Home Forums Leesclub 54: Onderuitgehaald Onderuitgehaald, Tijdens het lezen

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 35)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 19

Het boek is uit…Wat was het weer geweldig met een totaal onverwachte dader.
    Vanavond beginnen aan de recensie.

Bianca0602
    Bijdrager

Ik heb het boek inmiddels uitgelezen.
    Mijn verwachtingen waren hoog maar daar is het boek ruimschoots overheen gekomen. Wat een spanning, wat een plot.
    Ik heb helaas geen zeeën van tijd om te lezen en grijp elke minuut om te kunnen lezen. Het was heel moeilijk om telkens het boek weg te moeten leggen.
    Ik heb helaas geen citaten genoteerd, daar ben ik gewoon niet aan toegekomen. Het was veel te spannend.

Het onderscheid in hoofdstukken was wel duidelijk. Het was alleen opletten wanneer er een tijdsverplaatsing was. Even 2x lezen en weer doorgaan.

Hilde van den Bosch
    Bijdrager
    Post count: 23

In behandeling zijnde bij de kapper is het prima lezen. Het eerste hoofdstuk grijpt me meteen aan met mijn grootste nachtmerrie; verdrinken. Ik ga snel verder.

Heerlijk die korte hoofdstukken!

AT
    Bijdrager
    Post count: 32

Ik heb het boek inmiddels uit. Het is een heel eenvoudige manier van vertellen en het is er ook niet het type verhaal voor om nou hele mooie citaten tegen te komen.

Wat bedoelen jullie met naamsverwisseling op de achterflap? Ik snap het niet.

AT
    Bijdrager

Ik heb het boek inmiddels uit. Het is een heel eenvoudige manier van vertellen en het is er ook niet het type verhaal voor om nou hele mooie citaten tegen te komen.

Het zijn lekkere korte hoofdstukken, dat leest gemakkelijk en snel. Ik had het zo uit. Het was spannend, al had ik wel al vrij vroeg in de gaten hoe het zou kunnen zitten….

dikkiedik
    Bijdrager
    Post count: 30

Ik ben ook al een lekker eind op weg, het boek is inderdaad lastig weg te leggen. Nu ga ik gauw verder lezen. O ja, ik heb de ePub en heb herkenbare ervaringen zoals die van Bianca en Marianne.

Hilde van den Bosch
    Bijdrager

Het zijn lekkere korte hoofdstukken, dat leest gemakkelijk en snel. Ik had het zo uit. Het was spannend, al had ik wel al vrij vroeg in de gaten hoe het zou kunnen zitten….

Hilde van den Bosch
    Bijdrager

Hoofdtuk 8 uit het boek van Hansje de Wit is inderdaad pervers en heftig.

sillyruns
    Bijdrager
    Post count: 86

I

Op de achterflap staat dat redacteur Wieke een manuscript toegestuurd krijgt, maar dit is natuurlijk Sigrid. Maakt niets uit voor de spanning van de teaser. Is alleen een naamsverwisseling.

Nancy Lutz
    Bijdrager

I

Op de achterflap staat dat redacteur Wieke een manuscript toegestuurd krijgt, maar dit is natuurlijk Sigrid. Maakt niets uit voor de spanning van de teaser. Is alleen een naamsverwisseling.

Bij mij staat redacteur Sigrid…

AT
    Bijdrager

Bij mij staat ook redacteur Sigrid. Vreemd… Ik heb een derde druk. Is het misschien al aangepast?

sillyruns
    Bijdrager
    Post count: 86

Bij mij staat ook redacteur Sigrid. Vreemd… Ik heb een derde druk. Is het misschien al aangepast?

Zou best kunnen. Ik heb tweede druk. (doe mij met een “eigen” exemplaar (uit de bibliotheek). Aangepast dus inderdaad.

Biek
    Bijdrager
    Post count: 14

Als fanatieke thrillerlezer was Onderuitgehaald een heerlijk boek voor tussendoor. Het is geen echte dikke pil en de schrijfstijl nodigt uit om snel door te lezen. Ik las het papieren boek en had geen moeite met het springen van heden naar verleden, de verhalen van Hansje waren inderdaad in een andere schrijfstijl geschreven, helemaal goed dus. Het verhaal loopt naar verwachting, heeft weinig zijtakkingen maar verveelt zeker niet.
    Ik wil wel ff aanhalen dat ik 2 woorden ben tegengekomen die ik niet kende maar heel goed in het verhaal vond passen, ik moest er echt om lachen.
    Het woord onedaystand vond ik erg leuk bedacht, volgens mij geen bestaand woord maar hij blijft wel hangen.
    En stiefwijf vond ik ook zeer goed gevonden. Er bestaan volgens mij hele lieve stiefmoeders en vervelende stiefwijven die de naam moeder in de ogen van de kinderen niet waard zijn.

Bianca.Blok
    Bijdrager
    Post count: 12

Ik ben inmiddels halverwege het boek.
    Ik krijg zo langzaam aan het vermoeden waar het verhaal naartoe gaat…
    Hoop het boek komende week uit te hebben.

Hel leest iig zoals ik van Loes gewend ben, korte hoofdstukken waardoor je door wilt lezen. Helaas is de tijd die mij ontbreekt om verder te gaan.

Wemmie
    Bijdrager
    Post count: 57

Het boek is alweer een paar dagen uit maar vandaag pas tijd om er iets over te schrijven. Ik heb een epub gelezen en inderdaad de stukken van Hansje waren in een licht lettertype geschreven en dat was soms lastig te lezen maar niet onoverkomelijk.
    Met het lezen van een epub vind ik het altijd lastig terugbladeren voor opvallende citaten maar het is eigenlijk ook een boek om snel door te lezen.
    De korte hoofdstukken en de drang om de dader te ontmaskeren zorgden ervoor dat ik flink kon en wilde doorlezen.
    Een lekker boek om te lezen. Geen moeilijke mensen en geen moeilijke stukken.
    Ik weet niet of ik Sigrid als volwassen vrouw zo sympathiek vind. Ze heeft natuurlijk als kind het één en ander voor de kiezen gehad dus is het ook wel weer begrijpelijk dat ze is zoals ze is. Wieke komt minder uit de verf maar misschien is dit de bedoeling ook wel van de auteur.
    Ga aankomende week mij bezig houden met een recensie en de waardering.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 35)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.