Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #1 Leesclub 21: Nemesis Nemesis, Voor het lezen

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 657
    #4789 |

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen.

Cover: Alle aan- en opmerking betreffende de buitenzijde van het boek.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek?

Amarins
    Bijdrager
    Post count: 28

Cover: ik vind de cover heel duister, wapens, knuppel, helm. Wat zou dit moeten brengen? Het doet wat eng aan, dit moet toch wel een heel spannend boek worden als je zo de voorkant ziet!
    Auteur: ik heb nog nooit iets gelezen van deze auteur. Ik heb even gegoogled wie hij is. hij schreef ook met Baantjer. Nu heb ik wel boeken van Baantjer gelezen maar niet uit de Baantjer-de Waal serie. Ik ken hem dus niet en laat me verrassen.
    Verwachting: ik heb eigenlijk niet een verwachting. Aan de hand van de korte inhoud voor inschrijving leek het me een goed boek. Ik hou er van om af en toe nieuwe boeken en schrijvers te ontdekken. Dus ik laat me verrassen.

jajansen
    Bijdrager
    Post count: 65

Cover: de helm, geweer en wapenstok doen mij denken aan de ME. Het in bedwang en ingrijpen bij opstandjes en gevchten. Gaat dan ook om veiligheid van de anderen.
    Auteur: ken ik niet , dus een verrassing
    VerwChting: De titel staat voor mij voor gerechtigdheid. Hoe ver ga je om je recht te halen, maar ook hoe ga je verder nadat je misschien wel een morele grens bent overgegaan. Ben beneiwud of dit ook onderdeel maakt van het boek.

dikkiedik
    Bijdrager
    Post count: 25

Cover: heel aantrekkelijk, de spanning druipt er al vanaf. Ik denk dan meteen aan bijvoorbeeld terrorisme. Het belooft me in ieder geval een spannend boek.

Auteur: Ik ken de auteur allleen van horen zeggen, heb een deel van de Baantjer – de Waal serie in de boekenkast staan maar nog niet gelezen. Dat zal ik nu zeker ook doen want ik ben al over de helft in het Nemesis en dat smaakt naar meer! Raampoort ken ik van de tv-serie.

BVerwachting: ik verwacht een spannend boek!

Erna
    Bijdrager
    Post count: 6

De cover is verwarrend.
    De helm en geweren doen denken aan veel geweld door een speciale eenheid van politie. Het lettertype van de auteursnaam en titel hebben ook een krachtige uitstraling maar ook modern.
    Door Nemenis als titel te nemen ipv Wraak schept het een mysterieuze sfeer rond het boek. De kleur van de cover heeft weer iets militairs/me-achtigs.
    Het onderschrift geeft juist de indruk dat het om een juridische psychologische thriller gaat.

angela93
    Bijdrager
    Post count: 6

Cover: ik was erg onder de indruk van de cover. Ik vind de metallic kaft er echt tussenuit springen. Ik zou er in de winkel ook zeker op vallen.

Auteur: ik heb al vaker boeken van Simon de Waal gelezen en ben erg enthousiast over die boeken en ik verwacht van dit boek dan ook erg veel. De schrijver heeft mij nog nooit teleurgesteld. De Waal schrijft echt vanuit de praktijk wat de verhalen goed maakt.

Verwachting: ik verwacht een spannend Rn meeslepend verhaal dat goed doordacht is. Ik ben echt benieuwd.

tesdro
    Bijdrager
    Post count: 56

De cover oogt ook wat saai terwijl de tekst op de achterkant van het boek veelbelovend is. De titel van het boek vind ik wel gaaf hoe die op het boek zit gedrukt. Ik verwacht een politieverhaal met veel geweld.

Ik ken de auteur niet. Leuk dat er een foto op de achterzijde staat zodat je weet wie dit boek geschreven heeft. Hij heeft verstand van zaken dus het verhaal zal geloofwaardig overkomen.

Ik verwacht veel spanning en wraak zoals de titel ook zegt.

Kaatje
    Bijdrager
    Post count: 56

De cover is erg mooi; mooie koele kleuren en de titel straalt kracht uit. Het doet me denken aan militaire politie.
    De auteur ken ik alleen van naam.
    Mijn verwachting is dat het een spannende politiethriller is met veel kennis van zaken.

helderinge
    Bijdrager
    Post count: 121

De cover is mooi , hard en mannelijk en doet vermoeden dat het iets met special forces te maken heeft.

Mijn verwachtingen van de auteur, Ik heb ooit een ander boek gelezen van Simon de waal. In de trein tussendoor een klein boekje namelijk Vector.
    Dat was goed en zeer kort het smaakte naar meer dus ik ben erg benieuwd of dit boek net zo goed is.

Ik verwacht dus een hoop spanning en een verhaal wat mannelijk en hard geschreven is .

fantje
    Bijdrager
    Post count: 18

Cover: Voorkant spreekt me niet zo aan, doet me denken aan oorlog en vechten. Terwijl de korte beschrijving achteraan me wel heel erg aanspreekt en duidelijker is wat ik van het boek kan verwachten.

Auteur: Ik ken de auteur en zijn schrijfstijl niet, dus kijk er naar uit om deze te ontdekken.

Verwachting: Ik verwacht veel spanning, misschien een rare twist. En een aangename, verrassend, spannend verhaal.

bridgeros
    Bijdrager
    Post count: 10

over: Veelzeggend over het boek

Auteur: ken alle Baantjer boeken van hem dus hoop dat dit in de zelfde genre of spannender is.

Verwachting: Ik hoop op veel spanning. verwachtingen tja dat kan je zo niet zeggen maar hoop spannender dan de baantjers

Gezellige leesgroetjes Brigitte

kessel45
    Bijdrager
    Post count: 103

Cover: ik lees dat het een metallic kaft is. Lijkt me érg mooi maar
    moeilijk te zien op een e-boek. De afbeelding spreekt me wel aan.
    Helmpje, geweer, flinke wapenstok waar je flinke slagen mee kunt krijgen.
    Weet het uit ondervinding met n oefening.

Auteur: Ken deze auteur zelfs niet van naam dus ook niets van hem gelezen.

Verwachting: Het lijkt me een spannend boek te worden. Ben héél erg
    benieuwd. Denk niet dat deze onbekende auteur voor mij, me teleur
    gaat stellen.
    Zo snel mogelijk aan beginnen.

Elly
    Bijdrager
    Post count: 40

Cover
    Het is een mooie sterke cover met helm en geweer. Op e-book is het lastig om terug te kijken.

Auteur
    Ik heb al meerdere bieken van Simon de Waal gelezen. Ken hem ook als maker van de serie Bureau Raampoort.

Ik denk dat het een nuchter Nederlands boek wordt, in de trant van Baantjer en Raampoort. Al mag het van mij wel iets spannender.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.