Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #1 Leesclub 21: Nemesis Nemesis, Na het lezen #2

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 580
    #4802 |

Na het lezen #2

De plot

De plot is de verhaallijn van een boek. De lijn die loopt van het begin van het werk via diverse verwikkelingen naar het einde.

1. Vind je dat de verhaallijn wel of niet naar een ontknoping van verschillende verwikkelingen groeit?
    2. Vind je de verwikkelingen goed verstopt zitten in de verhaallijn of wordt er te vroeg, teveel bekend gemaakt?
    3. Ben je tevreden over de keuze van de auteur hoe de verhaallijn is gecombineerd met het (de) hoofdonderwerp(-en)?
    4. Vind je het verhaal geloofwaardig?
    5. Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?

Algemeen

1. Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    2. Vind je de schrijfstijl van Simon de Waal prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    3. Ben je tevreden of had je meer of iets anders verwacht?
    4. Ga je dit boek aanraden bij vrienden of familie?
    5. Vind je Nemesis een typisch Nederlandse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten?
    6. Stel…. Simon de Waal vraagt aan jou om zijn boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan Simon zijn?

Nu kun je ook je beoordeling geven over deze leesclub.

bridgeros
    Bijdrager
    Post count: 10

Vind je dat de verhaallijn wel of niet naar een ontknoping van verschillende verwikkelingen groeit?
    Ja dat vind ik wel
    Vind je de verwikkelingen goed verstopt zitten in de verhaallijn of wordt er te vroeg, teveel bekend gemaakt?
    Nee zitten goed verstopt
    Ben je tevreden over de keuze van de auteur hoe de verhaallijn is gecombineerd met het (de) hoofdonderwerp(-en)?
    ja
    Vind je het verhaal geloofwaardig?
    Soms wel soms niet
    Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    Nee einde had ik niet verwacht

Algemeen

Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Ja zeer spannend en boeiend

Vind je de schrijfstijl van Simon de Waal prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Prettig en goed te lezen

Ben je tevreden of had je meer of iets anders verwacht?
    Meer dan tevreden beter dan de Baantjers

Ga je dit boek aanraden bij vrienden of familie?
    Heb ik al gedaan en die hebben hem ook al uit

Vind je Nemesis een typisch Nederlandse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten?
    Nee had ook in bijv Amerika of Engeland, zweden kunnen afspelen

Stel…. Simon de Waal vraagt aan jou om zijn boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan Simon zijn?
    Explosief, spannend, niet weg te leggen

Gezellige leesgroetjes Brigitte

simon
    Bijdrager

Dank je wel Brigitte! Heel fijn om te lezen!

Kaatje
    Bijdrager
    Post count: 53

De plot
    De plot is de verhaallijn van een boek. De lijn die loopt van het begin van het werk via diverse verwikkelingen naar het einde.
    1.Vind je dat de verhaallijn wel of niet naar een ontknoping van verschillende verwikkelingen groeit? De verhaallijn zit goed in elkaar en de weg naar de ontknoping is boeiend en goed bedacht/geschreven.
    2.Vind je de verwikkelingen goed verstopt zitten in de verhaallijn of wordt er te vroeg, teveel bekend gemaakt? Er wordt niets te vroeg prijsgegeven.
    3.Ben je tevreden over de keuze van de auteur hoe de verhaallijn is gecombineerd met het (de) hoofdonderwerp(-en)? Ja zeker.
    4.Vind je het verhaal geloofwaardig? Voor mijn gevoel zou dit zomaar in het echt kunnen gebeuren, al heb ik enige twijfels of het team ‘off the record’ zou kunnen opereren.
    5.Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? Nee het einde had ik niet aan zien komen.

Algemeen
    1.Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht? Ik vind het een zeer interessant gegeven dat het team onofficieel opereert. Het verhaal had ik binnen een paar dagen uit, dus dit is een goed teken.
    2.Vind je de schrijfstijl van Simon de Waal prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen? De schrijfstijl van Simon de Waal is in begrijpelijk taal geschreven, mannelijk en direct en heerlijk om te lezen.
    3.Ben je tevreden of had je meer of iets anders verwacht? Ik ben erg tevreden en had geen verwachting ten aanzien van dit verhaal. Wel hoopte ik op een spannende thriller (en dat is gelukt). Met een klein kritiekpuntje; de personages zouden iets meer emotie en diepgang mogen hebben/krijgen.
    4.Ga je dit boek aanraden bij vrienden of familie? Zeer zeker.
    5.Vind je Nemesis een typisch Nederlandse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten? Ik vind het geen typische Nederlandse thriller, het speelt zich af in Amsterdam maar zou ook in een willekeurige plaats kunnen spelen.
    6.Stel…. Simon de Waal vraagt aan jou om zijn boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan Simon zijn? Een spannende politiethriller.

