Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #Z-1 Leesclub 40: Schijngestalten Schijngestalten, Beoordeling

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 918
    #8067 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning: .. punten, omdat ….

Plot: .. punten, omdat ….

Leesplezier: .. punten, omdat ….

Schrijfstijl: .. punten, omdat ….

Originaliteit: .. punten, omdat ….

Psychologie: .. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling: .. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

roodkapje
    Bijdrager
    Post count: 95

Spanning: .7. punten, omdat de verhaallijn een erg lange aanloop had.
    Plot: ..8 punten, omdat je je goed kunt verplaatsen in wat er met iemand gebeurd bij terroristische dreigingen of als iemands leven op het spel staat. ….
    Leesplezier: .7. punten, omdat ik het eerste deel moeite had om door te komen, terwijl het tweede deel veel makkelijker las. Teveel historische feiten.
    Schrijfstijl: ..7 punten, omdat ik zelf niet hou van langdradige zinnen, die vooral in het eerste deel voorkwamen.
    Originaliteit: .8. punten, omdat het thema actueel is.
    Psychologie: .8 punten, omdat je goed gaat inzien, wat stress met iemand doet en ook wat iemand doet als zijn geweten hem plaagt, ook al heeft dat consequenties..

Gemiddelde beoordeling: 7,5.. punten

Axelle
    Bijdrager
    Post count: 161

Spanning: 4 punten, omdat heel lang heb moeten wachten tot er echt iets gebeurde

Plot: 5 punten, omdat het, ondanks de twists, toch te ongeloofwaardig was

Leesplezier: 4 punten, omdat ik mij door sommige stukken moest doorworstelen

Schrijfstijl: 4 punten, omdat er, voor mij, teveel info was dat niet echt belangrijk was

Originaliteit: 8 punten, omdat het verhaal niet van de kant van de slachtoffers kwam, maar we de voorbereidingen mochten meemaken

Psychologie: 8 punten, omdat er de lezer toch regelmatig op het verkeerde been werd gezet

Gemiddelde beoordeling: 5,5 punten

Bedankt Staf Schoeters, Kramat en Cees

Stefanie_R1985
    Bijdrager
    Post count: 260

Spanning: 5 punten, omdat het traag op gang kwam voor mij en het niet echt spannend werd uiteindelijk
    Plot: 6 punten, omdat ik het best wel goed in elkaar vond steken, maar ongeloofwaardig op sommige punten
    Leesplezier: 5 punten, omdat ik de zinnen soms te lang vond en uitleg rond sommige dingen te langdradig. Meer actie!
    Schrijfstijl: 5 punten, omdat …. Zelfde reden als leesplezier
    Originaliteit: 8 punten, omdat het gaat om een infiltratie, geheime diensten, … en ook vanwege het teruggaan naar het verleden
    Psychologie: 6 punten, omdat je toch ziet wat het met Enzo doet dat stappenplan tot infiltratie

Gemiddelde beoordeling: 35 punten / 6 = 5,8 ptn

Elsa Bakker
    Bijdrager
    Post count: 83

Spanning: 6, omdat het verhaal voor mij nogal traag op gang kwam en mij niet gelijk van het begin af aan te pakken had. De spanningsboog vond ik door het gehele verhaal vrij laag.

Plot: 7, omdat ik door de trage opbouw richting het plot aan zag komen wat er ging gebeuren.

Leesplezier: 7, omdat ik, nadat ik een flink eind gevorderd was, het verhaal mij toch ging intrigeren.

Schrijfstijl: 7,5, omdat het past bij het daadwerkelijke verhaal en ondanks het Vlaamse taalgebruik zo hier en daar soepel en vlot leest.

Originaliteit: 7, omdat het aanhalen van alle geschiedkundige gebeurtenissen & actuele gebeurtenissen het verhaal vormgeven en het daardoor realistisch aanvoelt.

Psychologie: 7, omdat je merkt hoe langzamerhand Enzo steeds meer verstrikt raakt in zijn eigen gesponnen web.

Gemiddelde beoordeling; 6,9

helderinge
    Bijdrager
    Post count: 149

spanning: .6 punten, omdat ….Tegen het einde werd het boek pas spannend.
    Plot: .7. punten, omdat ….die vond ik dus wel heel god voorbereid en tot uiting komen.
    Leesplezier: .6. punten, omdat ….het begin was echt moeizaam erna werd het gemiddeld en pas het eind vond ik echt goed.
    Schrijfstijl: .7. punten, omdat ….een aparte manier maar niet onprettig. Wel moest ik mijn hoofd erbij houden.
    Originaliteit: .7. punten, omdat ….Er zijn wel meer boeken met dit thema , toch het infiltreren en de ontwikkeling was wel origineel.
    Psychologie: .7. punten, omdat ….Je moest er wel bij nadenken.

6,6 gemiddeld.

Bedankt dat ik deel mocht nemen.

Elly
    Bijdrager
    Post count: 47

Spanning 7 punten Het verhaal kwam wat moeizaam op gang, later werd het tempo
    Hoger En volgden de gebeurtenissen elkaar sneller op.

Plot: 7 punten Het verhaal kreeg steeds meer diepgang maar soms leek het
    Niet geloofwaardig.

Leesplezier: 7 punten Na een tijdje kreeg het verhaal een soort raam waar het aan
    Opgehangen werd en ik er meer plezier in kreeg.

Schrijfstijl: 7 punten Staf gebruikt vaak lange zinnen, op zich hou ik daar wel van het
    is bij een thriller niet noodzakelijk, maar ik kan er prima mee
    Leven.

