Home Forums Leesclub 74: Pretty Boy Pretty Boy, Beoordeling

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 956
    #14083 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning: .. punten, omdat ….

Plot: .. punten, omdat ….

Leesplezier: .. punten, omdat ….

Schrijfstijl: .. punten, omdat ….

Originaliteit: .. punten, omdat ….

Psychologie: .. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling:  .. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

Omaatjuh
    Bijdrager
    Post count: 27

Spanning: 10 punten, omdat ik de spanning kon voelen.

Plot: 09 punten, ik had het niet aan zien komen maar een 9 vind ik genoeg.

Leesplezier: 10 punten, het verhaal is heel prettig om te lezen en je leest makkelijk door.

Schrijfstijl: 09 punten, de schrijfstijl vond ik prima.

Originaliteit: 09 het is een apart verhaal en ik kan het nergens mee vergelijken.

Psychologie: 08 verder heb ik er niets over te melden.

Het gemiddelde rond ik af naar 9.2

annemarie van weelie
    Bijdrager
    Post count: 42

Spanning: 9 punten; mooie spanningsopbouw, goede misleidingen van de lezer en een twist aan het einde

Plot: 8 punten, origineel, knap uitgedacht

Leesplezier: 8 punten, het boek leest heel prettig en soepel weg; door de spanning wil je doorlezen

Schrijfstijl: 8 punten, soepel en ervaren

Originaliteit: 7 punten, de vermissing van kinderen is vaker het thema in thrillerland, de Amerikaanse setting vond ik origineel en ook de verweving van autisme in het boek

Psychologie: 7 punten, omdat ik met name de tweede helft van het boek zo’n snelkookpan met wendingen vond dat het voor mij soms wat rommelig en afgeraffeld over kwam (met name afgezet tegen de intensiteit van de eerste helft). Daarbij vond ik sommige gebeurtenissen rondom de therapeute die het plot moeten ondersteunen soms wat geforceerd/gezocht.

7,8

Alice1812
    Bijdrager
    Post count: 79

Spanning: 9 punten, omdat ik het boek niet kon wegleggen

Plot: 9 punten, omdat ik zeer verrast was

Leesplezier: 9 punten, omdat ik als ik niet las aan het bedenken was hoe en wat

Schrijfstijl: 9 punten, omdat het lekker wegleest

Originaliteit: 9 punten, omdat ik nog niet eerder zoiets gelezen heb

Psychologie: 9 punten, omdat ik een paar keer op het verkeerde been ben gezet

Gemiddelde beoordeling: 9 punten, erg goed boek!

Those who don't believe in magic will never find it.

Charlotte
    Bijdrager
    Post count: 219

Spanning: 8 punten, omdat het boek erg spannend is, maar in het tweede deel zakt die spanning tijdelijk weg.

Plot: 9 punten, omdat dit plot je verrast en goed uitgewerkt is.

Leesplezier: 8 punten, omdat ik het boek met plezier heb gelezen, maar in het tweede deel was het even doorlezen.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat Oonincx heeft een vlotte pen, gemakkelijk leesbaar.

Originaliteit: 9 punten, omdat het plot bijzonder goed is.

Psychologie: 8 punten, omdat er op een gegeven moment toch een overvloed is, en dat vond ik zelf minder plezierig.

51 : 6 = 8,5. vier sterren.

sunnie031
    Bijdrager
    Post count: 74

Spanning: 9, omdat ik de spanning vanaf het begin goed vond en het liep alleen maar op.
    Plot: 9, omdat de dader uit een verrassende hoek kwam en dit verder werd uitgewerkt
    Leesplezier: 10, omdat het zo geschreven is, dat je continu door wilde gaan met lezen om te weten te komen hoe het af zou lopen.
    Schrijfstijl: 9, omdat het makkelijk leesbaar is en fijne korte hoofdstukken en goede verhaallijnen
    Originaliteit: 8, omdat emotionele schade bij personen in verhalen vaker voorkomt
    Psychologie: 9, omdat de karakters zich duidelijk ontwikkelen in dit verhaal

Gemiddelde beoordeling: 9

tesdro
    Bijdrager
    Post count: 82

Spanning: 9 punten, omdat het verhaal spannend was van begin tot eind.
    Plot: 10 punten, omdat het niet in de verwachting zat dat het zo zou gaan.
    Leesplezier: 9 punten, omdat ik heb genoten van dit boek, ook al stonden de tranen soms in mijn ogen.
    Schrijfstijl: 9 punten, omdat het prettig leesbaar was.
    Originaliteit: 9 punten, omdat het een verhaal was dat ik nog niet eerder heb gelezen.
    Psychologie: 9 punten, omdat dit er voldoende in terug kwam en dit passend is bij een thriller. Je verwacht bepaalde dingen en dan loopt het toch weer anders.

Gemiddelde beoordeling: 9,2 punten

Francina
    Bijdrager
    Post count: 16

Spanning: 10 punten omdat het van het begin tot het eind spannend was.
    Plot: 10 punten omdat het toch een heel onverwacht en goed einde had.
    Leesplezier: 10 punten omdat ik niet kon stoppen met lezen, het was zo goed dat ik het in 2 dagen uit had.
    Schrijfstijl: 10 punten omdat het prettig weg leest, vandaar ook in 2 dagen uit 🙂
    Originaliteit: 10 punten omdat ik nog nooit een boek met dit verhaal heb gelezen.
    Psychologie: 10 punten omdat je toch steeds weer op het verkeerde been werd gezet.

Gemiddelde beoordeling: 10 punten

vangrol
    Bijdrager
    Post count: 68

Spanning: 9 punten, omdat ik geboeid bleef en het boek moeilijk weg kon leggen.

