Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #1 Leesclub 25: Maurice Maurice, Voor het lezen

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 580
    #5413 |

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen.

Cover: Alle aan- en opmerking betreffende de buitenzijde van het boek.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek?

krisje peeters
    Bijdrager
    Post count: 28

Cover: Zeer mooie simpele cover die niet meer moet bevatten. De bloedvlek en de prikkeldraad duiden hopelijk naar de spanning, moord.
    Verwachting van de auteur: Ik begon Justine te lezen en na de earste 20 bladzijden, wilde ik hem aan de kant leggen. Ik bleef doorlezen en raakte steeds meer in de ban van het verhaal. Intrigerend, doordacht verhaal. Gaat dit boek nog beter worden dan het debuutroman. Gezien de schrijfstijl van Anne Laure Van Neer, verwacht ik dit absoluut wel.
    Verwachting van het boek?: Vooral benieuwd of Maurice zich houdt aan zijn belofte. Kan hij de verleiding weerstaan of gaan we op het einde weer totaal verrast zijn bij het plot?

Dini57
    Bijdrager
    Post count: 108

Het is een slappe cover. Ik vind het wel een originele cover. Geheel zwart op een figuur na waarvan je alleen een gedeelte van een jasje, wit overhemd en rode stropdas ziet en er boven hangt een doornenkrans. Bovenop de i van de titel Maurice een bloedspat.
    Op de achterkant staat het figuur nog eens als een soort silhouet afgebeeld.
    Ik las Justine al en dat vond ik een erg origineel en leuk debuut.
    Dus ik verwacht dat dit boek weer lekker leest en de nodige humor bevat.
    Zijn maar weinig auteurs die spanning en humor samen kunnen laten gaan maar verwacht dat het Anne-Laure wel weer gelukt is.

Katrien Baert
    Bijdrager
    Post count: 15

De cover vind ik fantastisch mooi. Het witte doorn-aureooltje maakt dat ik al met de glimlach ongedurig afwacht om het boek te kunnen lezen. Het lijkt mij een zeer keurige adelijke man, die zichzelf heiliger dan de Paus acht.
    Die zwarte kleur in combinatie met rood en wit is zeer spitsvondig, straalt klasse uit en tevens ook het gevoel dat we een onbekend terrein opgaan.

Anne-Laure Van Neer stelde mij niet teleur met Justine. Ook lijkt mij, dat zij een zeer ludiek iemand is die de kunst van “grappig uit de hoek komen” uitstraalt. Mijn verwachting van haar is eenvoudig weg gewoon, dat ze haarzelf is gebleven in dit tweede boek. Ik ben overtuigd dat ze ons niet zal ontgoochelen, integendeel!!!

Mijn verwachting van dit boek is mij oprecht een vraagteken. Mag ik verwachten dat dit haar vorige boek overstijgt wat al prachtig geschreven was? Ja dat mag ik zeker.
    Kortom, ik verwacht op zijn minst hetzelfde niveau als Justine met een stijgende curve en er mag best wel nog meer hilariteit in voorkomen. Laat Maurice in zijn hoedanigheid hoger op de trap klimmen, wat maakt dat mijn verwachting toch redelijke hoog is.

Katrien

Axelle
    Bijdrager
    Post count: 136

Cover: Alle aan- en opmerking betreffende de buitenzijde van het boek.

De cover is origineel. De man heeft mooie, verzorgde kleding en lijkt een heilig boontje dankzij het aureooltje. Maar schijn zal bedriegen want een aureool heeft normaal gesproken geen doorns en waarom blijft zijn gezicht verborgen? Alles lijkt erop dat het een schijn heilige zal zijn. 🙂

Ik ken de auteur van haar eerste boek en daar heeft ze mij kunnen bekoren met haar schrijfstijl en humor. Ik hoop op opnieuw een dergelijk boek.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek?

Een mix van humor, al dan niet sarcastisch, spanning en liefst een verrassende wending/plot

mariannetje1968
    Bijdrager
    Post count: 15

Cover:Ik kan over de cover kort zijn: ik vind hem geweldig goed bedacht, de keurig geklede man met een doornen aureool wat doet vermoeden dat het een nette gied opgeleide man betreft en absoluut geen engeltje is maar zichzelf tot een elite figuur waant. Prachtige rustige kleuren: zwart wit en rood, ik houd ervan.

Auteur:Ik verwacht van Anne Laure van Neer wederom een knaller van een boek net als ik dat van “Justine” vond. Anne Laure weet perfect spanning in een boek te creëren,doorspekt van (zwarte) humor. Ik ben heel benieuwd of ze mijn verwachtingen waar maakt.

