Home Forums Leesclub 74: Pretty Boy Pretty Boy, Na het lezen #2

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 956
    #14090 |

Na het lezen #2

De plot

1. Wat vind je van het plot?
    2. Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    3. Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? 

Algemeen

1. Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    2. Vind je de schrijfstijl van Ingrid Oonincx prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    3. Vind je Pretty Boy  een typisch Nederlandse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten?
    4. Stel….Ingrid Oonincx  vraagt aan jou om zijn boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig, aangrijpend etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?
    5. Pretty Boy is Ingrid’s eerste boek bij een nieuwe uitgever (De Crime Compagnie). Merk je iets van deze wisseling?

Dit boek

1. Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    2. Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Ingrid Oonincx  mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?

Nu kun je ook je waardering aan het boek geven in het topic  Beoordeling

Omaatjuh
    Bijdrager
    Post count: 27

Het plot vond ik echt overweldigend. Ik moest het echt even late bezinken.
    Ik vond het goed opgebouwd en toen ik eenmaal wist hoe het in elkaar stak hoopte ik alleen dat het goed zou aflopen.
    Op geen enkele wijze zag ik het einde zo aankomen.
    Van het begin tot het eind vond ik het spannend en toen ik net over de helft was kon ik niet stoppen met lezen.
    Ingrid heeft een prettige schrijfstijl en het boek leest makkelijk weg. Als je een hoofdstuk uit heb, wil je vanzelf aan de volgende beginnen.
    Ik vind Pretty Boy een echte Nederlandse Thriller. Ondanks dat er een gedeelte afspeelt in de Verenigde Staten.
    Pretty Boy vond ik geloofwaardig en aangrijpend.
    Dit is het eerste boek dat ik van Ingrid lees dus ik kan er niets over vermelden. Ik ben wel van plan om haar eerdere boeken te gaan lezen. Mijn interesse is gewekt.
    Voor mij is dit een uniek verhaal en geen 13 in een dozijn verhaal.
    Ik hoop dat Ingrid Oonincx in deze stijl verder gaat met schrijven.

annemarie van weelie
    Bijdrager
    Post count: 42

Het plot vind ik knap bedacht. Een mooie lijn tussen verleden en heden die halverwege het boek samen komen en veel haakjes in het verhaal waarmee de lezer op het verkeerde been wordt gezet. Het einde had ik niet zien aankomen en dat is als lezer wel extra leuk. Gaaf bedacht!
    De structuur vond ik goed, de opzet van verleden en heden die samenkomen. Ik vond de uitwerking van het verleden wat intenser geschreven en ook overtuigender. Ik vond sommige gebeurtenissen rondom de therapeute toch wel wat toevallig/geforceerd om het plot te ondersteunen. De eerste helft van het boek (met name het leven van de jongetjes) raakt me meer dan de tweede helft.
    Niettemin heel spannend tot en met de laatste bladzijde.

Ik vond Pretty Boy zeker geen typisch Nederlandse thriller. Ook door de Amerikaanse setting waarin het verhaal zich afspeelde geeft het boek een internationaal tintje.
    De schrijfstijl vond ik soepel en treffend, vooral de eerste helft van het boek.
    Het is het eerste boek dat ik van de schrijfster lees dus ik kan niet beoordelen of de nieuwe uitgever invloed heeft op het boek.

Het eerste deel van het boek vond ik aangrijpend, het tweede deel wat minder.

Ik heb geen tips. Ze komt op mij over als een ervaren thrillerschrijfster en het belooft nog heel wat moois voor de toekomst hoop ik.

Alice1812
    Bijdrager
    Post count: 79

De plot

Het plot was zeer verrassend, ik had wel wat bedacht maar was toch zeer verrast! Door de eerste helft van het boek in het verleden en erna naar het heden te schrijven en het feit dat je soms goed op het verkeerde been wordt gezet kon ik het boek moeilijk wegleggen. Ik bleef nieuwsgierig en werd beloond met een goed en verrassend eind, top!

