Home Forums Leesclub 42: Meesterdeal Meesterdeal, Beoordeling

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 580
    #8274 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning: .. punten, omdat ….

Plot: .. punten, omdat ….

Leesplezier: .. punten, omdat ….

Schrijfstijl: .. punten, omdat ….

Originaliteit: .. punten, omdat ….

Psychologie: .. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling: .. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

nini_ingrid
    Bijdrager
    Post count: 149

Spanning: 9 punten, omdat ….dit boek me wel meetrok tot het einde en ik het moeilijk kon wegleggen

Plot: 6 punten, omdat ….er voor mij teveel gebeurde waardoor het verhaal ongeloofwaardig word

Leesplezier: 8 punten, omdat ….ik het boek toch graag gelezen heb

Schrijfstijl: 9 punten, omdat ….het zo goed weg leest en gemakkelijk te volgen is

Originaliteit: 9 punten, omdat ….ik de verhaallijn met Emiel zo origineel vind

Psychologie: 7 punten, omdat ….het is jammer dat je bv van Adam niet weet hoe hij zich voelt

Gemiddelde beoordeling: 8 punten

Annemie S
    Bijdrager
    Post count: 22

Spanning : 10 Doorlezen was het enige wat ik nog wilde. Boek was nauwelijks weg te leggen.

Plot : 10 Totaal onverwacht, plot bracht me zelfs van de wijs

Leesplezier : 8 de wereld bestond heel even niet meer voor mij, zo zat ik in het boek. Soms ergerde ik me wel in Bo´s gedragingen

Schrijfstijl : 8 begrijpelijk geschreven, makkelijk te volgen

Originaliteit : 8 het verhaal op zich is een actueel onderwerp, goed gevonden daar op in te spelen, echter nogal wat bijkomstigheden bij betrokken, die het boek ongeloofwaardig maken.

Psychologie : 6 zoals reeds gezegd in 8, nogal wat irreëele afknappers.

gemiddelde beoordeling :8,3

tesdro
    Bijdrager
    Post count: 53

Spanning: 7 punten, omdat ik meer spanning verwacht als het boek als thriller wordt bestempeld. Er zaten wel wat spannende momenten in maar dat hadden er meer mogen zijn.

Plot: 8 punten, omdat ik in eerste instantie wat teleurgesteld was maar toen het verhaal nog even doorliep viel alles op zijn plek.

Leesplezier: 9 punten, omdat ik het erg prettig geschreven vond en je wel door wilt lezen, omdat je nieuwsgierig bent hoe het afloopt.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het goed weg leest, er geen moeilijke woorden in voorkomen en het ook goed te volgen is met de hoofdstuk benamingen.

Originaliteit: 8 punten, omdat het een onderwerp is van deze tijd.

Psychologie: 8 punten, omdat je helemaal op de hoogte bent hoe Eva en Bo zich voelen en je met beiden mee kan leven.

sanhan
    Bijdrager
    Post count: 52

Spanning: 8 punten, omdat het best wel spannend was, uitgezonderd sommige stukken

Plot: 8 punten, omdat er ineens zoveel gebeurde

Leesplezier: 9 punten, omdat ik niet kon stoppen met lezen

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het op een aangename manier geschreven was

Originaliteit: 7 punten, omdat er in grote lijnen toch veel gebeurde wat ik op voorhand al verwachtte door de korte inhoud

Psychologie: 8 punten, omdat het goed in elkaar zat

gemiddeld: 8

kareltje
    Bijdrager
    Post count: 119

Spanning: 7 punten, omdat ik alleen de scene van Bo op de boot bij Emiel echt spannend vond.

Plot: 8 punten, omdat de eindontknoping een verrassend extraatje was, waarmee het boek beter “af” was.

Leesplezier: 7,5 punten, omdat Meesterdeal een lekker leesbaar boek is, maar soms iets beklemmend door de wijze waarop Bo wordt neergezet.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat de schrijfster een prettig leesbaar boek heeft geschreven met afwisseling (door de verschillende verhaallijnen en cursieve delen).

Originaliteit: 8,5 punten, omdat de schrijfster een origineel thema gebruikt (liefdesrelatie docent-leerling) en hierbij originele lijnen heeft gecreëerd (de hulplijn, ontslag van de vader, erfelijk kenmerk bij de dochter, donorschap).