tesdro
    Bijdrager
    Post count: 53

Vind je dat de verhaallijn wel of niet naar een ontknoping van verschillende verwikkelingen groeit? Er gebeurt heel veel in dit boek. Als de daders één voor één dood gaan, heb je het idee dat het niet goed gaat komen maar dan verschijnen er weer nieuwe verdachten en gaat het verhaal rustig verder. Erg spannend zodat je zelf steeds weer kan gaan bedenken hoe dit af gaat lopen.
    Vind je de verwikkelingen goed verstopt zitten in de verhaallijn of wordt er te vroeg, teveel bekend gemaakt? Het kon mij niet snel genoeg gaan. De verwikkelingen zitten zo goed verstopt dat ik maar bleef lezen om er zo snel mogelijk achter te komen.
    Ben je tevreden over de keuze van de auteur hoe de verhaallijn is gecombineerd met het (de) hoofdonderwerp(-en)? De personages in het boek zijn allemaal met elkaar verbonden zodat er na het overlijden van een aantal mensen toch voortgeborduurd kon worden en het verhaal niet onverwachts eindigde. Het zorgde voor spanning. Wat wel bijzonder was dat de voetbalclub van Lars erbij werd gehaald waar Brian klusjes deed. Die link kon ik niet helemaal leggen met het verhaal.
    Vind je het verhaal geloofwaardig? Ja, want je merkte dat de schrijver ervaring had in deze wereld en veel studie had gedaan om het echt geloofwaardig over te laten komen.
    Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? Ik had het niet verwacht. Helemaal niet als Brian met Nathan in het bos staat en wat daar dan gebeurt.

Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht? Ja, het bleef van het begin tot het eind spannend.
    Vind je de schrijfstijl van Simon de Waal prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen? De schrijfstijl was zeer prettig en snel geschreven. Er waren maar 5 delen maar de sterretjes tussen de verschillende verhalen maakte het duidelijk en goed leesbaar.
    Ben je tevreden of had je meer of iets anders verwacht? Ik ben erg tevreden, omdat het verhaal mij aansprak. Binnen een week een boek uitlezen gebeurt bij mij niet zo snel dus het zegt genoeg wat ik van dit boek vind.
    Ga je dit boek aanraden bij vrienden of familie? Zeker, want het is een goed verhaal. Ik denk dat mijn man die nooit boeken leest dit boek ook zal waarderen. Hij is al begonnen en ik kan zijn aandacht niet meer trekken.
    Vind je Nemesis een typisch Nederlandse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten? Dit boek had in principe in alle andere landen af kunnen spelen.

Stel…. Simon de Waal vragen aan jou om zijn boek te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan Ali zijn? Spannend en snel wat bij de politiewereld hoort.

Amarins
    Bijdrager
    Post count: 28

Vind je dat de verhaallijn wel of niet naar een ontknoping van verschillende verwikkelingen groeit?
    Ik vind de verhaallijn prachtig. Het boek begint meteen in het eerste hoofdstuk al heel spannend, het pakt je meteen en tot de laatste zinnen houdt het boek je vast.
    Vind je de verwikkelingen goed verstopt zitten in de verhaallijn of wordt er te vroeg, teveel bekend gemaakt?
    Het zit prima verweven in het verhaal en het duurt heel lang tot je in de gaten krijgt hoe het gaat eindigen. Het overrompelde me nog hoe het eindigde. Overigens vond ik het einde niet leuk en zeer onbevredigend.
    Ben je tevreden over de keuze van de auteur hoe de verhaallijn is gecombineerd met het (de) hoofdonderwerp(-en)?
    Jazeker, je kunt merken dat de auteur ervaring heeft in deze wereld.
    Vind je het verhaal geloofwaardig? Het lijkt mij een geloofwaardig verhaal, al vraag ik mij wel af of er zoveel rechercheurs ongemerkt mee kunnen doen ‘buiten het boekje’.
    Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? Ik had het einde niet zien aankomen. En om eerlijk te zijn, wat ik hier al eerder noemde vond ik het einde ook onbevredigend, had er na alle spanning van het boek iets meer van verwacht.

