Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #2 Leesclub 63: Meedogenloos Meedogenloos, Na het lezen #2

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 918
    #12325 |

Na het lezen #2

De plot

1. Wat vind je van het plot?
    2. Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    3. Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? 

Algemeen

1. Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    2. Vind je de schrijfstijl van Sharpe & Skaye prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    3. Vind je Meedogenloos een typisch Nederlandse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten?
    4. Stel….Sharpe & Skaye vraagt aan jou om hun boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig, aangrijpend etc. etc. Wat zou je antwoord aan hun zijn?

Dit boek

1. Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    2. Meedogenloos is het debuut van het duo J. Sharpe en Melissa Skaye. Ga je na het lezen van Meedogenloos eventuele volgende boeken van hun ook lezen? En de boeken die ze alleen hebben geschreven?
    3. Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Sharpe en & Skaye mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Charlotte
    Bijdrager
    Post count: 219

Het plot.

Het plot is onverwacht en zag ik niet aankomen, wie wel… De meeste hoofdrolspelers komen om het leven. Er wordt wel goed naar toegewerkt, op het einde gaat het boek dicht met een knal, zoveel dood en verderf dat had ik ook niet verwacht.

Algemeen

Het verhaal boeide vanaf het begin, de dood van het echtpaar, India en dan de zusjes. Er gebeurt zo veel dat je ook je aandacht er bij moet houden. De schrijfstijl is gemakkelijk en leest ook zo weg.
    Meedogenloos lijkt op een amerikaanse thriller, veel actie en reactie, maar Sharpe en Skaye zijn Nederlands, dus een Nederlandse thriller. Het verhaal is hard, geloofwaardig, aangrijpend en meedogenloos in alle opzichten. Ng nooit een thriller gelezen waarin de titel op zoveel manieren uitgelegd kan worden en ook zo is.

Dit boek

Meedogenloos is uniek, zoals elk boek uniek is. De onderwerpen zijn dat dan niet zo, maar de uitwerking weer wel. Er broeit zoveel meer in de wereld dan wij denken. En vrouwen zijn nog altijd ondergewaardeerd en gebruiksvoorwerpen…
    Ik zou zeker een nieuw boek van dit duo gaan lezen, er zou zelfs een vervolg kunnen zijn.
    Goede raad is blijf als duo schrijven….

kareltje
    Bijdrager
    Post count: 175

De plot

Het boek is goed opgebouwd met ogenschijnlijk losse verhaallijnen die op een verrassende en goede manier bij elkaar komen. Per verhaallijn worden stukjes informatie gegeven, waardoor je meer zicht krijgt op de achtergrond van de personages en de reden waarom ze bedreigd worden. Ik had het uiteindelijke einde niet zien aankomen. Er gebeurde veel tegelijk, waarbij alle personages samenkwamen. De hoop op een goede afloop bleef bij mij tot het meedogenloze einde aanwezig.

Algemeen

Het boek boeit vanaf het begin. Dat geldt voor alle verhaallijnen eigenlijk. Je wilt meer weten over de personages, de spanning en je blijft lezen. Het boek was heel prettig leesbaar met begrijpelijk taalgebruik, waarbij zowel overdenkingen, angsten als actiescenes goed te volgen waren.
    Het boek speelt zich in Belgie af, maar qua opbouw, spanning en plot is het niet perse een Nederlandse thriller, maar kan het ook een vertaalde buitenlandse thriller zijn. De personages en/of gebeurtenissen zijn niet perse Nederlands. Ik vond dit een meedogenloze thriller, hard, aangrijpend en hij liet me verslagen achter.

Dit boek

Ik was al fan van Skaye, maar had van Sharpe nog niets gelezen. Na het lezen van Meedogenloos wil ik graag al hun gezamenlijke, maar ook hun eigen boeken gaan lezen. Ik vind dit boek een boek met snelheid, angst en spanning. Het hield me van begin tot eind in de ban. Ik kwam ook veel gruwelijke beelden tegen, die ben ik minder gewend, maar zijn niet perse uniek. Een goede raad? Een vervolg of een nieuw gezamenlijk boek, maar ik begrijp dat daar al over gedacht wordt.

