaal minder goed. Oke, ik begin, vandaag, straks, ja hoor.

Charlotte
    Bijdrager

Het lettertype vind ik al veel prettiger leesbaar. Eerste punt is gescoord.

Charlotte
    Bijdrager

Het boek begint inderdaad zoals ik verwachtte. Ook in dezelfde stijl als de twee voorgaande boeken. Dan komt er opeens een deel, over de Nul, wat ik niet goed kan plaatsen. Zelfs nu ik het boek bijna uit heb heb ik het gevoel dat dat deel weg gelaten kon worden of in ieder geval samengevat kon worden in een paar pagina’s. De rest van het verhaal hierna is weer als vanouds.

Soms krijg ik het gevoel alsof het boek door verschillende mensen geschreven is omdat er hoofdstukken tussen zitten in totaal andere schrijfstijl.

Raar he, dat gevoel heb ik ook. En waarom denk ik toch steeds dat De oversteek voor mij meer dan genoeg was. Ik merk ppk dat het lijkt of Cronin in herhaling valt. De prachtige sfeeromschrijvingen van natuur ken ik wel van hem en beginnen en dat is wel kwalijk mij te irriteren. Ze zijn al gezegd en geschreven.

Na De stad van spiegels is mijn honger naar fantasy wel weer even gestild….

Charlotte
    Bijdrager

Ik lees gestaag door en ben bijna bij het eind. Hoewel ik dit boek beter vind dan tweede deel, vind ik het toch een hele kluif. Hij kan goed schrijven, maar die uitweidingen, ik ben er niet zo blij mee, en helpt het voor de verhaallijnen. In mijn ogen niet echt. Maar dat is mijn mening he, en daarbij is recensie ook bijna geschreven. Het lezen ging mij niet zo goed af, als ik boek oppak en ik lees weer ben ik er wel in verdiept, maar ik leg het te gemakkelijk weg maar ik weet dat ik dit boek als eerste nu echt moet uitlezen al zijn er boeken die ik zo graag wil lezen, zoals Max van Olden waar ik aan mag meedoen en Ragdoll van Cole, ook niet vergelijkbaar met elkaar. Daar bedoel ik mee boeken met verschillende verhaallijnen, schrijfwijzes e.d. en ik vind Stad van de spiegels toch meer on fantasy vallen… Als je al over genres spreekt.

Marjo Jacobs
    Bijdrager
    Post count: 121

Handig is de chronologische inleiding. Mooie omschrijvingen. Prettige schrijfstijl.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.