Home Forums Leesclub 48: Puta Puta, Voor het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 657
    #9392 |

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen.

Cover: Alle aan- en opmerking betreffende de buitenzijde van het boek.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek?

nini_ingrid
    Bijdrager
    Post count: 154

Cover: Een vrouw/meisje die een zichtbaar schrik heeft. Doet je meteen afvragen waarvoor ze bang is , wel passend denk ik
    Auteur: Sterre kennende zal het wel weer een boek zijn waar je ‘s nachts niet van kan slapen
    Verwachting: Weer een sterk verhaal waar verrassingen inzitten

Saskia
    Bijdrager
    Post count: 38

Op de cover een lijdende vrouw. Ze huilt en haar mascara is uitgelopen. In rode letters staat het woord Puta op de cover. Het maakt me nieuwsgierig. Puta, betekent dat niet Hoer? Is dat ook hier de betekenis? Ik kan me niet zo snel heugen dat ik boeken heb gelezen met als titel : Hoer. Dus ik zoek op bol.com en kom wel boeken tegen met het woord hoer in de titel maar nooit staat het woord alleen. Met uitzondering van een boek de Luc Deflo. Dat heet Hoeren, meervoud dus. De achterkant maakt me niet veel wijzer over de herkomst van de titel. Ik zal het waarschijnlijk in het boek terugvinden. Ik ben benieuwd.

De achterkant geeft niet veel weg. Ik word wel nieuwsgierig naar het hoe en wat over deze moorden. Wie zijn Manon en Flore? Wat hebben ze te maken met de dood van die 2 oude mensen?

De auteur: Ik vind de naam van de auteur erg mooi. Ze heet Sterre en dat geeft me al een blij gevoel. Ik weet niet of het de achternaam van deze auteur is. Ik google en zie dat het een pseudoniem is. Er zijn wel foto’s van haar te vinden en ze heeft een facebook pagina. Die heb ik dus maar meteen even geliked. Haar echte naam vind ik niet zo snel terug. Wel zie dat ze opgeleid is tot Vroedvrouw en in Zaïre heeft gewerkt. Ze zegt ook dat ze interesse heeft in Oostere spiritualiteit. Ik ben benieuwd of ik daar wat over ga terugvinden in het boek.
    Ik heb nog niet eerder iets van haar gelezen. Maar de lijst met titels van eerdere titels is al behoorlijk lang. Ik vind vooral de namen erg mooi. Mara Matsya, Trifla. Ze klinken exotisch en prikkelen de nieuwsgierigheid.

Verwachtingen:
    Ik weet niet goed wat ik moet verwachten aangezien nog niet eerder iets van haar heb gelezen. Ik hoop op een spannende trhiller. En op een interessante hoofdinspecteur.

sterre
    Bijdrager
    Post count: 31

Benieuwd of de hoofdinspecteur je verwachtingen waarmaakt, Saskia! 🙂

Zohra
    Bijdrager
    Post count: 57

De foto laat me een vrouw zien die huilt.
    Is het angst of/en verdriet…dat moet uit het verhaal blijken.
    De titel PUTA deed me onmiddellijk denken aan het Franse “putain”…dus hoer.
    Speelt het verhaal zich misschien af in de prostitutiewereld ? Foute mannen.

Ik ken de auteur niet maar verwacht dat het een spannend boek wordt met misschien wel een paar typische Belgische woorden.Dat zou mooi meegenomen zijn.

Een thriller die me aanspreekt en naar meer boeken van haar doen grijpen.

maryam
    Bijdrager
    Post count: 125

Cover: als ik de vrouw zie denk ik; angst, wanhoop, verdriet. De rode letters Puta (hoer) vallen meteen op. Achtercover geeft net voldoende informatie om erg nieuwsgierig te worden naar het verhaal

Auteur: naam heb ik al verschillende keren voorbij zien komen, maar ik heb nog niet eerder iets van haar gelezen.

Verwachtingen: spannende thriller, die hopelijk ook goed te lezen is, zonder de eerdere boeken van de reeks gelezen te hebben.

krisje peeters
    Bijdrager
    Post count: 35

Ik lees het ebook. De cover blijft dan beperkt.
    Een jong meisje zit in elkaar gekropen en heeft een bange uitdrukking, ook ééntje van pijn en verdriet

Sterre kennende zal ze me met dit boek niet teleurstellen.
    Ik heb zolang moeten wachten voor ik het boek kreeg.
    Ik durfde geen ander boek te starten gezien Sterre haar boeken lezen als een trein, spannend zijn maar er ook steeds veel onverwachte wendingen in voorkomen.
    Ik was bijna in de verleiding gekomen om vorige week toch naar de voorstelling te gaan en het boek daar te kopen.
    Ik moest mezelf dwingen te wachten.
    Ik moest me tegen houden om zelfs andere recensies te lezen van Puta.

Ik ben benieuwd naar wat het team van Rani Diaz nu weer te verwerken krijgt.
    Welke misdaad dient er opgelost te worden?
    Gebeurd er weer iets met één van de teamleden?
    Ik verwacht opnieuw een verhaal dat spannend is, waarin je niet kan stoppen als het moet, intrigerende ontwikkelingen, een verhaal waarbij je als lezer moet nadenken.
    Geen type Aspe dat te stom is om te lezen.