Evy De Brabander
    Bijdrager
    Post count: 172

Plot
    Ik vind wel dat het plot heel goed in elkaar zit. Misschien zijn er wat teveel ‘toevalligheden’, maar dat gevoel zal je altijd houden als de auteurs er voor kiezen om veel verschillende verhaallijnen tot elkaar te laten komen. Het wordt één groot wespennest, zo stelde ik het mij voor tijdens het lezen. Er gebeuren wel heel veel ‘schokkende’ dingen. Ik had het gevoel op een gegeven moment dat iedereen dood móest! En dat vond ik tegelijk ook het minst prettige deel van het boek. Dat gevoel van hulpeloosheid, dat het gewoon slecht gaat aflopen. Ik was erg verbaasd over het einde, en ik bleef met een leeg gevoel achter.
    Knap vond ik het wel dat het toch op elk moment erg duidelijk is waar de personages zich bevinden en hoe ze ten opzichte van elkaar staan. Zo bleef het geheel wel overzichtelijk.

Algemeen
    Het boek heb ik echt in 1 ruk uitgelezen, dus JA! Het had steeds mijn volle aandacht. Ik was echt vastgezogen aan het boek. Het verliet mijn hand gewoon niet meer!
    De schrijfstijl is erg duidelijk en leest heel vlot. Het is meer wát er geschreven werd, waardoor je af en toe een pauze moest nemen. Ik hoefde niet na te denken over de constructie van de zinnen, die waren gewoon helder! Erg snelle, actieve schrijfstijl. Perfect voor een thriller.
    Nederlandse thriller…. moeilijke vraag is dit altijd. Ik vind wel dat Nederland (en ook België trouwens) een land is met weinig taboe. Dus in dat opzicht past zo een thriller hier wel heel goed. Toch blijft dit verhaal erg confronterend en is het geheel wel shockerend. Ik denk niet dat een Amerikaan dit zou schrijven, maar ook daar is er veel individuele variatie in. Japanners zijn in dit soort zaken ook erg thuis volgens mij, als ik de cultfilms van daar bekijk!
    Hard, shockerend, Meedogenloos!

Dit boek
    Ik heb nog weinig boeken gelezen zoals dit boek! Eigenlijk nog geen enkele! Ik weet niet of ik het prettig zou vinden om dit elke dag te lezen, maar het was absoluut ‘verfrissend’ voor deze keer. Uniek is dus zeker een goed woord voor dit boek.
    Ik ga zeker een nieuwe samenwerking ook lezen, om de reden die ik hierboven geef! Hun boeken alleen… ja, zeker, als ik er tijd voor vind. Ik heb VT4 nog liggen thuis van Melissa, Syndroom moet ik nog een keer te pakken zien te krijgen! Misschien heeft J. Sharpe die wel mee op het soepevent en kan ik hem daar aanschaffen 😉
    Ik heb geen advies. Het boek is erg hard geworden, en dat zal sommigen erg kunnen bekoren en anderen niet. Als dit is wat zij willen doen, dan doen ze dat goed. Willen ze een volgend boek anders aanpakken, dan ben ik nóg nieuwsgieriger hoe dat zal worden.

yv87
    Bijdrager
    Post count: 76

De plot
    Wat vind je van het plot?
    – Mooie opbouw met nette introducties van karakters. Af en toe een paar wtf-momentjes. Oftewel: zat prima in elkaar.

Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    – Helder en duidelijk. Natuurlijk zitten er wat toevalligheden in, wat hierboven ook al aangehaald wordt. Maar nergens heeft het me gestoord en het eind heeft me verrast.

Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    – NEE! Wellicht omdat ik veel USA en UK thrillers lees en die over het algemeen een goed einde hebben.
    Maar nee, ik had dit écht niet aan zien komen. Wel dat India gered zou worden, maar niet dat het nog zo’n nare nasmaak zou houden.

Algemeen
    Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    – Ja, het is al een tijd geleden dat ik zoveel moeite heb gehad om een boek weg te leggen.

Vind je de schrijfstijl van Sharpe & Skaye prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    – Erg prettig, ik vloog er echt doorheen.

Vind je Meedogenloos een typisch Nederlandse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten?
    – Ik vind het lastig om hierop antwoord te geven, omdat ik niet zo goed weet wat een Nederlandse thriller is. Bij de woorden moet ik gelijk denken aan boeken van Suzanne Vermeer en Linda van Rijn, maar eigenlijk durf ik dat niet in één zin te noemen, omdat dat echt een giga belediging zou zijn voor Sharpe & Skye. Hun boek is zoveel meer, er zit zo veel meer in dan in die zogenaamde ‘vakantiethrillertjes’.