Originaliteit : 8 punten Het infiltreren was goed bedacht maar ging wel iets te makke-
    lijk.

Psychologie: 6 punten Enzo Marsman liet het allemaal maar gebeuren. Passief

Gemiddeld: 42 : 6 = 7

MarianneIL
    Bijdrager
    Post count: 127

Spanning: 6 punten, omdat er niet echt veel spanning in het boek zit, maar de opbouw wel goed is.

Plot: 5 punten, omdat de aanloop naar de plot wel lang op zich liet wachten.

Leesplezier: 7 punten, omdat het boek na een verwarrend begin toch vlot leest.

Schrijfstijl: 6 punten, omdat het te breedsprakig is met te lange zinnen en overbodige tekst.

Originaliteit: 7 punten, omdat het thema actueel is en meerdere kanten van het thema worden toegelicht.

Psychologie: 8 punten, omdat de wijze waarop de Moslimbroeders denken goed wordt beschreven en daarnaast ook de verandering van Enzo als hij steeds verder verstrikt raakt in het dubbelspel.

Gemiddelde beoordeling: 6,6 punten

XKellllllyyyyyy
    Bijdrager
    Post count: 113

Spanning: 7 punten, omdat …. Het soms langdradig was

Plot: 8 punten, omdat je zag het niet zo aankomen

Leesplezier: 7 punten, omdat …. Soms te Langen zinnen

Schrijfstijl: 7 punten, omdat er soms te weinig personage beschrijving was

Originaliteit: 7 punten, omdat ….het een boek over terreur gaat, in deze tijd zie je niks anders

Psychologie: 7 punten, omdat je zo zie hoe de moslimbroeders onderling samen werken

7,16

Tamara
    Bijdrager
    Post count: 23

Spanning: 7 punten, omdat het boek wat traag op gang kwam

Plot: 7 punten, het plot was toch een beetje verrassend, vond het soms een beetje te fictief, maar vond het wel een goed gevonden einde.

Leesplezier: 7 punten, omdat het begin wat vlotter zou mogen. Had daar wat moeite om te blijven lezen.

Schrijfstijl: 7 punten, omdat het soms echt de aandacht er bij houden was om goed te kunnen volgen in het verhaal.

Originaliteit: 8 punten, omdat het boek toch actueel is maar toch een origineel is.

Psychologie: 8 punten, omdat het personage van Enzo goed in mekaar zit. In het begin wat moeilijk om hem te begrijpen. Goed over nagedacht.

Gemiddelde: 7,3

Tamara

coenraad
    Bijdrager
    Post count: 231

Spanning: 5 punten, omdat de spanning te laat op gang kwam

Plot: 7 punten, omdat wel goed in elkaar maar somt wat ongeloofwaardig

Leesplezier: 7 punten, omdat ik me in het begin te langdradig was waardoor mijn aandacht soms wat verslapte.

Schrijfstijl: 7 punten, omdat het verhaal te weinig spanning bevatte waardoor ik het ,ik wil doorlezen, miste.

Originaliteit: 8 punten, omdat het infiltreren en radicaliseren heden ten dage nog steeds zeer actueel is.

Psychologie: 6 punten, omdat bij Enzo ,het zij aan de late kant, toch allemaal wel meer met hem deed dan hij had verwacht

Gemiddelde beoordeling: 40 punten :6 = 6,66 (3***)

Lies Oosterhoff
    Bijdrager
    Post count: 107

Spanning: 6.2 punten, omdat de spanning toch wat op zich liet wachten

Plot: 7 punten, omdat die boeiend was.

Leesplezier: 6.8 punten, omdat het na een moeilijke start toch verderop beter werd.

Schrijfstijl: 6 punten, omdat ik het eerste deel iet kon waarderen.

Originaliteit: 8 punten, omdat het weer iets nieuws/hedendaags is.

Psychologie: 7 punten, omdat het me wel bezig hield (tweede gedeelte)

Gemiddelde beoordeling: 6.8 punten

maria burger
    Bijdrager
    Post count: 156

Spanning: 7,5.. punten, omdat ik niet het hele boek op het puntje van mijn stoel zat.
    Plot: 7,5.. punten, omdat ik niet had verwacht, gehoopt dat Enzo zelfmoord zou plegen….
    Leesplezier: 8. punten, omdat het prettig weg las met mooie zinnen en woordgebruik….
    Schrijfstijl: 9. punten, omdat hij mooie woorden weet te gebruiken ….
    Originaliteit: .8. punten, omdat het behoorlijk actueel is ….
    Psychologie: .9. punten, omdat de twijfels en het gevoel van Enzo voldoende aan bod komt.

Gemiddelde beoordeling: 8,3. punten

Evy De Brabander
    Bijdrager
    Post count: 172

Spanning: 8 punten, omdat er een constante dreiging in het boek zit. En die dreiging wordt steeds groter.

Plot: 8 punten, omdat het boek goed in elkaar zit, goede opbouw van spanning, een duidelijk te volgen verhaal met veel actuele elementen.

Leesplezier: 8 punten, omdat ik genoten heb van dit boek en graag wou doorlezen.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat het niet makkelijk is om deze schrijfstijl aantrekkelijk te maken voor de thrillerlezer maar dat is toch gelukt.

Originaliteit: 9 punten, omdat ik nog niet eerder een boek zoals dit heb gelezen en het steeds een verrassing was wat er ging gebeuren.

Psychologie: 8 punten, omdat ik de personages goed uitgewerkt vind.

Totaal : 50/60 = 4.5 ster

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.