Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #1 Leesclub 10: Schokgolf Schokgolf, Voor het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 581
    #2470 |

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen.

Cover: Alle aan- en opmerking betreffende de buitenzijde van het boek.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek?

hans
    Bijdrager
    Post count: 23

Het boek nog niet binnen, maar de cover is alleen al een plaatje. Alles zit in de cover en je voelt de sfeer gewoon. Een van de betere covers die ik gezien heb.

Ik heb in november 2014 Niemandsland gelezen. Het Thule-incident wil ik ook ooit nog eens lezen, maar eerst dus deze. Verwachting is hoog gespannen na het eerste avontuur van Tom Brandt, vooral vanwege de tijd die er tussen Niemandsland en Schokgolf zit. Ruim twee jaar wachten op een vervolg :-(. Ik ga er vanuit dat de ervaringen die Frank van Zwol heeft opgedaan in IJsland terug te vinden zijn in Schokgolf.

Verwachting van het verhaal: Spanning, sensatie en avontuur met Tom Brandt. Hopelijk met veel interessante informatie over IJsland.

wiets
    Bijdrager
    Post count: 72

Boek ziet er mooi uit. (Zelfde soort cover als van Niemandsland)
    Avontuurlijk in de natuur.

Ik verwacht van de auteur weer een spannend geloofwaardig verhaal, waar hij zijn eigen ervaringen (in natuurtochten) in beschrijft.

Van het verhaal van het boek verwacht ik dus dat ik meegesleept wordt in een spannend verhaal, dat zo geloofwaardig overkomt dat je na het lezen even denkt dat het allemaal echt gebeurd is.

kareltje
    Bijdrager
    Post count: 118

Ken deze schrijver nog niet. Vind de cover veelbelovend. Mooi landschap. Beeld benadrukt de afgelegen natuur, ruwe natuur, waarin je ineens overvallen kunt worden door zoveel rook (vuur?). Ik verwacht een spannend boek.

Op de achterkant lees ik dat deze schrijver beroepsavonturier is en dat hij zelf een tocht heeft gemaakt door IJsland. Ik verwacht dat hij met zijn schrijfstijl en verhaal de sfeer van het ruwe landschap oproept.

Ben ook zeer benieuwd naar de mengeling met de feiten waarop het gebaseerd is.

Marjon
    Bijdrager
    Post count: 166

Cover: Een rokende vulkaan, as-uitstoot en een verlaten hutje aan de rand van rotspartijen. Precies zoals IJsland is, zonder bomen, ruig en rauw. Op de achterkant kan ik kennismaken met de auteur en wordt me verteld dat het personage Tom Brandt de hoofdrol gaat vervullen.

Auteur: Dit is mijn kennismaking met Frank van Zwol, een avonturier. Hij heeft zich het land ook al eigen gemaakt. Ik ben zeer nieuwsgierig!

Verwachting: Ik lees dat ik mag verwachten dat het een verhaal met hedendaagse thema’s zal worden. Ruige avonturen in een rauw landschap, veel natuurgeweld en veel info daaromtrent. Een combinatie van allerlei factoren.

maryam
    Bijdrager
    Post count: 101

Cover: zoals ik denk dat IJsland eruit ziet, ruig landschap en rokende vulkaan.

Auteur: ik heb nog niet eerder iets van Frank van Zwol gelezen, maar als ik lees dat hij beroepsavonturier is, verwacht ik in ieder geval, goede omgevingsbeschrijvingen.

Verwachtingen: spannend verhaal, met hedendaagse thema’s. Gelukkig fictie, maar zou zomaar werkelijk kunnen worden.

Marjon van Oostenrijk
    Bijdrager
    Post count: 35

Cover: Voorzijde heel mooi. Een beeld dat ik wel van IJsland heb. Achterzijde op de epub niet aanwezig.

Auteur: Ik ken de schrijver niet, maar wat ik over hem gelezen heb verwacht ik dat hij zijn avonturier ervaringen in het boek verwerkt.

Verwachting: Ik verwacht een spannend, avontuurlijk en realistisch verhaal.Begrijp dat het niet het eerste boek is over de hoofdpersoon Tom Brandt, ben benieuwd of dat geen probleem is. Ik hoop ook iets meer over IJsland te weten te komen.

leentje
    Bijdrager
    Post count: 40

net het boek ontvangen
    De cover is nog mooier als op de foto.Ze is prachtig Ik ben hoop vol wat het boek betreft.
    hoop het boek niet te goed is wand dan word de lijst van schrijver van wie ik nog meer wil lezen langer hihihi.