Stel….Sharpe & Skaye vraagt aan jou om hun boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig, aangrijpend etc. etc. Wat zou je antwoord aan hun zijn?
    – Dit boek is meedogenloos! Heb er geen ander woord voor.

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    – Er zijn vele soorten thrillers en vele soorten thrillerauteurs en toch kan ik alleen aan Cody McFadyen en Tokio van Mo Hayder denken als ik aan zulke gruwelijkheden en ook nasmaak denk. De details en vooral het einde maken van Meedogenloos een uniek boek.

Meedogenloos is het debuut van het duo J. Sharpe en Melissa Skaye. Ga je na het lezen van Meedogenloos eventuele volgende boeken van hun ook lezen? En de boeken die ze alleen hebben geschreven?
    – Absoluut! Syndroom van Sharpe staat al een hele tijd op de wishlist en die ga ik na het lezen van Meedogenloos absoluut op korte termijn aanschaffen. Het eerste deel van de VT reeks van Skye staat al een tijdje op de plank, maar die gaat eerder gelezen worden dan geplanned.

Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Sharpe en & Skaye mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    – Doe nog een keertje zo’n gave collab 🙂 !

Ant
    Bijdrager
    Post count: 41

De plot
    Het plot zich goed in elkaar. Het einde was voor mij wel wat minder in de zin dat het wel heel snel ging hoe de personages bij elkaar kwamen. Het is een keihard eind maar toch voelde hij niet echt lekker en “natuurlijk” voor mij.

Er gebeurd heel veel bij alle personages. De opbouw met de korte hoofdstukken per personages vond ik top. Dit gaf het verhaal echt snelheid. Wat mij betreft hadden er wel minder mensen om hoeven komen. Dit was iets teveel van het goede en niet geheel nodig gezien de verhaallijn

Ik had wel een vermoeden dat het einde “groots” zou zijn. Ik vond het einde niet zoals ik had verwacht. Het voelde niet goed en te veel. Het had van mij wat minder over de top hoeven zijn. Desalniettemin heb ik wel genoten van meedogenloos. Het verhaal is goed bedacht.

Cece
    Bijdrager
    Post count: 38

Het plot:
    Het plot zit goed in elkaar de spanning voel je door het hele verhaal. Het einde zag ik niet aankomen.

Algemeen:
    De schrijfstyle leest lekker weg af en toe een paar moeilijke woorden, maar daar kwam je al snel uit. Ik had steeds de volle aandacht en kon het boek moeilijk wegleggen. De personages worden goed uitgewerkt en de korte hoofdstukken zijn fijn. Het boek zelf zou ik niet als een Nederlandse thriller beschrijven, maar meer Europees. Zelf zou ik het boek een spannend avontuur maar hard beschrijven.

Het boek
    Ergens herkende ik het boek, maar jan het niet plaatsen waar. Sharpe zijn boeken kende ik al, maar zou zeker meer boeken van Sharpe & Skaye lezen.

Sharpe & Skaye zou graag meer boeken van jullie willen lezen, ga zo door.

tesdro
    Bijdrager
    Post count: 77

De plot

Wat vind je van het plot? Het plot was een verrassing en had ik zo niet verwacht. Ik had er allerlei scenario’s op losgelaten dus de schrijvers hebben het goed gedaan, want ik denk dat het voor velen een verrassing was.

Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot? Er wordt langzaam naar het plot toe gewerkt in lijn met de rest van het verhaal. Er werd niet overhaast en ik vond het ook jammer dat heb boek uit was.

Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? Ik had het niet zien aankomen alhoewel ik het graag anders had willen zien.

Algemeen

Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht? Ik vond het meer dan boeiend. Er zat veel spanning in het verhaal en doordat de hoofdstukken wisselde tussen de hoofdpersonen was het afwisselend en leuk.

Vind je de schrijfstijl van Sharpe & Skaye prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen? De schrijfstijl is prettig en het was duidelijk vanuit welke persoon je het verhaal las. Ik vond het erg ontspannen lezen.

Vind je Meedogenloos een typisch Nederlandse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten? Ik vond het niet typisch een Nederlandse thriller. Het boek is niet specifiek een Nederlands thriller. Al zou het een Scandinavische thriller zijn zou dat ook goed passen.

