Home Forums Leesclub 63: Meedogenloos Meedogenloos, Voor het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 848
    #12312 |

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen. 

Cover: Alle aan- en opmerking betreffende de buitenzijde van het boek.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek?

Bianca0602
    Bijdrager
    Post count: 31

Ik heb op internet even de achterkant van het boek opgezocht. De voorkant geeft me een onbestemd gevoel. Het vervallen huis omringd door bomen. Ik zou er niet snel op af stappen. Wat zou dit huis te maken hebben met het verhaal?
    De achterkant met de foto’s van de auteurs is netjes. De tekst is reeds bekend.
    De kleuren zijn sober en geeft het spannende karakter weer.
    Mijn verwachtingen zijn niet zo groot aangezien ik beide auteurs niet ken. Ik hoop dat de auteurs elkaar op zo’n manier aanvullen dat niet te merken is dat het door 2 auteurs is geschreven.
    Ik verwacht een boek dat spannend is. Ik hoop dat het makkelijk te lezen is. Ik ben ook zeer benieuwd of al snel de connectie tussen de 3 gevallen duidelijk wordt. Ook ben ik benieuwd of de titel ‘meedogenloos’ terug komt in het verhaal. Wie is meedogenloos of zijn het bepaalde gebeurtenissen?
    Ik ga gauw beginnen met lezen.

sandra1968
    Bijdrager
    Post count: 29

Cover: op de voorkant staat een houten huisje in het donker, het ziet er een beetje eng uit… het licht bovenin geeft ook wel weer hoop.

Auteur: Ik heb al zo veel goede berichten van Melissa Skaye gehoord dat mijn verwachtingen hoog gespannen zijn. Van J. Sharpe heb ik volgens mij nog nooit wat gelezen. Ben heel benieuwd of ik merk dat het door 2 schrijvers is geschreven.

Verwachting: De tekst op de achterkant van het boek maakt mij heel erg nieuwsgierig en ik ben heel benieuwd hoe deze 3 zaken met elkaar in verband staan.

coenraad
    Bijdrager
    Post count: 219

De grote witte letters met de titel en de namen staan prominent afgedrukt op de cover. Warme kleuren maar toch een eenzame sombere cover met een klein bouwvallig armoedig huisje/schuurtje prominent op de voorgrond. Het zonlicht probeert er door heen te komen wat denk ik symbool staat voor er is altijd hoop en licht aan de andere kant van de tunnel.

Na de tekst gelezen hebben op de achterkant geeft me de indruk dat er drie verhaallijnen zijn. Wat hebben deze verhaallijnen met elkaar te maken en hoe worden ze met elkaar verweven tot een kloppend verhaal ? Deze vragen komen meteen in me op na de tekst gelezen te hebben.
    Ik ben ook zeer benieuwd hoe dit bijeen komt dus wat mijn nieuwsgierigheid betreft is die wel gewekt.

Wat me verder opvalt aan de achterkant is dat er alleen een gezamenlijke foto op staat en verder geen bio.

Van Melissa heb ik de VT-serie en Onschuld gelezen, haar schrijfstijl bevalt me goed en ik zie iedere keer weer in groei in. Van
    Ik had totdat dit boek verscheen nog nooit van de auteur J. Sharpe gehoord. Ik heb hem even gegoogeld om naar zijn bio te kijken.
    Ik kan daarom ook niet zeggen wat ik van hem moet verwachten.

De titel meedogenloos roept in ieder geval meteen al iets intrigerends bij mij op.

Onbewust is er wel een bepaalde verwachting van deze samenwerking ondanks dat ik niet bekend met de stijl van J.Sharpe.
    Ik hoop een strak geregiseerd verhaal te wachten met een goede samenwerking tussen de verhaallijnen. Tevens hoop ik dat er een aantal sterke wendingen in het verhaal zijn verwerkt. Voor de rest ga ik er heerlijk ontspannen in beginnen en laat het gewoon over me heen komen.

kareltje
    Bijdrager
    Post count: 169

De cover is donker, schemerig met in het midden een donker houten huisje tussen boven. In de verte zie je nevelig licht, alsof de zon achter het huisje onder gaat. Ik vind het een onheilspellende cover.
    Op de achterzijde staat een mooie foto van Sharpe en Skaye, met daaronder een tekst die aangeeft dat drie verhaallijnen ergens bij elkaar komen en dat “schijn bedriegt”. De beschrijving op de achterzijde klink veelbelovend.

