Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #1 Leesclub 25: Maurice Maurice, Tijdens het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 657
    #5415 |

Tijdens het lezen komen andere punten onder de aandacht, hieronder staan een paar aandachtspunten, die je kunnen helpen.

1. Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeldt erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    2. Ontwikkelt het verhaal zich zoals je ook verwacht?
    3. Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    4. Voorkom het plaatsen van spoilers. Spoilers zijn stukken tekst over een boek waarin teveel van de verhaallijn wordt weggegeven. Niet doen! Dit wordt door je collega lezers niet op prijs gesteld!

Axelle
    Bijdrager
    Post count: 161

1.Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeldt erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.

Een zinnetje dat me bijgebleven is omdat ik het grappig vond is dit : Een zen tuin onderhouden brengt veel stress mee.

2.Ontwikkelt het verhaal zich zoals je ook verwacht?

Nee, het bevat een paar verrassende wendingen.

3.Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.

Op pagina 147 onderdaan ontbreekt, volgens mij, het woord ‘ik’. Verder denk ik dat het ‘au sérieux’ en niet ‘aux sérieux’ en ontbreken er een aantal kommma’s.

Katrien Baert
    Bijdrager
    Post count: 15

1.Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeldt erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.

Je mag jezelf niet verloochenen noch voorbij rennen in de zoektocht naar geluk.

Deze quote omdat hij zo duidelijk weergeeft hoe mensen altijd gehaast zijn en roekeloos rennen het geluk achterna.

2. Ontwikkelt het verhaal zich zoals je ook verwacht?.

Eigenlijk niet, ik wist niet wat er te verwachten viel en ik viel van de ene gebeurtenis naar de andere absurditeit. Dit is eigenlijk door geen mens te bedenken en toch is het Anne-Laure Van Neer alweer gelukt.

3. Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.

Toen ik mijn quote noteerde, bemerkte ik dat de woorden voorbij en rennen aan elkaar zijn geschreven, daar waar dit 2 afzonderlijke woorden zijn. Terug te vinden op blz 157

Katrien

Dini57
    Bijdrager
    Post count: 134

Net begonnen dus kan nog weinig zeggen. Wel een heerlijk groot lettertype. Veel Vlaams maar dat vind ik wel leuk. Het is tenslotte een Vlaamse auteur. Ik moest als niet-gelovige wel even opzoeken wat een zijbeuk was.

Dini57
    Bijdrager

Volgens mij een fout op pagina 14; ik denk dat ook federale overheidsdienst met hoofdletters moeten. En op pagina 24 is mij niet duidelijk waarom redden ook met een hoofdletter geschreven moet worden. Verder leuke ontwikkelingen, ook die ik niet aan zag komen. Ik ben nu op pagina 132.

Anne-Laure
    Bijdrager
    Post count: 23

Volgens mij een fout op pagina 14; ik denk dat ook federale overheidsdienst met hoofdletters moeten. En op pagina 24 is mij niet duidelijk waarom redden ook met een hoofdletter geschreven moet worden. Verder leuke ontwikkelingen, ook die ik niet aan zag komen. Ik ben nu op pagina 132.

Hey Dini,
    Wanneer het refereert naar iets ‘goddelijks’, zal het vaak in hoofdletter staan. Zo wordt het woord god, door gelovigen met een hoofdletter geschreven. Hier en daar zal je dus iets in hoofdletter zien staan…

Dini57
    Bijdrager

Hey Dini,
    Wanneer het refereert naar iets ‘goddelijks’, zal het vaak in hoofdletter staan. Zo wordt het woord god, door gelovigen met een hoofdletter geschreven. Hier en daar zal je dus iets in hoofdletter zien staan…

Dini57
    Bijdrager

ik heb het boek trouwens uitgelezen.

Dini57
    Bijdrager

Ging weer iets mis geloof ik. Ik begrijp dat er hoofdletters worden gebruikt om iets goddelijks aan te geven. Alleen de ene keer staat er Verlossen met een hoofdletter en een ander keer met een klein letter. Verder vond ik het een erg leuk boek.