Stel….Sharpe & Skaye vraagt aan jou om hun boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig, aangrijpend etc. etc. Wat zou je antwoord aan hun zijn? Ik vond het boek aangrijpend want er gebeuren veel dingen die je liever niet hoort of leest maar helaas zijn dit dingen die in het echte leven ook gebeuren.

Dit boek

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek? Ik vond het bijzonder verhaal, omdat ik dit nog niet eerder heb gelezen. De afwisseling tussen personen zie ik vaker maar het verhaal vond ik uniek en vooral dat het zo eindigde.

Meedogenloos is het debuut van het duo J. Sharpe en Melissa Skaye. Ga je na het lezen van Meedogenloos eventuele volgende boeken van hun ook lezen? En de boeken die ze alleen hebben geschreven? Ik vind dat ze het erg goed gedaan hebben samen. Je hebt niet door dat het door twee schrijvers is geschreven. Ik ga zeker een volgend boek lezen van ze als die gaat komen.

Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Sharpe en & Skaye mee willen geven? Hoe zou je advies luiden? Ga zo door met schrijven samen. Erg goed gedaan maar dan volgende keer misschien wel een boek waarbij ik geen tranen in mijn ogen krijg. Ik vond het erg aangrijpend en geloofwaardig.

Anitadegroot
    Bijdrager
    Post count: 74

De plot
    1.Wat vind je van het plot? Goed en geloofwaardig
    2.Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot? Het word snel en meedogenloos beschreven het begint al bij pagina 1 meisje van 13 is prostituee en je word op reis meegenomen door Hel en verdoemenis.
    3.Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? Het eind is wat ik had verwacht een goudmijn laten ze niet gaan, net zoals macht en geld maar ik had wel gehoopt dat het goed zou aflopen voor India(maar dat is gevoelsmatig ook niet zo)

Algemeen
    4.Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht? Ja het is op het scherpst van de snede geschreven
    5.Vind je de schrijfstijl van Sharpe & Skaye prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen? Het is meedogenloos goed geschreven en ja je hoopt dit nooit zelf mee te maken of dat het dichtbij komt maar helaas ook hier gebeurd het
    6.Vind je Meedogenloos een typisch Nederlandse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten? Nee niet typisch nederlands eerder typisch amerikaans (Slaughter/Rose)
    7.Stel….Sharpe & Skaye vraagt aan jou om hun boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig, aangrijpend etc. etc. Wat zou je antwoord aan hun zijn? Dan denk ik toch aan de titel van Karen Rose,Romantic Suspense maar dan geen romantic maar Dark Suspense.

Dini57
    Bijdrager
    Post count: 198

Het Plot

Mooi opgebouwd met drie verhaallijnen die samen komen.
    Het einde had ik niet zo zien aankomen, wel sommige eerdere gebeurtenissen en dat er wat mensen zouden sneuvelen.
    Door dit einde zal er zeker nog een vervolg moeten komen.

Algemeen

Het boek was dusdanig boeiend dat het niet weg te leggen was.
    Sharpe en Skaye hanteren een makkelijke schrijfstijl.
    Ik vind het niet echt een Nederlandse thriller. Dit verhaal had ook door een buitenlandse auteur geschreven kunnen zijn.
    Ik zou het boek typeren als een meedogenloze actiethriller.

Het boek

Gedwongen prostitutie is niet geheel nieuw, misschien wel de manier waarop er die babyhandel bij is gekomen.
    Dat maakt het wel origineel.
    Ik ga zeker een volgend deel van dit duo lezen.
    Van Joris las ik nog niets maar van Melissa heb ik de gehele VT-reeks in een paar dagen tijd achterelkaar gelezen.
    Ik wil Syndroom van Joris en In onschuld van Melissa nog lezen.
    En uiteraard hun volgende boeken.
    Het enige advies dat ik zou durven geven aan dit ijzersterke duo is, doorschrijven want ik wil meer!!

Ant
    Bijdrager
    Post count: 41

Algemeen

Jazeker! Het verhaal wordt goed opgebouwd en door de korte hoofdstukken, verdeeld over de personages maken dat het boek mij bleef boeien.

Vind je de schrijfstijl van Sharpe & Skaye prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?

Het boek leest niet moeilijk en is begrijpelijk geschreven. Het boek pakt weer makkelijk op nadat je het heb weggelegd. Dit is het voordeel van korte hoofdstukken.

Vind je Meedogenloos een typisch Nederlandse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten?