Jet spanjersberg
    Bijdrager
    Post count: 41

Via Eboek altijd lastiger te zien, maar huilende vrouw, in elkaar geslagen? DE cover geeft duidelijk aan dat er pijn en verdriet volgt, bem erg benieuwd.
    Ik heb geen verwachting van deze schrijfster, het is het eerste van haar wat ik ga lezen.
    Ik heb de samenvatting gelezen en ik verwacht een spannende thriller, zeker ook op basis van de andere veel verkochtte boeken van Sterre Carron.

roodkapje
    Bijdrager
    Post count: 53

Puta in hoofdletters en in rood (bloed?). Achterkant en rug in rood. Rood is de kleur van bles, maar ook van liefde. Puta betekent niet alleen hoer, totebel, maar is ook een godin van de oude Romeinen. Een opvallend glimmende cover met daarop een vrouw met uitgelopen mascara, zichtbaar verdriet. Ze ligt op haar zij en ze heeft net gehuild.
    Ik heb al berichten gezien over Puta en ben nieuwsgierig geworden. Dit isvoor mij de eerste keer, dat ik een boek van Sterre Carron ga lezen. Ik verwacht een spannende thrillers met onverwachte wendingen.

Annemie S
    Bijdrager
    Post count: 38

Cover :
    Het gezicht op de cover zegt mij veel. De vrouw lijkt op Cameron Diaz wat ik meteen associeer met spannende thrillers. Dus dat belooft … ?!
    Er is verder een goed opvallend lettertype gebruikt waarbij gelet is op een opvallend kleurgebruik. Spreekt meteen aan.
    Auteur :
    Ik las een hele tijd terug het eerste boek uit deze serie. Omdat het mij op dat moment echt niet boeide -ik las het wel uit- heb ik de toen door mij aangeschafte vervolgdelen links laten liggen. Alles en iedereen verdient minstens een tweede kans, dus wilde ik heel graag meedoen aan deze leesclub. Ik verwacht dat ik na het lezen van dit boek even enthousiast mag zijn over de auteur als alle andere lezers.
    Verwachtingen :
    De korte inhoud intrigeerde me van in het begin. Ik verwacht een bijzonder spannend boek.

Biek
    Bijdrager
    Post count: 10

De cover toont een sprekende foto van een vrouw die een verloren indruk maakt. Benieuwd wie het is en wat er met haar gebeurd is.
    Sterre Carron is een schrijfster die zeer betrokken is met haar lezers. Ontmoet je haar live dan krijg je een welgemeende knuffel van haar, ze is oprecht geinteresseerd in haar fans.
    Ik verwacht na het lezen van Indra, Gotcha en de voor mij iets mindere Carta weer een aangrijpend spannend boek waarin de hoofdpersonen een plekje in je hart krijgen.
    Zeer benieuwd of Puta mijn verwachtingen waar kan maken.

Severine
    Bijdrager
    Post count: 54

Cover: je ziet een huilende vrouw, die bang lijkt te zijn voor iets. De titel springt duidelijk uit door de bordeaux/rode kleur. Ook de rug en achterflap zijn in dit kleur. Die kleurtjes bij haar boeken vind ik altijd leuk.

Auteur: Ik heb al vorige boeken gelezen van haar, en die waren erg spannend. Ik verwacht dit dus ook van dit boek.

Verwachting: een heel spannend boek die vlot leest met een goed plot.

Cindy
    Bijdrager
    Post count: 17

De cover laat een jonge vrouw zien in doodsangst, paniek. Mijn fantasie slaat gelijk op hol en ik vraag me af, wordt ze vast gehouden, heeft ze pijn? Waar is ze zo bang voor? je zou haar willen troosten en vertellen dat alles goed komt…
    De titel staat in helder rood, in grote letters. Ze komen hard op mij over.

Mijn verwachtingen van Sterre Carron zijn dat het een spannend boek is met een goed en hopelijk onverwacht plot. Dat het verhaal goed in elkaar zit. Dat is wat ik ook bij Gotcha! ervoer. personages die onder je huid kruipen.
    IK hoop dat mijn verwachtingen waar worden gemaakt met dit boek. Ik heb er in ieder geval zin in. Vandaag mijn andere boek uitlezen end an kan ik gaan beginnen

MissyP
    Bijdrager
    Post count: 70

1. De cover: een wanhopig uitziende vrouw die heeft gehuild en misschien zelfs is geslagen, gezien de titel Puta zou je denken dat het om een hoer gaat, of dat de vrouw door de man die haar heeft mishandeld voor hoer wordt uitgemaakt => maakt heel nieuwsgierig!
    Boven de titel staat in kleiner lettertype ” Een Rani Diaz thriller” => hm, als dit boek me bevalt, heb ik er dus weer een nieuwe te lezen serie bij! Ben dol op series!
    2.Auteur: gek, de naam komt me wel bekend voor, maar als ik kijk welke boeken ze geschreven heeft, blijk ik nog niets van haar gelezen te hebben? Wordt volgens mij hoog tijd!
    3. Verwachting: een spannend boek dat smaakt naar meer! Met Rani Diaz als een innemende hoofdpersoon.

sunnie031
    Bijdrager
    Post count: 49

Ik had nog niet goed naar de cover gekeken, maar als ik er nu naar kijk zou dit een boek zijn, die ik niet snel zou oppakken. Een vrouw/meisje die angtig kijkt met een traan in haar ogen. Waar is ze bang voor?
    Mijn verwachting van de auteur is weer hoog gespannen, daar haar vorige boeken enorm spannend waren. Zal ze me weer weten te verbazen?
    Het verhaal van het boek zal zeker weer een goede thriller moeten zijn, daar haar vorige boeken dat ook waren. Met een goede spanning erin verwerkt en een verrassend plot. Ik ga met spanning beginnen in dit boek.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.