Psychologie: 8,5 punten, omdat de personages psychologisch gezien goed zijn uitgewerkt. Met de cursieve delen en de uiteindelijke ontknoping rondom de docent is Sten heel goed neergeschreven. Ook de manier waarop zijn echtgenote nu met het verlies omgaat, vind ik kloppen. Daarnaast vond ik Emiel heel goed neergezet. Misschien is het juist ook knap dat op dit onderdeel verschil van mening is, aangezien ik bv minder overtuigd ben van hoe de personages Bo en haar dochter zijn neergezet.

Gemiddelde beoordeling: 7,9 punten

Jacobaan
    Bijdrager
    Post count: 31

Spanning:
    9 punten, ik werd meteen het verhaal in gezogen en kon er niet meer uitkomen. De verschillende wendingen in het verhaal zorgde voor een hoge spanningsboog

Plot:
    10 punten, hier hoef ik niet eens over na te denken. Als iemand dit had zien aankomen dan vind ik dat enorm knap.

Leesplezier:
    10 punten, boeiend en het verslapte géén enkel moment, heb het verhaal ook binnen 1,5 dag uitgelezen

Schrijfstijl:
    10 punten, hele krachtige, prettige en vlotte schrijfstijl.

Originaliteit:
    9 punten, goede verhaallijnen en wendingen aanwezig evenals de diverse en soms complexe dilemma’s

Psychologie:
    9 punten, vooral de psychologische spelletjes die door Emiel werden gespeeld waren ijzersterk.

Gemiddelde beoordeling is een dikke 9,5

Severine
    Bijdrager
    Post count: 33

Spanning: 7 punten, omdat het mij boeide en er veel verchillende wendingen waten

Plot: 7 punten, omdat het goed opgebouwd is met onverwachte wending.

Leesplezier: 8 punten, omdat ik het boek graag heb gelezen.

Schrijfstijl: 7,5 punten, omdat het boek erg gemakkelijk leest.

Originaliteit: 8 punten, omdat ik het einde origineel gevonden vind, het heeft net dat beetje meer dan dat het over een gewone leerkracht-leerling situatie zou gaan.

Psychologie: 7,5 punten, omdat de personages goed zijn uitgewerkt. Zo lees je hoe Eva zich voelt dmv haar dagboek, en bij Sten lees je het in het cursief gedrukte gedeelte.

Gemiddelde beoordeling: 7,5 punten

Bryan Fohler
    Bijdrager
    Post count: 8

Spanning: 9 punten, omdat het verhaal vanaf het begin tot het eind spannend is en je de spanning steeds verder ziet opbouwen.

Plot: 9 punten, omdat ik dit einde echt niet had zien aankomen en ik verschillende keren op het verkeerde been gezet werd.

Leesplezier: 9 punten, omdat ik steeds getriggerd werd om verder te lezen.

Schrijfstijl: 10 punten, omdat het erg toegankelijk geschreven is en je hierdoor erg gemakkelijk in de personages kon verplaatsen.

Originaliteit: 9 punten, omdat ik dit onderwerp in deze hoedanigheid nog niet eerder in een boek ben tegengekomen.

Psychologie: 8 punten, omdat de karakters erg goed zijn uitgewerkt. Door de cursieve gedeeltes wist je wat Sten dacht en door de dagboekfragmenten kon ik me ook goed in Eva verplaatsen. Ik had wel soms wat moeite om me in Bo te verplaatsen.

Gemiddeld beoordeling: 9

Wendy
    Bijdrager
    Post count: 55

Spanning: 7, er zat genoeg spanning in het hele verhaal
    Plot : 6 , ik vond het allemaal wat te veel en ongeloofwaardig
    Leesplezier: 7, met plezier gelezen, maar af en toe wel geërgerd.
    Schrijfstijl: 8, verhaal leest vlot en fijn.
    Originaliteit: 8, actueel en origineel verhaallijn
    Psychologie: 7, niet alle personages waren geloofwaardig neergezet.

Totaal : 43 / 6 = 7,2 van mij

Anitadegroot
    Bijdrager
    Post count: 49

Spanning: 7.5 punten, omdat het einde anders was als ik had verwacht in dit familiedrama.

Plot: 7 punten, omdat het verhaal wel goed is uitgewerkt maar voor het mooi 1 of 2 verhaallijnen er bij zaten die over de top waren.

Leesplezier: 7.5 punten, omdat het goed geschreven is met leuke twistwendingen.

Schrijfstijl: 7.5 punten, omdat het verhaal aangenaam leest en ze heel erg op het gevoel ging, de film speelde in mijn hoofd af.
    Originaliteit: 8 punten, omdat ik om me heen niet anders zie dat pubers liegen en de ouders het te laat doorhebben. Een moelijk maar origineel uitgangspunt.

Psychologie: 8 punten, omdat het gebeurd niet zo dramatisch maar het gebeurd wel.

