Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #1 Leesclub 17: Pan Pan, Tijdens het lezen

9 berichten aan het bekijken - 31 tot 39 (van in totaal 39)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 51

De eerste pagina’s hadden me niet echt mee omdat ik juist uit een andere thriller kwam. Ondertussen zijn we een paar lijken verder en vind ik het wel vlot lezen.
    Ga nu nog even verder lezen zolang de zon schijnt.

maria burger
    Bijdrager
    Post count: 112

Een lekker vlot lezend boek. Een irritant mannetje is Raoul, een beetje onbeschoft zelfs.Er kwam een zinnetje in het boek (een soort voorbode) en toen kreeg ik er een beetje de pé in omdat ik dacht dat diegene Pan was en daardoor las ik minder prettig verder totdat gelukkig bleek dat het toch een onverwacht einde was.
    Wat feiten die mij opvielen:
    Blz 7 geknield op de onderste trede, zijn hoofd raakte de bovenste trede. Zijn keel is doorgesneden, dus bloed loopt naar beneden over zijn lijf over de treden en volgens blz 8 eindigt het bloedspoor op de natuurstenen tegels. Blz 8: het grijze vloerkleed kleurde donker???.Blz 10 de rode loper in het gangpad.
    blz 14 pastoor zat te bidden op dezelfde plek waar hij nu nog altijd zit, maar blz 12 Raoul draaide het slachtoffer op zijn rug en heeft hem niet in dezelfde houding teruggezet, dus het zinnetje op blz 14 wat de koster zegt klopt denk ik niet.
    blz 15 ik vind het een beetje ongeloofwaardig als je een doek over het kruis niet ziet, dat valt toch zo op of het moet een minikruisje zijn, maar dat is niet gebruikelijk in de katholieke kerk. Dit temeer daar op blz 6 Liliane van Laer de kerk nog eens goed rond keek en haar viel niets op, terwijl ze er zo vaak komt van jongst af aan!Voorts staat er op blz 15 een marmeren sokkel met een groot voorwerp, dat met een witte doek was afgedekt.Dit zie je toch en wel toen de koster naar het altaar keek. Het altaar is prominent in de kerk, dus moet het Liliane en de koster gelijk opvallen.
    Ik weet niet of de beschreven scenes van Tom met zijn “vrouwtjes” een toegevoegde waarde hadden voor het boek.
    blz 55 de grote boom en de takken bewogen heftig in de wind,en dan ziet hij een bloedspoor over de bladeren.De wind waait de bladeren juist weg en dan is er geen spoor te zien..
    blz 56 onder de brug werden de bloedspatten een grote plas. Blz 50,51 Marnix liep onder de brug…en had dus niets door van de rode plas…
    blz 58 waarom koster Lode , die hadden ze toch al gesproken.
    blz 68 s’avonds rond te dwalen, avond uren het beste om bij te werken. blz 70 sigaret gloeide in het schemerlicht.Avondeten over een uur. Eind van de middag gebruiken als terminologie is logischer.
    blz 87. hij keek even van Suzanne naar Raoul, dat moet Tom zijn. zie zin erna.
    blz 90 onderzoek: zegt Tom niets over de kneuzing , klap waarmee hij op blz 72 tegen het bureau aanviel moet behoorlijk zijn, want verdoofde hem en op blz 73 de vuistslag tegen het oog.
    blz 184,185 is ze aan het kleien, ging een nachtje slapen en de volgend ochtend nam ze het mee.Moet het beeldje niet uitharden (“ze masseerde de kleverige aarde zacht”) en wellicht gebakken worden?
    blz 221 hij draaide de deur op slot
    blz 222 hij hoorde gerammel aan de deur. Wie deed dat? Alleen Tom hoeft daar te zijn.maar
    blz 222 Tom naderde de koelkamer maar bedacht zich, dus wie??
    blz 224 nergens is tot dan toe bekend waarom en hoe Dieter van Saar weet
    blz 246 waarom verwachte hij Tom. Geen relatie ofzo. Waarom weet hij dat hij eventueel kan helpen met het oplossen van een zaak. Hij kent Tom toch niet. Weet niet wat Tom doet.
    blz 261 oveging moet overging zijn
    blz.290. wel apart dat in een loods (haar atelier) een kleine deur nog zit(een deur die zo laag was dat hij zich moest bukken om de klink aan te raken) waarachter een groot beeld kan staan.

nini_ingrid
    Bijdrager
    Post count: 154

Ik ben het boek zo vlug doorgevlogen omdat ik het zo spannend vond dat ik dit onderdeel vergeten ben.
    Er waren zoveel mooie stukjes in het boek.
    Fouten ben ik niet tegengekomen
    Voor mij was het veel spannender dan verwacht

coenraad
    Bijdrager
    Post count: 179

Ik heb vandaag uitgetrokken om een flink stuk te gaan lezen in dit boek. Later vandaag meer…

coenraad
    Bijdrager

Vrijwel direct een woord tegen gekomen dat ik heb moeten opzoeken nml wetsdokter. Ik kende dit in het Nederlands niet . Opgezocht en een stukje later wordt het mooi uitgelegd. Vandaag al weer wat bij geleerd.

kessel45
    Bijdrager
    Post count: 103

Vrijwel direct een woord tegen gekomen dat ik heb moeten opzoeken nml wetsdokter. Ik kende dit in het Nederlands niet . Opgezocht en een stukje later wordt het mooi uitgelegd. Vandaag al weer wat bij geleerd.

coenraad
    Bijdrager

Inmiddels de eerste 80 blz gelezen en het leest als een trein.

-Personages zijn leuk en krijgen steeds meer body . Hoewel aan 1 persoon als ik die in het echte leven zou tegen komen daar zou ik meteen mee in de clinch liggen. Is dus wel levenecht neergezet.

coenraad
    Bijdrager

Het boek zojuist dichtgeslagen.

Wat een ontknoping zeg.

Dit schrijversduo is een aanwinst voor de MISDAADROMAN.

coenraad
    Bijdrager

Ik ben het boek zo vlug doorgevlogen omdat ik het zo spannend vond dat ik dit onderdeel vergeten ben.
    Er waren zoveel mooie stukjes in het boek.
    Fouten ben ik niet tegengekomen
    Voor mij was het veel spannender dan verwacht

Ik vond het ook een heerlijk vlot lezend en goed in elkaar stekend zittend verhaal. En ja voor je het weet is het uit…

Ik heb het idee dat er wat Belgische uitspraken/termen in zitten die mij af en toe wat vreemd in de oren klinken.
    Bijvoorbeeld: overgesneden keel, in Nederland zou je eerder doorgesneden gebruiken en zo zijn er meerdere voorbeelden.
    Dit is af en toe even verwarrend, maar buiten dat leest het boek vlotjes weg en ontwikkelt het verhaal zich tot dusver wel hoe je zou verwachten.

Die Belgische uitspraken zijn mij ook opgevallen en ik was er al wel met een aantal bekend,komt doordat ik in Brussel heb gewoond,.

Dit soort uitdrukkingen geven het boek vind ik wel een extra Belgisch randje er aan.

9 berichten aan het bekijken - 31 tot 39 (van in totaal 39)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.