Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #Z-1 Leesclub 42: Meesterdeal Meesterdeal, Na het lezen #1

16 bericht aan het bekijken (van in totaal 16)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 62

De karakters

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    Evolutie betekend in mijn ogen aanpassingen doen om zo beter te kunnen overleven. Wie doet dit? Met name Eva, Eva zet zich in om voor zichzelf een zo fijn en optimaal mogelijk leven te krijgen. Ze ziet niet in dat de relatie met haar leraar tot weinig zal leiden in de toekomst, maar ze probeert het wel.
    Bo daarentegen gaat in mijn ogen juist achteruit. Ze is sterk, ze is een doorzetter, maar tegelijk is ze enorm kwetsbaar en zwak. Ze verandert van iemand die anderen helpt naar een vrouw met slechts één missie. Eva weghouden bij haar vriend.
    Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Nee, ik voel geen connectie met de personages. Bo is in mijn ogen vooral foute keuzes aan het maken. Ze grijpt veel te laat in, laat zich in met een man die niet spoort en is niet sterk genoeg om haar dochter aan te pakken. Adam is te afwezig. En Eva is teveel op zichzelf gericht.
    Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Aan de personages wil ik niks veranderen, dan zou het boek niet meer kloppen. Als het het echte leven was, dan hoop ik toch dat personen als Bo niet bestaan. Dat ze toch wat strenger optreden.
    De auteurs

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    Ja! Het boek sleept je gewoon door allerlei emoties en je moet blijven lezen. De wirwar van liefde van Eva en het steeds verder zakken van de gemoedstoestand van Bo zijn zo realistisch beschreven, daar leef je echt in mee.
    Meesterdeal is de tweede thriller van Marlen Beek-Visser. Ga je Stem! (debuutthriller) en de volgende boeken van haar ook lezen?
    Ja, dat staat zeker op mijn lijstje van nog te lezen boeken.

Hearts are wild creatures, that's why our ribs are cages..

16 bericht aan het bekijken (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.