15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 657
    #4205 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (0 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij jet motivatie:

Spanning: .. punten, omdat ….

Plot: .. punten, omdat ….

Leesplezier: .. punten, omdat ….

Schrijfstijl: .. punten, omdat ….

Originaliteit: .. punten, omdat ….

Psychologie: .. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling: .. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

nini_ingrid
    Bijdrager
    Post count: 154

Spanning: 9 punten, omdat ik het boek niet kon wegleggen omdat ik zo wou weten wie die Pan nu was

Plot: 10 punten, omdat ik het echt niet had verwacht dat het zo zou aflopen

Leesplezier: 9 punten, omdat het zo vlot en prettig leest

Schrijfstijl: 9 punten, omdat het goed geschreven is en verstaanbaar voor iedereen

Originaliteit: 10 punten, omdat ik nog nooit zo een boek gelezen had

Psychologie: 8 punten, omdat misschien had er wat meer aandacht kunnen worden besteed aan wat Raoul dacht of hoe zijn leven eruit zag

Gemiddelde beoordeling: 9,1 punten

kareltje
    Bijdrager
    Post count: 138

Spanning: 8,5 punten, omdat dit spanning goed werd opgevoerd, je argwanend werd naar andere karakters en bij de laatste scenes de spanning voelbaar was.

Plot: 9 punten, omdat de verhaallijn goed in elkaar zit, nieuwe onthullingen en moorden meer vragen opriepen, waardoor de uiteindelijke ontknoping enorm onverwacht en goed was.

Leesplezier: 8 punten, omdat ik het boek met veel plezier en snel heb uitgelezen. In het begin was mijn leesplezier wat minder, maar door de wendingen werd dat al snel goed.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het knap geschreven is, afwisseling met vette en cursieve delen was heel functioneel en goed, schrijfstijl is beschrijvend en goed te volgen.

Originaliteit: 9 punten, omdat in dit boek zoveel gebeurde, dit allemaal in het verhaal paste en de ontknoping heel verrassend was.

Psychologie: 7,5 punten, gezien de ontwikkeling van Tom en die van Suzanne en omdat bij de ontknoping de andere (begrijpelijke) ontwikkeling van Sam bleek. Had iets meer in gekund mbt Raoul en Pan.

Gemiddelde beoordeling: 8,3 punten

sunnie031
    Bijdrager
    Post count: 49

Spanning 9 punten
    Dit omdat er zoveel spanning en aktie in het verhaal zit dat je continu door wil lezen

Plot 10 punten
    Dit omdat deze me zo volledig verrast had

Leesplezier 9 punten
    Omdat er verschillende thema’s in voorkomen, zoals spanning, romantiek en emoties

Schrijfstijl 9 punten
    Het is zeer prettig en vlot in begrijpbare taal geschreven

Originaliteit 9 punten
    Voor mij een uniek verhaal omdat mij niets bekend was omtrent PAN en ik hier nog nooit iets over gelezen had

Psychologie 9 punten
    Omdat de karakters zeer goed uitgewerkt zijn en je passie krijgt voor bepaalde hoofdpersonen

Gemiddelde beoordeling 9,1

maryam
    Bijdrager
    Post count: 125

Spanning: 8 punten, de eerste hoofdstukken waren voor mij zoeken waar het verhaal naar toe ging, maar daarna was het moeilijk om het boek weg te leggen en bleef het tot de laatste bladzijde onvoorspelbaar.

Plot: 9 punten, omdat ik dit einde niet aan zag komen.

Leesplezier: 8 punten, in begin had ik moeite om in het verhaal te komen, maar daarna vond ik het jammer dat het boek uit was.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat hoewel het Vlaams mij niet stoorde, ik makkelijker lees in alleen Nederlands, nu moest ik sommige woorden/zinnen meerdere keren lezen.

Originaliteit: 9 punten, omdat ik het erg leuk vond dat de mythische figuur Pan deel uitmaakte van het verhaal

Psychologie: 9 punten, vooral het psychologische van waarom de figuur Pan de dader was en waarom Suzanne en Tom zijn zoals ze zijn en het schuldgevoel van Nick, maakte de hoofdpersonen “echte” mensen.

Gemiddelde beoordeling: 8.5 punten

Evy De Brabander
    Bijdrager
    Post count: 139

Spanning: 8 punten, omdat ik het begin en einde echt een 10 vond qua spanning maar er ergens onderweg ook wel een 6 zat waar ik de spanning eigenlijk volledig kwijt was.