Algemeen

Ik vond het boek erg spannend en doordat ik meerdere keren op het verkeerde been werd gezet kon ik het boek bijna niet wegleggen. De schrijfstijl is heel fijn, korte hoofdstukken die makkelijk weg lezen in begrijpelijke taal. Heb af en toe wel echt nagedacht hoe het verder zou gaan, ook erg leuk!
    Ik hou eigenlijk niet echt van Nederlandse schrijvers, vind de boeken vaak te slap maar dat kon ik van dit boek absoluut niet zeggen!
    Ik vond het boek spannend, verrassend en aangrijpend.

Dit boek
    Ik vond voor het eerst een Nederlandse thriller écht goed! Vrij uniek dus!
    Ik heb nog niet eerder iets gelezen van Ingrid Oonincx maar ga zeker haar eerdere titels ook proberen te bemachtigen! Mijn advies; vooral zo doorschrijven!

Those who don't believe in magic will never find it.

Charlotte
    Bijdrager
    Post count: 219

De plot

Wat vind je van het plot?
    Het plot is bijzonder en verrassend.

Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    Het verhaal leidt tot een prima climax.

Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    Ja en nee, het verraste mj wel en toch wist ik dat er nog een addertje onder het gras zat.

Algemeen

Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Het verhaal boeide, maar niet het hele boek. Ik vond de psychologie op een gegeven moment wel even irriteren, dat haalde de vaart uit het verhaal. Dat was in het tweede deel hoor, het eerste deel vond ik super.

Vind je de schrijfstijl van Ingrid Oonincx prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Oonincx heeft een gemakkelijke schrijfwijze, vlot en prettig leesbaar.

Vind je Pretty Boy een typisch Nederlandse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten?
    Nou ja en nee, een groot deel van het verhaal speelt zich af in Amerika. Vandaar dat ik het geen Nederlandse thriller kan noemen.

Stel…. Ingrid Oonincx vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig, aangrijpend etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?
    Goede, leesbare en spannende boeken met veel psychologie.

Pretty Boy is Ingrid’s eerste boek bij een nieuwe uitgever (De Crime Compagnie). Merk je iets van deze wisseling?
    Het uiterlijk van het boek is typisch voor boeken die verschijnen bij De Crime Compagnie…..

Dit boek

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Pretty boy is wat het is, een goed vlot geschreven en spannend boek.
    Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Ingrid Oonincx mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Veel succes met je volgende boek en alles wat je doet.

Francina
    Bijdrager
    Post count: 16

Ik vond de plot heel verrassend, goed opgebouwd en zeker spannend. Ik had hem zeker niet aan zien komen. Het was een heel boeiend verhaal, had het boek heel snel uit, zo makkelijk las het weg. De schrijfstijl is prettig, korte hoofdstukken en zeker duidelijk. Ook al speelde een groot deel van deze thriller zich in Amerika af, vond ik het toch wel een Nederlandse thriller omdat het deel uit Amerika zich in het verleden afspeelde. Een goeie psychologische thriller, zo zou ik het boek van Ingrid Oonincx typeren.
    Ik merkte geen verschil van de wisseling van uitgever.
    Ik vond het echt een spannende thriller met een onderwerp die best uniek is, had nog nooit zo’n verhaal gelezen.
    Ik zou willen zeggen tegen Ingrid, ga zo door, blijf zulke goeie thrillers schrijven!

sunnie031
    Bijdrager
    Post count: 74

1. Het plot vond ik zeer verrassend. Had dit niet verwacht.
    2. Ik zocht het net als Jack zelf in de andere hoek.
    3. En als je dan het eind hebt. Het lijkt me een open eind en als het is zoals Hannah het ervaart, dan is het een top eind van dit verhaal. Zou het wel of zou het niet….. Je kan er je eigen idee invullen.
    Algemeen
    4. Ik vond het absoluut een boeiend verhaal en het had continu mijn aandacht. Zelfs zo, dat ik het boek niet weg kon leggen!
    5. De schrijfstijl is heel prettig en vlot en begrijpelijk geschreven.
    6. Het is dat het benoemd wordt dat het zich in Nederland afspeeld, maar zelf kom ik er niets bekends in tegen. Het zou ook gerust ergens anders kunnen zijn.
    7. Ik zou het zeker een aangrijpend, meeslepend noemen met zeer plotselinge wendingen.
    8. Ik heb zelf niets bemerkt van de veranderingen van uitgeverij.

