Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #1 Leesclub 17: Pan Pan, Voor het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 657
    #4201 |

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen.

Cover: Alle aan- en opmerking betreffende de buitenzijde van het boek

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek?

Marjo Jacobs
    Bijdrager
    Post count: 121

Cover:
    De ogen die je op de voorkant van het boek aankijken, roepen bij mij gruwelijkheden, onvoorstelbaarheid en mysterie op. De handen verduisteren misschien de waarheid?
    De beschrijving van het boek maakt nieuwsgierig, je wil zo snel als mogelijk met dit gruwelijke boek starten en vernemen hoe de wetsdokter te werk gaat om samen met de rechercheurs de seriemoordenaar te pakken te krijgen.
    Ik heb tot nu toe nog geen boeken van Maes en Wade gelezen. Ik verwacht dat de auteur me vele uren leesplezier biedt, gepaard gaande met gruwelijke misdaad en mysterie.
    Ik verwacht dat de spanning van dit boek erg hoog zal oplopen.

Ingridje
    Bijdrager
    Post count: 51

Cover: Geen mooie cover maar wel eentje die de aandacht trekt en voor mij is dit al een heel belangrijk eerste punt

Auteur: Ria Maes is in Vlaanderen gekend voor haar Sara-verhalen waarvan er ook een aantal verfilmd zijn in een serie. Aangezien ik niet echt voeling met dit soort verhalen heb, hoop ik dat de meerwaarde van Aron Wade’s ideeën Pan naar een hoger niveau laten stijgen.

Verwachting: Voor mij tot hiertoe weinig verwachtingen, kan dus alleen maar goed worden.

kessel45
    Bijdrager
    Post count: 103

Cover:
    Tja ik weet niet of ik hem nou mooi vind, maar hij is
    zeker wél héel apart. De duimen onder de kin denk ik.
    De ogen ??? Stralen ze nou een mysterie uit, of angst?

Auteur:
    Heb nog niets gelezen van Maes & Wade dus weet niet of
    het spannend is, maar het is een misdaadroman dus zal
    wel goed zitten denk ik. Even doorgebladerd zie ik dat er
    geen aparte hoofdstukken in zitten. Vind ik wél jammer
    want dat leest prettiger, maar ik neem aan dat de sterretjes
    een volgend item inluiden.

Verwachting:
    Helemaal geen, hoop dat het heel erg spannend wordt, en
    ik laat me graag verrassen.

maryam
    Bijdrager
    Post count: 125

Voorkant cover: ik weet niet zo goed wat ik er van vind, de ogen kijken je wel indringend aan, maar of ik hem nu echt mooi/uitnodigend vind, weet ik eigenlijk niet.
    Achterkant: schrijvers staan er wel echt groot op. Bijzondere keuze.

Auteurs: nog niets van gelezen maar ik ben benieuwd of ik uit het verhaal kan halen of ze samen alles geschreven hebben of ieder eigen hoofdstukken/onderdelen.

Verwachting: heel spannend verhaal, met mythologische verwijzingen.

kareltje
    Bijdrager
    Post count: 138

Cover; vanuit het donker (blauwe kleur) staren 2 blauwe ogen je aan, verscholen achter 2 grauw-grijze handen en lijkt het gezicht ook verscholen achter zwartgekleurde bladeren. Beetje spooky………. Geeft de indruk dat er iets mysterieus en spannends aankomt, als je het boek gaat openen/lezen.

Auteurs; hoge verwachting, aangezien het hun debuut is. Ik heb hun interview gezien en heel benieuwd wat hun bijzondere samenwerking (van een acteur en romannetjes-schrijfster) heeft gebracht.

Verwachting van het boek; een mysterieuze verschijning die gaat leiden tot moord, spanning en angst, kortom een spannend boek. Ben benieuwd!

nini_ingrid
    Bijdrager
    Post count: 154

Cover: Ik vind de cover niet echt mooi en moest ik het boek zien liggen in de boekhandel zou ik het gemakkelijk voorbij lopen. Ik vraag me ook af waarom er zo een grote foto achteraan het boek moet staan van de auteurs.

Auteur: Ik las dat Ria Maes veel uiteenlopende soorten boeken schrijft maar ik heb nog geen boek van haar gelezen en Aaron Wade kan ik alleen als acteur dus ben ik benieuwd naar een boek van hun beide

Verwachting: Ik hoop een spannend boek dat goed te lezen is en dat je niet graag neerlegt. Ook een boek waar je pas op het einde de ontknoping kan lezen

Alice1812
    Bijdrager
    Post count: 54

Ik vind de cover eigenlijk niet mooi, te getekend, te donker, zou mij niet aantrekken als hij in de boekwinkel ligt!
    Beide schrijvers ken ik niet, dus ook deze keer stap ik er onbevooroordeeld in!
    Ben erg benieuwd naar dit boek, de korte beschrijving maakt me erg nieuwsgierig! Ben nooit zo van de Nederlandse/Vlaamse schrijvers dus ben erg benieuwd of het tegendeel eens bewezen wordt!

Those who don't believe in magic will never find it.

Thrillreader
    Bijdrager
    Post count: 56

Cover:
    Ik ben het met Alice eens. De cover vind ik ook niet zo geweldig. De handen zien zo grauw uit. De kleuren ogen koel. In de winkel zou ik zeker voorbij zijn gelopen, maar gelukkig gaat het om de inhoud.

