3 berichten aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 10

Dag Maria,

ik had je beloofd hier ook op te reageren, dus bij deze. Ik haal er een paar van je opmerkingen uit. Wat de doek over het kruis betreft, de koster had dit niet gezien omdat hij zo geschokt is door de moord op zijn goede vriend en werkgever, de pastoor.
    De bladeren onder de boom zullen niet wegwaaien, want de boom (ik heb er werkelijk onder gestaan) heeft takken die tot op de grond hangen, dus alles wat eronder ligt is beschermd tegen sterke wind en voor de rest tja, het blijft wel fictie natuurlijk.

Het verhaal van Tom en zijn vrouwen is wel heel relevant voor het boek. Het is juist van belang om te weten hoe hij in het begin met vrouwen omgaat, gevoelloos, alleen denkend aan zijn eigen genot (dat dan ook nog niet is wat het zou moeten zijn), je ziet hem evolueren in de loop van het verhaal.

Raoul hebben we wat vaag gehouden omdat zijn verhaal dan in het volgende boek meer wordt uitgediept. Dat volgende boek maken we met plezier wat dikker en met meer diepgang van de karakters. Dit is onze eerste hé 🙂

Bedankt voor je moeite,

groetjes,
    Ria

coenraad
    Bijdrager
    Post count: 179

De karakters
    Tom Bekx is zeker in het begin een einzelgänger die leeft voor zijn werk en zich zelf af en toe trakteert op een betaalde sexuele uitspatting. Net als het verhaal zich goed ontwikkelt geldt dit ook zeer zeker voor Tom en heeft hij wel degelijk gevoelens en die laat hij dan ook zien.
    Suzanne is een vrouw die graag de gemoederen sust van de arrogante,heetgebakerde Raoul.
    De andere personages komen en gaan en dit staat in goede verhouding net het verhaal.
    Voor mij zijn 2 personages die zich gaande weg het verhaal verder ontwikkelen en dat zijn Tom en Suzanne. Vooral Suzanne blijkt nog een verborgen kant te hebben, Hier keek ik enorm van op.
    Veranderingen zou ik niet weten ze zijn goed uitgewerkt en leveren allemaal hun eigen bijdrage voor het verhaal.

De auteur
    Aangezien ik nog nooit van ze had gehoord zo had ik ook niet echt een specifieke verwachting. Het verhaal heeft me aangenaam verrast.
    De schrijfstijl vind ik helemaal passen bij een misdaadroman. Leest lekker weg en trekt je het verhaal in.
    Dit schrijversduo moet beslist meer boeken gaan schrijven want ze zijn een aanwinst voor het misdaadromangenre.
    De rolverdeling die ze hebben gehanteert werkt wat mij betreft goed en daar moeten ze vooral mee doorgaan.

De plot
    In het begin gebeurde er niet zoveel maar door de wendingen die het verhaal kreeg werd het verhaal steeds boeiender en bleef zich ontwikkelen. Uiteindelijk leidde het naar een ontknoping die ik niet had verwacht en mij zeer verrast heeft.
    De combinatie van de mytische god en de hedendaagse wereld werkt goed samen . Niets wordt er te vroeg prijsgegeven het kreeg zelfs nieuwe impulsen toegediend om verder te komen.
    Het verhaal is bij mij beslist geloofwaardig overgekomen. Het einde is niet een einde die ik had verwacht en dus absoluut niet zien aankomen.

Algemeen
    Het verhaal kwam wat langzaam op gang maar werd steeds krachtiger en hierdoor heeft het wel mijn aandacht vast weten te houden. Ik ben uitemate tevreden over dit boek en zal het zeker aanbevelen.
    Vlaamse uitdrukkingen en een verhaal dat zich in Vlaanderen afspeelt maakt het voor mij een Vlaamse thriller.
    Ik vind het meer een misdaadroman dan een thriller . Voor mij is het een geloofwaardige spannende misdaadroman.

Dit boek
    De combinatie die het boek in zich heeft heeft wel iets specifieks. Ik zou het boek niet hebben opgepakt als ik het zou hebben zien liggen in de winkel. De cover heeft niet de aantrekkingskracht in zich voor mij.
    Ik wist in eerste instantie niet wat ik van de titel moest verwachten en hoe het tot uiting zou komen maar het past absoluut bij het boek.
    Blijf de rolverdeling die jullie hanteren ontwikkelen zodat er nog veel mooi uit kan voortkomen. Jullie zijn een aanwinst voor het misdaadgenre.

