Home Forums Leesclub 48: Puta Puta, Tijdens het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 657
    #9394 |

Tijdens het lezen komen andere punten onder de aandacht, hieronder staan een paar aandachtspunten, die je kunnen helpen.

1. Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeldt erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    2. Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    3. Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    4. Voorkom het plaatsen van spoilers. Spoilers zijn stukken tekst over een boek waarin teveel van de verhaallijn wordt weggegeven. Niet doen! Dit wordt door je collega lezers niet op prijs gesteld!

maryam
    Bijdrager
    Post count: 125

Met het lezen van dit boek ben ik weer allerlei mij onbekende Vlaamse woorden en uitdrukkingen tegengekomen. Tenminste ik denk dat het Vlaamse woorden zijn.
    Bijzonder vond ik: ” ik zie door het bos de bomen niet meer” blz 145. In het Nederlands is dat precies andersom.
    Afgaande op de achtercover had ik niet verwacht dat het deze kant op zou gaan met het verhaal. Voor mij beetje te veel, maakt het minder realistisch.
    Hoewel het boek zelfstandig gelezen kan worden, wordt er best veel verwezen naar vorige boeken en mis ik wat achtergrondinformatie.

sunnie031
    Bijdrager
    Post count: 49

Ik ben gaan lezen en bleef lezen. Het waren heerlijke korte hoofdstukken en alles volgde elkaar vlot op. Het voelde als thuiskomen bij het lezen van Rani, haar werk, haar prive…
    Tijdens het lezen is moeilijk om te schrijven, daar ik het boek al uit had eer dit geopend was, sorry

sterre
    Bijdrager
    Post count: 31

Dag Maryam,

Ik begrijp volkomen dat het niet makkelijk is als je het negende deel uit een serie leest. Ik doe mijn best om af en toe informatie uit vorige boeken erin te stoppen, maar zo te lezen, blijft het toch te onduidelijk. Jammer. En tja, ik blijf een Vlaming, hé! Ik hoop dat je er toch een beetje van genoten hebt. Groetjes.

maryam
    Bijdrager
    Post count: 125

Hallo Sterre
    Vlaamse uitdrukkingen en woorden verrijken ook mijn woordenschat, ik vind het alleen maar leuk dat taal zo veelzijdig is.

sterre
    Bijdrager
    Post count: 31

Soms vraag ik aan de lezers wat nu typische Vlaamse uitdrukkingen zijn omdat ze voor mij zo vanzelfsprekend zijn. Het is tof te weten hoe Nederlanders die bepaalde uitdrukking en of woorden schrijven of zeggen. Leerzaam! 🙂

Zohra
    Bijdrager
    Post count: 57

Als Vlaamse (in Nederland wonend ) vind ik het fijn dit boek te lezen.
    Voor mij is het dan ook heerlijk “thuiskomen” kan ik bijna zeggen.
    Omdat dit het 1ste boek is dat ik va Sterre lees is het wel een beetje moeilijk om alle achtergrond van bepaalde mensen te weten.
    En een ander klein minpuntje vind ik dan ook dat er véél namen in voor komen, meer dan ik in andere boeken gewend ben.Maar het is niet onoverkomelijk.
    Het boek leest vlot weg.

krisje peeters
    Bijdrager
    Post count: 35

Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeldt erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    Niet voor deze Vlaamse. En geen speciale citaten die ik niet gewoon ben van Sterre.

Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    Ondertussen half weg het boek en ik heb echt nog geen idee waar het naar toe gaat.
    Maar verdikke, dat ‘s avonds verplicht weg leggen om toch je nachtrust te hebben, is heel moeilijk.
    Leuk om te lezen is hoe de personages uit de vorige boeken zich verder ontwikkelen, wat er met hun gebeurd: daar was ik nieuwsgierig naar.

Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    Prima en goede zinsopbouw en voor de eerste keer (ben halfweg) nog geen spellingfout opgemerkt maar ik laat het zeker weer weten als ik iets zie.
    Leest zeer vlot.

