Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #1 Leesclub 15: De stad van spiegels Stad van spiegels, Beoordeling

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 580
    #3781 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (0 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij jet motivatie:

Spanning: .. punten, omdat ….

Plot: .. punten, omdat ….

Leesplezier: .. punten, omdat ….

Schrijfstijl: .. punten, omdat ….

Originaliteit: .. punten, omdat ….

Psychologie: .. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling: .. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

Alice1812
    Bijdrager
    Post count: 43

Spanning: 7 punten, omdat het niet héél spannend word

Plot: 7 punten, omdat je toch wel een beetje aan ziet komen hoe het eind word

Leesplezier: 10 punten, omdat ik het boek bijna niet weg kon leggen en ik er echt van heb genoten

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het erg fijn geschreven is

Originaliteit: 8 punten, omdat het wel een vernieuwend verhaal is

Psychologie: 7 punten, omdat ik toch met wat vragen achter blijf

Gemiddelde beoordeling: 7,8 punten

Those who don't believe in magic will never find it.

Cees van Rhienen
    Sleutelbeheerder
    Post count: 580

Spanning: 6 punten, omdat er weinig tastbare spanning in het verhaal zit

Plot: 6 punten, omdat er te vaak afgeweken wordt van de primaire verhaallijn terwijl het ook weinig toevoegt

Leesplezier: 7 punten, omdat teveel onderdelen van het te uitgebreide verhaal te weinig toevoegde

Schrijfstijl: 8 punten, omdat je door het verhaal wel het schrijftalent van Cronin kunt ontdekken. Misschien kan hij beter scoren met een ander subgenre.

Originaliteit: 6 punten, omdat omdat fantasy eigenlijk op zich niet zo origineel is

Psychologie: 6 punten, omdat hier hetzelfde als voor de spanning geldt. Als het er was, dan was het te kort en maakte te weinig indruk

Gemiddelde beoordeling: 6,5 punten

Charlotte
    Bijdrager
    Post count: 172

Ik ben het helemaal eens met deze beoordelingen. Ik keek even hier, doe ik eigenlijk altijd pas als ik boek uit heb, maar ik heb boek bijna uit.

penningf
    Bijdrager
    Post count: 14

Spanning: 7 punten, omdat de spanning een gemiddeld onderdeel is van dit boek. Het is meer een goed in elkaar zittend verhaal.

Plot: 9 punten, omdat sommige verhaallijnen wisten te verrassen en omdat er veel boeiende verhaallijnen waren.

Leesplezier: 9 punten, omdat het een goed in elkaar zittend boek was dat ik met voldoening snel uit heb gelezen.

Schrijstijl: 7 punten, omdat ik sommige situatiebeschrijvingen wel twee keer heb moeten lezen om ze helemaal te kunnen visualizeren, maar omdat het in het algemeen wel duidelijk en vlot beschreven stond.

Originaliteit: 10 punten, omdat deze serie van boeken goed doordacht was met verrassende wendingen en meerdere stijlaspecten (horror, thriller, komisch, romantisch, avontuurlijk).

Psychologie: 9, omdat dit ook zeker een boek is om over na te denken.

Gemiddelde beoordeling: 8,5

Charlotte
    Bijdrager
    Post count: 172

Spanning: 6 punten, omdat er spanning is in verwachting einde, maar lang niet door het gehele boek heen.

Plot: 7 punten, omdat eigenlijk alles voorspelbaar wordt op een gegeven moment, jammer, ik had het toch andere verwachtingen.

Leesplezier: 6 punten, omdat lang niet alles terzake doende was, dat ik het boek letterlijk moest oppakken en doorlezen.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat Cronin een goed kan schrijven. prachtige omschrijvingen en beschrijvingen kan geven. En als je in de verhaallijn bent verdiept lees je moeiteloos door.

Originaliteit: 8 punten, omdat het verhaal toch een andere wereld laat zien, fantasy maar ook weer realiteit
    is, eigenlijk is het een mix van alles en kan je het niet onder een genre plaatsen.

Psychologie: 6 punten, omdat ik er niet veel pschylogie er meer in zie, behalve dan in verhaal Pim.

Gemiddelde beoordeling: 42 punten : 6 = 7,3

Amarins
    Bijdrager
    Post count: 28

Spanning: 6 punten, hier en daar krijg je hints zodat je een vermoeden krijgt hoe het gaat aflopen. Dit maakt het toch iets minder spannend.

Plot: 7 punten, hier en daar een hoofdstuk waar ik niet door kon komen en wat naar mijn idee niet heel veel toegevoegde items had.

Leesplezier: 6 punten, ik vond het boek af en toe erg langdradig en hier en daar ook verwarrend met zo veel personages.