Plot: 9.5 punten, omdat een 10 geven perfectie is en dat er altijd ruimte voor verbetering moet zijn. De plot is magistraal door het boek heen geweven, met een totaal onverwacht einde!

Leesplezier: 7 punten, omdat ik er wel van genoten heb om dit boek te lezen. Maar zoals hierboven aangegeven had ik ergens onderweg wel een dipje waardoor ik het boek wat minder graag oppakte.

Schrijfstijl: 7 punten, omdat het boek zeer vlot leest maar de schrijfstijl zelf weinig extra toevoegt. Het past allemaal wel erg mooi bij het genre thriller, dat zeker.

Originaliteit: 8 punten, omdat de meeste elementen wel al ergens eerder zijn gebruikt. Met name de hoofdpersonages die een drang naar eenzaamheid hebben, de mentale zwakte van 1 van de hoofdpersonages,… Maar het is wel allemaal erg leuk samengevoegd.

Psychologie: 7 punten, omdat er veel gebruik wordt gemaakt van stereotypen maar er langs de andere kant ook voldoende aandacht wordt besteed aan de personages en hoe ze zich voelen en ontwikkelen

Gemiddelde beoordeling: 7.5 punten. Dit is een dikke 3.5 ster.
    Ik heb er van genoten om het boek te lezen. Ik hoop dat een volgend boek van dit duo deze zelfde trend qua plot doorzet en het inzakken ergens halverwege wegwerkt!

kessel45
    Bijdrager
    Post count: 103

Spanning: 9 punten, omdat het super spannend was. Kon het niet wegleggen

Plot: 9 punten, omdat het zó goed opgebouwd was, met een verrassend einde

Leesplezier: 9 punten, omdat ik er heel veel uurtjes mee verrast ben

Schrijfstijl: 8 punten, omdat ik het een fijne eenvoudige schrijfstijl vind

Originaliteit: 9 punten, omdat het héél apart was met PAN te verweven

Psychologie: 8 punten, omdat alle personages goed uitgewerkt zijn.

Gemiddelde beoordeling: 8.6 punten. Zéér goed !!!

Thrillreader
    Bijdrager
    Post count: 56

Spanning: 8 punten, omdat je als lezer in het ongewisse blijft wie Pan is.

Plot: 9 punten, omdat ik ben verrast met het einde. Ik dacht te weten wie Pan is, maar was toch op het verkeerde been gezet.

Leesplezier: 9 punten, omdat ik geen moment van verveling of saaiheid heb ervaren, maar louter plezier.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het een aangenaam schrijfwijze was waardoor het helder en ontspannend leest.

Originaliteit: 8 punten, omdat ik geen te vergelijken boek ken.

Psychologie: 8 punten, omdat je de dingen anders lijkt te zijn dan je ziet. De gedachten van Pan en de andere karakters goed zijn beschreven. Als lezer wordt een beeld voor je gehouden, waarna je uiteindelijk bij de plot wordt verrast.

Gemiddelde beoordeling:8,3 punten

Lieke
    Bijdrager
    Post count: 45

Spanning: 8 punten. De spanning was niet overal even sterk, maar over het algemeen voldoende om het boek niet weg te willen leggen.

Plot: 9 punten. Een originele wending die ik echt niet had zien aankomen.

Leesplezier: 8 punten. Gewoon een paar uur leesplezier met wat spanning.

Schrijfstijl: 9 punten. Door het gebruik van Vlaamse uitdrukkingen was het duidelijk dat het verhaal zich niet in Nederland afspeelt. Heel knap vond ik het niet doorslaan in Vlaams taalgebruik, om het ook voor Nederlanders (diegenen die niet deels in Vlaanderen zijn opgegroeid) leesbaar te houden. Bovendien een mooie balans tussen lange en korte zinnen en dialoog en enscenering.

Originaliteit: 9 punten. Alweer. Het gebruik van een mythische figuur werkt wat vervreemdend, maar geeft het verhaal een extra dimensie

Psychologie: 7 punten. De personages Tom en Suzanne zijn goed uitgewerkt, Raoul is echter totaal onderbelicht gebleven. Daarom heb ik ook moeite met zijn houding op de laatste paar pagina’s.

