Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #1 Leesclub 10: Schokgolf Schokgolf, Beoordeling

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 27)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 581
    #2474 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (0 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij jet motivatie:

Spanning: .. punten, omdat ….

Plot: .. punten, omdat ….

Leesplezier: .. punten, omdat ….

Schrijfstijl: .. punten, omdat ….

Originaliteit: .. punten, omdat ….

Psychologie: .. punten, omdat ….

Eindoordeel: .. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

hans
    Bijdrager
    Post count: 23

Ik werk zelf nooit met punten en wil dat graag zo houden. Het boek was goed en ik heb er plezier aan beleeft tijdens het lezen. Ik weet weer wat meer over IJsland en dat is altijd goed.

maryam
    Bijdrager
    Post count: 101

Spanning: 8 punten, omdat ik het boek van begin tot einde spannend vond, maar niet zo dat ik er niet van kon slapen.
    Plot: 8 punten, goed opgebouwd en uitgewerkt.
    Leesplezier: 9 punten, ik was geboeid van begin tot eind.
    Schijfstijl: 9 punten, prettig met afwisseling van verhaallijnen en beschrijvingen van landschap.
    Originaliteit: 8 punten, verhalen over aanslagen kom je vaker tegen, maar aanslag door middel van vulkaanuitbarsting is uniek.
    Psychologie: 8 punten, vooral de gedachtegang van de “bad-guys” en het feit dat op deze manier de westerse wereld ontregeld kan worden, doet mij als lezer psychologisch wel wat.

Eindoordeel: 8,3

leentje
    Bijdrager
    Post count: 40

Spanning: 8 punten, omdat het boek was spannend van begin tot eind

Plot: 8 punten, omdat de verhalenlijnen lopen mooi in elkaar over….

Leesplezier: 8 punten, omdat heeft geen woorden nodig

Schrijfstijl: 8 punten, omdat was een zalig schrijfstijl

Originaliteit: 7 punten, omdat Was het eerst boek over de IS

Psychologie: 8 punten, omdat je was wat de slechte deden ook nu kan gebeuren.

Eindoordeel: 8 punten

nini_ingrid
    Bijdrager
    Post count: 148

Spanning: 9 punten, omdat het spannend was van het begin tot het einde

Plot: 8 punten, omdat het goed in elkaar stak en je toch tot het einde moest wachten tot alles duidelijk werd

Leesplezier: 9 punten, omdat ik dit boek niet meer kon laten liggen

Schrijfstijl: 9 punten, omdat het gemakkelijk leest

Originaliteit: 8 punten, omdat er toch nieuwe dingen inzaten en hoe de uitbarsting van de vulkaan en hoe dit zou kunnen gebeuren goed uitgewerkt is

Psychologie: 8 punten, omdat vooral hoe Ahsanullah denkt je echt laat voelen hoe terroristen zo zeker zijn van hun gelijk en ze zonder gevoel mensen doden en denken dat dit het juiste is

Eindoordeel: 8,5 punten

Pierre MG Peeters
    Bijdrager
    Post count: 57

Spanning: 10 punten, omdat het boek vanaf het begin tot het bittere einde en heel erg hoog spanningsgehalte heeft.
    Plot: 10 punten, omdat de verhaallijnen heel duidelijk zijn en mooi tot één geheel leiden, om te eindigen in een onverwacht heftige plot..
    Leesplezier: 10 punten, omdat het een plezier is dit te boek te kunnen lezen. Vanaf het begin tot het einde heeft dit boek je in de ban.
    Schrijfstijl: 10 punten, omdat de auteur een heel erg prettige en vlotte pen heeft. Het boek verveelde nooit.
    Originaliteit: 10 punten, omdat ik dit onderwerp nog nooit zo heb weten neerzetten in een boek. De feiten afgewisseld met een mooie beschrijving van het land waar alles zich afspeelt is goed gevonden.
    Psychologie: 10 punten, omdat de auteur een heel goed beeld schetst van hoe de crimineel denkt en handelt en ook omdat op het einde van het boek het duidelijk is dat we ons in mensen, personen en karakters dik kunnen vergissen. De waarheid is niet zover af als we denken.
    Eindoordeel: 10 punten
    Ik geef niet vaak een tien, maar bij dit boek kon ik echt niet anders. Het boek is gewoon top.

kareltje
    Bijdrager
    Post count: 118

Spanning: 9 punten, boek was spannend van het begin tot het einde, met verschillende afwisselingen en situaties.

Plot: 7,5 punten, plot werd wel voorspelbaar, maar was ook juist verrassend met andere tussenplots en gebeurtenissen.

Leesplezier: 9 punten, heb me van begin tot eind vermaakt, was een heerlijk en boeiend boek om te lezen.

