Home Forums Leesclub 48: Puta Puta, Beoordeling

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 657
    #9396 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning: .. punten, omdat ….

Plot: .. punten, omdat ….

Leesplezier: .. punten, omdat ….

Schrijfstijl: .. punten, omdat ….

Originaliteit: .. punten, omdat ….

Psychologie: .. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling: .. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

maryam
    Bijdrager
    Post count: 125

Spanning: 7 punten, omdat de spanning wel goed opgebouwd werd.
    Plot: 6 punten, omdat ik het wel erg vergezocht vond en mijn idee van een psychopaat niet klopt met Wolf
    Leesplezier: 7 punten, omdat het vlot weg las.
    Schrijfstijl: 7 punten, omdat korte hoofdstukken, vertelt vanuit diverse personages
    Originaliteit: 6 punten, omdat ik dit soort verhalen al vaker gelezen heb.
    Psychologie: 6.5 punten, omdat de manier van schrijven deels spanning opvoert (zoals wat het met Manon doet) maar deels ook te veel overdacht is, waardoor het minder geloofwaardig wordt.

Gemiddelde beoordeling: 6.6 punten

Jet spanjersberg
    Bijdrager
    Post count: 41

Spanning: 8 punten, omdat het gewoon spannend was en gelijk bij de eerste regels het verhaal me aansprak.

Plot: 8 punten, omdat je dacht dat het wel afgelopen zou zijn, maar elke keer kwam er weer wat, waaardoo de opgebouwde spanning tot het eind bleef.

Leesplezier: 8 punten, omdat het gewoon lekker weg leest en spannend was.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat gemakkelijk en snel leest

Originaliteit: 7 punten, omdat er wel vaker zo wordt geschreven

Psychologie: 8 punten, omdat de personages goed werden beschreven en uitgewerkt.

Gemiddelde beoordeling: 7.8 punten

Biek
    Bijdrager
    Post count: 10

spanning: 8, ondanks dat de plot voor mij niet geheel verrassend was vond ik het boek wel spannend, tot aan het gruwelijke toe waarbij ik soms een vies gezicht trok.
    Plot: 5, de plot was voor mij geen verrassing, ik zat op het goede spoor.
    leesplezier: 10. Ik heb van de eerste tot de laatste bladzijde genoten.
    originaliteit: 8. De verhaallijnen waren totaal onafhankelijk maar verweefde mooi tot een geheel.
    psychologie: 9. Sterre heeft veel aandacht voor het functioneren van de hoofdpersonen, alsof je in hun hoofd genesteld zit.
    schrijfstijl: 10. niets op aan te merken, de Vlaamse touch past perfect bij de omgeving, ik geniet ervan.

gemiddelde: Een mooie 8,3

Axelle
    Bijdrager
    Post count: 161

Spanning: 5 punten, omdat de dader te snel kon geraden worden.

Plot: 5 punten, omdat het te ongeloofwaardig was

Leesplezier: 5 punten, omdat ik mij ergerde aan het feit dat er geen vloeiende lijn inzat en omdat ik het niet leuk vind als bepaalde, toch wel belangrijke, dingen uit vorige boeken worden weggegeven zelfs al las ik ze al.

Schrijfstijl: 7 punten, omdat het boek wel vlot leest, maar ik de diepere emoties miste waardoor het stroever ging dan anders.

Originaliteit: 5 punten, omdat er de auteur altijd originele manieren van moorden opzoekt en dat was hier niet. Ze gebruikte al eerder een lesbische relatie en een persoonlijkheidsstoornis.

Psychologie: 5 punten, omdat we alleen, kort, in het hoofd van de dader konden kijken. Meestal komt de achtergrond van de dader meer aan bod waar ik meer van hou.

