Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #Z-1 Leesclub 42: Meesterdeal Meesterdeal, Na het lezen #2

16 bericht aan het bekijken (van in totaal 16)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 62

De plot

Wat vind je van het plot?
    Enorm spannend. Er lopen verschillende lijnen door elkaar. Het enige dat ik jammer vind, is dat ik een onafgemaakt gevoel bij Emiel heb. Of ik heb iets gemist.
    Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    Het boek leidt je door allerlei emoties en zorgt ervoor dat je steeds verder wil lezen. Wat gaat er gebeuren, wat gaat Bo doen, want heeft Emiel ermee te maken, waarom neemt Emiel Eva mee, gaat Sten altijd ontkennen of toont hij een keer ruggengraat. En dan heb je daar het einde, een twist die je niet verwacht! Het zorgt er ook voor dat je zelf mee gaat denken, nu gaat dit gebeuren, maar de schrijfster draait het dan zo, dat heel je gedachten niet meer kloppen.
    Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    Nee, helemaal niet. Ik wantrouwde Emiel zo erg, dat ik mijn pijlen op hem richtte.
    Algemeen

Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Ja, ondanks dat ik op de valreep deze lijst invul, had ik het boek na binnenkomst binnen no-time uit. Heb me er zeker mee vermaakt.
    Vind je de schrijfstijl vanMarlen Beek-Visser prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Ondanks dat er soms veel gebeurd, kon ik het verhaal goed begrijpen en is het een boek dat ik lekker voor het slapen gaan en bij het wakker worden kon lezen.
    Vind jeMeesterdeal een typisch Nederlandse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten?
    Dit is altijd een lastige vraag. Wat is typisch Nederlands aan een thriller? Het is in ieder geval een verhaal dat je laat nadenken. Hoe zou jij als moeder handelen als dit bij je dochter gebeurd? En wat vind je van de relatie tussen een meisje en een leraar als beide partijen dit willen? Echt een thriller vind ik het niet. Dat is voor mij meer dat er vrij direct een moord wordt gepleegd en we naar aanleiding van die moord erachter komen, wat het verhaal erachter is. Wel is het een goed verhaal met zeker de nodige spanning.
    Stel….Marlen Beek-Visser vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan Marlen zijn?
    Drama, harde kern, beladen met emoties

Dit boek

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Het is een boek met een onderwerp dat regelmatig wordt gebruikt. De relatie tussen een scholiere en een leraar. En altijd is het dan een relatie terwijl de leraar een echte relatie buiten school om heeft. Wat ik wel uniek vind (althans na wat ik allemaal heb gelezen), is dat het boek nu vanuit de moeder wordt geschreven. Hiervoor las ik een boek waarin ook een relatie was tussen een meisje en een leraar, maar hierbij werd enkel geschreven vanuit het meisje zelf en vanuit een vriendin. En vaak lees je dus vanuit het meisje zelf. Dat het nu wordt beschreven vanuit de moeder, dat zorgt voor heel andere emoties. Je voelt de wanhoop, de boosheid enzovoort.
    Zou je tenslotte, als gedreven thrillerlezer, nog een goede raad aanMarlen Beek-Visser mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Ga zo door. Het boek is echt vermakelijk, prettig en leuk om te lezen.

Hearts are wild creatures, that's why our ribs are cages..

16 bericht aan het bekijken (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.