Dit boek
    9. Het heeft niet echt iets unieks, het gaat om emotionele schade bij de opvoeding en de ontwikkeling van het de persoon daarna. Toch blijft het wel uniek in de zin van hoe deze hoofdpersoon zich verder heeft ontwikkeld.
    10. Ik ben zeer slecht in het geven van advies of goede raad. Ik geniet gewoon volop van de boeken van Ingrid en zou zeggen, ga zo door met schrijven. Ik kijk alweer uit naar een volgende thriller van haar pen.

tesdro
    Bijdrager
    Post count: 82

De plot
    Wat vind je van het plot? Ik vind het plot erg goed. Totaal niet verwacht waardoor het boek van het begin tot het eind spannend was.
    Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot? De plot werd langzaam opgebouwd en het kon alle kanten nog opgaan.
    Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? Ik had het niet zien aankomen. Erg goed als een auteur dit kan bewerkstelligen.

Algemeen
    Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht? Ik vond het erg leuk vooral de eerste hoofdstukken waarbij je twee verhalen door elkaar las. Het boek bleef spannend omdat er iedere keer wel weer iets gebeurde.
    Vind je de schrijfstijl van Ingrid Oonincx prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen? Ik vond de schrijfstijl prettig leesbaar en begrijpelijk. Er zaten een paar fouten in het boek maar dit was niet storend.
    Vind je Pretty Boy een typisch Nederlandse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten? Het speelt zich in Nederland af, ook al had ik nog nooit van het plaatsje Doodeind gehoord. Als ik het Google komt het ook niet tevoorschijn als plaats. Wel een toepasselijke naam passend bij het verhaal. Truth of Consequences bestaat overigens wel.
    Stel….Ingrid Oonincx vraagt aan jou om zijn boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig, aangrijpend etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn? Het is een aangrijpend verhaal met de twee kinderen die worden vermist en waarbij Tommie in een vervelende staat wordt gevonden.
    Pretty Boy is Ingrid’s eerste boek bij een nieuwe uitgever (De Crime Compagnie). Merk je iets van deze wisseling? Ik heb nog niet eerder een boek gelezen van Ingrid dus dit kan ik niet beoordelen.

Dit boek
    Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek? Ik heb nog niet eerder een boek gelezen over dit onderwerp en de wijze hoe Jack handelt dus voor mij wel een uniek boek.
    Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Ingrid Oonincx mee willen geven? Hoe zou je advies luiden? Blijf zo schrijven en hou het spannend van begin tot eind, want dat past echt bij een thriller.

vangrol
    Bijdrager
    Post count: 68

De plot

Ik vind de plot erg goed in elkaar zitten, goed opgebouwd en het einde was heel goed. Niet wat voor de hand lag, maar een min of meer open einde.

Algemeen

Het verhaal boeide me erg, ik had moeite het boek weg te leggen en later verder te lezen.
    De schrijfstijl is prettig, goed te volgen en door het interessante verhaal was het nietmoeilijk me te concentreren, dat ging vanzelf.
    Pretty boy speelde zich voor het grootste gedeelte in Nederland af en gedeeltelijk in Amerika, althans het eerste deel van het boek. Ik vind het echter niet een typisch Nederlandse thriller, het kan zich met andere plaatsnamen overal afspelen.
    Ik vind Pretty boy een aangrijpende psychologische thriller.
    Over de wisseling van uitgever kan ik niks zeggen, omdat dit mijn eerste boek van haar is dat ik gelezen heb. Maar omdat dit boek me erg aansprak, zal ik zeker haar andere boeken gaan lezen en misschien dat ik dan zie of er verschil is met de vroegere uitgever.

Dit boek

Dit boek heeft iets unieks door de opbouw, de beschrijving van de jeugd van Jack, zodat je begrijpt waarom Jack geworden is wie hij is.
    Mijn advies aan Ingrid Oonincx is: ga vooral zo door, mijn interesse is gewekt!

Yvonne
    Bijdrager
    Post count: 62

Na het lezen #2

De plot

Het plot lijkt in het eerste opzicht niet origineel, als in dat er wel meer boeken zijn met een verhaallijn zoals deze.
    De uiteindelijke afwerking van het verhaal is anders als de anderen, en maakt het dan ook weer bijzonder, het is goed bedacht en goed uitgewerkt!