Schrijfstijl: 7 punten, ik vond de schrijfstijl toch wel speciaal. Deze kom je niet heel regelmatig tegen. Toch vond ik het voor mij niet de meest makkelijke schrijfstijl, vandaar dat ik bij een 7 blijf.

Originaliteit: 7 punten, er zijn zo veel fantasy boeken, dat is niet origineel, toch een 7 omdat de schrijfstijl wel weer speciaal is.

Psychologie: 6 punten, ik heb er niet veel van kunnen ontdekken in het boek

Gemiddelde beoordeling: 6,5 punten

Batserelli
    Bijdrager
    Post count: 9

Spanning: 5 want wat vooraf verwacht wordt gebeurt. Er zijn geen spannende plotwendingen.

Plot: 7 omdat het verhaal goed in elkaar zit maar weinig weet te verrassen.

Leesplezier: 8 omdat ik het boek makkelijk te lezen vond en ik het daarom ook zo uit had. En het is in dezelfde stijl geschreven als de andere boeken van de trilogie.

Schrijfstijl: 7 het verhaal was goed te volgen. Maar het steeds veranderen van schrijfstijl vond ik onnodig.

Originaliteit: 8,5 omdat ik deze serie een moderne en goede variant van op het aloude dracula en vampiers thema.

Psychologie: ik wil eigenlijk 5 zeggen maar geef toch een 6 omdat de karakters zo goed zijn uitgewerkt en de lezer (bijna) altijd wel een karakter in dit boek vindt waar hij of zij zich mee kan identificeren.

Gemiddeld geef ik dit boek dus een 6,9, afgerond een 7

Nick Evrard
    Bijdrager
    Post count: 8

Spanning: 6 we weten waar we ons aan mogen verwachten, er is zeker spanning maar het zijn meer logisch op elkaar volgende gebeurtenissen dan spannende verhaalwendingen of onverwachte acties.

Plot: 7 vanwege het voorspelbare eind

Leesplezier: 8 ondanks de soms langdradige passages en vele onnodige details hou ik van het verhaal en de personages

Schrijfstijl: 8 ik moest er aan wennen maar kan me wel bekoren

Originaliteit: 7 niet het enige in zijn soort

Psychologie: 6 minder aan de orde

Gemiddelde beoordeling: een mooie 7

Hetty
    Bijdrager
    Post count: 74

Spanning: ..8 punten, omdat het verhaal niet nagelbijten spannend was, maar er wel voortdurend een onderhuidse spanning aanwezig was, dat maakte dat ik in het verhaal gezogen werd en het boek weg kon leggen.

Plot: 9 punten, omdat de verschillende verhaallijnen in het boek goed geschreven zijn en mooi bij elkaar samen komen.

Leesplezier: 10 punten, omdat ik dit deel, net zoals de vorige twee delen met heel veel plezier gelezen heb en er goed van heb genoten.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat Justin Cronin een prettige, fantasievolle, boeiende en unieke schrijfstijl heeft.

Originaliteit: 9 punten, omdat het boek een combinatie is van sciencefiction, thriller, fantasie, horror en een roman die samen zijn gebracht in een geweldig epos,

Psychologie: 9 punten, omdat het verhaal veel onderliggende psychologie bevat wat veel los maakt en mij als lezer aan het denken heeft gezet.

Gemiddelde beoordeling: 9 punten

Marjo Jacobs
    Bijdrager
    Post count: 104

Spanning: 6 punten, omdat je in de loop van het verhaal wel in de smiezen hebt hoe het gaat verlopen.

Plot: 7 punten, omdat er zijweggetjes op de verhaallijn ingeslagen worden.

Leesplezier: 9 punten, omdat het een bijzonder boeiend verhaal is.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het verhaal bijzonder aangenaam leesbaar is.

Originaliteit: 9 punten, omdat het verschil tussen goed en kwaad erg mooi belicht is. Het zet de lezer aan tot dieper nadenken.

Gemiddelde beoordeling: 8

Psychologie: 9 punten, omdat er een echte diepgang in de personages verwerkt is.

Gemiddelde beoordeling: 8 punten

coenraad
    Bijdrager
    Post count: 169

Spanning: 6 punten, omdat er niet veel spanning in zit

Plot: 7 punten, omdat duidelijk een plot met veel zijwegen

Leesplezier: 6 punten, omdat ik niet continu geboeid heb zitten lezen

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het prima is geschreven.

Originaliteit: 6 punten, omdat een groep mensen die overleven en een nieuwe wereld opbouwen vaker worden beschreven in fantasy.

Psychologie: 5 punten, omdat ik de psychologie niet echt heb ervaren tijdens het lezen.

Gemiddelde beoordeling: 38 punten : 6 = 6,3

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.