Ja, de schrijfwijze vind ik Nederlands. het is niet te vergelijken met een schrijfstijl die ik kan vergelijken met een Scandinavische auteur of bijv. Karen Rose.

Stel….Sharpe & Skaye vraagt aan jou om hun boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig, aangrijpend etc. etc. Wat zou je antwoord aan hun zijn?

indrukwekkend, snel, meedogenloos, confronterend

Bianca0602
    Bijdrager
    Post count: 39

Alsnog mijn bevindingen van het boek. Ik had het al eerder geplaatst maar af en toe vertoont mijn telefoon kuren. Dus alsnog:

De plot
    Ik vind het plot supergoed opgebouwd. Een paar keer had ik het idee dat ik wist wat er ging gebeuren en dan bleek ik er helemaal naast te zitten. Ik vind het ook heel mooi bij elkaar gebracht, alle personages die uiteindelijk een groot aandeel hebben in het verhaal en in elkaars leven.
    Het einde had ik totaal niet verwacht, ik ben er ook niet echt “blij” mee. Niet ieder boek kan goed aflopen maar dit vraagt om een vervolg.

Algemeen
    Ik vind het verhaal heel boeiend en ik had vaak moeite om het weg te leggen. Af en toe moest ik het wel wegleggen vanwege de gruwelijkheden, dan moest ik het even laten bezinken. De schrijfstijl is zeer prettig en duidelijk. Het is een genot om dit boek te lezen (qua schrijfstijl) en ik heb totaal niet gemerkt dat het is geschreven door 2 auteurs.

Ik weet niet of Meedogenloos een typisch Nederlandse thriller is. Volgens mij komen dit soort situaties in heel de wereld voor. Het is wel de eerste keer dat ik een boek hierover gelezen heb die geen blad voor de mond nam met de inhoud.
    Ik zou dit boek typeren als een aangrijpend, realistisch en af en toe gruwelijk geschreven boek.

Dit boek
    Zoals boven geschreven is dit voor mij een uniek boek. Het is geschreven op een manier die je laat nadenken, zelfs als het boek al uit is. Het heeft tijd nodig om het te ‘vergeten’, en zelfs dan gonst het af en toe in mijn hoofd rond.

Ik ben zeker van plan om een keer een boek (of meerdere boeken) te lezen van zowel Joris Sharpe als Melissa Skaye. Toch hoop ik dat zij hun samenwerking zullen voortzetten want zoals eerder gezegd, het is een boek waarvan je niets merkt dat het is geschreven door 2 auteurs.

Mijn goede raad is; blijf (naast het schrijven van eigen werk) vooral jullie samenwerking voortzetten. Jullie zijn een geniaal duo!!

Tina
    Bijdrager
    Post count: 19

De plot

Ik vond het plot geweldig goed. Alle verhaallijnen kwamen bij elkaar, en het einde vond ik grof, maar ook verrassend. niet zoals bij andere boeken, en ze leefden nog lang en gelukkig. Dat was voor mij echt heel erg verrassend!!

Ik had op dit einde gehoopt, omdat ik een van de proeflezers was van het manuscript. Ook toen liet het boek me met een gevoel van verrassing achter. Omdat ik Melissa heb gesproken, en zij mij vertelde dat er veel aan het boek was veranderd, hoopte ik toch op het “oude” einde, en dat was gelukkig ook zo. Ik zou namelijk niet weten hoe je het anders zou moeten laten eindigen. Het is zo een grote wereldwijde organisatie…..

Algemeen

Dit was echt een boek dat ik absoluut niet neer kon leggen, ik wilde echt alleen maar doorlezen.

Ik vind de schrijfstijl zeer prettig, geen rare en moeilijke woorden, lekker recht toe, recht aan. Ook de hoofdstukken zijn niet zo lang, zodat ik s’avonds makkelijk tegen mijzelf kon zeggen: Nou, nog eentje dan….

Ik vind Medogenloos geen typisch Nederlandse thriller. Voor mij doet hij meer Amerikaans aan, hij is veel grover dan zijn Nederlandse soortgenoten.

Hard en aangrijpend. En ook erg realistisch geschreven, het is bijna alsof je een film kijkt.

Dit boek

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?

Voor mij maakt het einde het boek echt uniek, zoals ik al eerder heb geschreven, geen En ze leefden nog lang en gelukkig, maar BAM!!! In your face!!