Gemiddelde beoordeling 8,3 punten

Ingridje
    Bijdrager
    Post count: 51

Spanning: 8,5 punten, omdat de spanning goed opgebouwd en gedoseerd wordt.
    Plot: 9 punten, omdat het verhaal goed in elkaar zit.
    Leesplezier: 9 punten, omdat ik met plezier het boek gelezen heb.
    Schrijfstijl: 9 punten, omdat Ria een zeer aangename maar ook vlotte schrijfstijl heeft.
    Originaliteit: 8,5 punten, omdat ik misschien een zwak heb voor psychologische thrillers, en al zeker voor multiple personalities.
    Psychologie: 9,5 punten, omdat Ria en Aron het psychologische in het verhaal goed naar boven hebben gehaald.

Gemiddelde beoordeling: 53,5 punten / 6 = 8,9, wat ik met plezier naar een 9 afrond

Marjo Jacobs
    Bijdrager
    Post count: 121

Spanning: 8 punten, omdat het boek Pan van het begin tot en met het eind spannend was.

Plot: 9 punten, omdat het eind totaal verrassend was.

Leesplezier: 9 punten, omdat ik bijzonder heb genoten van dit boek, doorspekt van bloed en psychologie.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat het boek vlot en gemakkelijk gelezen kan worden.

Originaliteit: 10 punten, omdat ik het knap werk vind om de Griekse mythologie in een thriller te verwerken.

Psychologie: 9 punten, omdat ik vind dat de personages zijn uitgewerkt met een psychologische diepgang.

Gemiddelde beoordeling: 9 punten

M_Vermeulen89
    Bijdrager
    Post count: 17

Spanning:8 punten, omdat je in het ongewisse wordt gehouden hoe het precies in elkaar zit en je hier graag achter wilt komen
    Plot:9,5 punten, omdat ik dit zeer verrassend vond en totaal niet aan zag komen
    Leesplezier:9 punten, omdat je helemaal in het verhaal getrokken wordt
    Schrijfstijl:9 punten, omdat het boek ontzettend makkelijk en vlot leest
    Originaliteit:9,5 punten, omdat ik nooit eerder een boek gelezen heb waarin een mythologische of Griekse God werd betrokken en ik dit allemaal erg goed uitgewerkt vond.
    Psychologie:8,5 punten, omdat de personages redelijk tot goed worden uitgewerkt

Gemiddelde beoordeling:8,9 punten

maria burger
    Bijdrager
    Post count: 112

Spanning: 7, omdat ik wilde weten wat de volgende gebeurtenis was,maar het was niet bloedstollend of nagelbijtend.

Plot: 8 punten, omdat het onverwacht was, maar als iemand een persoonlijkheidsstoornis heeft wordt het vinden van de dader door de lezer wel moeilijk.

Leesplezier: 8 punten, omdat ik toch wel door wilde lezen behalve zoals aangegeven bij Na het lezen ik op een gegeven moment het gevoel kreeg de dader te weten wat ik echt niet leuk vond.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het makkelijk en prettig geschreven is en het dikgedrukte de “dader”aangeeft.

Originaliteit: 7 punten, omdat de wijze van de dader weergeven in het boek voor mij reeds bekend was. Over deze persoonlijkheidsstoornis had ik nog geen boek gelezen.

Psychologie: 8 punten, omdat iemand met een persoonlijkheidsstoornis twee kanten heeft en dat was wel duidelijk in dit boek aanwezig. Waarom Raoul doet zoals hij doet had meer uitgewerkt kunnen worden.

Gemiddelde is 7,7

Alice1812
    Bijdrager
    Post count: 54

Spanning: 7 punten, omdat het niet echt héél spannend werd.

Plot: 8 punten, omdat ik het niet aan zag komen.

Leesplezier: 7 punten, omdat het lekker weg leest, maar veel uitgebreider had gekund.

Schrijfstijl: 7 punten, omdat het lekker leest.

Originaliteit: 8 punten, omdat het een verrassend einde had.

Psychologie: 7 punten, omdat het onverwachts was, maar van mij allemaal wat meer uitgewerkt had mogen zijn.

Gemiddelde beoordeling: 7,3 punten

Those who don't believe in magic will never find it.

coenraad
    Bijdrager
    Post count: 179

Spanning: 8 punten, omdat mooi gebalanceerd wordt opgevoerd.

Plot: 9 punten, omdat er continu wat werd toegevoegd en een einde die ik niet had zien aankomen.

Leesplezier: 8 punten, omdat ik continu mijn aandacht erbij was.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat prettig,vlot en krachtig

Originaliteit: 8 punten, omdat de combinatie is mooi neergezet

Psychologie: 7 punten, omdat er bij sommige personages meer speelde dan dat je op het eerste oog waarnam.

Gemiddelde beoordeling: 48 punten : 6 = 8

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.