Gemiddelde beoordeling: 7.5 punten Een goed verhaal met 1 of 2 lijntjes die over de top zijn waardoor je weet dat het een verhaal is en gelukkig niet de werkelijkheid.

lezer
    Bijdrager
    Post count: 20

Spanning: 8 punten, omdat ik echt wel wou weten hoe het verder liep maar ik vooral zat te wachten wanneer er nu iemand zou vermoord worden.

Plot: 7 punten, omdat die heel ingenieus gevonden is maar er toch nog wat foutjes/tegenstellingen in zitten en al bij al te overdadig was door letterlijk alles op het einde bij mekaar te laten komen

Leesplezier: 7 punten, omdat het enorm makkelijk leest en de aandacht vasthoudt ook al zat ik me constant aan de karakters te ergeren – ik leefde duidelijk mee

Schrijfstijl: 9 punten, omdat correct modern nederlands in voor iedereen begrijpbare zinnen zonder goor taalgebruik of rioolwoorden verfrissend werkt.
    Het vertelperspectief ligt Marlen duidelijk.

Originaliteit: 8 punten, omdat de onderdelen niet nieuw zijn, het geheel is voor mij wel uniek.

Psychologie: 9 punten, omdat ik in het verloop van het verhaal echte labiele mensen zie (ik woon naast een psychiatrische inrichting).

Babette
    Bijdrager
    Post count: 17

Spanning: 7,5 punten, omdat het verhaal niet continue spanning bevatten en op een bepaald moment waarop het spannend had kunnen zijn, er eens stukje voor mij al voorspelbaar was en ik denk dat er in het verhaal nog meer mogelijk was als Bo samen met Emiel op de boot is, waardoor de spanning zou zijn gestegen.
    Plot 8,5 punten, sterk plot, niet voorspelbaar, tot het laatste moment was het afwachten wat er nu precies zou gaan gebeuren en hoe “de vork in de steel” zat.
    Leesplezier 9,5 punten, met veel plezier en binnen 1 dag heb ik Meesterdeal gelezen.
    Schrijfstijl 9 punten, toegankelijke en makkelijk geschreven, alleen in de eerste hoofdstukken duurde het heel even voordat duidelijk was wat er nu precies speelde op welk moment.
    Originaliteit 9 punten, actueel onderwerp
    Psychologie 7,5 punten, het verhaal zat goed in elkaar, maar het was geen psychologische thriller.

Gemiddelde beoordeling: 8,5 voor Meesterdeal.

Hartelijk dank voor het met plezier mogen deelnemen aan deze leesclub, de recensie zal ik zo spoedig mogelijk plaatsen op de boekenpagina.

Cece
    Bijdrager
    Post count: 26

Spanning: 8 punten, omdat het verhaal zelf spannend was, maar een groot deel van het midden stuk viel wat weg, waardoor het lezen minder werd.

Plot: 8 punten, omdat ik zag het wel een beetje aankomen, maar dit had ik niet verwacht.

Leesplezier: 8 punten, omdat mijn aandacht niet altijd bij het verhaal zelf was.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat je de emotie voelde, de irritatie, het lekker weg leest. Maar soms ook wat downs.

Originaliteit: 8 punten, omdat er meerdere verhalen geschreven zijn, maar niet zo goed als Meesterdeal.

Psychologie: 8 punten, omdat het verhaal zit goed in elkaar. Ondanks dat het geen psychologische thriller is. Toch miste ik wel wat Psychologie in het verhaal (buiten de mensen om) (labiele vind ik ook weer zo’n rot woord)

Totaal 8 punten

alegna
    Bijdrager
    Post count: 56

Spanning: 8 punten, omdat je ondanks het feit dat het niet thrillerachtig aanvoelt, toch echt door wil blijven lezen.

Plot: 8 punten, omdat het een goed verhaal is, maar ik mis wel een stuk bij Emiel, of dit ligt aan mij.

Leesplezier: 9 punten, omdat ik het boek in no-time uit had. Dat gebeurd maar bij weinig boeken.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het makkelijk leest en je mee wordt gesleept in de emoties van de personages en je continu meedenkt met wat er gaat gebeuren.

Originaliteit: 8 punten, omdat het boek vanuit het perspectief van de moeder schrijft. De moeder van een meisje die een relatie met een leraar heeft.

Psychologie: 8 punten, omdat je continu meedenkt bij het verhaal en je wordt meegezogen in emoties.

Gemiddelde beoordeling: 8.2 punten

Hearts are wild creatures, that's why our ribs are cages..

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.