Het verhaal gaat langzaam tot de climax, het is niet wat het lijkt om het maar zo te zeggen. De verhaallijn ontwikkeld zich gaandeweg in een heel goed uitgewerkt verhaal.

Nee dit einde had ik niet verwacht, ik had het toch net iets anders verwacht al dacht ik in het begin dat ik wel wist hoe het zou gaan het was toch net anders.

Algemeen

Ja, het verhaal had steeds mijn volle aandacht, dat betekende ook dat ik het boek erg snel uit had, het las als een trein.

Vind je de schrijfstijl van Ingrid Oonincx prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    De schrijfstijl is prettig en leest makkelijk weg, de spanning in het boek maakt het dan ook erg prettig en makkelijk te lezen.

Vind je Pretty Boy een typisch Nederlandse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten?
    Nee dit is niet een typisch Nederlandse thriller, het had ook een Amerikaanse thriller kunnen zijn denk ik. Het is natuurlijk ook deels Amerikaans

Stel….Ingrid Oonincx vraagt aan jou om zijn boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig, aangrijpend etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?
    Een chicklit onder de thrillers, dus een makkelijk weglees boek maar dan wel enorm spannend.

Pretty Boy is Ingrid’s eerste boek bij een nieuwe uitgever (De Crime Compagnie). Merk je iets van deze wisseling?
    Dit is mijn eerste boek van Ingrid, dus dat kan ik niet beoordelen.

Dit boek

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?

De combinatie van Amerikaans en Nederlands vind ik erg goed gedaan, geloofwaardig ook. En het uiteindelijke einde maakte het een uniek boek.

Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Ingrid Oonincx mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Nee ik heb eigenlijk geen tips of adviezen.

maria burger
    Bijdrager
    Post count: 162

De plot

niet verwacht dat Carol op de proppen zou komen.

wordt wel echt naar toegewerkt.

Het einde wel maar niet dat Carol(die ineens naar voren komt) er mee te maken had. In het begin liet ik mij een beetje leiden door de tekst op de voorkant van het boek en de samenvatting en dacht zo makkelijk zal het toch niet zijn.

Algemeen

vond het zeker boeiend en wilde graag verder lezen dus het had mijn aandacht

heel prettig, begrijpelijk geschreven.

Door een Nederlandse schrijver?, deels in Nederland zich afspeelt? en deels in Amerika, maar daardoor niet typisch een Nederlandse thriller.

Stel….Ingrid Oonincx vraagt aan jou om zijn boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig, aangrijpend etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?
    niet heel geloofwaardig omdat ik bepaalde dingen niet heel logisch vindt zoals: waarom ligt de hamer in de kelder, je haalt toch niet een deksel ergens af om een hamer door een raam te gooien, Tommie krijgt buiten een klap, de kippen lopen buiten en het is niet logisch dat er een slot op een kippenhok zit, dat de kippen vast in het hok zitten, de kippen moeten eten en drinken krijgen elke dag, dus daar kijk je naar als “boer”.Carol hing al een tijdje rond en het is dan gek dat ze het verkeerde kind pakt. Ze is wel heel snel met een vlucht in Nederland,dat dat bij Jack geen argwaan wekte. Agenten om de boerderij die het in de gaten hielden en niets merkten van Max en Hannah. Honden blaffen bij vreemden, hoe kan je een vreemde hond opsluiten zonder dat hij jou bijt, dan wel in zijn buurt komt. Waarom stijgt het water pas echt als zij in de put zit en waarom zakt het dan ook niet, want het was laag toen zij er in gleed, waarom er niet ingegooid? waarom neer laten glijden. Waarom loopt het water op blz 353 wel in haar mond en niet in haar neus. Hoe wist men dat Jack daar was en toevallig hem ook even uit beeld bracht door de nepmoord, hoe wist men ineens van zijn verleden dan wel zijn verleden dat hij nu daar was en ze hem wilden beschermen… Het is overigens wel een thriller

ik heb nog nooit iets van haar gelezen dus kan het ook niet merken.

Dit boek

Niet specifiek uniek, maar wel dat iemand zijn verleden wil vergeten en opnieuw (en zelfs twee keer) wil beginnen en dat heb ik nog niet eerder gelezen.