Ik heb een boek van Skaye gelezen waar ik enorm van genoten heb. Ik was onder de indruk van de verhaallijnen en de spanning. Sharpe ken ik nog niet. Ik ben heel benieuwd hoe deze 2 schrijvers 1 geheel weten te vormen in deze thriller.

Ik verwacht een spannend boek met intrigerende verhaallijnen.

Evy De Brabander
    Bijdrager
    Post count: 171

Ik vind de cover absoluut geniaal! Erg aansprekend, zo met die eenzame en vervallen ogende hut in het bos! Wel donker, maar dat mag voor een thriller. Het is best grappig, want de namen Sharpe en Skaye passen zo goed bij elkaar, dat het bijna lijkt alsof ze voor elkaar gemaakt zijn. De witte letters contrasteren mooi met de donkere achtergrond.
    Op de achterflap heb ik niet veel aan te merken. Goede foto van de beide auteurs.

Sharpe is voor mij een nieuw te ontdekken auteur. Ik hoorde zoveel goede geluiden over Syndroom, dat ik wel erg nieuwsgierig werd! Ik heb niks extra opgezocht, maar ik heb het idee dat hij geen ‘standaard’ thrillers schrijft, en dat hoop ik hier ook weer terug te zien.
    Van Skaye heb ik In onschuld gelezen. Daar is niet mijn favoriete thriller geworden, maar het las wel lekker weg. Ik heb Verminkte toekomst nog thuis in de kast staan. Dit is dus pas mijn tweede kennismaking.

Wat ik hierboven al aangeef, ik hoop verrast te worden! Helemaal uit mijn comfortzone het liefste! Met de korte inhoud kan je alle kanten op natuurlijk. Er zal in ieder geval een goed plot moeten tevoorschijn getoverd worden om de drie verhaallijnen mooi bij elkaar te krijgen! Dat is altijd moeilijk…

Cece
    Bijdrager
    Post count: 38

Cover: De cover vertelt me alleen dat het een thriller is, verder niet. Een hut/huis in het bos alleen gaat het over verbergen of ontvoering?

Auteur: Heb al eerder boeken van Sharpe gelezen en zijn boeken spreken me aan.

Verwachtingen: Omdat het boek ook geschreven is door Sharpe heb ik hoge verwachtingen van het boek. Sharpe schreef al eerder Syndroom, wat een verwarrend maar goed in elkaar zittende verhaallijn is.

Tina
    Bijdrager
    Post count: 19

Zo, de leespret kan gaan beginnen. Ik heb van dit boek het manuscript mogen lezen, en dat vond ik echt helemaal geweldig! Maar ik heb ook van Melissa Skaye gehoord, tijdens de presentatie van VT4, dat er toch best veel is veranderd. Dus ik ben erg benieuwd!!
    De kaft kan ik helaas niet zien op mijn e-reader, ik weet niet waarom, maar er komt geen kaft mee. Dan maar ergens anders even kijken. Aan de ene kant is hij wel wat duister, maar wel op een wat kinderlijke manier vind ik. Hij zou niet misstaan bij een sprookje a la Hans en Grietje. Maar toch past het ook wel bij een thriller, ik vind vooral de kleurstelling erg mooi.

Melissa Skaye is 1 van mijn favoriete schrijfsters, maar van J. Sharpe heb ik nog nooit iets gelezen. Ik moet wel zeggen dat ik deze combinatie erg interessant vind. Van Melissa heb ik alle thrillers gelezen die ze heeft geschreven, en ik vind dat ze steeds beter worden!!