Jet spanjersberg
    Bijdrager
    Post count: 41

Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeldt erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    Ben niet echt opmerkelijke citaten tegen gekomen. Leuk die Belgische uitdrukking!
    Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht? Ik verwachtte eigenlijk niet echt iets, dus já het is een boek wat erg doorleest, ben ookal op 93 %, moeilijk weg te leggen.
    Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld. Ik ben niet echt iets tegen gekomen.

Biek
    Bijdrager
    Post count: 10

De schrijfstijl van Sterre bevalt me prima, ik geniet van de Vlaamse woorden c.q uitdrukkingen. Zij heeft zich echt een persoonlijke schrijfstijl toe geëigend waardoor je als het ware meeloopt in de klopjacht naar de dader en je je ook deelgenoot voelt in het gezin van Rani.
    Het verhaal draait in mijn ogen niet echt om de plot, maar hoe er naar de plot toe gewerkt wordt.

Severine
    Bijdrager
    Post count: 54

Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeldt erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt:
    Als Vlaming heb ik niet echt opmerkelijke citaten ontdekt, het boek ligt in de lijn van de boeken die ik reeds las van Sterre.

Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?:
    Zoals verwacht is het boek erg spannend en wordt deze spanning mooi opgebouwd. Ik heb het bijna uit nu, en ik moet zeggen dat het einde toch anders lijkt uit te draaien dan gedacht. De titel heeft in deze een dubbele betekenis. Heel goed bedacht alleszins!

Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.:
    Ik vond dat er weinig fouten in zaten. Hier en daar eens een zin waar een woord ontbrak, maar voor de rest heb ik niets gemerkt.

Cindy
    Bijdrager
    Post count: 17

Ik vind het juist altijd een plus als ik taalgebruik tegen kom, die voor mij niet vanzelfsprekend is, daardoor blijf je alerter tijdens het lezen. de korte hoofdstukken zorgen ervoor dat het boek enorm snel leest ( en natuurlijk dankzij het verhaal an sich)

Annemie S
    Bijdrager
    Post count: 38

TIJDENS
    citaten :
    ‘ze weende tranen in riviertjes’ vond ik een heel mooie uitdrukking. Deze uitdrukking deed me glimlachen, ik vond het zo mooi gezegd dat ik dit waarschijnlijk ook niet snel zal vergeten. Ik kan me ook meteen heel beeldig voorstellen hoe dat dat er dan aan toe ging. Verder moet ik bekennen dat mij geen andere echte citaten zijn opgevallen. Ik zat zo in het verhaal dat ze mij moeten ontgaan zijn.
    ontwikkeling :
    Hoewel ik in het begin wat moeite had mijn aandacht er bij te houden, meer omdat ik steeds afgeleid werd door de plaatsnamen – ik woon in de buurt en vond dat toch wel afleidend – vind ik dat het boek een zeer goede opbouw heeft. Het verhaal ontwikkelt zich in een sneltreinvaart met een almaar stijgende spanning. In die mate stijgend dat ik af en toe het boek opzij moet leggen. Ook al omdat het anders te snel uit zou zijn. Heerlijk.
    Spellingfouten :
    Op pagina 105 in het ebook staat aparrtement gedrukt ipv met 1 r.5(laatste zin van dit hoofdstuk)

roodkapje
    Bijdrager
    Post count: 53

Puta leest lekker vlot weg en helemaal op het einde, wil je het niet wegleggen, maar de laatste 50 bladzijden achter elkaar uitlezen. Dit was mijn eerste boek van Sterre Carron en ik vond het geen gemis,dat ik de eerdere delen niet gelezen had. Ik had alleen 1 opmerking over het feit, dat Fien ziet dat de batterij uit de Iphone verwijderd is. Dit kan bij mijn weten helemaal niet.
    Je wordt lekker op een dwaalspoor over de dader gezet en het draait helemaal om Rani en haar team. Je voelt je betrokken bij de gebeurtenissen.

nini_ingrid
    Bijdrager
    Post count: 154

Ik vind het weer een fantastisch vervolg op de reeks en eentje weer waar je ‘s nachts van gaat dromen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.