Ook letten op voor mijn gevoel “dingen “die niet echt kloppen. en verder doorgaan met schrijven want ik ga wel kijken of ik andere boeken zie van deze schrijfster

Nu kun je ook je waardering aan het boek geven in het topic Beoordeling

Ann Janssens
    Bijdrager
    Post count: 67

De plot
    Zeer verrassend vond ik het niet, maar dit stoorde niet.

Algemeen
    4.Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Ondanks de redelijke voorspelbaarheid (hoewel het einde omtrent Jack dan weer wel verrassend was) heeft het boek me vanaf begin tot einde kunnen boeien. ‘Pretty Boy’ is in mijn ogen geen hoogstandje, maar wel een zeer prettige ‘doorlezer’, een leuke tussendoor thriller.
    5.Vind je de schrijfstijl van Ingrid Oonincx prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Haar schrijfstijl vond ik zeer aangenaam, geen moeilijke woorden, vlot leesbaar.

6.Vind je Pretty Boy een typisch Nederlandse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten?
    Neen, dit zou door eender welke nationaliteit geschreven kunnen worden. Het verhaal zou ook eender waar kunnen plaats vinden. Als Vlaming heb ik het niet zo voor boeken van Nederlandstalige schrijvers die typisch Nederlandse woorden of uitdrukkingen gebruiken, maar bij dit boek heb ik me daar geen enkele keer aan moeten ergeren.

7.Stel….Ingrid Oonincx vraagt aan jou om zijn boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig, aangrijpend etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?
    Meeslepende pageturner.

8.Pretty Boy is Ingrid’s eerste boek bij een nieuwe uitgever (De Crime Compagnie). Merk je iets van deze wisseling?

Dit was mijn eerste kennismaking met haar, dus kan hierover geen commentaar geven.

Dit boek
    9.Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Het feit dat er deels autisme in besproken wordt vond ik best wel interessant.

10.Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Ingrid Oonincx mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Eigenlijk gewoon : doe zo voort. Het was geen ingewikkelde thriller, ook niet een grote verrassing, maar … wel een zeer aangename thriller en dat is toch het belangrijkste !

Dini57
    Bijdrager
    Post count: 212

De plot

Ik vond het een goed opgebouwd plot.
    Die twee verhaallijnen die uiteindelijk samenkomen was mischien niet helemaal verrassend maar wel mooi.
    Het einde was zeker verrassend met de rol van Carol en het uiteindelijke lot van Jack.
    En de lezer ook nog met de vraag achterlaten over Jack.

Algemeen

Vanaf het begin boeiend tot het einde.
    Ik las het vrij snel uit door de vlotte en makkelijke schrijfstijl van Ingrid.
    Ik vind het geen typische Nederlandse thriller door de Amerikaanse verhaallijn erin verwerkt,dat gaf er een Amerikaans tintje aan.
    Psychologische thriller zou ik dit boek gewoon noemen.
    Ik las eerder Medicijn van haar en ik vond dit boek anders geschreven. Of dat de verdienste is van een andere uitgever weet ik niet. Of door die Amerikaanse verhaallijn.
    Want ook Medicijn vond ik goed, maar dit boek iets beter.
    Ik vond het best originele elementen hebben zoals autisme en de geschiedenis rondom Jack.

Ik hoop dat ze in deze stijl doorgaat. Ga zeker nog meer van haar lezen.
    Een tip, je Wikipedia mag wel een update hebben. 😅

SM Pellikaan
    Bijdrager
    Post count: 36

De plot

Wat vind je van het plot? Verrassende wending op driekwart van het boek, welke je niet eerder aan kon zien komen.

Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot? Langzaam naar toe gewerkt, waarna er opeens een tijdbom ging tikken. De spanning bleef daardoor gedurende het hele boek in het verhaal.

Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? Eigenlijk niet aan zien komen, maar toen ze in het vakantiehuisje waren, kon je bijna wel zeker weten wie de dader werd.

Algemeen

Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht? Ja, ik wilde steeds doorlezen, helpen oplossen, eigenlijk wilde je iedereen tegelijk helpen.

Vind je de schrijfstijl van Ingrid Oonincx prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen? Vlotte schrijfstijl en duidelijk aangegeven welke tijd je aan het lezen was, dus goed te volgen qua verhaal en personages uiteen houden.