Gemiddelde beoordeling: 5,3 punten

Saskia
    Bijdrager
    Post count: 38

Spanning: 5. Punten De spanning wordt vooral veroorzaakt door elkaar sneller opvolgende moorden. Het onderzoeksteam loopt achter de feiten aan en dat zorgt er voor dat de spanning minder is. Ze zitten de dader bepaald niet op de hielen. Ook het einde is wat rommelig. Fien wordt gevonden door een vrachtwagenchauffeur en de niet door inspanningen van de politie. Rani en haar team wachten vooral in dit deel van het boek. En het wachten is niet spannend beschreven. Ik zit niet nagelbijtend te lezen.
    Plot: 5.. punten. Het plot lijdt aan ongeloofwaardigheden en zijn te veel toevalligheden die soms nogal vergezocht lijken.
    Leesplezier: ..6 punten, omdat de uitdieping van de personages het gebrek aan spanning enigszins goed maakt
    Schrijfstijl: ..7 punten, omdat Sterre heldere en duidelijke taal gebruikt en het verhaal vlotjes leest.
    Originaliteit: .7. punten. Verfrissend is de emotionele beschrijving van de personages. Deze wordt anders benaderd dan in de gemiddelde detective roman
    Psychologie: ..7 punten, omdat er belang wordt gehecht aan de beweegredenen van de karakter, er sprake is van toenemend zelfinzicht bij Rani. Echter ik ben er niet helemaal van overtuigd of Rani wel haar leiderschap kan afdwingen als ze zo vaak huilt en door haar collega’s getroost moet worden Het is haar baan om in moeilijke omstandigheden doortastend op te treden. Ook de epiloog was verwarrend. Hierdoor snapte je de eerdere uitleg over de stoornis van Puta niet meer.
    Gemiddelde beoordeling: ..37 punten gedeeld door 6 is 6 punten
    Afgerond 3 sterren

Annemie S
    Bijdrager
    Post count: 38

BEOORDELING

spanning : zelfs als je het boek niet aan ‘t lezen bent, blijft het verhaal door je hoofd spoken. Je blijft bezig met het wat, wie en hoe, vandaar een welverdiende 10

Plot : de plot komt alsnog onverwacht, hoewel ik zelf meer dan eens van gedachte moest veranderen : 8

Leesplezier : als een boek zo goed is dat je ‘t niet meer kan wegleggen, krijgt het van mij aan leesplezier een dikke 10

Schrijfstijl : 9, het boek leest vlot, je wil verder en verder en verder…

Originaliteit : tja, seriemoordenaars, ontmenselijkte individuen als gevolg van een slechte jeugd, daar zijn al veel films en boeken over gemaakt, toch een 9

Psychologie : als een boek in mijn gedachten bezig blijft en doorgaat tot het bottere eind vind ik de psychologische kant ervan een dikke 10 waard

Gemiddeld 9,3

Severine
    Bijdrager
    Post count: 54

Spanning: 8 punten, omdat het boek vanaf de eerste bladzijde eeg spannend was en het die spanning ook doortrok tot naar het einde.

Plot: 7 punten, omdat het mij in het begin toch wel op het verkeerde spoor zette, al had ik het na een tijdje toch wel door.

Leesplezier: 9 punten, omdat ik het met veel plezier heb gelezen.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het boek, mede door de korte hoofdstukken, erg vlot las.

Originaliteit: 7 punten, omdat bepaalde aspecten best wel uniek waren, en vooral goed beschreven was.

Psychologie: 9 punten, omdat de personages erg goed uitgediept waren.

Gemiddelde beoordeling: 48 punten ofwel 8/10

MissyP
    Bijdrager
    Post count: 70

Spanning: 8 punten, het verhaal hield mij vast, wilde weten wie de dader was
    Plot: 7 punten: er zaten toch wat te toevalligheden in
    Leesplezier: 9, heb het boek met veel plezier gelezen en wil ook nog meer van Rani Diaz en haar team gaan lezen
    Schrijfstijl: 8, het leest lekker vlot weg, geen moeilijke lange zinnen of zo, waar door je steeds opnieuw moet lezen
    Originaliteit: 7, een persoonlijkheidsstoornis is wel vaker het onderwerp in boeken
    Psychologie: 9, omdat er veel aandacht is voor de oorzaak waardoor de dader zo geworden is
    Gemiddelde beoordeling: 8

krisje peeters
    Bijdrager
    Post count: 35

Spanning: 8 punten, omdat je op het juiste moment een slag krijgt die je wakker houd; Als je denkt dat alles rustig is en je weer rustig kan ademen, staat Sterre er weer met een andere climax.

Plot: 6,5 punten, omdat het voor mij iets te veel toevalligheden bevatte die me al eerder naar het einde leiden.