Wat ik van het boek verwacht is een aantal uren heerlijk leesplezier. Mezelf helemaal verliezen in het verhaal. Ik weet al dat het heerlijk spannend gaat worden, en moet mijzelf dan ook tegen houden om het niet in 1 ruk uit te lezen. Want dan is de koek veel te snel op!!

yv87
    Bijdrager
    Post count: 69

Cover:
    – De cover spreekt aan: een bos met op de achtergrond een zon die onder gaat (of juist op komt) en met op de voorgrond een cabin. Wekt lugubere gedachtes en gevoelens op. Misschien omdat ik teveel horrorfilms heb gekeken die ook altijd in het bos afspelen en ook vaak rondom cabins zijn, haha. De auteursnamen vind ik zelf iets teveel aanwezig, maar goed, 2 auteursnamen kosten altijd een hoop ruimte. De witte letters knallen wel lekker van de voorkant af. De vouwstreep is echt goed uitgevonden van LetterRijn, hierdoor krijg ik mijn boeken na het uitlenen nog steeds in fijne staat terug :D.

Auteurs:
    – Ik heb het eerste boek van de VT-reeks in mijn kast staan, maar nog niet gelezen. Ook heb ik al maandenlang Syndroom op het oog, maar nog steeds niet aangeschaft. Interesse in de auteurs is er zeker! Beiden hebben ondertussen goed naam gemaakt in de Nederlandse thriller wereld, dus deze samenwerking moet heel wat beloven!

Verwachting:
    – Gezien beide auteurs al een mooie naam hebben gemaakt, zijn mijn verwachtingen flink hoog. Ik verwacht een goed geschreven spannend verhaal. Misschien met een bovennatuurlijk element erin, gezien Sharpe. Dat LetterRijn met dit boek komt, geeft stiekem nog meer verwachtingen, gezien de boeken die ik tot nu toe van deze uitgever heb gelezen helemaal in mijn straatje passen. Heb er in elk geval mega veel zin in!

Dini57
    Bijdrager
    Post count: 176

Cover

Een Hans en Grietje huisje kwam gelijk in mij op toen ik de cover zag.
    Opvallende witte letters met de achternamen van de auteurs en titel etc.
    Als naam van een duo goed gekozen Sharpe en Skaye.
    Zal in de boekwinkel wel opvallen denk ik.

Auteurs

Vorig jaar heb ik de VT-reeks van Melissa in een paar dagen achter elkaar gelezen.
    Van Joris heb ik nog niets gelezen maar veel lovende opmerkingen over het boek Syndroom voorbij zien komen.
    Dus ik verwacht van dit duo een goed spannend boek.

Verwachting

Door de flaptekst verwacht ik een spannend en goed verhaal.
    Door de dikte van het boek, slechts 273 pagina’s dat het boek ook snel uit zal zijn.
    He eerste gedeelte van de flaptekst deed mij denken aan Zusjes van Chevy Stevens.
    Benieuwd of dit boek ook net zo spannend zal zijn.
    Ik heb er zin in.

lianeem
    Bijdrager
    Post count: 32

Cover: Alle aan- en opmerking betreffende de buitenzijde van het boek.
    Het formaat van het boek valt me vooral op. Het is wat compacter dan ik gewend ben, dat is niet negatief bedoeld. De afbeelding vind ik erg passen bij de titel. Ik krijg het er een beetje koud van, zo’n afbeelding in het bos, met dat houten huisje, het doet ook eenzaam aan. In een winkel zou ik het boek opgepakt hebben om de achterkant te lezen.
    Het lettertype vind ik mooi, zowel op de cover als in het boek zelf, bij het laatste is het fijn dat het lettertype niet te klein is, waardoor het boek lekker leesbaar overkomt.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.
    Melissa Skaye ken ik (buiten dat ik haar natuurlijk ontmoet heb bij uitgeverij Zilverspoor, wat ook voor Joris geldt) van haar Jeremy Jago boeken. Het is de eerste thiller van haar hand die ik lees. Van J. Sharpe heb ik nog niets gelezen, en het feit dat zijn boek Syndroom nu de shortlist van de Harland awards gehaald heeft, maakt mijn verwachting hooggespannen.

