Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #1 Leesclub 10: Schokgolf Schokgolf, Tijdens het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 76)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 657
    #2472 |

Tijdens het lezen komen andere punten onder de aandacht, hieronder staan een paar aandachtspunten, die je kunnen helpen.

1. Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeldt erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    2. Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats ze dan in dit onderdeel.

Voorkom het plaatsen van spoilers. Spoilers zijn stukken tekst over een boek waarin teveel van de verhaallijn wordt weggegeven. Niet doen! Wordt door je collega lezers niet op prijs gesteld!

Pierre MG Peeters
    Bijdrager
    Post count: 57

Ben al wat gevorderd in het boek. Het leest vlot weg. De beschrijvingen van de natuurverschijnselen zijn prachtig. Het boek is zeer realistisch geschreven met een hedendaagse terro-inval en ja toch wat beangstigend.

kareltje
    Bijdrager
    Post count: 138

Ben ook begonnen. Prettige leesstijl. Merk dat ik sneller in de ene verhaallijn blijf zitten en de andere verhaallijn nog niet zo volg. Misschien nog maar even een stukje teruglezen. Komen veel dingen aan bod. Leuk!

Marjon
    Bijdrager
    Post count: 166

Het verhaal gaat meteen al goed en spannend van start met de afdaling in de krater en de lavagrot. Prachtige kleuren, geweldig dat we ook de foto’s paraat hebben.
    Vooralsnog geeft het me een beetje een Indiana Jones-gevoel. Spannende passage en daarbij gloort er zelfs wat droge humor.
    Ik geniet!

Marjon
    Bijdrager

Ha, op blz 26 wordt inderdaad Indiana Jones genoemd. 😂

Wat een geweldig gelaagd begin. Zó zit je in een scène van National Geografic en zó komt IS om de hoek kijken.

kareltje
    Bijdrager
    Post count: 138

De treinreis van Eindhoven naar Arnhem ging nog nooit zo snel. Had het in de stiltecoupe even moeilijk met de volgende quote: “opnieuw boert hij koolzuur, maar nu komt een golf zoet en onverteerd eten mee omhoog.De boer laat hij binnensmonds, het meegekomen braaksel slikt hij moeizaam terug en gooit er snel de resterende koffie achteraan…….”. Zo beeldend, jak.
    Gelukkig zijn de andere beeldende omschrijvingen zodanig dat ik er niet zo snel voorbij wil lezen………..

Marjon
    Bijdrager

Hmmm, heel beeldend, ja. Je ziet het zó voor je gebeuren. 😂

De treinreis van Eindhoven naar Arnhem ging nog nooit zo snel. Had het in de stiltecoupe even moeilijk met de volgende quote: “opnieuw boert hij koolzuur, maar nu komt een golf zoet en onverteerd eten mee omhoog.De boer laat hij binnensmonds, het meegekomen braaksel slikt hij moeizaam terug en gooit er snel de resterende koffie achteraan…….”. Zo beeldend, jak.
    Gelukkig zijn de andere beeldende omschrijvingen zodanig dat ik er niet zo snel voorbij wil lezen………..

Marjon
    Bijdrager

Hoofdstuk 14 had van mij de titel “Handleiding voor het veroorzaken van een vulkaanuitbarsting” mogen krijgen. 😂

Ik heb het stuk, vooral blz 103, tweemaal gelezen om het goed te laten landen en niets te missen. Prachtig geschreven.

Marjon
    Bijdrager

Ik heb een foutje gezien in de tekst.

Op blz 118 stapt Fabio bij Arne in de Toyota. Dit is niet mogelijk, omdat Raga op blz 99 aan Tom vertelt dat Arne in coma ligt en waarschijnlijk blijvend hersenletsel heeft overgehouden aan het ongeval. Op blz 120 stopt Einar met de Toyota.
    Fabio is dus bij Einar in de Toyota gestapt.

FrankvZ
    Bijdrager
    Post count: 36

Heel scherp! Ik dacht dat we deze er uitgepoetst hadden in de correctierondes, maar blijkbaar toch blijven staan. Bedankt voor de melding, kunnen we corrigeren in de volgende druk. Blijf goed opletten, want er is nog ergens een foutje blijven zitten!

Ik heb een foutje gezien in de tekst.

Op blz 118 stapt Fabio bij Arne in de Toyota. Dit is niet mogelijk, omdat Raga op blz 99 aan Tom vertelt dat Arne in coma ligt en waarschijnlijk blijvend hersenletsel heeft overgehouden aan het ongeval. Op blz 120 stopt Einar met de Toyota.
    Fabio is dus bij Einar in de Toyota gestapt.

maryam
    Bijdrager
    Post count: 125

Ik begin zo met hoofdstuk 9.
    Ik betrap me erop dat ik bij de hoofdstukken met Ahsanullah een onrustig gevoel krijg, en die met Tom meer ontspannen lees. Zegt dus iets over hoe knap het qua sfeer geschreven is. Als lezer word ik erin meegenomen.

maryam
    Bijdrager
    Post count: 125

Foutje gevonden: op bladzijde 116 staat; de stalen zenuwen van Arne en Tom. Maar Arne ligt in coma! Moet Raga zijn;-)

FrankvZ
    Bijdrager

Dankjewel, moet ik nog even teruglezen en dan zet ik hem op de lijst voor de correcties. Altijd jammer als er foutjes in de tekst blijken te zitten!

Foutje gevonden: op bladzijde 116 staat; de stalen zenuwen van Arne en Tom. Maar Arne ligt in coma! Moet Raga zijn;-)

Marjon
    Bijdrager

Ik heb nog een klein foutje gevonden op blz 209. Sorry.

“Hij hoeft zichzelf niets verwijten”
    “Hij hoeft zichzelf niets TE verwijten”

Vandaag heb ik een grote klapper gemaakt met lezen. Ondertussen op blz 248 beland en ik geniet heel erg van dit verhaal. 😀

FrankvZ
    Bijdrager

Dankjewel! Toegevoegd aan de correctielijst. Eh… volgens mij moet ik sorry zeggen!
    Sterkte met de passages vanaf blz. 248. Je zult het nodig hebben.

Ik heb nog een klein foutje gevonden op blz 209. Sorry.

“Hij hoeft zichzelf niets verwijten”
    “Hij hoeft zichzelf niets TE verwijten”

Vandaag heb ik een grote klapper gemaakt met lezen. Ondertussen op blz 248 beland en ik geniet heel erg van dit verhaal.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 76)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.