Ik ken de auteur niet weet dus ook niet wat ik er van moet verwachter de achter kant is veel belovend.
    Als ik het schrijf tippen zie zit er leuk uit om te lezen.
    ga vlug mijn boek uit lezen kan ik aan deze beginnen.

Tilak
    Bijdrager
    Post count: 61

Cover: Mooie voorzijde, het plaatje geeft duidelijk de rauwheid van IJsland weer. Wat ik extra mooi vind is de titel Schokgolf; de letters zijn opgevuld met golven.
    Op de achterzijde genoeg informatie over het boek en een kleine foto van de schrijver vind ik altijd wel leuk. Ik had echter de schrijver hierin niet herkend want in de boektrailer heeft hij een bril op, maar dit terzijde.
    Auteur: Het is mijn eerste boek van Frank van Zwol dus ik laat mij graag verrassen.
    Verwachting: De boektrailer toont een spannende, rauwe en onherbergzame omgeving, dit verwacht ik in het boek terug te vinden. Het verhaal is berust op feiten aldus de achterzijde van het boek, ik ben reuze benieuwd.

nini_ingrid
    Bijdrager
    Post count: 148

Cover: Vind ik heel verrassend, ik vind de cover heel mooi en ik zou hem in de winkel zeker vastnemen om te kijken waarover hij gaat

Auteur: Ik ken de auteur niet maar aangezien hij een echte avonturier is hoop ik dat hij daarover een goed verhaal kan schrijven.

Verwachting: Ik verwacht spanning en ook hoop ik dat ik een mooi beeld krijg van de omgeving

Tau
    Bijdrager
    Post count: 10

Cover: Mooie en toepasselijke foto die, in combinatie met de titel, uitnodigt om de achterflap van het boek te lezen.

Auteur: ‘k Had nog nooit van Frank van Zwol gehoord. Toen ik via internet opzocht welke boeken hij nog meer geschreven heeft, werd mijn nieuwsgierigheid alleen maar aangewakkerd. Indien “Schokgolf” mij weet te bekoren, komen zijn andere boeken ook op mijn “te lezen”-lijstje te staan!

Verwachting: Ik verwacht de volgende mix: een spannend plot, beschrijvingen van het prachtige IJsland en interessante weetjes over geologie.

Yvonne
    Bijdrager
    Post count: 47

Cover:
    De cover is prachtig, de omgeving word mooi weer gegeven en de rook op de achtergrond is onheilspellend!

Auteur,
    Lang gewacht op dit boek. Na Niemandsland is Frank met dit boek begonnen en al zijn lezers van toen wisten dat ze lang moesten wachten. Maar wat ik ook weet is dat dat het verhaal ten goede komt. Frank schrijft spannend, beeldend en je gaat daadwerkelijk met hem mee naar in dit geval IJsland.
    Ik verwacht dat dit boek weer een prachtige omschrijving word van de omgeving en een spannend verhaal over de avonturen van Tom.

Anitadegroot
    Bijdrager
    Post count: 49

De cover, ik heb Epub en dan ga je meteen naar het verhaal ik mis de flaptekst en ook van Cover heb ik weinig meegekregen dus weinig over te vertellen. Verwachting dat ik veel over Ijsland ga lezen en dat het heel spannend gaat worden.

FrankvZ
    Bijdrager
    Post count: 36

Hoi Anita,

Jammer dat je de cover en flaptekst niet bij de epub krijgt, want de cover is absoluut de moeite waard. Hier een linkje:
    Schokgolf cover op Bol.com
    Met een muisklik kun je naar de flaptekst. De moeite waard om even te bekijken.
    Veel leesplezier!

De cover, ik heb Epub en dan ga je meteen naar het verhaal ik mis de flaptekst en ook van Cover heb ik weinig meegekregen dus weinig over te vertellen. Verwachting dat ik veel over Ijsland ga lezen en dat het heel spannend gaat worden.

FrankvZ
    Bijdrager
    Post count: 36

Jammer, linkje plaatsen is niet gelukt. Nog een poging:
    Schokgolf cover op Bol.com

[/quote]

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.