Leesplezier: 9 punten, omdat het zeer aangenaam is om te lezen, subtiele manier van spelen met woorden en situaties, uitdieping van de personages

Schrijfstijl: 9 punten, omdat je ook al eens moet nadenken over iets, ze neemt je mee op sleeptouw

Originaliteit: 9 punten, omdat er zeer specifieke dingen beschreven worden in het verhaal zoals de dissociatieve stoornis

Psychologie: 9,5 punten, omdat thrillers over mensen met een dissociatieve stoornis een zeldzaamheid is.

Gemiddelde beoordeling: 8,5 punten

Cindy
    Bijdrager
    Post count: 17

Spanning: 8 punten, ondanks dat het hier en daar erg voorspelbaar is pakt het boek je wel en wil je door blijven lezen.

Plot: 6,5 punten, omdat het soms echt te voorspelbaar is en hier en daar ongeloofwaardig. Erg jammer want dat doet afbreuk aan het boek.

Leesplezier: 8 punten, omdat ik het boek wilde doorlezen en het echt een vermakelijk boek is

Schrijfstijl: 8 punten, omdat Sterre weet hoe ze de lezer kan blijven boeien

Originaliteit: 7,5 punten, omdat Sterre niet voor de voor de hand liggende daders kiest

Psychologie: 8 punten, omdat er altijd een goed verhaal achter de dader schuilt. Het mag zelfs nog wel iets dieper op de materie ingaan, maar aan de andere kant kunnen er lezers zijn die dat weer te ver vinden gaan.

Gemiddelde beoordeling: 7,7 punten

sunnie031
    Bijdrager
    Post count: 49

Spanning: 9 Er gebeurt genoeg in het verhaal om de spanning op te werken en uit te werken, zonder dat het te voorspelbaar is.

Plot: 9 Er werd goed naar een plot toe gewerkt en deze was verrassend

Leesplezier: 9 Van het begin tot het eind pakte me dit verhaal.

Schrijfstijl: 9 Heerlijke korte duidelijke hoofdstukken en verschillende verhaallijnen, prima naar elkaar toe gewerkt.

Originaliteit: 8 Ik had eerder gelezen over dubbele persoonlijkheden en dan is het meer voorspelbaar.

Psychologie: 9 Duidelijk dat hier sprake is van psychologie en ontwikkelingen van karakters.

Gemiddeld: 8,8

nini_ingrid
    Bijdrager
    Post count: 154

Spanning: 10 punten, omdat het verhaal spannend was van in het begin tot het einde

Plot: 9 punten, omdat het toch nog een verrassend einde had

Leesplezier: 10 punten, omdat Ik het gewoon met veel plezier gelezen heb en ik me aan niets gestoord heb

Schrijfstijl: 9 punten, omdat het zo vlot te lezen is en de leestekens op de juiste plaatsen staan waardoor het aangenaam lezen is

Originaliteit: 9 punten, omdat ik zo een verhaal nog niet gelezen had

Psychologie: 9 punten, omdat je duidelijk de emoties voelt van de personages als je het boek leest en je echt in hun schoenen kan staan

Gemiddelde beoordeling: 9,3 punten

Zohra
    Bijdrager
    Post count: 57

Spanning : 8 Telkens heel goed opgebouwd.
    Plot : 8 Omdat ik toch weer verrast werd.
    Leesplezier: 9. Van het begin tot het einde heb ik genoten en ik ga zeer zeker meer van haar lezen.
    Schrijfstijl: 9. Omdat ze makkelijke woorden gebruikt,het leest heel vlot.
    Originaliteit: 8.Omdat ik noot eerder een boek gelezen heb over een persoon met deze stoornis.
    Psychologie: 8.Al de personages zijn goed uitgediept.
    Totaal 50:8 = 8,3

GerdaVD55
    Bijdrager
    Post count: 11

Spanning: 5 punten, omdat het niet echt spannend is in mijn ogen.
    Plot: 4 punten, omdat het een verhaal vormt, maar het vaak ongeloofwaardig is.
    Leesplezier: 5 punten, omdat de korte hoofdstukken er wel de vaart in houden.
    Schrijfstijl: 5 punten, omdat Sterre wel vlot schrijft.
    Originaliteit: 4 punten, omdat ze wel DIS en autofobie gebruikt, maar het beter uit de verf mocht komen.
    Psychologie: 4 punten, omdat deze nihil is. We kijken maar kort in het hoofd van de dader en Manon komt wat meer aan bod, maar het is ook meer van horen zeggen dan echt in haar hoofd kijken.

Gemiddelde beoordeling: 27 punten / 6 = 4,5

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.