Ans Stier
    Bijdrager
    Post count: 50

opmerkelijke citaten: Beademen, niet adem afsnijden. Dit vind ik grappig gezegd, zeker door iemand die seriemoordenaar is.
    Het verhaal ontwikkeld zich zeker als verwacht. Ik verwachte een goed opgebouwd verhaal waarin je de hoofdpersonen goed leert kennen. Daarnaast een dosis humor en dat zit er zeker in. Ook vond ik het leuk dat Tom en Justine weer opduiken in dit verhaal.
    Spellingsfouten ben ik niet tegengekomen. Je merkt hier en daar wel dat het door een Vlaamse auteur geschreven is. Sommige termen zijn daar anders als hier. Dit vond ik echter niet hinderlijk.

Evy De Brabander
    Bijdrager
    Post count: 139

Ik vind een opmerkelijk citaat moeilijk in dit boek want er zijn zoveel zinnen waarbij ik het inwendig besterf van het lachen… En het is inderdaad ook allemaal wat absurd!
    Ik zit volledig in het boek, het is helemaal anders dan enig ander boek wat ik ooit gelezen heb…maar ik ben benieuwd waar dit heen gaat!

Anne-Laure
    Bijdrager
    Post count: 23

Toch wel tof, deze leesclub! 🙂 Ik ben alvast heel blij met de commentaar die ik hier te lezen krijg.

laure89
    Bijdrager
    Post count: 12

Ik heb het boek ondertussen ook uitgelezen!
    Spelfouten ben ik tijdens het lezen niet meteen tegengekomen of toch niet dat het mij ergerde!
    Ik heb ook nog nooit zo’n verhaal gelezen, absurd, maar wel graag grappig! Er zitten leuke wendingen in het verhaal!

krisje peeters
    Bijdrager
    Post count: 35

Je leven inrichten zoals je het zelf graag wilt, pag 157
    Je mag jezelf niet verloochenen noch voorbijrennen in de zoektocht naar geluk. pag 157

Wie van ons probeert zijn leven zelf in te richten maar wordt door alle andere externe dingen, verplicht te doen wat
    hij/zij niet zo graag doet. Allemaal zitten we in de ‘tredmolen’ van een leven met de mooie en minder mooie dingen.
    Soms drijven deze dingen ons tot extreem moeilijk beslissingen.

2. Ontwikkelt het verhaal zich zoals je ook verwacht?
    Zoals verwacht, natuurlijk weer niet.
    Als ik Justine las, viel ik van de ene naar de andere verbazing gegaan.
    Ook in dit boek, viel ik van de ene in de andere verbazing.
    Weer een personage dat ‘de dood’ verdient maar waar Maurice zijn keuze in moet maken.
    Typisch voor Anne Laure Van Neer, onze nachtelijke rust afnemen door een hoofdstuk te stoppen bij een een nieuw spannend
    begin van een ander hoofdstuk.

3. Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het
    verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs
    gesteld.
    Anne Laure, ik las net je commentaar op Dini die ook schreef dat Federale overheidsdienst met een hoofdletter geschreven
    moet worden. Ook ik ben hiervan overtuigd.
    Wanneer je enkel schrijft ‘federale overheidsdienst’ hoeft dit niet met een hoofdletter. Wanneer je Federale
    overheidsdienst Financiën schrijft, moet dit wel met een hoofdletter.
    Tweede foutje dat ik opmerkte, is op pagina 147. ‘Terwijl ik de psychiater ondersteun, stap de wachtzaal binnen’. moet
    volgens mij zijn ‘Terwijl ik de psychiater ondersteun, stap IK de wachtzaal binnen’. Woordje ik vergeten?

En hop, nu nog nog de laatste 28 pagina’s lezen!
    Ik ben zo benieuwd naar het einde!

Evy De Brabander
    Bijdrager
    Post count: 139

Sommige momenten valt mijn mond bijna open…hoe kom je er op!
    Toen Henri zich openbaarde al en dan op p 212…. De koe is geëxplodeerd…. Hilarisch. Die zin alleen al. Ik ga NU naar de bieb Justine ophalen….ik heb nog 10 boeken liggen die ik wil lezen maar deze gaat echt voor. Ik moet nog een dikke 80 pagina’s en die verwacht ik vandaag of morgen wel te tackelen.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.