Ik vond het een prachtig en boeiend verhaal wat ik van de eerste tot de laatste letter met heel veel plezier heb gelezen.
    Vind je de schrijfstijl van Simon de Waal prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Simon schrijft heel mooi, boeiend, leesbaar en vol spanning en vaart.
    Ik had geen verwachting want ik kende de schrijver niet. Maar het heeft me vele fijne leesuurtjes bezorgd.
    Jazeker, ik heb het nu doorgeschoven naar mijn man en ik ga op facebook ook even wat reclame maken want het is echt het lezen waard.
    Vind je Nemesis een typisch Nederlandse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten?
    Ik denk dat het verhaal ook in een andere stad/land zich af had kunnen spelen. Dus ja, wat maakt dat het een echte nederlandse thriller is? Een nederlandse schrijver en het speelt in Amsterdam! Het maakt het Nederlands maar het had ook anders kunnen zijn denk ik.
    Stel…. Simon de Waal vraagt aan jou om zijn boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan Simon zijn? Spannend, vol vaart, werkelijk, genieten!

simon
    Bijdrager

Dank jullie wel!!!

helderinge
    Bijdrager
    Post count: 111

De plot

Ja dat vind ik zeker wel goed gedaan. langzaamaan word het duidelijker hoe en wie er mee te maken heeft en hoe het verhaal in elkaar zit. Je wilt op het eind gewoon weten hoe het afloopt.

Vind je de verwikkelingen goed verstopt zitten in de verhaallijn of wordt er te vroeg, teveel bekend gemaakt? Nou ja vrij vroeg al weet je natuurlijk wel wie ermee te maken hebben en wie er verantwoordelijk zijn voor de gebeurtenissen maar naar mijn mening is dat niet storend. De wijze waarop en de vraag of het allemaal goedkomt moet nog wel beantwoord worden.

Vind je het verhaal geloofwaardig? Nee op zijn tijd is het niet helemaal geloofwaardig zeker gezien het feit dat rechercheurs hun eigen verhoormethodes gaan toepassen. Maar zoals ook vermeld in mijn recensie, een fictief verhaal hoeft niet perse slecht te zijn als voorbeeld te noemen , dan kan de schrijfster van harry potter wel inpakken 🙂 Ik vind het verhaal zeker heel goed en spannend ondanks dat bepaalde gebeurtenissen niet helemaal geloofwaardig zijn.

Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? Nee niet helemaal en ik vond het ook erg zonde dat brian uiteindelijk overleed. Ik had dat niet zien aankomen.

Algemeen
    Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht? ja eigenlijk zat ik er vrij snel wel in en wilde ook gewoon lekker verder lezen tot het uit was.

Vind je de schrijfstijl van Simon de Waal prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen? nee het las vrij makkelijk weg en dat verwachtte ik ook wel. Ik had eerder al vector gelezen van simon en dat was ook prettig lezen.

Ben je tevreden of had je meer of iets anders verwacht? Ik ben meer dan tevreden. na vector had ik een beeld van boeken van simon. Vector was geschreven op een kort bondige en harde manier, dit boek was echter in de detail smeer uitgewerkt en daardoor nog spannender . Ik vond het dus prettig lezen.

Ga je dit boek aanraden bij vrienden of familie? Eerlijk gezegd heb ik hem al doorgegeven aan mijn zus omdat ik hem erg goed vond. 🙂

Vind je Nemesis een typisch Nederlandse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten? Ja eigenlijk wel voor wat betreft verhaallijn . Het speelt zich natuurlijk ook in Nederland af. Voor wat betreft schrijfstijl weer minder. Maar dat is niet slecht bedoeld eerder goed en uniek als zoiets ben ik nog niet door een Nederlandse schrijver tegen gekomen.

Stel…. Simon de Waal vraagt aan jou om zijn boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan Simon zijn? hard spannend en een page turner.