Verwachting:Een hoogstaand boek met spanning, humor en een goed in elkaar stekend verhaal.

alegna
    Bijdrager
    Post count: 56

De cover spreekt me erg aan. Lekker donker, dat trekt me gewoon qua boeken. De bloeddruppel op de i vind ik ook goed bedacht. en het boek heeft me al zover dat ik probeerde om het silhouette achterop ook op de voorkant te zien. Detail komt wel terug, dus wie weet zag je het gehele figuurtje voor op ook wel.. Ben benieuwd naar het verhaal met meneer de Bengel in de hoofdrol. Verder valt me aan de cover op dat er op de achterzijde meerdere lettertypes zijn gebruikt, vind dit persoonlijk zelf wat minder prettig om te zien.

Auteur: Anne-Laure van Neer ken ik nog niet. Ze schijnt een ander boek te hebben, maar hier heb ik voorheen nog niks van vernomen. Wie weet is dat een boek voor in de toekomst.

Verwachting: een spannend boek dat erg draait om emoties en wat deze teweeg brengen. Hij hecht dus schijnbaar veel waarde aan zijn moeder, maar waarom moord hij dan? Hij is dus niet liefdevol naar alles en iedereen. Wat zijn zijn beweegredenen en wat triggert hem om eventueel weer tot het uiterste te gaan? En lijdt zijn dochter eronder? Ik ben benieuwd! Het beloofd een spannend verhaal met de nodige humor. Ook iets wat ik niet vaak erg terug zie komen in een thriller (of het is mijn soort humor niet?).

Hearts are wild creatures, that's why our ribs are cages..

laure89
    Bijdrager
    Post count: 12

Cover: De cover is sober, maar valt daarom wel op. De bloeddruppel op de I had ik zelf eeers niet opgemerkt😊
    Vooral het feit dat het gezicht van de man niet zichtbaar is, geeft de cover een mysterieuze uitstraling.

Auter: Ik heb nog geen boek van de auteur gelezen en ben dus benieuwd naar haar schrijfstijl.

Verwachting: Mijn verwachtingen zijn hoog, zeker omdat het eerste boek van de auteur zo’n goede recensies heeft gekregen. Daarnaast doet de samenvatting over het boek me al glimlachen, dus ik verwacht ook de nodige humor in het verhaal!

Ans Stier
    Bijdrager
    Post count: 41

Cover: een mooie rustige cover die nieuwsgierigheid op roept

Auteur: Het eerste boek van deze auteur vond ik erg leuk, een thriller met humor. Ik vind het dan ook erg leuk dat ik aan deze leesclub mee mag doen.

Verwachting: Ik verwacht een lekker soepel geschreven boek met een vleugje humor. Een boek dat je niet opzij kunt leggen.

XKellllllyyyyyy
    Bijdrager
    Post count: 72

Cover: Alle aan- en opmerking betreffende de buitenzijde van het boek. Somber. Maar leuk gedaan

Aangename leeservaring en vlotte lees schrijfstijl
    Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek? Spannende maar grappige stukken

Evy De Brabander
    Bijdrager
    Post count: 138

Ik vind de cover prachtig! Het zwarte met dan in de schaduw een soort engel met prikkeldraad, de bloedvlek die het puntje van de i is, contrasterende witte letters…Goed gedaan. De achterflap vind ik dan weer niet mooi, ik had hem zelf ook in het zwart gedaan met de witte letters en rode accenten maar goed…dat is persoonlijk. De kreet over spannend, geestig en origineeel vind ik wel mooi want dat gevoel heb ik al als ik de korte inhoud lees…
    Ik heb ook even gekeken naar de cover van ‘Justine’ en ik vind het wel heel mooi dat die volledig in dezelfde stijl is.

Ik ken de auteur niet. Ik ben benieuwd.

Ik verwacht vooral veel humor in het verhaal, door het lezen van de korte inhoud zie ik Maurice voor me als Jan Decleir (beetje zoals in De Zaak Alzheimer).

maria burger
    Bijdrager
    Post count: 96

De cover is erg zwart maar wel gedistingeerd. Doet een beetje aan de Saint denken, maar dan nu een doornenkroon a la Jezus? en een bloeddruppel op de I. Een net man doet verkeerde dingen wat je niet verwacht van deze persoon en dan de achterkant van het boek hartstikke wit, doet dan zeer aan je ogen
    Ken de schrijfster niet, dus ben benieuwd
    Ik verwacht iemand die toch weer in zijn oude “roeping” terugvalt wat hem heel moeilijk valt door zijn belofte aan zijn moeder.Op de achterkant staat spannend, geestig en origineel. Dat zegt wat…ik laat mij verrassen.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.