Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #1 Leesclub 17: Pan Pan, Tijdens het lezen

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 39)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 138

Ik ben het met je eens, ook dat van de eerste beschrijvingen. Maar het is ook wel zo dat ik bij andere (Scandinavische) thrillers wel eens in de eerste pagina’s door alle info de bomen het bos niet meer zie. Dan ga je gelijk veel dieper op alles in maar het vertraagt je begin wat. Terwijl dit boek wel als een trein leest en goed te volgen is…

3 daagjes Londen en het boek is uit……….. terwijl daar toch ook genoeg te beleven was……

Tja, en daar sta ik met mijn goede gedrag, om de info over Pan weer te geven op deze pagina; kwam ik later, net als jullie, ook in het boek tegen. Hoopte nog even dat het dan toch misschien wat linken over Peter Pan weer zou geven, maar nee, het was toch echt de info over de mythische verschijning Pan, die ook in het boek terug kwam.

Vonden jullie ook, dat de eerste beschrijvingen heel oppervlakkig aan deden?
    Grappig ook dat de eerste slachtoffers zo anoniem waren, maar dat we daarna meer contact kregen met de volgende slachtoffers.
    Wat een boek……………
    Alles komt aan bod………..
    Spanning, intriges, volkomen onverwachte plots (en daarna nog meer), romantisch, diepere slagen (gelukkig toch!), wat een boek………

Lieke
    Bijdrager
    Post count: 33

Ik dacht: ik lees vandaag een stuk, mmar dat is het hele boek geworden. In één ruk uitgelezen!
    Juist door het niet indelen in hoofdstukken is het een mooi ineengevlochten geheel geworden.
    Naarmate het boek vordert, stijgt de spanning tot een geweldige plotwending. Chapeau, die had ik niet zien aankomen.
    Het gebruik van Vlaamse begrippen en zinsbouw past geheel bij het boek, het zou geen pas geven hier ABN te bezigen.
    Nog even geprobeerd kritisch te lezen en op p76 gevonden:
    Pan die zijn naam onleende aan de panfluit (…)
    Dat moet m.i. zijn leende. Pan is de “naamgever” van de woorden/begrippen

Thrillreader
    Bijdrager
    Post count: 56

Zo te zien zijn er al een aantal die het boek uit hebben gelezen. Ik ben nog niet zo ver dat ik kan aangeven of het verhaal zich naar verwachting ontwikkeld. Ik denk dat ik het pas halverwege daarover een mening kan vormen.Wordt vervolgd.

kessel45
    Bijdrager
    Post count: 83

Nu op de helft van het boek. Jaaaa het wordt spannend.
    Heb wél een idee van de moordenaar, maar ik zal er wel weer
    naast zitten. Zal maar niét op de zaak vooruitlopen.
    \In eider geval een fijn te lezen spannend boek.

kareltje
    Bijdrager
    Post count: 118

@Cees, ik kan het boek niet vinden op de site van Thrillzone. Ik zocht het om een recensie bij de plaatsen. Zoek ik verkeerd of moet het er nog op geplaatst worden?

maryam
    Bijdrager
    Post count: 101

Zojuist het boek uitgelezen, en net als de andere lezers had ook ik dit einde totaal niet verwacht, meerdere keren ben ik op het verkeerde been gezet. Knap gedaan van de auteurs. Ik moet het verhaal nog even laten bezinken voordat ik aan het onderdeel “na het lezen” kan beginnen.

Alice1812
    Bijdrager
    Post count: 43

Ook ik ben begonnen en kan al bijna niet stoppen, even tussendoor wat aan andere verplichtingen doen en dan vlug weer verder! Vind het weglaten van hoofdstukken niet hinderlijk en vind het hele ‘pan’ verhaal erg intrigerend! Nu snel wat gaan doen zodat ik weer verder kan met lezen!

Those who don't believe in magic will never find it.

maria burger
    Bijdrager
    Post count: 96

Ben halverwege en erger me wel een beetje aan Raoul. Hoe kan zo iemand bij de politie zitten, maar daar komen we misschien nog wel achter. Ik hoop niet dat de dader nu al gevonden is want wat gebeurt er dan nog de andere helft van het boek. Wel spannend.

Cees van Rhienen
    Sleutelbeheerder
    Post count: 581

@Cees, ik kan het boek niet vinden op de site van Thrillzone. Ik zocht het om een recensie bij de plaatsen. Zoek ik verkeerd of moet het er nog op geplaatst worden?

Klopt, boek wordt er z.s.m. op geplaatst

Cees van Rhienen
    Sleutelbeheerder
    Post count: 581

Het boek staat nu op de site dus jullie kunnen je lezersrecensie plaatsen.

Klik hier om direct naar de site te gaan

Thrillreader
    Bijdrager
    Post count: 56

UIT! Ik moet zeggen dat ik toch ben verrast met dit boek. Ik heb het met veel plezier gelezen. Een verrassend plot! Meer zal ik niet zeggen, want ik wil niets verklappen voor de degenen die het boek nog niet uit hebben ( en natuurlijk om spoilers te voorkomen!).

MissyP
    Bijdrager
    Post count: 59

Jaaa, dit boek leest als een trein!
    De stukken vanuit de dader/Pan vallen doordat het vetgedrukt is ook direct op.
    Maar die Raoul vertrouw ik niet, jullie?

kessel45
    Bijdrager
    Post count: 83

Jaaa, dit boek leest als een trein!
    De stukken vanuit de dader/Pan vallen doordat het vetgedrukt is ook direct op.
    Maar die Raoul vertrouw ik niet, jullie?

Heb het vanaf het begin af aan al n vreemde vogel gevonden. Harde man denk ik.

Marjo Jacobs
    Bijdrager
    Post count: 104

Ik ben zo benieuwd wie er nu achter Pan schuil gaat, inmiddels zijn er drie slachtoffers. Ik ben op blz. 55 van het Epub boek, het leest lekker en vlot. Verwacht dit weekend het boek uit te krijgen.

Marjo Jacobs
    Bijdrager
    Post count: 104

Wat een verrassend einde, spannend tot en met het allerlaatste!

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 39)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.