Plot: 8 punten, omdat die goed opgebouwd werd en je geregeld op het verkeerde been werd gezet.

Leesplezier: 9 punten, omdat ik geen enkele moeite hoefde te doen om dit boek uit te lezen. Ik vond het heerlijk om met dit boek bezig te zijn.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat het boek prettig leest en er geen storende beschrijvingen in voorkomen.

Originaliteit: 7 punten, omdat vermissing van kinderen vaker voorkomt. Het gedeelte van het boek dat in Amerika speelt, was wel een goede vondst om op die manier duidelijk te maken hoe de hoofdpersoon zich ontwikkeld heeft.

Psychologie: 8 punten, omdat er een goed inzicht wordt gegeven in de belevingswereld van de hoofdpersonen.

Gemiddelde beoordeling: 8,3 punten

maria burger
    Bijdrager
    Post count: 162

Spanning: 7 punten, omdat ik graag door wilde lezen maar zeker niet op het puntje van mijn stoel zat

Plot: 7 punten, omdat er ineens een derde in het spel kwam, welke niet aan bod was gekomen in een eerder moment toen hij in de gevangenis zat.

Leesplezier: 8 punten, omdat het verhaal lekker weg las.

Schrijfstijl: 7 punten, omdat het eenvoudig en prettig geschreven is.

Originaliteit: 7 punten, omdat het verleden je toch blijft achtervolgens.

Psychologie: 8 punten, omdat de druk van zijn verleden een grote rol speelt in het verhaal en zijn relatie

Gemiddelde beoordeling: 44 punten is een 7,3

Dini57
    Bijdrager
    Post count: 212

Spanning. 9 punten. Het verhaal boeide mij van begin tot het einde.

Plot. 9 punten omdat het een mooi opgebouwd plot had met een verrassend einde.

Leesplezier 9 punten omdat het verhaal lekker vlot las waardoor ik het boek snel uit had.

Schrijfstijl 9 punten. Omdat de auteur een makkelijke en fijne schrijfstijl heeft.

Originaliteit 9 punten omdat er toch wel originele elementen inzitten zoals autisme en de Amerikaanse verhaallijn.

Psychologie 9 punten omdat dit voor alle personages wel geldt zoals zij handelen.

Gemiddeld dus 54:6=9 komt overeen met 4,5 sterren dat ik ga geven.

Ann Janssens
    Bijdrager
    Post count: 67

Spanning: 7 punten, omdat ik niet op het puntje van mijn stoel zat, maar het ook geen saai verhaal was.

Plot: 7 punten, omdat ik min of meer toch al door had wie er achter zat.

Leesplezier: 8 punten, omdat ‘Pretty Boy’ geen hoogvlieger is qua spanning, maar me toch nieuwsgierig maakte naar de afloop.
    Het heeft me al bij al leuke uren leesplezier opgeleverd.

Schrijfstijl: 10 punten, omdat de auteur een zeer vlotte stijl heeft. Geen moeilijke woorden, ellelange zinnen, …

Originaliteit: 7 punten, omdat het onderwerp autisme me wel aansprak.

Psychologie: 7 punten, omdat het best wel wat angstiger had mogen zijn.

Gemiddelde beoordeling: 7.7 punten

Yvonne
    Bijdrager
    Post count: 62

Spanning: 8 punten, omdat ….de spanning steeds voelbaar was

Plot: 8 punten, omdat het niet was wat het leek

Leesplezier: 9 punten, omdat ik het in 1 ruk uit heb gelezen

Schrijfstijl: 7 punten, omdat de schrijfstijl me wel aansprak en het prettig lezen was

Originaliteit: 7 punten, omdat het niet uniek was, maar wel goed bedacht

Psychologie: 8 punten, de vork bleek anders in de steel te zitten als ik in eerste instantie dacht en de psychologische aspecten daarbij waren de leidraad.

47 gedeeld door 6 = 7,8 punten in totaal

mariskavv
    Bijdrager
    Post count: 47

Spanning: 9 punten, omdat de spanning in het hele boek aanwezig is.

Plot: 9 punten, omdat het knap in elkaar zit en ik het niet zo aan had zien komen.

Leesplezier: 9 punten, ik heb het boek met veel plezier gelezen. Het was zo uit!

Schrijfstijl: 9 punten, leest lekker weg zonder moeilijke woorden en uitgebreide omgevingsbeschrijvingen.

Originaliteit: 9 punten, omdat ik het onderwerp origineel vind en ook de emotionele diepgang die er in zit.

Psychologie: 9 punten, er zit een behoorlijke psychologische spanning in het boek. Goed gedaan!

Gemiddelde beoordeling: 9,00 punten

PrinsesAstrid
    Bijdrager
    Post count: 20

Spanning: 9, omdat het boek vanaf de 1e pagina spannend is. Je blijft lezen.
    Plot: 8, omdat ik dit niet had zien aankomen.
    Leesplezier: 10 Het verhaal leest lekker en vlot weg. Je wilt weten hoe het verder loopt, doordat het ene hoofdstuk Hannah volgt en het andere Jack blijf je lezen, omdat je van beiden wilt weten hoe het verder gaat.
    Schrijfstijl: 9 Vlot geschreven, helder taalgebruik. Ik zag duidelijke beelden bij het verhaal.
    Originaliteit: 9, omdat ik het een aangrijpend verhaal vond. Je leeft direct met Billy mee. Het is een verhaal wat echt kan gebeuren.
    Psychologie: 8, omdat je met alle personen goed mee kunt voelen/leven.

totaal 53/6= 8.8

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.