Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #Z-1 Leesclub 40: Schijngestalten Schijngestalten, Voor het lezen

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 732
    #8063 |

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen. 

Cover: Alle aan- en opmerking betreffende de buitenzijde van het boek.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek?

roodkapje
    Bijdrager
    Post count: 68

Ik heb de proloog inmiddels gelezen. Mijn eerste indruk van de cover is dat deze mooi vorm gegeven is met een doodskop op de achtergrond en een kerkhof op de voorgrond. Het zwaard met bloed en de wassende maan geven er een extra dimensie aan. Kleur voorkant donker,somber en achterkant met doodshoofd licht. Staan die voor tegenstellingen in het boek? Of voor “goedgekeurde” moorden of aanslagen?

Ik ken de auteur niet en laat me verrassen.

Ik verwacht een spannende thriller vol onverwachte ontwikkelingen.

XKellllllyyyyyy
    Bijdrager
    Post count: 100

Cover: Alle aan- en opmerking betreffende de buitenzijde van het boek. De voorkant valt wel goed op de halve maan met een zwaard vol bloed en daarachter een doodskop en daaronder een kerkhof ( zoals de soldaten gemaakt). Spijtig dat de achterzijde van het boek wit is

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur. Is de eerste keer dat ik van hem iets lees. Ik ben benieuwd

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek? Spannend en af en toe grappig en niet langdradig

Elly
    Bijdrager
    Post count: 44

Cover: Voorspelt niet veel goeds. De maan lekker geel tegen de donkere achterkant dat deels door een schedel gevuld wordt, het bebloede zwaard en tenslotte het eenvoudige kerkhof met alleen simpele kruizen, dat me aan anonieme oorlogsslachtoffers doet denken. De kaft loopt mooi over in de rug, maar zoals al door kellllyyy wordt gemeld, jammer dat het daar niet doorloopt.

Auteur.
    Ik heb nog niet eerder van Staf Schoeters gehoord, heb dan ook geen verwachting. Ik laat me lekker verrassen.

Verwachting
    Actuele thrillers liggen me doorgaans wel. Ik heb een paar bladzijden diagonaal gelezen, en daar heb ik een goed gevoel bij. Nog even “Sterker door strijd” uitlezen en dan kan ik beginnen.

Evy De Brabander
    Bijdrager
    Post count: 147

Ik weet niet goed wat ik er van moet vinden. Het doet een beetje te jeugdig aan voor mijn gevoel. Ik denk dat het komt door het lettertype dat gebruikt is voor de titel en de naam van de auteur, een beetje te ‘zwierig’.
    Ik vind de doodskop door de cover heen echt prachtig! Klasse gewoon hoe ze dat bedacht hebben! Al met al ben ik een beetje dubbel, er zitten fantastisch goede elementen in de cover en er zijn bepaalde zaken die ik anders zou hebben gedaan. De achterflap is dan weer erg licht getint in vergelijking met de cover. Dat verschil vind ik persoonlijk te groot. Maar met de achterflap is voor de rest niks mis. De slagzin bovenaan is erg prikkelend.
    Mooi detail : Actuele thriller. Dat heb ik nog niet eerder op de cover van een boek zien staan.

Ik ken de schrijver niet maar lees erg goede dingen over zijn stijl. Ik hoop dat hij al zijn thrillerpassie in dit boek heeft losgelaten!

Ik verwacht eigenlijk geen doorsnee-thriller. Ik hoop op iets ‘anders’… Er wordt zoveel aandacht aan het ‘actuele’ geschonken dat ik er al van uitga dat dát zo zal zijn.
    Ik ben erg benieuwd in ieder geval!

helderinge
    Bijdrager
    Post count: 129

Cover – Het lettertype doet me een beetje oubollig denken maar dat is puur gebaseerd op dat ik eerder een vrij oud religieus boek gelezen heb die ook dat lettertype had. Verder de afbeelding kan ik niet echt heel veel uit opmaken nog.

Auteur – Ook deze auteur ken ik nog niet.

Verwachtingen – Het lijkt me een spannend verhaal vol mysterie intriges en verwikkelingen die je van te voren niet bedacht had.

