Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #1 Leesclub 21: Nemesis Nemesis, Tijdens het lezen

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 580
    #4791 |

Tijdens het lezen komen andere punten onder de aandacht, hieronder staan een paar aandachtspunten, die je kunnen helpen.

1. Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeldt erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    2. Ontwikkelt het verhaal zich zoals je ook verwacht?
    3. Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    4. Voorkom het plaatsen van spoilers. Spoilers zijn stukken tekst over een boek waarin teveel van de verhaallijn wordt weggegeven. Niet doen! Dit wordt door je collega lezers niet op prijs gesteld!

dikkiedik
    Bijdrager
    Post count: 23

Het boek heet Nemesis, Nemesis is de koningin van de gerechtigde wraak. Sylvia van Maele, een van de hoofdpersonen, worstelt daar mee, is het wraak wat ze wil?
    Dat vind ik wel een heel interessant thema in dit boek.
    Ik ben al ver in het boek, nog maar 50 bladzijdes te gaan. Geen opmerkelijke spel- of taalfouten gezien. Het verhaal ontwikkelt zich goed, ik had vooraf hier geen specifieke verwachtingen over. Knap van de auteur dat hij mij als lezer regelmatig op het verkeerde been zet. De spanning wordt ook goed door hem opgevoerd, ik ga gauw weer verder lezen.

Kaatje
    Bijdrager
    Post count: 53

Afgelopen zondag ben ik gestart met lezen. Mijn plan was om alleen de proloog te lezen maar dit is jammerlijk mislukt; ik kon niet stoppen 🙂 Het begint direct met een lading actie en spanning. Het komt erg realistisch over, alsof je erbij staat. Vanavond verder lezen..

tesdro
    Bijdrager
    Post count: 53

Wat een spannend boek zeg. Ik kan het maar lastig wegleggen. Bij de inschrijving had ik al aangegeven dat ik het iets weg vind hebben van de serie Moordvrouw en dat klopt ook wel. Buiten het boekje om dingen doen wat voor extra spanning zorgt.

Volgens mij staat er een foutje op blz. 22 waarbij Ruben en Brian door elkaar worden gehaald. Brian ligt op dat moment in het ziekenhuis maar er staat dat Brian de arm van de politieagent loslaat wat dus niet klopt.

Elly
    Bijdrager
    Post count: 40

Ik wilde eerst mijn vorig boek uitlezen, ben vandaag begonnen met het e-book van Nemesis. Het verhaal leest lekker snel net als bij de Baantjer boeken en de boeken De Waal en Baantjer. alleen hoop ik hier wat meer diepgang in te vinden. Ga nu weer verder met lezen, als iets me opvalt, meld ik me.

kessel45
    Bijdrager
    Post count: 83

Ben begonnen in het e-book van Nemesis en al 100 bladzijden verder. Wat ben je snel vertrouwd met iedereen. Veel spanning en langs de regeltjes door, allerlei zaken proberen te regelen. Toppie.
    Ja wat Tesdro schreef is mij ook opgevallen. Brian kon de arm niet vasthouden omdat hij in het ziekenhuis
    lag, maar och zolang we zélf maar weten hoe het zit, maakt het mij niet zoveel uit.
    Nemesis, de Koningin van de wraak. Dank je wel Dikkiedik, wéér wat geleerd. Ben benieuwd hoe alles verder
    ontwikkeld en jaaa vanavond weer wat hoofdstukken lezen.

bridgeros
    Bijdrager
    Post count: 10

Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeldt erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    Ben nog geen opmerkelijke citaten tegen gekomen die mij zijn opgevallen

Ontwikkelt het verhaal zich zoals je ook verwacht? Ja het verhaal ontwikkeld zich tot nu toe zoals verwacht ( ben nu op pagina 130)

Ben nog geen spelfouten tegen gekomen maar ik let daar ook niet op tijdens het lezen. Het boek is spannend en explosief genoeg om daar gewoon overheen te kijken is mijn mening.

Gezellige leesgroetjes Brigitte

helderinge
    Bijdrager
    Post count: 111

Opmerkelijke citaten en ook spelfouten heb ik eigenlijk nog niet opgemerkt. Maar in mijn geval is dat meestal een goed teken want dat wil zeggen dat ik helemaal in het verhaal opga. Zo ook hier. Tot nu toe vind ik het erg goed en heb ik moeite het boek weg te leggen. Regelmatig betrap ik mij erop dat ik even een half uurtje zou gaan lezen in bed en dat het ineens al half twee in de nacht is. Dat zijn wel kenmerken van een lekker verhaal.

Ik ga gauw verder 🙂

kessel45
    Bijdrager
    Post count: 83

Opmerkelijke citaten zullen me wél opvallen, zoals de arm vastpakken van Brian, maar lees- en spelfouten lees ik
    overheen. Ga zó op in het verhaal dat me die niet deren.
    Vind het een spannend verhaal en komt in het weekend wel uit denk ik.

simon
    Bijdrager
    Post count: 10

Leuk om te lezen allemaal!!

Amarins
    Bijdrager
    Post count: 28

Ontwikkelt het verhaal zich zoals je ook verwacht?
    Ik had er geen verwachting van, ben gewoon begonnen te lezen en man man, wat een heerlijk spannend verhaal.

Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    Ik heb het boek uitgelezen gisteravond maar ben geen opmerkelijke dingen tegen gekomen. Behalve een enkele taalfout!

jajansen
    Bijdrager
    Post count: 50

Eindelijk ook begonnen. Begint goed en spannend. Wat mij opvalt zijn de afkortingen zoals pd , fo of olvg. Ik kan mij voorstellen dat deze afkortingen niet voor iedereen vanzelfsprekend zijn.

jajansen
    Bijdrager
    Post count: 50

Inaanvulling op mijn eerdere opmerking wat betreft de vele afkortingen: in de epub staan deze in kleine letters ipv hoofdletters.
    Voor de rest, een spannend verhaal. Leest heerlijk weg.

fantje
    Bijdrager
    Post count: 18

Ik ben gewoon vergeten om tijdens het lezen iets te plaatsen, ging zo op in het verhaal dat ik er helemaal niet aangedacht heb.
    Wat natuurlijk positief is voor het boek, leest heel vlot.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.