dikkiedik
    Bijdrager
    Post count: 23

De plot
    1.Vind je dat de verhaallijn wel of niet naar een ontknoping van verschillende verwikkelingen groeit? De verhaallijn groeit absoluut naar de ontknoping toe. de auteur hantwert een hoog tempo van ontwikkelingen in het boek, de ontknoping dendert echt binnen.
    2.Vind je de verwikkelingen goed verstopt zitten in de verhaallijn of wordt er te vroeg, teveel bekend gemaakt? Een aantal verwikkelingen zitten goed verstopt, daarmee verrast de auteur de lezer echt. Daarnaast lopen een aantal voor de hand liggende verwikkelingen bv de activiteiten die de man van Sylvia onderneemt, dat zet je af en toe op het verkeerde been; goed gedaan!
    3.Ben je tevreden over de keuze van de auteur hoe de verhaallijn is gecombineerd met het (de) hoofdonderwerp(-en)? Zeker, het is niet alleen een spannend verhaal, het zet je als lezer ook aan het denken over je eigen grenzen. Hoe ver ben ik bereid om te gaan als het gaat om wraak/gerechtigheid.
    4.Vind je het verhaal geloofwaardig? ik hink op twee gedachten: Simon de Waal beschrijft het levensecht dus ja, het zou best zo kunnen gebeuren. Maar aan de andere kant twijfel ik toch wel, bv aan de rol van de advocaat en haar invloed op de moordenaars.
    5.Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? Ik had wel verwacht dat Nemesis tot een goed einde zou komen maar de manier waarop niet.

Algemeen
    1.Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht? Nou en of!Ik had het ‘geluk’ dat ik voor mijn werk naar Amsterdam moest, toch een treinreis van ruim een uur = heerlijk lezen. Daarna heeft het boek me niet meer los gelaten. Ik had het dus heel snel uit.
    2.Vind je de schrijfstijl van Simon de Waal prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen? Zijn schrijfstijl is prettig, het tempo van de verwikkelingen ligt hoog zodat je maar met moeite het boek weg kunt leggen.
    3.Ben je tevreden of had je meer of iets anders verwacht? Ik ben meer dan tevreden, de auteur heeft mij echt verrast.
    4.Ga je dit boek aanraden bij vrienden of familie? Zeker, dat doe ik met alle boeken die ik goed vind, dus deze zeker ook.
    5.Vind je Nemesis een typisch Nederlandse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten? Nee, het verhaal speelt in Nederland maar dat zou ook best in een ander land kunnen zijn.
    6.Stel…. Simon de Waal vraagt aan jou om zijn boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan Simon zijn? Zo spannend, niet weg te leggen!

kessel45
    Bijdrager
    Post count: 83

Zéker zit er een bepaalde groei in. Tja ik weet niet of je perse van groei kunt spreken. Het is een verhaal dat goed opgebouwd is en naar het einde toe steeds spannender wordt. Als je dat met groei wilt bestempelen zéker, maar ik vind het meer “kunde”van de auteur om het zó goed op te bouwen naar het einde toe.

Vind je de verwikkelingen goed verstopt zitten in de verhaallijn of wordt er te vroeg, teveel bekend gemaakt? Nee hoor, er wordt m.i. helemaal niets prijs gegeven.

Ben je tevreden over de keuze van de auteur hoe de verhaallijn is gecombineerd met het (de) hoofdonderwerp(-en)? Zéker ben ik tevreden.

Vind je het verhaal geloofwaardig? Ja het verhaal is geloofwaardig. Misschien een halve eeuw geleden nog niet, wie zou het in zijn hoofd halen een moord te plegen in het hol van de leeuw, maar in deze tijd kan men zéker zoiets verwachten en staat niemand er meer van te kijken.

Absoluut niet. Was erg verbaasd.

Algemeen
    Het verhaal had inderdaad steeds mijn volle aandacht. Van begin tot einde zonder saaie stukken er tussenin.
    Had het erg snel uit.

Héél begrijpelijk geschreven, maar ook ontspannend te lezen. Men kon het lezen zonder telkens te moeten denken hoe zit het nou. Je werd nergens door afgeleid. Heerlijk boek dat leest als een trein.

Heel erg tevreden. Had nooit van Simon gehoord, maar het verhaal sprak me erg aan. Begon spannend en eindigde spannend en natuurlijk het tussenstuk deed er niét voor onder.

Natuurlijk ga ik dit boek aanraden. Heb ik trouwens al gedaan.

Moeilijk toe te lichten want ik denk dat het in ieder land met enkele aanpassingen afgespeeld zou kunnen hebben.

