Home Forums Leesclub 63: Meedogenloos Meedogenloos, Tijdens het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 47)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 848
    #12314 |

Tijdens het lezen komen andere punten onder de aandacht, hieronder staan een paar aandachtspunten, die je kunnen helpen.

1. Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeldt erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    2. Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    3. Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    4. Voorkom het plaatsen van spoilers. Spoilers zijn stukken tekst over een boek waarin teveel van de verhaallijn wordt weggegeven. Niet doen! Dit wordt door je collega lezers niet op prijs gesteld!

yv87
    Bijdrager
    Post count: 69

Oeh, nog net op de valreep, heb nog maar 30 pagina’s te gaan!

Opmerkelijke citaten of bijzondere dingen zijn me niet bijgebleven, naast natuurlijk de gruwelijke onderwerpen. Wel valt het me op dat de geringe kennis van de taal door India ook is verwerkt in de tekst. Op een fijne, milde manier. Soms heb je nog weleens dat ze dingen op een wat vreemde manier in het boek worden gezet, maar dat is hier niet van toepassing. Je weet wat er wordt bedoelt en het haalt de vaart niet uit het verhaal.

coenraad
    Bijdrager
    Post count: 219

In de eerste drie hst worden meteen de drie verhaallijnen uitgezet . Na deze gelezen te hebben weten deze verhaallijnen me meteen te raken van fascinatie.

lianeem
    Bijdrager
    Post count: 32

In de eerste drie hst worden meteen de drie verhaallijnen uitgezet . Na deze gelezen te hebben weten deze verhaallijnen me meteen te raken van fascinatie.

Ja, dat herken ik. Ik vind het ook meteen heftig. En ik ben nieuwsgierig hoe het bij elkaar komt. Ik vrees het ergste (en voor mijn nachtrust…)

sandra1968
    Bijdrager
    Post count: 29

Ik ben nu, denk ik, halverwege het boek. Heftig verhaal inderdaad en ik vrees dat het nog erger gaat worden…

kareltje
    Bijdrager
    Post count: 169

Ik ben het met bovenstaande eens, dat de 3 verhaallijnen je meteen te pakken hebben; ik zat er meteen in. De verhaallijn ontwikkelt zich snel en heftig, deels heel onvoorspelbaar. Heerlijk om te lezen. Er zitten veel onverwachte dingen in, soms ook heel heftig…….

Er zijn me geen bijzondere citaten opgevallen. Het lijkt meer om de actie te gaan.

Evy De Brabander
    Bijdrager
    Post count: 171

Oef uit….
    Ik werd echt vanaf de eerste pagina geshockeerd! Ik had dit zo niet verwacht!
    Toch boeide het verhaal me enorm, en moest ik gewoon blijven doorlezen! De ene verrassing na de andere, ook kleine teleurstellingen die verwerkt moesten worden. Heftig is het enige woord dat ik kan bedenken…

Taalfoutje: Gary- Garcia op ik denk p148 (de scene met Tim in het bos iig). Dat begreep ik niet helemaal, ik weet niet echt of het een fout is of gewoon niet duidelijk.

sandra1968
    Bijdrager
    Post count: 29

Uit……… ik ben er stil van…. mag nog niets zeggen i.v.m. spoilers….

Blz. 239 staat Irma i.p.v. Imka.

yv87
    Bijdrager
    Post count: 69

Geshockeerd is hier inderdaad ook het rake woord, Evy!
    Had ‘m ergens eind van de ochtend uit en het speelt gewoon nog door mijn hoofd…
    Al geprobeerd om 2 andere boeken te beginnen, maar doordat Meedogenloos nog ergens zweeft, kom ik daar gewoon niet in.
    Beste indruk gemaakt op me 😀 !

coenraad
    Bijdrager
    Post count: 219

Ik had wel een goede spanning verwacht maar dit…Jeetje wat een spanning zeg tot nu toe.

Ik kan nu al zeggen dat er aan deze samenwerking geen einde mag komen. Sharpe & Skaye bundel je krachten om samen nog meer moois te produceren en laat het niet tot een eenmalig project.

Bianca0602
    Bijdrager
    Post count: 31

Ik ben er bijna, nog maar zo’n pagina of 40. Ik ben het absoluut eens met mijn mede-lezers van boven. Wat een spanning! Het is echt heerlijk lezen en zo moeilijk weg te leggen. Ik heb wel een citaat die ik opmerkelijk vind, pagina 268 Graham;
    ‘De mens was niets meer dan een nutteloze, doelloze toevalligheid’.
    Hij heeft nog geprobeerd uit te leggen waarom maar ik kan er niets mee. Deze denkwijze vind ik vreemd en ik heb het misschien wel 3 tot 4 keer gelezen.

Bianca0602
    Bijdrager

Toch nog een schrijffoutje gevonden: pagina 485;
    ‘India gaf weinig hoop dat ze ooit zouden worden gevonden’. Dat moet zijn; India had weinig hoop ….

Dini57
    Bijdrager
    Post count: 176

Ik ben gisteravond laat nog begonnen en ik ben nu op pagina 122. Weinig taalfouten tegen gekomen,
    Ik vroeg mij alleen af of op pagina 8 het niet Haar vader kennende was i.p.v. kennend.
    Leest vlot en wat gebeurt er veel zeg.
    Dat er twee auteurs dit hebben geschreven is niet te merken. Een heftig boek en zeker bijzonder dat een vrouw en een man samen deze gebeurtenissen hebben geschreven.
    Het enige dat mij bevreemdt is het feit dat niemand Engels tegen India praat.
    Klanten kunnen niet weten natuurlijk dat zij uit Amerika komt en zelf mag ze niets zeggen natuurlijk. Lijkt mij dat je snel overstapt op Engels wanneer je contact probeert te maken. En de leiding, zal ze zo maar even noemen weten dat wel.

Bianca0602
    Bijdrager

Ik heb het boek gisteren uitgelezen maar het blijft nog steeds rondspoken. Het is waanzinnig goed geschreven, soms zo spannend en dan weer gruwelijk. Dan denk ik, aaah nu snap ik hoe het in elkaar zit en dan bam….gaat het ineens de andere kant op.

tesdro
    Bijdrager
    Post count: 74

Inderdaad een spannend boek met veel heftige scenes. De schrijvers hebben het allemaal goed verwoord en zeker niet te merken dat hier twee schrijvers aan hebben gewerkt. Ik ben nu over de helft en wil het boek het liefst z.s.m. uitlezen maar heb net even te weinig tijd. Het weekend maar wat ruimte vrij maken.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 47)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.