Stefanie_R1985
    Bijdrager
    Post count: 260

Vind het een mysterieuze cover vanwege de meerdere lagen. Je ziet een donkere hemel met een maan en een soort van zwaard, maar als je dan beter kijkt zie je in die hemel een doodshoofd en dat zwaard zit tussen zijn tanden. Onheilspellend!
    Daaronder in een lichter kleur een stuk veld met kruisen er op. Doet me denken aan oorlogsgraven, soldaten.
    Het maakt me benieuwd naar het verhaal.

Ik ken de auteur niet, maar aan zijn palmares te zien, kan dit alleen maar een aangename verrassing zijn.

Door het woordje ‘actueel’ verwacht ik toch ergens een kritische ondertoon op de wereld van vandaag. Daarnaast hoop ik op spanning en intriges. De achterflap klinkt alvast zeer goed. Ik ben dus meer dan benieuwd en laat me verder graag verrassen.

Elsa Bakker
    Bijdrager
    Post count: 66

De cover vind ik persoonlijk wel tof, ik hou wel van een duistere afbeelding. De schedel (bijna niet zichtbaar), de maan, zwaard en kerkhof alles doet vermoeden dat het een moorddadig spannend verhaal bevat. Het lettertype gebruikt voor de titel en auteursnaam vind ik ietwat minder passend/aantrekkelijk,..doet voor mij wat ouderwets aan. Ik had zelf voor een strakker/moderner lettertype gekozen en een andere kleur in plaats van het crèmekleurige. Ook had ik mooier gevonden als de achterzijde meer 1 geheel was geweest met de voorzijde, dus donkere kleur doorlopend.

De auteur was mij geheel onbekend. Terwijl ik aan de binnenzijde lees dat hij tal van boeken heeft geschreven dus shame on me. Zijn biografie doet vermoeden dat hij een zeer breed kennisscala bezit en het om een intelligente schrijver gaat. Dit maakt mij extra nieuwsgierig naar het daadwerkelijke verhaal.

De achterflap tekst en de korte inhoudstekst aan de binnenzijde geven weer dat het om een intrigerend spannend en moorddadig verhaal gaat. Ik hou van goede vasthoudende spanning in een boek en hoop dat dit naar voren komt in ‘Schijngestalten’. Na het lezen van de flaptekst vermoed ik dat het verhaal vlot leest. Verder hou ik mijn verwachtingen laag en hoop ik zeer binnenkort te kunnen gaan genieten van dit boek!

Lies Oosterhoff
    Bijdrager
    Post count: 100

Cover: Alle aan- en opmerking betreffende de buitenzijde van het boek. Voorkant: Nog een klein stukje maan = bijna duister dus eng of mysterieus. Doodskop, spreekt voor zich. Een lang zwaard met veel bloed eraan? Tja, dat belooft niet veel goeds. En nog een militaire begraafplaats in de mist. Hmm, dat moet dan toch wel spannend worden. Wat vreemd is… de tekst actuele thriller. Ik denk dan aan iets met IS omdat het een soort Arabisch zwaard is. En dat IS is nogal actueel. We wachten in spanning af wat het boek gaat vertellen maar ik ben erg nieuwsgierig. Nu al!
    Dan gaan we naar de rug van het boek. Toch weer dat zwaard! Verder niets bijzonders. We gaan dus mogelijk koppensnellen?
    Acherflap. De info over het verhaal is wel heel summier. Ik denk als ik in de winkel sta, en ik heb het boek gepakt op basis van de voorzijde, dat ik hem na het lezen van de achterzijde al weer netjes terug leg in het schap. Verder mis ik een auteursfoto. Ik vind het persoonlijk altijd geweldig om even “kennis” te maken met de auteur. Verder staan er op de achterflap zelfs nog twee skulls! Of strikt genomen anderhalf. De ene in grijs uitgevoerd en de andere in geel. Is dat om tijdsverschil tussen twee doden aan te geven? Of is dat gewoon omdat het leuk lijkt om in twee kleuren uit te voeren? Het verhaal van Fred Braeckman nodigt bijna uit om eerst een ander boek te lezen. Ochrana dus! Wie weet ga ik dat nog wel eens doen. Ik moet eerst deze beoordelen dus? werk aan de winkel! Maar dan sla ik het boek open en zie dat bovenstaande in 1 keer teniet gedaan wordt. Misschien toch volgende keer op de achterflap?

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur. Verwachting? Geen want ik ken hem niet.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek? Verwachting van het boek? Nou, ik verwacht een spannende en onderhoudende thriller waar ik geen idee heb hoe het afloopt. Ik verwacht op het verkeerde been gezet te worden en ik verwacht ook dat ik moeite heb met mijn huishoudelijke werkzaamheden. M.a.w. dat ik er helemaal door begeistert ben.