Stel…. Simon de Waal vraagt aan jou om zijn boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan Simon zijn?
    Ja soms hard, maar dit vind ik alleen maar super fijn, maar zéker ook super spannend en als ik Simon de Waal een goede raad mag geven, wacht niet te lang en ga snel aan een volgend boek beginnen als je er nog niet in bezig bent. We willen blijven genieten.

jajansen
    Bijdrager
    Post count: 50

Het is een logische verhaallijn . Goed opgebouwd .
    Vind je de verwikkelingen goed verstopt zitten in de verhaallijn of wordt er te vroeg, teveel bekend gemaakt? Zoals al geschreven, logisch opgebouwd. Het verhaal ontwikkelt zich steeds verder
    Ben je tevreden over de keuze van de auteur hoe de verhaallijn is gecombineerd met het (de) hoofdonderwerp(-en)? Prima passend.
    Vind je het verhaal geloofwaardig. Ik zou misschien moeten zeggen van niet, in feite praat je over eigen rechter spelen. Maar zoals het geschreven is ja, het komt geloofwaardig over.
    Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? Het einde van Brian niet, de rest wel.
    Algemeen

Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht? Ja het is een boeiend verhaal, vol vaart geschreven.
    Vlot geschreven, gemakkelijk leesbaar en vol spanning
    Ben je tevreden of had je meer of iets anders verwacht? Ja, boven verwachting.
    Ga je dit boek aanraden bij vrienden of familie? Ja, zeker
    Nee, het zou ook een Amerikaanse thriller kunnen zijn, het speelt zich alleen in Nederland af.
    Stel…. Simon de Waal vraagt aan jou om zijn boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan Simon zijn. Spannende politiethrillen voer recht en gerechtigheid. Benieuwd naar het vervolg.

fantje
    Bijdrager
    Post count: 18

De plot

zeker wel
    Ze zitten goed verstopt en worden op het juiste moment beetje bij beetje vrij gegeven

Alles is goed met elkaar gecombineerd
    Vind je het verhaal geloofwaardig?
    Ja en nee, ik geloof wel dat het voor hen te veel wordt en ze het recht in eigen handen nemen, maar toch verwachte ik ook wel dat er iemand zou twijfelen, zich zou terug trekken, of discussie zou zijn over wat ze aan het doen zijn. Dat miste ik beetje.
    nee, had niet gedacht dat ze zo ver zouden gaan

Algemeen

Meestal wel
    Goed en duidelijk geschreven, met op het juiste moment spanning ingebouwd.
    Ik was tevreden, al had ik zoals eerder verteld iets meer discussie verwacht.
    Wel bij de mensen die graag dit genre lezen.
    Niet typisch Nederlands, ik ben Belgische en kon me er ook in inleven. Zou zeker ook in Amerika of elders gebeuren.
    Leuke politieroman met toch een speciale twist

Elly
    Bijdrager
    Post count: 40

De Plot
    De verhaallijn zit goed in elkaar en je bent meteen in het verhaal. Er overlijden veel mogelijke daders en dat zorgt voor spanning tot het eind
    De verwikkelingen zitten goed verstopt in het verhaal.De ontknoping is goed bedacht door Simon.
    Ik ben zeker tevreden over de keuze van de auteur wat betreft de combinatie van de verhaallijn en het hoofdonderwerp.
    Ik vind het boek deels geloofwaardig , wat ik niet geloofwaardig vind, is dat de rechercheurs die betrokken zijn bij deze zaak, allemaal op het bureau uit het beeld verdwijnen. Ze kunnen allemaal stiekem in een loods aan de zaak werken, waar ze vanaf gehaald zijn.
    Ik had het einde niet zo verwacht, dat was een verrrassing.

Algemeen
    Het verhaal was boeiend en las lekker snel, daar hou ik van. het had meteen mijn volle aandacht, ik had het boek dan ook al snel uit.
    De schrijfstijl van Simon de Waal is begrijpelijk geschreven. Het had wel meer inhoud dan de Baantjer en de Waal reeks. Ook aardig voor een keer, maar ik heb toch liever dit boek.
    Ik ben tevreden, maar had er stiekem toch nog iets meer van verwacht. Ik hoopte op een spannende thriller en dat was het ook bijna.
    Ik praat heel veel over boeken bij gelijkgestemden en men is regelmatig geïnteresseerd wat ik gelezen heb en wat ik ervan vond. Dus ja regelmatig adviseer ik lezers en soms ook de bibliotheek medewerkers.
    Dat zal dus ook met dit boek gebeuren.
    Ik vind dat het boek wel in bepaalde andere landen af zou kunnen spelen, maar de setting is toch wel Europees.
    Ik vind het boek Nemesis niet hard, ik lees afschuwelijkere verhalen. Dit is voor mij redelijk soft.
    Ik zou zeggen dat dit boek onder de thrillers valt maar dan zonder toevoeging.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.