Ik denk dat het zal zijn wat de titel al zegt: Meedogenloos. Ik verwacht dat ik er buikpijn van zal kunnen krijgen als ik teveel bij de wreedheid die in het boek staat stil ga staan. En dat de auteurs geen van hun personages zal sparen. Ik ben heel benieuwd.

tesdro
    Bijdrager
    Post count: 74

Een hutje in het bos met een opgaande zon. Het voelt wat eenzaam aan of woont er iemand in dit hutje? De namen van de schrijvers vallen goed op alleen zou ik die juist iets kleiner neerzetten en de titel van het boek wat groter. Fijn dat er bij staat dat het een thriller is zodat je het genre direct weet. Op de achterzijde staan de schrijvers met een foto afgebeeld zodat je direct weet wie het zijn. De korte omschrijving van het verhaal maakt mij wel nieuwsgierig. Drie verhalen die met elkaar te maken hebben maar hoe?

Van Melissa Skaye heb ik vaker een boek gelezen, waar ik erg enthousiast over was. Van Sharpe nog niets gelezen maar ik denk dat het vast weer een spannend boek zal worden.

Ik verwacht spanning, emotie vanwege de vermoorde ouders van Mandy en Lisa en de gedwongen prostitutie en misschien wel een opbloeiende liefde tussen Tim en Suzanne.

Anitadegroot
    Bijdrager
    Post count: 67

Cover: Erg donker maar gelukkig ook wat licht

Auteur: Blanco, van beide auteurs niets gelezen maar wel erg nieuwsgierig gemaakt door de goede recensies

Verwachting: Veelbelovend, flaptekst nodigt mij zeker uit om het boek te gaan lezen

Charlotte
    Bijdrager
    Post count: 212

Cover: Op de cover een hut in het bos, een mooie kleurstelling. Sharpe & Skaye staan er als duo prachtig op.
    Leuk en bijzonder hoor. Maar ik vind alles niet zo duister en donker, integendeel. Het licht schijnt er mooi doorheen….

Auteur: Van Melissa Skaye heb ik boeken gelezen, haar thrillers, de vt serie, maar de laatste nog niet. Ik weet dat zij ook fantasy schrijft, de Jagoserie, maar daarvan heb ik niets gelezen. Zij schrijft spannende en gruwelijke boeken, met plezier gelezen. Van Sharpe heb ik niets gelezen, ik ken hem niet en heb ook gegoogled.

Ik veracht wan Meedogenloos dat ik een spannend doch gruwelijk boek lees, met veel actie en reactie. Maar ook dat fantasy een rol krijgt. Ik ben benieuwd naar twee auteurs die samen een boek schrijven, en vind dat het boek nu al meerwaarde heeft omdat ik de beide schrijvers mag ontmoeten bij het soepevent bij Coenraad. Als ik de inhoudsopgave lees ben ik nieuwsgierig en tja, twee vermoorde ouders, een verdwenen meisje dat opduikt in de prostitutie en België. Dan denk ik wel onwillekeurig aan Dutroux. Ik ben benieuwd en laat mij verrassen.

Dancing-Moonlight
    Bijdrager
    Post count: 7

(Veel inlogproblemen later) Kan ik eindelijk antwoordgeven op deze vragen! Ik vind de cover heerlijk duister en het doet me gelijk denken aan de film Cabin in the Woods. Ik heb sowieso een zwak voor bossen waar wat zonlicht doorheen schijnt, dus de omslag lokt me eigenlijk al het boek in. Ook de foto van de auteurs op de achterkant vind ik goed gekozen. Er gaat iets duisters van ze uit.

Ik heb van Sharpe/Joris van Leeuwen eerder een boek gelezen, van Mariska nog niet. Ik verwacht sowieso een nagelbijtend spannend boek. Ik hoop dat twee schrijvers het verhaal tot één geheel weten te maken. (Het lijkt mij nogal lastig als je met zijn tweeen een boek schrijft). De vergelijking met Dutroux had ik zelf nog niet getrokken maar ik snap deze wel. De lezer zal vast constant op het verkeerde been gezet worden

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.