MissyP
    Bijdrager
    Post count: 70

De karakters
    Tom Bekx, de wetsdokter, lijkt een man die leeft voor zijn werk en alleen voor seks vrouwen opzoekt. Later kreeg hij toch gevoelens voor Suzanne. Rechercheur Suzanne is een ijverige politieagente die de zaak graag tot een goed einde brengt. Rechercheur Raoul de Vuyst is net nieuw bij het team, maar probeert behoorlijk op de voorgrond te treden. Eigenlijk is hij heel irritant en daardoor leek hij ook heel verdacht. Overige karakters zoals de vrouwen die Tom bezoekt, zijn minder van belang in het verhaal en worden dan ook niet echt nader beschreven. Nick, de medewerker van Tom, was heel erg begaan met zijn nichtje en doet daarom voor extra geld voor zijn nichtje zaken die niet door de beugel kunnen. Tom ontwikkelt zich doordat hij toch gevoelens krijgt voor een vrouw, te weten de rechercheur Suzanne. Suzanne blijkt niet alleen de ijverige agente, maar heeft ook een ongekende kant blijkt aan het einde van het boek. Eigenlijk heb ik niet echt een favoriete personage in dit boek. Het verhaal wordt gedaan vanuit perspectief van Tom, maar die vond ik niet heel erg sympathiek helaas. De personages zijn voor mij voldoende uitgewerkt in relatie tot de rol die ze spelen in het verhaal. Ik zou niets aan de personages willen veranderen, ik ben geen schrijfster. Ik vind dat personages zijn zoals de schrijver ze bedoelt.

De auteur
    Aangezien ik de auteurs van tevoren niet kende, had ik geen specifieke verwachtingen. Naar aanleiding van de aankondiging in voor de leesclub verwachte ik een spannend verhaal. En dat is het ook. De slachtoffers lijken geen verband met elkaar te houden en naast de politie gaat Tom op zoek naar iets gemeenschappelijks tussen de slachtoffers. De schrijfstijl past goed bij het verhaal. Het leest vlot en het blijft spannend. Ik ben dan ook wel nieuwsgierig naar nieuwe boeken van het duo Maes & Wade. Over de rolverdeling tussen deze twee kan ik niet veel zeggen, daar moeten ze het samen over eens zijn?

De plot
    De verhaallijn loopt goed naar een verrassende ontknoping toe. Deze ontknoping had ik zeer zeker niet verwacht, gek genoeg heb ik zelfs gelezen dat het om een zoon ging, terwijl er toch echt geen geslacht genoemd werd (heb ik nagelezen), zo erg had ik mijn eigen gedachten blijkbaar over de dader. De verwikkelingen zitten dus goed verstopt, er wordt niets te vroeg bekend gemaakt. Je wordt volledig op het verkeerde been gezet. Uiteindelijk een zeer verrassend einde en blijft Tom weer alleen…

Algemeen
    Het verhaal was continu boeiend en had mijn volledige aandacht. De schrijfstijl is prettig, goed te begrijpen. Ben zeer tevreden over het debuut van dit duo en zal het boek ook aanraden aan andere lezers. Pan is volgens mij niet typisch een Vlaamse thriller, het verhaal kan zich overal afspelen.
    Dit boek
    Uniek aan dit boek vind ik dat de hoofdrolspeler, vanuit wie je verhaal met name leest, nou niet direct een sympathiek persoon lijkt. Zonder de leesclub zou ik het boek waarschijnlijk niet gelezen hebben, omdat ik er naast Thrillzone niets over gehoord heb en het boek ook niet in de boekhandel heb zien liggen. Pan is een prima titel voor dit boek en is een mooi pakkende, korte titel. Er zit niet te veel gruwel in het boek, de moorden werden zeer beeldend beschreven, dat past goed in het verhaal. In een boekwinkel denk ik niet dat het boek mijn aandacht zou hebben gevraagd, de kaft spreekt mij niet direct aan. Maes & Wade ga zo door!, zou ik zeggen.

3 berichten aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.