Meedogenloos is het debuut van het duo J. Sharpe en Melissa Skaye. Ga je na het lezen van Meedogenloos eventuele volgende boeken van hun ook lezen? En de boeken die ze alleen hebben geschreven?

Volgende boeken van hen ga ik ZEKER!! lezen!! Van Melissa heb ik alle thrillers al gelezen, en als er iets nieuws van haar uitkomt, dan moet ik dat ook meteen hebben. Van J. Sharpe heb ik nog nooit iets gelezen, maar dat zou ik wel graag willen. Ik kan alleen geen e-boeken van hem vinden……

Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Sharpe en & Skaye mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?

Ga A.U.B. gewoon door zoals jullie nu bezig zijn!! En schrijf samen nog een paar mooie thrillers!!

sandra1968
    Bijdrager
    Post count: 29

De Plot:

Niet helemaal maar het verbaasde mij niet.
    Er werd duidelijk naar het plot toegewerkt.
    Op sommige momenten werd er iets te veel nadruk op Johan werd gelegd, daardoor was het voor mij niet een hele grote verrassing.

Algemeen:

Ik had geen moeite om mijn aandacht erbij te houden en heb het vlot uitgelezen.
    Het boek was zeer makkelijk lezend.
    Nee, alleen qua locatie, maar als deze vervangen worden door Amerikaanse of Scandinavische plaatsnamen dan had dat ook gekund.
    Gruwelijk.

Dit boek

Ik heb al veel boeken gelezen maar zo’n verhaal nog nooit, mocht er al enige hoop opduiken in het verhaal dan werd er in het volgende hoofdstuk korte metten mee gemaakt. Persoonlijk vond dat ik bijzonder deprimerend.
    Ik ga eerst eens even horen bij het soepevent bij de schrijvers wat dat voor boeken zijn 🙂 Dit boek is voor mij geen reden om meer van hen te lezen, te hard, te zwart en te deprimerend. Not my piece of cake.
    Let op bij een vervolg dat er niet te veel losse eindjes overblijven, bij Meedogenloos waren er daar nog een paar van aanwezig. Of is dat nog een opening naar een eventueel vervolg? Dan heb ik niets gezegd 😉

Ann Janssens
    Bijdrager
    Post count: 65

De plot

Wat vind je van het plot? Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    Op zich voelde ik wel dat er iemand uit de omgeving van Tim erbij betrokken zou zijn, maar had het wel op de verkeerde gegokt. Verder qua verloop goed tot op het moment dat men ‘allemaal’ samenkomt in het bos. Dan kabbelt het wat verder. De actiescène maakt het dan weer wat boeiender, maar toch … nee beetje dubbel gevoel.

Algemeen

Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht? Vooral het begin en de hoofdstukken in de bunker (waar de meisjes vertoeven) hadden mijn volledige aandacht. Je voelde hun angst, de kilte, … zeer gruwelijk beschreven.
    Maar het stuk in het huisje begon na een tijdje iets te ongeloofwaardig te worden. Daar miste ik meer diepgang, meer die emotie die ik dan in andere delen wel las.
    Vlotte schrijfstijl. Ook niet gemerkt dat er 2 schrijvers aan te pas kwamen !

Nee, dit verhaal zou ook door een auteur met andere nationaliteit kunnen geschreven worden. (nogmaals heb zoiets soortgelijks gelezen ‘Meedogenloos’ van Bergstrom)
    Zwaar thema dat met momenten zeer confronterend en beklemmend is.

Dit boek

Het zware thema maakt het boek minder toegankelijk voor een breder publiek. Maar voor mij stoort dat niet. Dat maakt een boek uniek en zorgt ervoor dat erover gepraat wordt;zowel over ‘Meedogenloos’ als het onderwerp. Want dit is en blijft spijtig genoeg realistisch ook al is het een ver-van-mijn-bed-show.

Meedogenloos is het debuut van het duo J. Sharpe en Melissa Skaye. Ga je na het lezen van Meedogenloos eventuele volgende boeken van hun ook lezen? En de boeken die ze alleen hebben geschreven? Toch wel !
    Blijf dat beklemmende gevoel, die tonnen emotie behouden in jullie verhaal ! Het mocht best nog meer losgemaakt hebben in me. De angst (en het verdriet) dat ik voelde in het begin van het boek verdween na een tijdje en dat vond ik best jammer.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.