Axelle
    Bijdrager
    Post count: 161

Dit is een soort cover waar ik van hou. Hoe langer je ernaar kijkt, hoe meer je ontdekt. Het opvallendste zijn de maan en het zwaard omdat ze natuurlijk beter zichtbaar zijn door het geel en het rood. Je denkt dat het gewoon wat mistflarden zijn die rond de maan hangen, tot je ontdekt dat ze eigenlijk een doodskop vormen. Dan is het natuurlijk het kerkhof. Maar dit is geen gewoon kerkhof want alle grafstenen zijn hetzelfde. Daarom denk ik aan een militair kerkhof of misschien een begraafplaats van een groot aantal onherkenbare personen? En het zwaard als moordwapen? Niet zo alledaags, dus misschien rituele moord (en)? De titel past heel goed bij de cover want ook op de cover is niets wat het op het eerste zicht lijkt.
    Vaak staat er ook teveel tekst op de achterflap. Dat is hier zeker niet het geval en door vaag te blijven, wordt mijn nieuwsgierigheid extra geprikkeld.

Ik ken de auteur niet, maar dat hij veelzijdig is, blijkt uit zijn biografie.

Door de vorige werken van de auteur verwacht ik een boek met een goed opgebouwd verhaal dankzij de research die hij zal gedaan hebben.

Tamara
    Bijdrager
    Post count: 23

Cover: de cover is duister, de titel schijngestalten doet vermoeden dat erin het boek personages zullen zijn die verschillende gedaantes zullen aannemen. En de afbeelding van het oorlogsgraf lijkt mij een persoonlijke toets van de auteur, aangezien Staf Schoeters een passie heeft voor de wereldoorlogen en er al boeken heeft over geschreven.

Auteur: Ik heb nog geen boek gelezen van deze auteur, dus ik laat mij verrassen.

Verwachting: ik lees toch wel goede recensies maar ik weet niet echt wat ik moet verwachten. Ik denk wel dat het een goed boek zal zijn, een eerste kennismaking met Staf Schoeters.

Tamara

MarianneIL
    Bijdrager
    Post count: 81

De cover vind ik verrassen, een maan, een zwaard en een kerkhof. Dat maakt nieuwsgierig. Ik denk dat als ik het boek in de boekhandel zou zien liggen het op zou pakken.

Ik ken de auteur niet en laat me graag verrassen.

Verwacht een spannende thriller

coenraad
    Bijdrager
    Post count: 181

Het kleurverloop op de cover vind ik prachtig met in het donder door de maan iets opgelicht het skelethoofd met in zijn mond een duidelijk zwaard. Intrigerend maar ook hoe de kruizen op het besneeuwde kerkhof.

Heb ook wel twee minpuntjes en dat is de witte achterkant . Het zou mooier en meer een geheel vormen als het de kleuren van de cover was doorgetrokken.

De titel en de naam van de auteur hadden een ander letter type moeten zijn de kleur is prima.

Van de auteur Staf Schoeters heb ik nog niets gelezen en ga daarom ook geheel blanco aan Schijngestalten beginnen. Staf heeft al wel duidelijk zijn sporen verdiend in de schrijverswereld en daar hoop ik ook wel iets van te merken in dit boek.Verder hoop ik dat het me verhaal boeit en mijn aandacht weet vast te houden. Hoop dat dit zo is…

maria burger
    Bijdrager
    Post count: 130

donker , onheilspellend, een oorlogskerkhof met massagraven, een ander soort gevecht met een zwaard, een doodskop zie ik nu pas verschijnen nu mijn kaft iets schuin ligt en de maan voor het mysterie. Achterkant van het boek erg licht t.o.v de voorkant.(en géén afbeelding van de auteur)

onbekende auteur voor mij, maar de thrillerrecensent Braekman is erg enthousiast, dus mijn verwachting is hoog

spanning, actueel,vlot lopend verhaal, verschillende hoedanigheden van de hoofdpersoon.

Zie nu dat anderen de doodskop schijnbaar eerder ontdekt hebben dan ik.
    Helaas was mijn boek een iets beschadigde versie aan voor en achterzijde, maar dat maakt overigens het plezier in het lezen er niet minder om.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.