Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #1 Leesclub 10: Schokgolf Schokgolf, Tijdens het lezen

76 bericht aan het bekijken (van in totaal 76)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 55

@yvonne: Natuurlijk mag je mij die vraag stellen! En ja, het zou me in ieder boek opgevallen zijn 🙂
    Spijtig genoeg heb ik echt wel veel te veel oog voor detail. Dat is soms een voordeel (als er iets moet aangekocht worden, zie ik altijd alle voor- en nadelen van een product en kan ik dus goed vergelijken ;-)), maar meestal is het gewoon enorm vermoeiend.
    Als ik in een boek af en toe fouten tegenkom dan vind ik dat storend, zelfs in een boek dat ik voor de rest enorm goed vind qua plot, personages,…. Afhankelijk van het soort fouten (typ-, grammatica- of inhoudelijke fouten) en van het aantal fouten, zal mij dit in mindere of meerdere mate storen.
    Als ik echter regelmatig fouten tegenkom, dan gaat het lezen van dat boek steeds moeizamer. Vandaar dat ik Schokgolf nog niet uitgelezen heb en momenteel even de voorkeur geef aan andere boeken (ik lees steeds meerdere boeken tegelijk). Wat niet wil zeggen dat ik Schokgolf niet ga uitlezen, helemaal niet. Sowieso lees ik boeken uit, omdat ik een totaalbeeld wil hebben van het verhaal en een eerlijke recensie wil kunnen schrijven.
    Spijtig dat sommigen, waaronder Frank, mijn opmerkingen blijkbaar als een ‘aanval’ beschouwen. Ik zou als schrijver appreciëren dat mensen de tijd nemen om mij hun opmerkingen door te sturen. Mocht ik van mening geweest zijn dat het verhaal helemaal op niets trok, dan had ik niet de moeite gedaan om te reageren. Maar als ik denk dat er duidelijk potentieel zit in een verhaal maar dat sommige dingen misschien voor verbetering vatbaar zijn, dan reageer ik wel. Maar goed, zoals ik al zei: “Iedereen heeft recht op een eigen mening.” 😉

@tau
    Bedankt voor je reactie, duidelijk voor mij.
    Maar ik kan me de reacties wel voorstellen van zowel Frank als de anderen inclusief mezelf.
    Je ziet namelijk wel erg veel en als ik zo daarop zou letten als jij gedaan hebt dan kan ik me dus niet voorstellen dat je ervan genoten hebt ;).
    Ik lees nu namelijk een boek waarbij ik ook van alles lees en zie wat in mijn ogen niet klopt. Weinig leesplezier en gelukkig is het bijna uit ( herken wat je zegt dat je het uit moet lezen ) maar daar over komt van mij echt geen positieve recensie. Ik beschouw dat als een geheel, tekst en leesplezier maar dat zit blijkbaar bij jou anders?
    Nouja ik hoop dat je Schokgolf verder nog een eerlijke kans geeft en ook misschien kan begrijpen waarom mensen erdoor geïrriteerd raken als je bijna het hele boek in twijfel trekt zo lijkt het tenminste hahaha 😉

76 bericht aan het bekijken (van in totaal 76)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.