Auteur:
    Verwachtingen m.b.t. herkenbaarheid in de schrijfstijl van de auteurs heb ik niet, daar ik niet eerder boeken van ze heb gelezen.

Verwachting:
    Bij een thriller verwacht ik dat het een spannend verhaal is me een stevige plot.

Lieke
    Bijdrager
    Post count: 45

De cover: grijze handen voor een paar ogen die voor een blauwe, donkere plantenwereld staan.
    In combinatie met de pakkend korte titel PAN, vermoed ik dat het een duister, op mythologie gestoeld verhaal gaat worden.
    De foto van de schrijvers aan de achterzijde is opvallend, de quotes doen me weinig.

De auteurs ken ik geen van beide, kan dus ook niet zeggen welke verwachtingen ik heb.

Ik verwacht een spannend boek, ben al vaak verrast bij een debuut en hoop dat dat nu weer het geval zal zijn.

Evy De Brabander
    Bijdrager
    Post count: 139

Cover : Het doet mij echt aan een comic boek denken, met name aan wolverine dan! Ik heb een ebook dus ik kan het boek zelf niet bekijken maar de afbeelding die ik op bol.com zie staan interpreteer ik in ieder geval zo. Ik vind het er erg leuk uitzien zo! Het is anders dan andere covers en lijkt heel artistiek. Ik hou ook gewoon wel van deze stijl!
    Ik kan de achterflap nergens zien dus daar ben ik wel erg benieuwd naar!
    Auteurs : Naast het feit dat ik jarenlang Aron Wade als Koentje bij de Kotmadam heb gezien op tv, heb ik geen andere ervaringen met deze schrijvers. Ik ben erg benieuwd wat een ‘nieuw’duo er van maakt! Ik heb Sara indertijd wel gevolgd op tv maar hier geen boeken van gelezen.
    Verwachting : Ja…zoals bij elke thriller verwacht (hoop) ik een spannend verhaal. In ieder geval een verhaal wat me boeit en bijblijft! Ik moet zeggen dat ik de titel goed vind! Ik hou van kort en krachtig. Deze in het bijzonder vind ik erg aantrekkelijk omdat ik ook altijd van mythologie heb gehouden! En het blijft mysterieus….

maria burger
    Bijdrager
    Post count: 112

De cover vind ik angstaanjagend door de kleur(helblauw) van de ogen die je aankijken,griezelig tussen die vingers doorkijkend, een blad,jungle-achtig, achter de titel.
    Achterzijde zijn de auteurs prominent aanwezig

De schrijvers ken ik niet, dus weet niet wat ik kan verwachten

Verwacht een spannend boek, dat ik niet weg wil leggen met een verrassende wending.

sunnie031
    Bijdrager
    Post count: 49

De cover bij de epub is niet gekleurd, maar grijs/wit. Het valt me op dat er dwingende ogen tussen vingers doorkijken van de handen die voor zijn gezicht zijn. De titel PAN trekt me niet direct aan. Omdat het een misdaadroman is, ben ik wel even de tekst gaan lezen en deze trok me wel aan, zodat ik toch het gevoel kreeg om te gaan lezen.
    Ik heb nog niets gelezen van MAES & WADE, dus ben zeker nieuwsgierig naar hen. En ik verwacht ook dat men mij het boek met spanning laat lezen.

M_Vermeulen89
    Bijdrager
    Post count: 17

Ietwat verlaat vanwege de carnaval kan ik me nu ook op het boek storten!

In tegenstelling tot veel anderen vind ik de cover wel heel gaaf. De mooie blauwe kleur en de zwarte/grijze figuur maakt de cover mysterieus en intrigerend.

Verwachtingen van de auteur heb ik eigenlijk niet. Ik had nog nooit van beiden gehoord en dus ook nog nooit wat van gelezen. Ben wel benieuwd of de volgens hun “aanwezige klik” terug te merken is in het verhaal.

Wat ik van het boek zelf verwacht is een spannend verhaal met een moordenaar die op eigenzinnige wijze te werk gaat. Vraag me ook af wat de achterliggende gedachte van het gebruik van de naam van een mythische God is en of dit een extra dimensie geeft aan het verhaal.

Evy De Brabander
    Bijdrager
    Post count: 139

Ik ben blij dat er nog meer enthousiastelingen zijn over de cover!

Ietwat verlaat vanwege de carnaval kan ik me nu ook op het boek storten!

In tegenstelling tot veel anderen vind ik de cover wel heel gaaf. De mooie blauwe kleur en de zwarte/grijze figuur maakt de cover mysterieus en intrigerend.

Verwachtingen van de auteur heb ik eigenlijk niet. Ik had nog nooit van beiden gehoord en dus ook nog nooit wat van gelezen. Ben wel benieuwd of de volgens hun “aanwezige klik” terug te merken is in het verhaal.

Wat ik van het boek zelf verwacht is een spannend verhaal met een moordenaar die op eigenzinnige wijze te werk gaat. Vraag me ook af wat de achterliggende gedachte van het gebruik van de naam van een mythische God is en of dit een extra dimensie geeft aan het verhaal.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.