Schrijfstijl: 8 punten, Frank schrijft prettig, goede afwisseling, fantasie boek maar goed geplaatst in actualiteit met feiten tussen door waardoor je het idee hebt dat dingen kloppen.

Originaliteit: 9 punten, Frank legt goede linken tussen actualiteit, natuur(geweld) in het land, radicalisering met een hoofdpersoon waar je je in gedachten mee verbindt.

Psychologie: 7,5 punten, hoofdpersoon ontwikkelde zich, beschrijving van radicalisering was goed, beschrijving van wat de tweede hoofdpersoon dacht en voelde was goed de andere personen lieten weinig ontwikkeling zien.

Eindoordeel: 8,33 punten

wiets
    Bijdrager
    Post count: 72

Spanning: 8.5 punten; door het hele boek heen gebeuren er spannende onverwachte dingen.

Plot: 8 punten; tot aan het laatst toe onbekend hoe het nou precies zat (ging wel erg ver…)

Leesplezier: 8.5 punten, omdat het heerlijk leest, behalve de soms iets te technische stukjes.

Schrijfstijl: 8 punten; lekker lopende zinnen, leest prima.

Originaliteit: 9 punten; vulkaanuitbarsting (verleden en dreiging heden) en IS – heel actueel en reëel.

Psychologie: 7.5 punten, omdat er nog wel iets meer persoonlijke ontwikkeling in zou kunnen.

Eindoordeel: 8.25 punten

kareltje
    Bijdrager

Er zijn al recensies vanuit deze groep te lezen bij de boekrecensies!
    Leuk!

hans
    Bijdrager

Ik heb er trouwens een blogpost over geschreven. Deze is hier terug te vinden:Schokgolf

Ik werk zelf nooit met punten en wil dat graag zo houden. Het boek was goed en ik heb er plezier aan beleeft tijdens het lezen. Ik weet weer wat meer over IJsland en dat is altijd goed.

hans
    Bijdrager

Omdat er toch om een beoordeling wordt gevraagd. Bij deze:

Spanning: 8 punten, omdat er genoeg spanning in zit.

Plot: 9 punten, omdat het erg goed bedacht is.

Leesplezier: 9 punten, omdat het boek lekker leest en het verhaal niet moeilijk is te volgen.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat er vanuit eigen ervaring geschreven is en dit vind ik zelf wel fijn lezen.

Originaliteit: 9 punten, omdat het idee wel heel uniek is en de vulkaanuitbarsting van 2010 goed verklaart.

Psychologie: 6 punten, omdat er eigenlijk weinig ontwikkeling in zit, maar dat hoeft ook niet met zulke verhalen.

Eindoordeel: 9 punten

wiets
    Bijdrager
    Post count: 72

Er zijn al recensies vanuit deze groep te lezen bij de boekrecensies!
    Leuk!

Ik meende ook al echt wat gezien en geschreven te hebben, maar ik zie nu geen enkele recensie meer.
    ???
    RaRa, waar zijn ze gebleven?

kareltje
    Bijdrager

He, mijn recensie is ook kwijt. Ik had ‘m geplaatst via http://www.thrillzone.nl/recensie/schokgolf/.
    Dat vind ik niet leuk. Hoorde toch bij deze leesclub om een recensie te schrijven. Komen ze nog terug? Of moet ik het nog een keer doen? Dat kan niet de bedoeling zijn.

nini_ingrid
    Bijdrager
    Post count: 148

Ik heb al twee keer een recensie geschreven voor schokgolf en ik doe het echt geen derde keer meer. Ze verdwijnen telkens

helderinge
    Bijdrager
    Post count: 111

Spanning: 8 punten, omdat Direct vanaf het begin gebeurt er van alles en ben je benieuwd hoe het verder gaat. De aandacht is getrokken en laat je niet meer los.

Plot: .8 punten, omdat ….Naarmate het einde vordert word het heerlijk spannend en kan je het boek niet meer wegleggen.
    Leesplezier: 8. punten, omdat ….Ik houd van spannende thrillers waarin veel gebeurt en dat was dit zeker.
    Schrijfstijl: .7 punten, omdat het leest lekker weg en voordat je het weet heb je het uit.
    Originaliteit: .7. punten, omdat ….Er zijn natuurlijk heel veel spannende thrillers op het moment ook is IS en terrorisme vaak een onderwerp in de nieuwste thrillers. Maar het boek verveelt daarom zeker niet.
    Psychologie: .7. punten, omdat Er zijn complotten gaande en de lezer word aan het denken gezet wat er daadwerkelijk achter zit.

Eindoordeel: 7,5 punten Alleen nu ik dit zo lees zou ik daarmee het boek te kort doen ik vind het zeker een 8 waard.
    Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 27)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.