Vind je Pretty Boy een typisch Nederlandse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten? Nee, het verhaal kan overal zijn gebeurd en is niet een een land gerelateerd. Deze vorm van criminaliteit bestaat overal.

In vond het aangrijpend, omdat ik als ouder niet moet denken aan dat mijn kinderen ontvoerd worden, laat staan vermist en vermoord.
    Soms iets ongeloofwaardig. Carol zei dat ze zo snel mogelijk naar Nederland kwam , maar in een ander hoofdstuk was ze al een tijd in Nederland. Ze had tijd genoeg om Max te ontvoeren maar ze had eerst Tommie. En dat was absoluut niet de bedoeling, hoe kan haar dat dan overkomen als ze al lang Jack aan het achtervolgen was. Ze zou naar mijn mening vanaf het moment dat ze Jack in de gaten hield kunnen weten welke jongen zijn zoon was. Maar aan de andere kant zou het verhaal dan een stuk korter geweest zijn en een aantal hoofdstukken missen. En wellicht niet zo goed. Dus ik leg dat naast me neer.

Ik las de andere boeken (nog) niet ,dus ik kan daar niet over oordelen. Ik weet niet of de andere boeken een andere schrijfstijl hadden. Een auteur heeft vaak een bepaalde schrijfstijl maar de ene uitgever geeft andere wijzigingen en wensen voor het verhaal aan dan de andere uitgever, waardoor het toch net anders zou kunnen lezen. In dit geval zou ik dan eerst ook de andere boeken moeten lezen om daar een oordeel aan te geven. Ook kan een auteur groeien naarmate hij/zij meerdere boeken schrijft.

Dit boek

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek? Er zijn veel ontvoeringsverhalen ,maar dat het thema autisme als sub onderwerp wordt gebruikt vind ik een extra toevoeging. Ik vind dat het boek ook onder de psychologische thrillers geschaard mag worden.

Voor zover dit mijn eerste boek van jou is wat ik las vind ik het meteen een goede kennismaking en ga ik nu ook de eerder verschenen boeken lezen. Dus je hebt me geraakt met je schrijfstijl. Succes met verder schrijven !

mariskavv
    Bijdrager
    Post count: 47

De plot

Het plot is mooi opgebouwd, de verhaallijnen komen mooi samen. Het plot zit knap in elkaar en het einde had ik niet helemaal zien aankomen, ik zat helemaal in het verhaal en kon niet meer stoppen met lezen op het eind. Ik moest weten hoe het afliep. Het einde vond ik verdrietig, maar de laatste pagina gaf ook weer hoop. Ik blijf een hopeloze romanticus.

Algemeen

Ik vond het een heel boeiend verhaal. Het had mijn volle aandacht en ik kon het moeilijk wegleggen. De schrijfstijl van Ingrid is prettig, vlot en zonder overbodige opsmuk. Ik houd er van! Het leest als een trein. Is het een typisch Nederlandse thriller? Het speelt deels in Nederland, dan zou het daarom zijn, maar ik typeer een boek niet om de plaats waar het zich afspeelt. Dus ik laat het in het midden.
    Als ik het boek zou moeten typeren zou ik het een aangrijpende spannende thriller noemen. Ik vind er namelijk een hele diepe lading inzitten die me af en toe deed slikken. Goed gedaan Ingrid!
    Ik merk niks van de wisseling van uitgever in dit boek. Ingrid schrijft en dat doet ze uitstekend!

Nee, ik vind dit boek iets specifieks hebben, in dit boek wordt namelijk op meerdere manieren de gevoelens beschreven van de personages en ook zit er daardoor een diepere lading in het boek die me af en toe een brok in de keel opleverde. Datr vind ik mooi en had ik eerst niet verwacht. Ik dacht, afgaande op de cover dat het een makkelijker thriller zou zijn. Dat is het absoluut niet, er zit veel diepgang in. Supermooi gedaan! Ik zou geen advies willen meegeven aan Ingrid, alleen: Blijf schrijven en volg je gevoel! Dan zit je altijd goed. Want schrijven kan je en zo’n verhaal schrijven is niet niks. Knap gedaan!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.